Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Blackadder the 5th zei:
De een maakt zich druk over het al dan niet overtreden van verkeersregels, de ander probeert de risico's op mogelijke schade zoveel mogelijk te beperken.
En weer een ander weet het verschil tussen kans en risico. (:P)

Blijkbaar? Ja. Inritbanden, hoogteverschil en daarbij nog een 30 zone zonder voorrangstekens (wat als inrit moet worden uitgevoerd)

Blackadder the 5th zei:
Je hebt eerst een dobbelsteen opgegooid voordat je de kruising opreed?;)

risico = integraal over alle (kans * gevolg)

Dus ja ik heb eerst de catastrofale gevolgen van een meteorietinslag meegenomen in de berekening.

techlo2 zei:
Auto-fan zei:
Heb jij wel eens 40 ton Scania zien inhalen met 120 kmh?

Zo'n 25 jaar geleden met grote regelmaat. Vooral 's nachts door groenterijders.......

Ja,

Mijn broer is ook als vrachtwagenchauffeur begonnen met een truck die max 140 liep. Gewoon een buscardan er onder, een tiet met geld voor de bekeuringen onderweg en scheuren maar.

Waar Auto-fan op doelt is dat een Scania niet met 120 km/uur inhaalt, waar ik op doel is dat een rijtje vrachtwagens op de rechterbaan ook wel eens een noodstop moeten maken.
Als jij dan net jouw personen-dinky-toy tussen een paar vrachtmastodonten gepropt hebt om nog net de uitrit te kunnen pakken....

Al staat er Porsche Pepertjes op de kofferklep, het wordt dan gewoon een citruspers voor mensen.

En hoe groot is die kans? Ik bedoel maar, jij bent toch zeker de enige die dit soort idiote stunts uithaalt? Die drammerige bolide die net voor die vrachtwagen voor je rijdt zal toch zeker niet net toevallig op hetzelfde moment dezelfde kl0testunt uithalen? Dat doet ie vast niet, want dan gaat het hele treintje vrachtwagens een noodstop maken en hebben zij iedere meter afstand hard nodig. Ook dat folierandje wat jouw fabrikant heel hoopgevend kreukelzone heeft genoemd.....

Nee, ik zal gewoon eieren voor mijn geld kiezen. Netjes op tijd naar de rechterbaan zodat de vrachtwagenchauffeur achter je weet dat jij er tussen rijdt. En ook (ruim) op tijd op de uitvoegstrook gaan rijden, dan hou je er met wat geluk alleen flink wat slapeloze nachten aan over.

:D
Als jij een man van ongeveer 80 bent in een Scenic dan had ik het vandaag met je aan de stok omdat je een andere inrit ook niet als zodanig herkende! ;)
https://www.google.nl/maps/@51.8263447,4.6857432,3a,75y,113.59h,85.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9wIsT-sqJ6DnZ3maK5oIQw!2e0!7i13312!8i6656

Sarcast zei:
Blijkbaar? Ja. Inritbanden, hoogteverschil en daarbij nog een 30 zone zonder voorrangstekens (wat als inrit moet worden uitgevoerd)

Blackadder the 5th zei:
Je hebt eerst een dobbelsteen opgegooid voordat je de kruising opreed?;)

risico = integraal over alle (kans * gevolg)

Dus ja ik heb eerst de catastrofale gevolgen van een meteorietinslag meegenomen in de berekening.

Zonde van de tijd/moeite, de kans dat er een motor/scooter vlotjes achter de C30 aanreed is veel belangrijker om mee te rekenen ... ;)

Nah, ik schatte de kans erop klein genoeg in, ik heb immers ogen en als er al een reed dan was de snelheid niet hoog genoeg geweest om te botsen.

Sarcast zei:
Nah, ik schatte de kans erop klein genoeg in, ik heb immers ogen en als er al een reed dan was de snelheid niet hoog genoeg geweest om te botsen.

Ik moet het met de dashcambeelden doen, daar is is mijn waarneming en daarmee mijn mening op gebaseerd. ;)

Beetje flauw om dan veronderstellingen te doen onder de aanname dat ik het in de auto ook met zo'n beperkt beeld moet doen.

