Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

De nederlandse loeiwagens zijn er ook niet echt op gebouwd.
Het stevige duwrekje voor de auto is al jarenlang discutabel vanwege de vele in het wild loslopende voetgangers en zwalkende zwerffietsers, en ome/tante agent moet hier wel een voorbeeldfunctie in nemen.:)

Ik neem aan dat om een auto te kunnen 'haken' via de achterkant de 'haker' in kwestie redelijk wat meer massa moet hebben dan de auto die gehaakt wordt? Dus dat -ik noem maar wat- een Clio onmogelijk een BMW 3-serie achterstevoren kan zetten?

Neen, ik heb geen plannen. Gewoon pure nieuwsgierigheid :)

MissionPhailed zei:
Ik neem aan dat om een auto te kunnen 'haken' via de achterkant de 'haker' in kwestie redelijk wat meer massa moet hebben dan de auto die gehaakt wordt? Dus dat -ik noem maar wat- een Clio onmogelijk een BMW 3-serie achterstevoren kan zetten?

Nee, dat hoeft niet perse. Je kijkt naar voren, een kleine afwijking van de koers aan de voorkant van de auto merk je direct. Een koersverandering ingezet via de achterzijde merk je veel later - ook omdat je dat niet gewend bent.
Maar, mocht je plannen hebben, als je een zwaardere auto achterstevoren wil zetten moet je wel meer insturen. Niet dat halfzachte aaien, vol er in werkt beter.

Als de voorste auto remt tijdens de pit-manouvre zal het allemaal sneller gaan. Dus het werkt extreem effectief bij dropjes die afsnijden en remmen tegelijk menen te moeten gebruiken.

rke zei:
MissionPhailed zei:

Nee, dat hoeft niet perse. Je kijkt naar voren, een kleine afwijking van de koers aan de voorkant van de auto merk je direct. Een koersverandering ingezet via de achterzijde merk je veel later - ook omdat je dat niet gewend bent.
Maar, mocht je plannen hebben, als je een zwaardere auto achterstevoren wil zetten moet je wel meer insturen. Niet dat halfzachte aaien, vol er in werkt beter.

Als de voorste auto remt tijdens de pit-manouvre zal het allemaal sneller gaan. Dus het werkt extreem effectief bij dropjes die afsnijden en remmen tegelijk menen te moeten gebruiken.

Zo werkt het inderdaad(y)

Vandaag de eerste pokemonner van telefoon ontdaan... Liep keurig naar zijn scherm starend, de telefoon voor zich uit gestrekt, het fietspad op.
Vaderlief wilde t jong nog tegenhouden, dacht dat dat wel los zou lopen dus, maar hij liep nog een volle stap, zo tegen me aan. Prutser :)

Idefiqs zei:
rke zei:
MissionPhailed zei:

Zo werkt het inderdaad(y)

Auto's met voorwielaandrijving en de motor voorin zijn (zeker als alleen de bestuurder met alleen de aktentas bij zich heeft)
relatief licht van achteren. Raken dus snel uit balans als ze een (zijdelingse) tik tegen de achterkant krijgen.
(hard) Remmen versterkt dit effect nog eens (zoals reeds aangegeven).

De expert aan het woord: Master of the PIT ...

Je plek op de weg is niet goed. Je zit niet voldoende rechts en daarbij is je snelheid ook aan de hoge kant. Daardoor duurt deze manoeuvre te lang.

Eens, als ik wat beter rechts gehouden had had hij er langs gekund zonder de streep te overschrijden.
Maar alsnog een beetje dicht op de zebra en de tegenligger, niet?

Hij is net voor de zebra terug op zijn weghelft, de tegenligger had snelheid moeten minderen, hij kan immers niet om een hoekje kijken.

Eindconclusie. Jullie maken het de beste persoon wel erg lastig.

Bloemetje zou wel netjes zijn. Je hebt het kenteken van de tegenligger, misschien kan je de kosten delen?

