Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Dat is het risico van door rood fietsen.

En nu is het een Aygo, straks een Scania. En met een Scania wordt het toch heel anders fietsen......

Heb ik een Berichtgeving aan Wegverkeer gemist?

Is het tegenwoordig normaal om met groot licht op autosnelwegen te rijden?
Behoorlijk f*cking irritant, vooral als ze niet of erg laat terugschakelen naar dimlicht.

1 kløøtzak maakte het helemaal bont. Hij reed voor me met grootlicht en dat hield hij aan, ook terwijl ik hem inhaalde en zelfs nadat ik hem ingehaald had. :(

Lycan Capri zei:
Heb ik een Berichtgeving aan Wegverkeer gemist?

Is het tegenwoordig normaal om met groot licht op autosnelwegen te rijden?
Behoorlijk f*cking irritant, vooral als ze niet of erg laat terugschakelen naar dimlicht.

1 kløøtzak maakte het helemaal bont. Hij reed voor me met grootlicht en dat hield hij aan, ook terwijl ik hem inhaalde en zelfs nadat ik hem ingehaald had. :(
Sommige auto's hebben het licht echt tegen de grens afgesteld staan - vooral xenon licht met automatisch verstellen. Als je een auto hebt waarvan de dimlichten op de hoogte van jouw dak/spiegel zitten en deze lichten hebben een lichtbeeld waarbij de lichtstralen tot horizontaal schijnen, schijnt die bak dus gewoon super verblindend in de spiegel.

En sommige mensen doen maar iets in de auto. Ooit hebben ze net genoeg geleerd om het bewijsje te halen en sindsdien prutsen ze maar wat aan.
Dat schattige blauwe lampje.... ik zal het een keer aan de monteur vragen waarom dat brandt.

De meeste mensen doen maar iets in de auto.

Maar vannacht was het nogal vochtig, er hingen lokaal zelfs wat bankjes dus het lichtbeeld (groot of dim) was echt niet te miskennen

Aan de mensen die met hun dimlicht (te) hoog afgesteld hebben en grootlichtrijders wil ik vragen: "WAAROM in godsf*ckingnaam??? Zijn jullie zo f*cking blind? Doe iedereen dan een plezier en stap als het donker is gewoon NIET achter het stuur:

https://www.4x4sintannaland.nl/webshop/?product=4sky-led-light-bar-40-inch

Monteer even 2 van die dingen op je auto, dan kun je zowel voor als achter een helder seintje geven... dan begrijpen ze het vast wel. :cool:

Dit vond ik toch ook wel een tamelijk rare actie..
Vrouw rijd over het fietspad/de stoep tegen de richting in, en zegt vervolgens "Sorry ik wist het niet, moet naar de markt is dat daar" ?
Meld vervolgens dat het inderdaad daar is, en in plaats van dat ze achter uit rijd en weer de straat in rijd, rijd ze gewoon pontificaal (mooi woord) Tegen de richting in naar die markt toe o_O

braadslee zei:
Dit vond ik toch ook wel een tamelijk rare actie..
Vrouw rijd over het fietspad/de stoep tegen de richting in, en zegt vervolgens "Sorry ik wist het niet, moet naar de markt is dat daar" ?

Waarom vertel je haar niet even dat ze tegen de richting in rijdt? In plaats van "Waar ben je mee bezig?"

Communicatievaardigheden:

Ik vond het wel aardig bizar om te zien.
Ook omdat ik toen ik zei "De markt is hier om het hoekje inderdaad" Haar kant op wees weer terug die straat in :rolleyes:
Ik reed weer verder, en kijk in m`n achteruitkijkspiegel en zie d`r zo weer verder rijden tegen de richting in, zeggen mensen dat ik het inzicht heb van een tros druiven :D

Yup, die actie vond ik ook niet erg handig. Het was dat ik hem had gezien in mijn achteruitkijkspiegel, anders had ik hem gemist. Boven het geluid van de auto komt hij niet uit, rechterbuitenspiegel heb je niets aan en de c-stijl is ook behoorlijk fors.

Een algemene idiote actie die zelfs ik vaak zie...dat prutsen met de telefoon achter het stuur. Is dat ding nu zo verslavend?

Laat dat ding toch lekker met rust.

rke zei:
Durashift zei:
Boppie zei:
Sarcast zei:
Wat snapt de multivan niet helemaal?

Misschien heb ik het verkeerd, maar ik zie vooral een PostNL busje wat een beetje opdringerig is.

(je neus) 'ff laten ruiken' (aan het overige verkeer) noemt men dat ook wel. :)

Soms gevolgd door het even laten uitdeuken (door uw favoriete schade-expert).

Dit is een irritante gewoonte. Als degene die mag "ruiken" moet je een keuze maken. Is dit een drammer die jou wil laten "ruiken" of is dit er een die echt niet in de gaten heeft dat jij voorrang hebt.