Geen markering, geen afdekking en geen afgeknotte driehoek?

Of de verlichting in orde is kan ik niet goed zien.

Ja, hoogte en lengte zou ik ook benoemen. Al blijft het een landbouwwerktuig waarvoor misschien een uitzondering bestaat..?

Boppie zei:
Zelfs op mijn fietsendrager moet ik extra verlichting voeren. Waarom op zo'n ding niet.

Het is een trekker zonder cabine, de bestuurder kan met de handen/armen signalen geven bij
veranderen van richting/remmen.

Of het verstandig is in het huidige drukke verkeer is een andere zaak ...

Bij auto's van voor 1967 hoeven er geen richtingaanwijzers op te zitten, maar bij tractoren is het voor allemaal verplicht. Vreemd.

Sarcast zei:
Geen markering, geen afdekking en geen afgeknotte driehoek?

Of de verlichting in orde is kan ik niet goed zien.

Dit is een heel oud tractortje, ik schat 1960 ~ 1970. In die tijd waren de toelatingseisen heel anders (waren er toen überhaupt wel toelatingseisen) en ik weet daarom niet of deze bestuurder met dit ding in overtreding is.

Voor de algemene veiligheid.... Een setje lampjes en een hoes over die pennen... graag.

Ok, je hebt al gereageerd...
Dat wist ik dus niet.

rke zei:
techlo2 zei:
Auto-fan zei:
Heb jij wel eens 40 ton Scania zien inhalen met 120 kmh?

Zo'n 25 jaar geleden met grote regelmaat. Vooral 's nachts door groenterijders.......

Ja,

Mijn broer is ook als vrachtwagenchauffeur begonnen met een truck die max 140 liep. Gewoon een buscardan er onder, een tiet met geld voor de bekeuringen onderweg en scheuren maar.

Waar Auto-fan op doelt is dat een Scania niet met 120 km/uur inhaalt, waar ik op doel is dat een rijtje vrachtwagens op de rechterbaan ook wel eens een noodstop moeten maken.
Als jij dan net jouw personen-dinky-toy tussen een paar vrachtmastodonten gepropt hebt om nog net de uitrit te kunnen pakken....

Al staat er Porsche Pepertjes op de kofferklep, het wordt dan gewoon een citruspers voor mensen.

En hoe groot is die kans? Ik bedoel maar, jij bent toch zeker de enige die dit soort idiote stunts uithaalt? Die drammerige bolide die net voor die vrachtwagen voor je rijdt zal toch zeker niet net toevallig op hetzelfde moment dezelfde kl0testunt uithalen? Dat doet ie vast niet, want dan gaat het hele treintje vrachtwagens een noodstop maken en hebben zij iedere meter afstand hard nodig. Ook dat folierandje wat jouw fabrikant heel hoopgevend kreukelzone heeft genoemd.....

Nee, ik zal gewoon eieren voor mijn geld kiezen. Netjes op tijd naar de rechterbaan zodat de vrachtwagenchauffeur achter je weet dat jij er tussen rijdt. En ook (ruim) op tijd op de uitvoegstrook gaan rijden, dan hou je er met wat geluk alleen flink wat slapeloze nachten aan over.
Vwb het tijdig zoeken van de rechterbaan als je een afslag wilt nemen ben ik het 100% met je eens. Een punt waar dit vaak van toepassing is, is als ik naar mijn werk ga: A15 ri Gorinchem afrit Sliedrecht Oost. Rij dan altijd al tijdig rechts als de afrit er aan komt.

Lycan Capri zei:
(..) Hopen dat hij zijn rijbewijs nooit meer terug krijgt.

Nou, dat lijkt mij dan wel een beetje buiten proportioneel. Is nog een jonge gast.. en daarbij.. zonder rijbewijs kan je ook nog gewoon autorijden..

Nee, hopelijk is dit een goede les.. even een dag of 10 zonder rijbewijs. Publiciteit doet misschien ook wel iets..?

