Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Niet druk over maken, kort en pittig in de Fiat 500 vond ook dat ze mij wel "vast moest rijden"

Sarcast zei:
Yeeeeeh!
Braadslee is weer terug: BadDashCamDrivers

Braad, ik heb ook tijden een camcorder als dashcam gebruikt. Je moet echter een ding doen: zet je focus vast, dit slaat natuurlijk nergens op:

Slechte bestuurders met dashcam, ik weet niet wie er naast braadslee nog op dat kanaal gaat posten om de meervouds -s te rechtvaardigen maar dat gaan we wel zien.

Sarcast zei:
(..) dit slaat natuurlijk nergens op:
(.)

Eens, er is geen enkele vorm van actie te zien..o_O

@Sarcast. Kijk jij nog even jouw filmpje van de 500L na? Na 2 minuten staat bij mij het beeld vast (vri afrit) maar loopt de muziek netjes door...

He, onze andere braadpan heeft ook weer een filmpje:

Jammer dat het filmpje precies zo lang is dat het heerlijk vooroordeelbevestigend is....

rke zei:
He, onze andere braadpan heeft ook weer een filmpje:

Jammer dat het filmpje precies zo lang is dat het heerlijk vooroordeelbevestigend is....

Bij dit soort confrontaties vertelt ieder zijn/haar eigen verhaal.
Was het inhalen door de bestuurder van de bestelbus of hem er gewoon tussen proppen?
Of had de bestuurder van de BMW een bad hair day?

Wat denk je van deze:

Zolang je "veilig" in je blikken doosje zit voel je jezelf king of the road. En dan gebeurt er zoiets.... Gek hè....

Je zou er toch op rekenen dat je een paar klapstoelen en een tafeltje uit zou klappen. Parasolletje er bij, goed glas cognac, sigaartje en op het gemak met het filmpje de afgelopen paar minuten op de weg bespreken...

Gaat die dwaas meppen....

Toch geeft dit filmpje wel een groot manco in de denkwijze van de gemiddelde weggebruiker aan.
Men denkt tot het moment dat het blik begint te kreukelen.
Dat er dan wel eens een andere weggebruiker tot het explosieve kookpunt getergd kan zijn, dat er dan een dikke Scania jou niet meer kan ontwijken, dat je in een wrak met 120 km/uur naar je doodskist glijdt ....

Joh, details.
Wie dan (nog) leeft, wie dan zorgt.

Wat is in vredesnaam de aanleiding voor dit soort onzin. Overigens mankeert er hier ook wel e.e.a. aan de denkwijze van de motorrijder.

Op dit soort momenten realiseer ik mij weer dat we eigenlijk in de grond niet zo veel verschillen met primaten

Ik maak jou doooooooood vriend.o_O

Idefiqs zei:
Op dit soort momenten realiseer ik mij weer dat we eigenlijk in de grond niet zo veel verschillen met primaten

Ik maak jou doooooooood vriend.o_O

Primaten doen elkaar pijn. Die bijten en gooien met poep.
Wij dreigen elkaar te vermoorden met sloophamers van 2 ton terwijl ons miezerige lichaampje niet eens een klap met een 100 grams hamer kan weerstaan.

We verschillen heel veel van primaten, we moeten bij de primaten gaan leren hoe we menselijk moeten zijn. Misschien moet ik mijn bekerhouders met poep gaan vullen, dan heb ik het vast bij de hand als er weer een verkeersruzie dreigt te ontstaan....

Ik kan het verhaal van twee kanten voorstellen - ik rij af en toe met dit soort voertuigen.
Als blikkendoosbestuurder wil je graag wat ruimte om die enorme klomp ijzer veilig en zonder schade te kunnen gebruiken. Er zijn regels afgesproken zodat dit kan gebeuren maar soms houdt iemand zich daar niet aan; een zonde waar zowel de ingeblikten als de onderbewielden zich wel eens schuldig aan maken. Er zit een eind aan het geduld, ineens is het op.
Als motormuis kan ik het mezelf voorstellen dat de zoveelste moordpoging van een idiote dwaas met zijn sloophamer je het bloed laat koken. En als dat het geval is, is het intikken van een zijruitje slechts een hele milde uiting van kwaadheid. Wat zou je zelf doen als een of andere tokkie jouw leven dreigt te beëindigen?

Ik ben benieuwd wat erachter steekt. Wat maakt de motorrijder zo link. Is hij gesneden, mag hij er niet langs...waarom. Dan pas kan je goed oordelen.