Sarcast zei:

Eigenlijk verbazingwekkend hoe stoïcijns er op de inhaler wordt gereageerd.
Er wordt wat gebromd over het rijgedrag door de dashcammer,
de tegenligger heeft schijnbaar nog ruim de tijd voor het geven van een lichtsignaal.
Geen remmen/uitwijken of iets dergelijks om een ongeval te voorkomen ...

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:

Eigenlijk verbazingwekkend hoe stoïcijns er op de inhaler wordt gereageerd.
Er wordt wat gebromd over het rijgedrag door de dashcammer,
de tegenligger heeft schijnbaar nog ruim de tijd voor het geven van een lichtsignaal.
Geen remmen/uitwijken of iets dergelijks om een ongeval te voorkomen ...
Inderdaad. Dat er geen ongeluk is gebeurd, is allemaal op het conto van de inhaler te schrijven.
Als er wel een ongeluk was gebeurd, dat waren geelhoed en de tegenligger de hoofdschuldigen geweest, aangezien zij niets deden om een ongeluk te voorkomen.

Jij snapt het. Daarom dat bloemetje op zijn minst. Door het adequate gedrag van de inhaler heeft hij twee mensen gered.

Eigenlijk is die inhaler, ook al is het een doorgetrokkenen streep, een held. Met een aan het onwaarschijnlijke grenzend verkeersinzicht.

Zo zie je maar dat een briljante en verlichte geest het áltijd wint van suffige regeltjes.

D.E.N.N.I.S. zei:
Niet een idiote actie, maar wel leuk om te laten zien.

[size=x-small]foto is klikbaar[/size]​

En, vond jij het zelf ook leuk ... ????

Ik neem aan dat je een momentje met verhoogde hartslag had.

Carfanatic zei:
een klapband op m'n vooras lijkt mij toch wel even schrikken.
Het moment van de klap was wel even schrikken, maar zoals in het filmpje te zien is; ik zat op iets te wachten, want de hele cabine trilde al een seconde of 20. Daarom liet ik mijn snelheid al iets terug lopen.

Ik heb ooit eens van een collega gehoord dat een klapband zichzelf 'aankondigd' door van een trilling in het stuur. En dat was precies wat gisteravond gebeurde.

Idefiqs zei:
Ik denk dat ik toch 100m verder naar die inham was gereden.... Of ging dat niet meer?
Daar is de auto uiteindelijk ook weggehaald.

rke zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

En, vond jij het zelf ook leuk ... ????

Ik neem aan dat je een momentje met verhoogde hartslag had.
Op dat moment zelf vond ik er niets leuk aan. De video geeft best wel goed aan wat er met een vrachtwagen gebeurd op dat moment en dat laten zien leek me wel leuk. Als je goed kijkt, kun je ook in de video de trillingen zien, die vooraf gingen. Wat ik ook leuk vind aan deze video is dat je kunt zien hoe ik mijn baas ga bellen. Ik had dat gisteravond niet in de gaten, maar de camera heeft ook de reflectie in het raam gefilmd waar je kunt zien hoe ik met mijn telefoon bezig ben.

Mijn hartslag ging inderdaad wel even omhoog op het moment dat het gebeurd.

D.E.N.N.I.S. zei:
Carfanatic zei:
een klapband op m'n vooras lijkt mij toch wel even schrikken.

Het moment van de klap was wel even schrikken, maar zoals in het filmpje te zien is; ik zat op iets te wachten, want de hele cabine trilde al een seconde of 20. Daarom liet ik mijn snelheid al iets terug lopen.

Ik heb ooit eens van een collega gehoord dat een klapband zichzelf 'aankondigd' door van een trilling in het stuur. En dat was precies wat gisteravond gebeurde.

(..)

Leerzaam stukje voor mij. (y)

Goed dat je het in de gaten had en snelheid minderde.. het kan ook zomaar anders aflopen..

Had je niets gezien aan de band voordat je de dienst begon met de auto?

Sarcast zei:
Idefiqs en Blackadder, nog een aanvullende mening of kunnen we volstaan met aso/schoolmeester/betweter?