Durashift zei:
Lycan Capri zei:
(..) Hopen dat hij zijn rijbewijs nooit meer terug krijgt.

Nou, dat lijkt mij dan wel een beetje buiten proportioneel. Is nog een jonge gast.. en daarbij.. zonder rijbewijs kan je ook nog gewoon autorijden..

Nee, hopelijk is dit een goede les.. even een dag of 10 zonder rijbewijs. Publiciteit doet misschien ook wel iets..?

Nog een jonge gast?
Die idioot is net zo oud / jong als mij, hij zou beter moeten weten.

Als ik dat rijgedrag zo zie denk ik niet dat hij hier van leert

Dodelijk ongeval met een bejaarde fietster en een truck in mijn dorp op 100m van ons huis. Vreselijk tragisch voor de nabestaanden uiteraard en elk dergelijk ongeval valt uiteraard enorm te betreuren...:(

In de pers : "vrouw sterft bij dode hoek ongeval"
Op de FB pagina van ons dorp wordt de trucker afgebrand tot en met (meer controles / overdreven snelheid / onverantwoorde gek / paar dodelijke ziektes)

Feiten :
(1) de fietster die vlakbij woont negeert een stop aan het einde van de weg / fietspad en steekt rechtdoor de rijweg over
(2) de truck kan op dat T-kruispunt waar hij voorrang heeft maximaal 10 - 15 km/h rijden om de 90 graden bocht te nemen, komende van een klinkerweg (kasseien) overgaand op een verkeersdrempel - als ik met de auto dat kruispunt neem aan 40+ met de 3 serie of de mx5 grijpen zowel TC als ESP in omdat de achteras zwaar uit de vering gaat door de forse drempel.

Hoe erg het ook is voor alle betrokkenen, ik vind de "framing" ervan en de verwijten richting de chauffeur erg triest

Carfanatic zei:
https://www.youtube.com/watch?v=nubPz5dBe8A

(tu)

Okay, geen goede (kijk) actie.. maar of het brutaal is? Zoals ik het beeld zie zit de Audi (per abuis?) op de verkeerde rijstrook. Wil dit corrigeren (of dat al dan niet toegestaan is kan je over twisten) maar vergeet (neem ik aan) duidelijk over de schouder te kijken en mist dus de auto voorzien van een dashcam. Tja, kan gebeuren... toch?

Blackadder the 5th zei:
Carfanatic zei:

(tu)

Ik vraag me bij dit soort filmpjes altijd af wat de voorgeschiedenis is geweest ... :S

Retorische vraag: wat doe je als een voertuig naast je ineens jouw kant op komt?
Die dashcammer had natuurlijk gewoon op de rem moeten trappen. Hij moet er immers alles aan doen om een ongeluk te voorkomen. In dit geval had hij zelfs nog wel mogen toeteren.

stoterstangen90 zei:
Blackadder the 5th zei:
Carfanatic zei:

(tu)

Ik vraag me bij dit soort filmpjes altijd af wat de voorgeschiedenis is geweest ... :S

Retorische vraag: wat doe je als een voertuig naast je ineens jouw kant op komt?
Die dashcammer had natuurlijk gewoon op de rem moeten trappen. Hij moet er immers alles aan doen om een ongeluk te voorkomen. In dit geval had hij zelfs nog wel mogen toeteren.

Hield de persoon achter de dashcammer wel genoeg afstand zodat de dashcammer kon remmen
Of had de persoon achter de dashcammer misschien niet in de peiling dat de Volkswagen deze lompe handeling doorzette?

Natuurlijk is het niet goed dat de dashcammer dit doet maar als hij achter geen ruimte had moet je toch wat. Hopen dat de Volkswagen-bestuurder hier wat van geleerd heeft

Volgens mij heeft deze A4 rijder geen richtingaanwijzer aan.. maar die VAG 'krengen' hebben tegenwoordig zo'n dun streepje als clignoteur.. dat zie nauwelijks meer. Kan (in een andere setting) ook onderdeel van oorzaak zijn.