Dat is deze? https://www.dumpert.nl/mediabase/6745193/0a16c357/totaal_lul_is_idioot_boos_op_motor.html

En dit ging er aan vooraf:
https://www.dumpert.nl/mediabase/6888671/a27c0687/verkeersfittie_du_jour.html

Sarcast zei:
Dat is deze? https://www.dumpert.nl/mediabase/6745193/0a16c357/totaal_lul_is_idioot_boos_op_motor.html

En dit ging er aan vooraf:
https://www.dumpert.nl/mediabase/6888671/a27c0687/verkeersfittie_du_jour.html

Dank voor de aanvulling. Ironisch: voordat ze optrekken vanaf de eerste kruising
zie je een politieauto dezelfde kruising oversteken ... ;)

Joooow die sporen ook niet. Mijn visie (als niet-motorrijder gezien): die motorrijder gaat er ook niet heel handig mee om. A) als je vooraan bij het stoplicht staat ben je toch altijd sneller dan een personenauto. :cool: als je achtervolgt wordt door een auto dan schud je 'm toch zo af? Even de gaskraan los, paar keer de hoek om en klaar. Om nou tegen het verkeer in te gaan rijden... o_O

Oh en om discussies maar te voorkomen: die automobilist spoort natuurlijk ook van geen kant, wat een totaalidioot.

Ik keur het totaal af van die automobilist (en van de motormuis)

Maar als je op je kruis-raket voordringt bij het stoplicht trek je toch ook zeker wel sneller op dan een Ford Fusion? En doe je dat niet dan kun je toch gewoon achter die auto invoegen? Of is je ego dan dusdanig gekrenkt dat je dat niet kan?
En als je rustig wil rijden op je motor sluit je sowieso netjes achteraan in de rij voor het verkeerslicht

Auto zal wel een automaat zijn (met bijbehorende kickdown) en ik vraag me af hoe zwaar de motor is.
Het een lokt bij sommigen blijkbaar het andere uit. Adrealine lijkt een gevaarlijk goedje te zijn ... :cry:

Ik hoor / zie geen idioot snel optrekkende Fusion wel een trage kruis-raket

Ok de Fusion accelereert snel, maar je hoort de motor niet werken en ook geen piepende bandjes zoals later in het filmpje

Het is hoog tijd dat de computer voor ons gaat rijden.

De computer ziet geen onderscheid tussen een Gossie GT en een oud barrel, de computer heeft geen penis, de computer heeft geen last van testosteron of haantjesgedrag, de computer wil de idiote mensch niet corrigeren en de computer zal het bratwurst zijn of je 0,2 seconde later op de plaats van bestemming bent.

Tijd om het oude spreekwoord aan te passen: De heer in het verkeer is meestal een damecomputer.

NEE gewoon NEE

De computer moet NIET voor ons gaan rijden

Wat die knakker in de Fusion deed was niet goed. Maar die vent op die kruis-raket had gewoon achteraan kunnen sluiten, gezien hij gewoon als een slak optrok

Ik zou het ook niet erg vinden. Geen dom geneuzel met kleven, ervoor gooien, afsnijden, bellen, klemrijden en meer van dat soort onzin.

Gewoon zitten en toezicht houden.

Maar weer eens tijd voor een filmpje? Niet zo idioot dit keer hoor:

Beetje idioter

Met deze was ik niet zo blij!

De FIAT gaat wel gelijk goed naar rechts...de vluchtstrook op...

Wat betreft de laatste...een sproeilul is inderdaad niet iets om blij van te worden. Zitten werkt het beste, dan kan hij voluit sproeien zonder over de rand te komen. Wel even naar beneden gedrukt houden.

Nee:
vMTF5NS.jpg

Volgens mij valt het mee. Ik fiets drie keer per week naar het werk, kan de keren natregenen per jaar op twee handen tellen.

Sarcast zei:
Maar weer eens tijd voor een filmpje? Niet zo idioot dit keer hoor:
https://www.youtube.com/watch?v=fIo3g4v65oI/
Die zag je echt niet aankomen?

Sarcast zei:
Beetje idioter
https://www.youtube.com/watch?v=UZEXQEFRjRU/
Van bestuurders met de Tomtom pontificaal op de ruit moet je ver wegblijven. Je weet nooit
hoe ze de aanwijzingen van het systeem interpreteren ... ;)

Sarcast zei:
Met deze was ik niet zo blij!
https://www.youtube.com/watch?v=z4YVYuw_cu0/

volgende keer dit aantrekken;) :
zuidwester.jpg

Tja, beetje nattigheid incasseren hoort erbij hoor, met zo'n sigaar ;)

Inderdaad jammer dat het stukje bocht sturen jou door de Panda dame/heer werd ontnomen.

Eens met Blackaddder, je deed ff een 'zollietje' qua toeteren..;)?. die Avensis had je toch zeker kunnen vermoeden / zien aankomen.. en ff gas los zonder toeters moet toch voldoende zijn?

Durashift zei:
Eens met Blackaddder, je deed ff een 'zollietje' qua toeteren..;)?. die Avensis had je toch zeker kunnen vermoeden / zien aankomen.. en ff gas los zonder toeters moet toch voldoende zijn?
Hij zat al even achter de truck, wacht op mijn voorganger en komt dan tussen ons in, daar was geen ruimte voor.

Sarcast zei:
Durashift zei:
Hij zat al even achter de truck, wacht op mijn voorganger en komt dan tussen ons in, daar was geen ruimte voor.