Maw: Neem je het risico dat je botweg de neus er af rijdt of geef je de drammer datgene waar hij op uit is.

Ik had vanmorgen ook zo'n "ruiker". Terwijl ik zelf op de rotonde reed (moest 3/4 rond) kwam een bestuurder van een bestelbus met redelijke hoge snelheid aangereden en remde pas op het allerlaatste moment af. Waarschijnlijk er op (mis)gegokt dat hij er wel voor kon schieten. Gelukkig voor hem en mij was de weg (weer) droog ... ;)

Muddy Bandit zei:
https://www.4x4sintannaland.nl/webshop/?product=4sky-led-light-bar-40-inch

Monteer even 2 van die dingen op je auto, dan kun je zowel voor als achter een helder seintje geven... dan begrijpen ze het vast wel. :cool:

Soms zou ik willen dat ik zulke dingen had om die hüfters af te straffen maar dan bendenk ik me weer dat het niet staat op mijn auto's :)
Er zou vaker gecontroleerd moeten worden op afstelling van het dimlicht / voeren van grootlicht met andere verkeersdeelnemers in de buurt. En daarbij horen stevige boetes, straf die blinde kippen maar af. Als je 't in het donker allemaal niet zo goed ziet moet je zorgen dat je in het donker gewoon lekker op de bank zit

braadslee zei:
Nico GTR zei:
Sarcast zei:
Ach ja als het past dan moet je inderdaad rechts houden.

Mag dat? (gewoon een vraag, ik lok niks uit....) :D

Lijkt mij alsof Sarcast hier op de fiets(suggestie?)Strook rijd, dus dat mag volgens mij niet...

Filmpje is volgens mij al een keer eerder voorbijgekomen, met het bijbehorende commentaar.
Volgens het grote boek der verkeersregels mag het blijkbaar wel (fietssuggestiestrook), maar of het wenselijk is ... :cry:

Is het ook niet. Neemt niet weg dat de wegbeheerder een situatie creëert waar men zijn twijfels bij mag hebben. Waar is de echte verkeersdeskundige.....

Al eerder langs gekomen ja, toen was braad nog wat stelliger in zijn kritiek.

Ah daar is ie
braadslee zei:
Sarcast zei:
Mijn favoriete rechtsinhaal video:

Wat de fuck gast... Rij je nou serieus op het fietspad én haal je rechts in in iets wat op een 30 zone lijkt? En dan heb je commentaar op andere mensen hun rijgedrag? Je hebt écht een plaat voor je kop, te bizar voor woorden dit. Kijk ff hoe dicht je op die fietser zit zo vlak voor het einde van de video....
Dit is toch zeker het asociaalste filmpje wat ik van jou heb gezien, hoe komt dit in godsnaam in je op?! "Mijn favoriete rechtsinhaal video" o_O En het gewoon haast vol trots posten.. Man man man..

Blijf alsnog wel bij mijn stelling dat je een plaat voor je kop hebt soms hoor m.b.t bepaalde filmpjes plaatsen... Maar goed, zo heeft iedereen wel wat :D

Je weet wat je moet doen Braad als je vind dat Sarcast buiten zijn boekje gaat. ;) Niet reageren dan is het niet leuk.

Goh......is wel prettig voor je vering. Goed idee! :T

Blackadder the 5th zei:
Kan er niet een speciaal verzameltopic gemaakt worden voor dit soort "langs de rand van de wet rijden" filmpjes?

Een soort "Sarcast verzamelhoek" Topic? :D

Getuge de verontwaardigde boze blik op zijn gezicht zag hij me dus wel. Interessante manier van richtingaangeven ook, knipperend aan komen rijden, dat ding afzetten en dan over het eerste blokje iemand afsnijden....

[video]https://m.youtube.com/watch?v=IrtSBmA2nFU[/video]

Sarcast zei:
Getuge de verontwaardigde boze blik op zijn gezicht zag hij me dus wel. Interessante manier van richtingaangeven ook, knipperend aan komen rijden, dat ding afzetten en dan over het eerste blokje iemand afsnijden....

[video]https://m.youtube.com/watch?v=IrtSBmA2nFU[/video]

Die auto op links die je vrijwel meteen inhaalde zal ook wel blij geweest zijn toen je ineens van rijstrook wisselde.
Of zal hij het al aankomen?

Carfanatic zei:
https://www.youtube.com/watch?v=j7zFyhJXYeo

Wat zit je dan in godsnaam te doen.. Als je iets verder kijkt dan de achterlichten voor je zie je toch allang dat het afremt. Ze maken niet eens een noodstop.

Die leert er iig wel van.

