Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@PM zei:D.E.N.N.I.S. zei:1 - meerdere redenen:Sarcast zei:Waarom blijf je 80 rijden op 3:30?
> ik rij met een Matiz met 800cc, 50 pk en een automatische versnellingsbak. Die is niet zo snel in de tussen acceleratie;
> De maximumsnelheid op deze weg is 100 km/uur, dus daar mag je 100, maar dat hoeft niet persé. Ik reed overigens op de klok 90 km/uur, maar de DOD is op dat gebied een stuk nauwkeuriger.
> De Peugeot zat in de snelheidsbeperking de hele tijd al te drukken en driftig te seinen dat ik sneller moest gaan rijden dan de aangegeven 70 km/uur.
> En al had ik wel 100 gaan rijden op die plek dan had de Peugeot bestuurder me alsnog ingehaald, want hij was echt niet van plan om 100 te gaan rijden. Dat laatste geldt trouwens ook voor de clip erna. Die Saab wilde hoe dan ook sneller dan mij rijden.
Moet je er nog even bij vertellen dat je een paar 100 meter verder weer een 70-stuk in rijdt (kruising met verkeerslichten, aangekondigd door oranje knipperlicht), waardoor je dus gelijk weer van je gas kunt tegen de tijd dat je op gang bent.
Tenminste dit was toch op de N302 neem ik aan?
Carkiller zei:Klinkt als een dagelijkse standaard situatie Idefiqs.
Zou het niet moeten zijn, maar ik wordt met de auto ook regelmatig mijn baan uitgeduwd.
"ik geef toch richting aan" is dan meestal wat ze roepen.
zelfde als bij jou dus...
Sarcast zei:Blackadder the 5th zei:De "slimme" bestuurders zijn vervolgens afhankelijk van de bereidwilligheid van degene die ruimte moet geven.
Is meestal omgekeerd evenredig met het aantal voertuigen wat is gepasseerd ...![]()
Dat eerste kan ik beamen, het tweede lijkt me meer aan de bestuurder zelf te liggen.
https://www.youtube.com/watch?v=JZg7F1FHGgw
Sarcast zei:Die moet ergens mijn schuld zijn, maar ik zie het nog niet.
Carkiller zei:Klinkt als een dagelijkse standaard situatie Idefiqs.
Zou het niet moeten zijn, maar ik wordt met de auto ook regelmatig mijn baan uitgeduwd.
"ik geef toch richting aan" is dan meestal wat ze roepen.
zelfde als bij jou dus...
Muddy Bandit zei:Vanmiddag nog getuige geweest van een wel zeer lachwekkend ongeval.
Een heel rustig, doodlopend straatje... en aan het einde van dat straatje rijden 2 overburen van elkaar gelijktijdig achterwaarts hun opritten af, met als gevolg boem midden op straat.
Trekhaak van een golf haakt precies in de bumper van een Seat Arosa, inzittenden van de Golf stappen gelijk uit maar de Seat rijdt eerst maar weer een stukje voorwaarts... en da's nou niet bepaald handig als er nog een trekhaak in de bumper zit.![]()
Zollie zei:Weer wat opgespaard
Taxibus die lekker lang links blijft..
Jaguar die links en rechts tegelijk wordt ingehaald, om vervolgens naar links op te schuiven??
Spitsstrook, wat een uitvinding
Laatste, bij deze dacht ik echt dat ik een fatsoenlijke aanrijding in beeld ging krijgen... Goed kijken in de bocht, het zilveren krentebolletje tussen de twee landbouwvoertuigen in... bijna frontaaltje
Boppie zei:Die Jaguar (of eigenlijk de bestuurder) vertoont wel ergerlijk gedrag door hem ervoor te gooien. Bij het wisselen van een rijstrook dien je geen anderen te hinderen, dat doet hij wel door hem ervoor te gooien. Dat gezegd hebbende is de reactie om je neus tussen kofferbak en vangrail te duwen ook niet de juiste te noemen.
Zollie zei:Het rare van die Jag... Hij werd ingehaald door het kleine zwarte wagentje en bleef dezelfde snelheid rijden... Na passage heeft ie ook geen snelheid vermeerderd, niemand ingehaald. Hij kwam naar links, en met knipperlampje aan, bravo, echter hij ging daar geen zinvolle dingen doen, zoals bijvoorbeeld sneller rijden dan andere auto's![]()
Idefiqs zei:Boppie zei:Die Jaguar (of eigenlijk de bestuurder) vertoont wel ergerlijk gedrag door hem ervoor te gooien. Bij het wisselen van een rijstrook dien je geen anderen te hinderen, dat doet hij wel door hem ervoor te gooien. Dat gezegd hebbende is de reactie om je neus tussen kofferbak en vangrail te duwen ook niet de juiste te noemen.