Leuk. (oprecht). Geeft wat mij betreft prima weer hoe 'het publiek in het algemeen' een mening over / denkt te weten hoe het zit heeft (op basis van wat zij zien) en dat iemand met specifieke kennis daar doorheen breekt.

De genoemde wijkagente kon daar minder mee lachen. Toen ze groenlichtsurveillance groots aankondigde op twitter ben ik daar ook even opgedoken, en kort en goed, dat project is nu door het ministerie gestopt omdat het niet was toegestaan.

Heeft ze me op twitter geblocked :D

Sarcast zei:
Idefiqs en Blackadder, nog een aanvullende mening of kunnen we volstaan met aso/schoolmeester/betweter?

Verkeersdeskundige is een betere omschrijving. ;)

Geeft eigenlijk aan hoe ingewikkeld het borden/verkeerssysteem is geworden.
Zelfs een wijkagent/boa komt er niet meer uit.
Misschien een verkeersreglement in de vorm van een e-reader meegeven? ;)

Sarcast zei:

Wat mij betreft kunnen we volstaan met het door jou gestelde. Ik ben ervan overtuigd dat jij meer bent vergeten van de Nederlandse verkeers wet- en regelgeving dan ik ooit zal weten. Maar voor mij geldt dat, ook al is het - in dit voorbeeld de laadpaalplek - toegestaan aldaar te parkeren, bij mij de vraag opkomt of ik zulks ook moet doen. De kans bestaat immers dat een belanghebbende de parkeerplaats geblokkeerd aantreft.

Jij parkeert daar, ik niet. Dat is het verschil tussen jou en mij.

Datzelfde geldt voor overige verkeerssituaties, ik geef mijn verstand voorrang. Om er maar eens een cliché tegenaan te gooien.o_O

Wellicht kun jij je eens verdiepen in het begrip "verkeer". En dan met alle aspecten die dit met zich meebrengt.

Het gaat er niet om wie er gelijk heeft. Het gaat er wél om dat we allemaal veilig op de plaats van bestemming aankomen. Daarbij komt dat je niets weet van de personen waarvan jij het nodig vindt deze te moeten corrigeren/terechtwijzen/de maat nemen etc. En dan alleen op de door jou gekozen momenten. Zonder je ook maar in het geringste jezelf de vraag te stellen of de ander daar op dat moment op zit te wachten. Wie weet waar betrokkene naar onderweg is.

Kennis en intelligentie is één ding, beschaving een andere.

Schiet mij nu te binnen. Ik heb laatst ook op een 'EV laadpunt parkeerplaats' geparkeerd (E95 auto) bij het zwembad tijdens zwemles dochter..
Er staat een bord bij, dat wel. Paal staat links van de laadpaal (als je de parkeerplek komt oprijden).
Wat ontbreekt is een onderbord met 2 pijlen die naar links en rechts wijzen, ter aanduiding van meerdere vakken.
Ik concludeer daaruit dat het om één parkeerplek gaat.

Ik keek nog even op de laadpaal of er aan beide zijden ervan een stekkeraansluiting zat.. Daar leek het wel op. Enfin, ik dacht dat dit misschien wel een 'dummy dop' zou kunnen zijn.. Dus auto laten staan. Want het was de enige zijde waar schaduw was.. dat vond ik op dat moment wel belangrijk :cool:

Kom ik een week of wat later daar 's avonds opnieuw langs.. zie ik inderdaad dat er 2 stekkerauto's geparkeerd staan met allebei een snoer naar die laadpaal. Het is er dus één met 2 laadpunten.. o_O

Ik heb laatst m'n auto op "EV laadpunt parkeerplaats" geparkeerd, rood vak met batterij-symbool en een bord.

Maar: het was het enige vak wat vrij was vlak bij de ingang van de mediamarkt en ik zocht iets lomps, groots en zwaars wat net in de wagen paste en zag het dus niet zitten om er een stuk verder mee te zeulen dan strikt noodzakelijk:)

Wat geeft zo'n EV-figuur meer recht om dicht bij de ingang te parkeren?
(Begrijp me niet verkeerd, ik zal NOOIT parkeren op een minder- / invaliden parkeerplek)

Lycan_Capri (TSC) zei:
Ik heb laatst m'n auto op "EV laadpunt parkeerplaats" geparkeerd, rood vak met batterij-symbool en een bord.