Carfanatic zei:
https://www.youtube.com/watch?v=75WMSUZ0574
Dit filmpje speelt niet lekker af.
Het origineel kan een mooi bewijs zijn dat je slachtoffer bent van een "remmentest". Dat kon de schuld wel eens bij de ander leggen....
Mooi argument om een dashcam aan te schaffen.

( Mijn dashcam is weer overleden. Een tijdje terug stond de auto in de zon en de dashcam was zo heet geworden dat je hem niet kon beetpakken. Thuis heb ik hem een paar dagen bij normale temperaturen aan de oplader gehangen en daarna deed hij het weer.
Nu heeft hij weer in de tropische zomerzon gehangen en na een paar dagen later doet hij weinig meer dan een straalkachel: hij wordt warm.
Ik moet weer eens achter garantie aan...).

Carfanatic zei:
https://www.youtube.com/watch?v=7YtIf6Btydw
Dit soort ongelukken schijnt vaker voor te komen. Je ziet dat de vrachtwagenchauffeur bijna niet kan zien wat er gebeurt daar beneden. Gelukkig zal de vrachtwagen weinig schade hebben.

P.s. Over het eerste filmpje: Er is geluid, er is muziek en er is hifi.
Wat ik hier hoor is herrie, het klinkt alsof je met een stervende jaren dertig diesel aan het rijden bent.

Durashift zei:
rke zei:
(..)
Carfanatic zei:
https://www.youtube.com/watch?v=7YtIf6Btydw
Dit soort ongelukken schijnt vaker voor te komen. Je ziet dat de vrachtwagenchauffeur bijna niet kan zien wat er gebeurt daar beneden. Gelukkig zal de vrachtwagen weinig schade hebben.
(..)

Het verhaal van de betrokken vrachtautochauffeur (+ aanvullende opmerkingen van mede chauffeurs) kan je hier lezen.

Ik vind dit soort "verdwijnende" rijstroken eerlijk gezegd een beetje ondingen.
Aan het eind van een dergelijke strook moet je een keuze maken:
of naar links invoegen (waar iemand een gat dicht kan rijden),
of naar rechts uitvoegen (waar @Sarcast net rechts aan het inhalen is).
De meeste bestuurders zijn heel slecht in 2 dingen tegelijk in de gaten te houden ... :(

Ik blijf in dit soort gevallen het liefst op de uiterste rechterstrook rijden,
en bij voorkeur niet naast een andere voertuig links naast mij ...

Blackadder the 5th zei:
Ik blijf in dit soort gevallen het liefst op de uiterste rechterstrook rijden,
en bij voorkeur niet naast een andere voertuig links naast mij ...

Ik ook.

Je ziet hoeveel een middenklassertje "in de melk te brokkelen" heeft. Stel je voor dat rechts naast het slachtoffer ook een vrachtwagen had gereden, je zou het sandwichen kunnen noemen.

Nee, beter blo jan dan do jan....

Ga een paar maanden woonwerk op de motor rijden.
Dan leer je vanzelf eieren voor je geld te kiezen of je leert de zusters in het ziekenhuis bij naam en toenaam kennen.

Ik zie het probleem niet zo.
Het is een simpele kwestie van snelheid aanpassen aan het verkeer op de doorgaande rijbaan en dan invoegen... dus niet eerst nog even rechts inhalen en daarna (liefst op het kritieke moment) ergens tussen proppen zoals nu blijkbaar een gewoonte is geworden.

Maar ja... die eigen snelheid stug vast blijven houden heeft tegenwoordig al prioriteit, want stel je toch eens voor dat dat naaldje van de snelheidsmeter te veel in beweging komt en daardoor gaat verslijten. :confused:

Muddy Bandit zei:
Ik zie het probleem niet zo.
Het is een simpele kwestie van snelheid aanpassen aan het verkeer op de doorgaande rijbaan en dan invoegen... dus niet eerst nog even rechts inhalen en daarna (liefst op het kritieke moment) ergens tussen proppen zoals nu blijkbaar een gewoonte is geworden.

Maar ja... die eigen snelheid stug vast blijven houden heeft tegenwoordig al prioriteit, want stel je toch eens voor dat dat naaldje van de snelheidsmeter te veel in beweging komt en daardoor gaat verslijten. :confused:

Hetzelfde zou je van de vrachtwagenchauffeur kunnen zeggen, ik krijg de indruk dat het gat tussen de 2 vrachtwagens steeds kleiner wordt in het filmpje.
De automobiliste richt zich op de vrachtwagen voor haar, en "vergeet" de vrachtwagen achter haar in de gaten te houden.

Hier een voorbeeld wat er gebeurt als een vrachtwagenchauffeur ineens in de remmen moet gaan voor een invoegende automobilist:

Auto voegt in voor vrachtwagen

Ietsje harder remmen en we hadden weer een filebericht ... :(

Terug
Bovenaan