Had zich waarschijnlijk klemgereden doordat een ander geen ruimte gaf en probeerde
het vervolgens bij iemand die wel ruimte leek te geven (lees een grotere tussenafstand aanhield). Blijkbaar misgegokt ... :cry:

Een inhaalverbod bij verkeersknooppunten zou veel van dit soort "problemen" voorkomen ...

Blackadder the 5th zei:
Had zich waarschijnlijk klemgereden doordat een ander geen ruimte gaf en probeerde
het vervolgens bij iemand die wel ruimte leek te geven (lees een grotere tussenafstand aanhield). Blijkbaar misgegokt ... :cry:
Als je goed kijkt zie je hem invoegen op 0:05.
Er was geen ruimte, ik zat 1 seconde achter de Mazda. Lijkt op beeld misschien zo door de groothoek?

Een inhaalverbod bij verkeersknooppunten zou veel van dit soort "problemen" voorkomen ...
Ik denk dat je een doorgetrokkenstreep bedoelt?

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
Durashift zei:

En waarom laten die idioten zich klemrijden?
Omdat ze de el-cheapo versie zonder navigatie gekocht hebben?
Omdat ze met een death-wish rondscheuren?
Omdat ze zich verheven voelen boven het klootjesvolk?

En daarvoor zou ik niet mogen inhalen als ik immer geradeaus wil?

Jullie veronderstellen zo maar dat mijn liefde voor de drammende medemens erg diep zit......

Ik zie meer in bekeuren middels een opgeslagen filmpje van een van de vele bewakingscamera's langs de snelweg. Gewoon een keurige acceptgiro uit Leeuwarden met een link naar het filmpje voor een artikeltje vijf wegens het onbevoegd lomp rijden. Ook zonder deuk toch een prent.

Dan hoeft oom agent zich niet meer in het verkeer te mengen (de spits..), de verkeersidioot herkent geen auto meer met foute sportstreep (of ongemarkeerde auto) en je kan de onveilig rijdende mensen aanpakken in plaats van alleen de "hardrijders". De bumperklevers, de afsnijders, de filebouwers en je kan zelfs de dooiehoekbewoners een herinnering sturen dat ze gevaarlijk bezig zijn.
Bovendien kan dat behoorlijk in tijd schelen. Tijd nodig voor gepuzzel naar de schuldvraag wanneer een of andere dwaas de fockwa en lokale spoedeisende hulp weer eens overwerk heeft bezorgd.

Dan wordt het:
Klap, boem, kreukel....
"112, waarmee kan ik u helpen? "
Blauwblauw over de vluchtstrook
Verbandjes plakken en inladen
Fockwa mag de restjes ijzer bij elkaar rapen

en de file kan zich weer in beweging zetten.

Je zou voor de gein eens moeten zoeken naar de file-lengte bij een ongeluk zonder gewonden en een met gewonden. En dat is niet alleen verbandjes-plak-tijd

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Als je goed kijkt zie je hem invoegen op 0:05.
Er was geen ruimte, ik zat 1 seconde achter de Mazda. Lijkt op beeld misschien zo door de groothoek?

Ik denk dat je een doorgetrokkenstreep bedoelt?

2 seconden is de geadviseerde volgafstand.
Heb je meer tijd om te reageren op dergelijke acties zonder de rem te hoeven aanraken,
en daarmee een kettingreactie naar de acterliggers op te wekken.

Nee, inhaalverbod. Daarmee worden de snelheidsverschillen kleiner en gaat het wisselen van rijstrook
gemakkelijker zonder verstoring van de verkeersstroom.

Bij drukte kan een dergelijke remactie zich versterkt voorplanten naar achteren en vervolgens staat de hele boel stil ... :(

rke zei:
En waarom laten die idioten zich klemrijden?
Omdat ze de el-cheapo versie zonder navigatie gekocht hebben?
Omdat ze met een death-wish rondscheuren?
Omdat ze zich verheven voelen boven het klootjesvolk?

En daarvoor zou ik niet mogen inhalen als ik immer geradeaus wil?

Waarschijnlijk omdat een aantal bestuurders vinden dat je maar achter hen invoegt, in plaats van voor hen.
Vaak kun je aan de volgafstand wel ongeveer inschatten, met welk type bestuurder je te maken hebt ...

En ja, strak van achter een vrachtwagen op snelheid proberen te komen is niet slim.
Ik neem zelf meestal eerst afstand voordat ik een poging waag snelheid te maken en vervolgens van rijstrook te wisselen.
Soms zijn er dan bestuurders op links die dit sprintje meetrekken en zo het gat menen dicht te moeten rijden ... :cry:

Carfanatic zei:
https://www.youtube.com/watch?v=vtgT4xgNUdY

Welja.
Heftig.

Is dit jou overkomen?

Gelukkig geeft het filmpje aan dat je door groen de kruising oversteekt op een rustige en normale manier. Het is ook "slechts" de derde door rood knallende idioot die jou daar ramt.

Zou het stoplicht daar wel goed werken?

Terug
Bovenaan