Carfanatic zei:
ik zou die audi ook gewoon een tikje willen geven.

gelukkig kan ik me inhouden.

Het zijn vooralsnog de bestuurders die de fout ingaan, niet de auto ... ;)
Of raakte de Lane assist even de weg kwijt?

Dat is de enige goede reaktie, (tu) anders zou het echt een jungle op de weg worden ...

Durashift zei:
Carfanatic zei:

(tu)

Okay, geen goede (kijk) actie.. maar of het brutaal is? Zoals ik het beeld zie zit de Audi (per abuis?) op de verkeerde rijstrook. Wil dit corrigeren (of dat al dan niet toegestaan is kan je over twisten) maar vergeet (neem ik aan) duidelijk over de schouder te kijken en mist dus de auto voorzien van een dashcam. Tja, kan gebeuren... toch?

Hoezo valt daarover te twisten? Het niet volgen van de verplichte rijrichting is echt wel duidelijk hoor.

Ik vraag me ernstig af of de bestuurder van de filmende auto wel voldoende tijd had om te reageren. De Audi komt ineens naar rechts, idd mogelijk zelfs zonder knipper. Je hebt toch te maken met reactietijd.

Audi komt naar rechts waar je op dit verkeersplein een stuurbeweging naar links moet maken, die weg loopt echt niet vloeiend over in de andere weg

Ik rijd er regelmatig en zie mensen vaak zat van deze baan naar de andere baan overgaan omdat ze niet zo scherp willen sturen of niet in de gaten hebben

EDIT: Volgens mij vorig jaar zijn er regelmatig wat auto's in de slip geraakt op dit punt, en zelfs zo dat ze rechts op het fietspad terecht komen ondersteboven

stoterstangen90 zei:
Hij doet er alles aan om de Audi te blocken. Trekt er fors voor op zelfs. Dat deugt niet he!

Sarcast zei:
stoterstangen90 zei:
Hij doet er alles aan om de Audi te blocken. Trekt er fors voor op zelfs. Dat deugt niet he!

Hoe vaak zijn het juist bestuurders van dit soort auto's die "per ongeluk" verkeerd voorgesorteerd staan.

Maar, in tegenstelling tot hetgeen de wet suggereert, zijn het wel vaak de sloompies die links voorsorteren. Dat de Audi bestuurder daar rekening mee houdt is natuurlijk ernstig fout en dat hij ook nog zonder te kijken naar rechts schuift is zo mogelijk nog fouter.
In ieder geval kost het hem een spatbordje en wat (schijnbaar) kostbare tijd.

Ik dacht nog wel dat jij zo van het "de juiste rijbaan aanhouden" was....

rke zei:
Ik dacht nog wel dat jij zo van het "de juiste rijbaan aanhouden" was....
Zeker! Spookrijden vind ik niks. Tevens hou ik ook graag de juiste rijstrook aan.
Ben er ook niet vies van om de plek te "verdedigen" maar niet op die manier, en zeker niet met een bots tot gevolg.

Dit is in Eindhoven een beruchte rotonde. Ik kom er zelf regelmatig langs en wat die A6 hier doet, gebeurt dagelijks. Hij zit op een rijstrook waarbij hij inderdaad naar links moet, terwijl de dashcammer op de rijstrook rechts ernaast daar van de rotonde afbuigt. Die dashcammer mag op dat stuk 50 en dat is op die rotonde, met de scherpe bocht die je daar moet maken, al best snel. Dan heb je simpelweg geen tijd meer om te reageren als iemand ineens van rijstrook wisselt. En ja, dan eindig je overdwars...

Ja, daar ging ik dus zelf de fout in!

Maar ik vind het eigenlijk niet verwijtbaar

Ik zeg rijbewijs inleveren. En als je echt een vent bent, dan knip je hem zelf overmidden. Nooit meer de weg op.

Gebruikte condooms opruimen rond de Europalaan. Dat lijkt mij wel een goede les om dit nooit meer te doen. Uurtje of 120?

Terug
Bovenaan