Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sarcast zei:Dus verderop parkeren, en als je het eenmaal gekocht hebt kan je de auto laten stilstaan op het laadpaalvak of een gehandicaptenparkeerplaats voor het laden.
Mag je bijvoorbeeld een elektrische motorfiets aan zo'n paal opladen? of een bromfiets?Sarcast zei:Dat klopt alleen is dat symbooltje en het witte kruis overbodig, en betekenen niets.
Daarnaast is het sneu dat het bord E8 (met het personenautosymbool) wordt gebruikt en er op het onderbord weer over voertuigen gesproken wordt.
Dan is een E4 (alleen een P) ook voldoende, dan zouden andere voertuigen er ook mogen staan.
Idefiqs zei:Sarcast zei:Dus verderop parkeren, en als je het eenmaal gekocht hebt kan je de auto laten stilstaan op het laadpaalvak of een gehandicaptenparkeerplaats voor het laden.
Serieus???
Nee omdat er een autosymbooltje op of onder staat mag je er alleen met een auto staan om te laden.stoterstangen90 zei:Mag je bijvoorbeeld een elektrische motorfiets aan zo'n paal opladen? of een bromfiets?Sarcast zei:Dat klopt alleen is dat symbooltje en het witte kruis overbodig, en betekenen niets.
Daarnaast is het sneu dat het bord E8 (met het personenautosymbool) wordt gebruikt en er op het onderbord weer over voertuigen gesproken wordt.
Dan is een E4 (alleen een P) ook voldoende, dan zouden andere voertuigen er ook mogen staan.
De electrische autoplaatsen zijn wel gereserveerd dmv doel .Pjötr zei:Dus dat houdt in, "vrouwen-parkeerplaatsen", "gezins"-parkeervakken die iets ruimer zijn, mag je dus eigenlijk negeren? Net als dus de Elektrische auto plaatsen.
Sarcast zei:Maar ik snap dat ik ook weer als aso zou worden bestempeld als ik stond te lossen op een gehandicaptenparkeerplaats?
Sarcast zei:Nee omdat er een autosymbooltje op of onder staat mag je er alleen met een auto staan om te laden.stoterstangen90 zei:Mag je bijvoorbeeld een elektrische motorfiets aan zo'n paal opladen? of een bromfiets?Sarcast zei:Dat klopt alleen is dat symbooltje en het witte kruis overbodig, en betekenen niets.
Idefiqs zei:Sarcast zei:Maar ik snap dat ik ook weer als aso zou worden bestempeld als ik stond te lossen op een gehandicaptenparkeerplaats?
Jij zegt het.
Sarcast zei:Afgezien van het stoepparkeren is daar niets mis mee toch?
Die laadkabels zijn overigens ook lang genoeg om een vakje te overbruggen.
Idefiqs zei:Sarcast zei:Maar ik snap dat ik ook weer als aso zou worden bestempeld als ik stond te lossen op een gehandicaptenparkeerplaats?
Jij zegt het.
Ach ja, het is niet de eerste keer zijn dat ik van asocialiteit wordt beticht door verkeersregeltechnische onbenullen.
Sarcast zei:Jij je zin, leg het de aso eens uit:
Wat is er asociaal aan het laden of lossen op een invalidenparkeerplek.
Sarcast zei:Da's dan wel weer typisch.
Ah, maar de aanspraak op die plek is voor zowel de losser als de gehandicapte even valide. Beiden mogen daar immers hun voertuig laten stilstaan, alleen mag de gehandicapte daar ook parkeren. En willen parkeren gaan niet "boven" laten stilstaan.Idefiqs zei:Het is niet asociaal als je;
Als niemand uit de doelgroep aanspraak maakt op die parkeerplaats, of je hem direct vrijgeeft als betrokkene aangeeft er gebruik van tegaanwillen maken. Of je redelijkerwijs kunt vermoeden dat dit het geval is.
De vinger is asociaal, eensch, maar ik ben best bereid de gehandicapte uit te leggen dat ik na het laden weer weg ben en hij gewoon even kan wachten.Idefiqs zei:Het is wel asociaal als je;
Ziet of redelijkerwijs kunt veronderstellen dat iemand uit de doelgroep aanspraak wenst te maken op die plek en hem/haar de spreekwoordelijke vinger geeft en/of hem/haar sterkte wenst met de houten poot en hem/haar daarmee het bos in stuurt.
