techlo2 zei:
Auto-fan zei:
Heb jij wel eens 40 ton Scania zien inhalen met 120 kmh?
Zo'n 25 jaar geleden met grote regelmaat. Vooral 's nachts door groenterijders.......
Ja,
Mijn broer is ook als vrachtwagenchauffeur begonnen met een truck die max 140 liep. Gewoon een buscardan er onder, een tiet met geld voor de bekeuringen onderweg en scheuren maar.
Waar Auto-fan op doelt is dat een Scania niet met 120 km/uur inhaalt, waar ik op doel is dat een rijtje vrachtwagens op de rechterbaan ook wel eens een noodstop moeten maken.
Als jij dan net jouw personen-dinky-toy tussen een paar vrachtmastodonten gepropt hebt om nog net de uitrit te kunnen pakken....
Al staat er Porsche Pepertjes op de kofferklep, het wordt dan gewoon een citruspers voor mensen.
En hoe groot is die kans? Ik bedoel maar, jij bent toch zeker de enige die dit soort idiote stunts uithaalt? Die drammerige bolide die net voor die vrachtwagen voor je rijdt zal toch zeker niet net toevallig op hetzelfde moment dezelfde kl0testunt uithalen? Dat doet ie vast niet, want dan gaat het hele treintje vrachtwagens een noodstop maken en hebben zij iedere meter afstand hard nodig. Ook dat folierandje wat jouw fabrikant heel hoopgevend kreukelzone heeft genoemd.....
Nee, ik zal gewoon eieren voor mijn geld kiezen. Netjes op tijd naar de rechterbaan zodat de vrachtwagenchauffeur achter je weet dat jij er tussen rijdt. En ook (ruim) op tijd op de uitvoegstrook gaan rijden, dan hou je er met wat geluk alleen flink wat slapeloze nachten aan over.