Maar: het was het enige vak wat vrij was vlak bij de ingang van de mediamarkt en ik zocht iets lomps, groots en zwaars wat net in de wagen paste en zag het dus niet zitten om er een stuk verder mee te zeulen dan strikt noodzakelijk:)

(Begrijp me niet verkeerd, ik zal NOOIT parkeren op een minder- / invaliden parkeerplek)

De lengte van de grondkabel vanaf het gebouw naar het laadpunt.
Hoe langer de kabel, hoe duurder de aanleg van de laadpaal wordt ... ;)

Lycan_Capri (TSC) zei:
Dus verderop parkeren, en als je het eenmaal gekocht hebt kan je de auto laten stilstaan op het laadpaalvak of een gehandicaptenparkeerplaats voor het laden.

Blackadder the 5th zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:

De lengte van de grondkabel vanaf het gebouw naar het laadpunt.
Hoe langer de kabel, hoe duurder de aanleg van de laadpaal wordt ... ;)

Details,
Midden op het terein zit een brasserie, leg je vanaf daar de grondkabel ;)

Sarcast zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
Dus verderop parkeren, en als je het eenmaal gekocht hebt kan je de auto laten stilstaan op het laadpaalvak of een gehandicaptenparkeerplaat voor het laden.

Had gekund maar; je motor laten draaien tijdens laden / lossen is slecht voor het milieu :rolleyes:
en de motor stop zetten na slechts een paar meter rijden is slecht voor de motor (en dat is vele malen erger dan punt 1)

Lycan_Capri (TSC) zei:
Had gekund maar; je motor laten draaien tijdens laden / lossen is slecht voor het milieu :rolleyes:
en de motor stop zetten na slechts een paar meter rijden is slecht voor de motor (en dat is vele malen erger dan punt 1)

Over details gesproken...

Lycan_Capri (TSC) zei:
(..)

Uh? Kan jij zolang in een MediaMarkt vertoeven zodat je motorblok afkoelt naar het nulpunt?

Bij een warme motor is een keer een extra start niet zo heel slecht, toch?

9200000010417656.jpg

Omdat hier heel veel deskundigen zijn, of denken dit te zijn... :D

Hoe zit het met de rechtsgeldigheid van parkeerborden? Ik bedoel, je mag dus klaarblijkelijk je niet stekker-auto op een laadplaats zetten.
Pas was ik bij de supermarkt, daar had je van die gezin-parkeerplaatsen, er kwamen een zeer stoere meid met haar boy aan, en die klapten de auto daar neer. Ben je dan "strafbaar"? Zijn die plaatsen net zo rechtsgeldig als invalide plaatsen?

Durashift zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
(..)

Uh? Kan jij zolang in een MediaMarkt vertoeven zodat je motorblok afkoelt naar het nulpunt?

Bij een warme motor is een keer een extra start niet zo heel slecht, toch?

Ja zou ik vast wel kunnen

Neuh niet heel slecht maar dan nog, (ik zet mijn motor ook niet af als ik voor de brug sta en het laatste bootje al door zie varen)

Blackadder the 5th zei:

Onzinnige aanschaf want nooit nodig.

@Sarcast
Behoud van het motorblok en aan het milieu denken zijn geen details :)

Op of onder de P borden mag een categorie (personenauto/motorfiets) of groep (politie/taxi) voertuigen staan, een tijd waarop het bord geldt (uitgezonderd 15-19h), een doel (laden elektrische voertuigen) of wijze (twee wielen op de stoep).

Een gezin valt onder geen enkele van die mogelijkheden, alhoewel je zou kunnen beargumenteren dat het stelletje daar parkeert met als doel het maken van een gezin?

Daarnaast kan je ook nog "parkeren verboden op 2 aug - 17 sep" hebben om het parkeren in vakken te kunnen verbieden

Terug
Bovenaan