Ik haal die erbij om te verduidelijken hoe het zit.Pjötr zei:Je gaat nu andere situaties erbij halen, dat is niet waar het omging..
Exact!Jij praat recht dat jij bij de Mediamarkt (om maar even iets te noemen) je auto op een invalidenplaats zet, om je flatscreen in te laden, komt er iemand aan, die slecht ter been is en daarom een parkeerplek bij een ingang heeft, de zogenaamde invalidenplaats, en die durf jij dan te zeggen, "u wacht maar even, ik ben een tv aan het inladen" .
En daar zit je dus mis. Die plek is uitstekend geschikt en bedoeld om dingen te lossen en laden.Met alle respect, iemand die gezond is, heeft niets te zoeken op een invalidenplaats, ook niet om te laden of te lossen..
Sarcast zei:Ik kwam daar immers eerder aan en heb net zoveel recht om door dat groene licht te rijden als zij. U ziet de parallel met het gehandicaptenparkeervak?
Idefiqs zei:Hier gaat het spek stinken. Appels en peren namelijk, het doel van een invalidenparkeerplaats is minder validen in staat te stellen deel te nemen aan het (sociale) verkeer door hen een redelijke mate van zekerheid te bieden dat zij in de buurt van hun bestemming kunnen parkeren. Laden en lossen dient op de daarvoor bestemde plaatsen te te geschieden. Is die ruimte er niet? Dan dien jij wachten en niet de belanghebbende waarvoor die plaats bestemd is.
Sarcast zei:Ik haal die erbij om te verduidelijken hoe het zit.Pjötr zei:Je gaat nu andere situaties erbij halen, dat is niet waar het omging..
Exact!Jij praat recht dat jij bij de Mediamarkt (om maar even iets te noemen) je auto op een invalidenplaats zet, om je flatscreen in te laden, komt er iemand aan, die slecht ter been is en daarom een parkeerplek bij een ingang heeft, de zogenaamde invalidenplaats, en die durf jij dan te zeggen, "u wacht maar even, ik ben een tv aan het inladen" .
En daar zit je dus mis. Die plek is uitstekend geschikt en bedoeld om dingen te lossen en laden.Met alle respect, iemand die gezond is, heeft niets te zoeken op een invalidenplaats, ook niet om te laden of te lossen..
Sarcast zei:Als ik geen belang had bij die gehandicaptenparkeerplek dan was het wel verboden daar je voertuig stil te laten staan. En dat is precies mijn punt. Dat is het niet en dus vindt de wetgever en indirect dus het volk dat niet-gehandicaptenkaarthouders daar ook gebruik van mogen maken. Ik heb dus evenveel recht op die plek als de gehandicapte zolang ik hem gebruik binnen de voorwaarden die daaraan gesteld zijn.
En als die plek legaal in gebruik is zal oma even moeten wachten ja, dat was de strekking van mijn voorbeelden.
Blackadder the 5th zei:@Sarcast mag volgens de letter van de wet daar wel laden en lossen.
Maar hij mag volgens diezelfde letter van de wet niet omstandig uit gaan leggen waarom hij wel zou mogen staan laden/lossen.
Dan gaat hij onherroepelijk op de bon ...![]()
Nee, de geest van de wet is dat gehandicapten een plek kunnen hebben dichtbij hun bestemming om te parkeren. Vandaar de gehandicaptenparkeerplekken en de uitzonderingen in RVV 85. Prima. helemaal mee eens.Idefiqs zei:Ok, helder. Dus de wet is de wet, de geest van de wet en ethiek is irrelevant. Ofwel, de wet is heilig? Begrijp ik je goed?
Blackadder the 5th zei:@Sarcast mag volgens de letter van de wet daar wel laden en lossen.
Maar hij mag volgens diezelfde letter van de wet niet omstandig uit gaan leggen waarom hij wel zou mogen staan laden/lossen.
Dan gaat hij onherroepelijk op de bon ...![]()

Blackadder the 5th zei:Dit hoort eigenlijk in het parkeer topic thuis ...![]()
Blackadder the 5th zei:Dit hoort eigenlijk in het parkeer topic thuis ...![]()
Sarcast zei:Blackadder the 5th zei:Dit hoort eigenlijk in het parkeer topic thuis ...![]()
hahah!zie je nou wat ik bedoel met verwarring tussen parkeren en stilstaan.
Bus staat illegaal stil op een fietsstrook, idiote actie hier is die van de wegbeheerder die een halte bij een fietsstrook legt.
Sarcast zei:Wat het niet is, is een vrijkaart om altijd te kunnen parkeren, of voorrang te krijgen boven andere weggebruikers bij het gebruik van die plek..
En de wet, en de geest van de wet.Idefiqs zei:Sarcast zei:Wat het niet is, is een vrijkaart om altijd te kunnen parkeren, of voorrang te krijgen boven andere weggebruikers bij het gebruik van die plek..
Dat is een mening!
Sarcast zei:En de wet, en de geest van de wet.Idefiqs zei:Sarcast zei:Wat het niet is, is een vrijkaart om altijd te kunnen parkeren, of voorrang te krijgen boven andere weggebruikers bij het gebruik van die plek..
Dat is een mening!
Wat een mening is is dat je de parkeerplaats zou moeten vrijmaken voor een gehandicapte.
der Magistrat zei:Hoewel ik me geregeld kan vinden in je strikte interpretaties, Sarcast, vraag ik me nu wel af of je het fenomeen 'etiquette' ook kent en of je het al dan niet toepast? Het bezetten (is ongelijk aan* parkeren) van een gehandicaptenparkeerplaats valt daar m.i. onder, of het nu juridisch oké is of niet. Net zoals als mensen eerst uit een trein laten stappen, alvorens men instapt. Dit is niet verplicht, maar erg sympathiek vind ik het niet als mensen zich wel eerst naar binnen wurmen.
*Autoweeks tekstcodering kent geen =/ als teken...
Boppie zei:Als Sarcast daar een tv aan het inladen is, duurt dat geen uren, eerder minuten. Het is niet de bedoeling dat hij eerst alle beslommeringen zoals betalen afhandelt en dan gaat laden. Hij loopt naar de winkel, pakt het ding op en moet gelijk weer terug.
Boppie zei:der Magistrat zei:Hoewel ik me geregeld kan vinden in je strikte interpretaties, Sarcast, vraag ik me nu wel af of je het fenomeen 'etiquette' ook kent en of je het al dan niet toepast? Het bezetten (is ongelijk aan* parkeren) van een gehandicaptenparkeerplaats valt daar m.i. onder, of het nu juridisch oké is of niet. Net zoals als mensen eerst uit een trein laten stappen, alvorens men instapt. Dit is niet verplicht, maar erg sympathiek vind ik het niet als mensen zich wel eerst naar binnen wurmen.
*Autoweeks tekstcodering kent geen =/ als teken...
Als Sarcast daar een tv aan het inladen is, duurt dat geen uren, eerder minuten. Het is niet de bedoeling dat hij eerst alle beslommeringen zoals betalen afhandelt en dan gaat laden. Hij loopt naar de winkel, pakt het ding op en moet gelijk weer terug.
Sarcast zei:En de wet, en de geest van de wet.Idefiqs zei:Sarcast zei:Wat het niet is, is een vrijkaart om altijd te kunnen parkeren, of voorrang te krijgen boven andere weggebruikers bij het gebruik van die plek..
Dat is een mening!
Wat een mening is is dat je de parkeerplaats zou moeten vrijmaken voor een gehandicapte.
Sarcast zei:Etiquette? Tuurlijk, mond dicht bij het kauwen, vork links en mes rechts enzo, prima.
Treinuitstappers voorlaten is niet alleen etiquette maar gewoon commonsense.
En ja, die gehandicapten hebben het zo moeilijk en mogen best wat geholpen worden. Geen probleem, maar mag ik daar dan ook 'etiquette' voor terugverwachten? Dat oma een minuutje wacht op mij omdat ik die vrije plek voor laden en lossen even in gebruik heb? Dat lijkt me niet teveel gevraagd, wel?