Onzin, hij geeft ruim vantevoren aan dat hij naar links wil. Het enige wat je hem zou kunnen verwijten is dat hij iets vlotter naar links gekund had na het aangeven en er nog genoeg ruimte was.
Het ergerlijke zit hem in het gedrag van Zollie die; 1. Weigert snelheid te minderen. 2. Zichzelf en vooral de ander in gevaar brent door zijn idiote actie.
Boppie zei:Idefiqs zei:Boppie zei:Die Jaguar (of eigenlijk de bestuurder) vertoont wel ergerlijk gedrag door hem ervoor te gooien. Bij het wisselen van een rijstrook dien je geen anderen te hinderen, dat doet hij wel door hem ervoor te gooien. Dat gezegd hebbende is de reactie om je neus tussen kofferbak en vangrail te duwen ook niet de juiste te noemen.
Onzin, hij geeft ruim vantevoren aan dat hij naar links wil. Het enige wat je hem zou kunnen verwijten is dat hij iets vlotter naar links gekund had na het aangeven en er nog genoeg ruimte was.
Het ergerlijke zit hem in het gedrag van Zollie die; 1. Weigert snelheid te minderen. 2. Zichzelf en vooral de ander in gevaar brent door zijn idiote actie.
Dat vind jij onzin, dat is geen feit. Mij is geleerd dat je eerst kijkt of je niemand hindert, dan de knipper aanzet en vervolgens van strook gaat wisselen. In dit geval hindert de Jaguar. Zollie loopt vrij vlot in op de Jaguar, ook als hij zijn gas loslaat zit hij op de bumper. Dat de reactie niet ok is ben ik met je eens.
Zollie zei:Het rare van die Jag... Hij werd ingehaald door het kleine zwarte wagentje en bleef dezelfde snelheid rijden... Na passage heeft ie ook geen snelheid vermeerderd, niemand ingehaald. Hij kwam naar links, en met knipperlampje aan, bravo, echter hij ging daar geen zinvolle dingen doen, zoals bijvoorbeeld sneller rijden dan andere auto's![]()
.braadslee zei:Mag ik het zeggen?
Zollie, ik vind je een klootzak in het verkeer.
Die Jag geeft RUIM van te voren richting aan, jij roept " Nee nee nee nee " Op een verschrikkelijke manier en hangt nog geen 2 seconden later vol in je claxon. Waarom doe je dat? Jij veroorzaakt hier bijna een ongeluk, want jij had ook kunnen denken, hee. Die Jag gaat naar rechts, ik ga van m`n gas af en geef hem de ruimte.
Maar nee, het is NEE NEE NEEEn * BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP * En je propt jouw auto bijna in z`n bumper. Had gehoopt dat die gast z`n rem had aangetikt toen hij dat zag.. Bah, wat een nare acties haal je uit. En dan wil je het ook zo vormen dat het net is alsof de andere fout zitten terwijl jij als bestuurder fouten van andere hoort op te vangen, en NIET jouw eigen fouten hoort te accentueren.
Boppie zei:Die Jaguar (of eigenlijk de bestuurder) vertoont wel ergerlijk gedrag door hem ervoor te gooien. Bij het wisselen van een rijstrook dien je geen anderen te hinderen, dat doet hij wel door hem ervoor te gooien. (..)
Boppie zei:Wachten tot Zollie gepasseerd was. Ik vind het geen zee van ruimte, er zitten maar een paar seconden tussen het naar links komen en Zollie die op de kofferbak zit. Even ervan uitgaand dat Zollie geen gas bijgeeft. Hij moet hier eigenlijk remmen om afstand te bewaren tot de Jaguar en dat kan nooit de bedoeling zijn. Inhalen moet vloeiend lopen. Beetje gas erbij van de Jaguar had een oplossing geweest. Ik ga ervan uit dat het ding er het vermogen voor heeft.
Tuurlijk mag je dat zeggen, Zollie heeft niet zo'n teer hartje.braadslee zei:Mag ik het zeggen?
Zollie, ik vind je een klootzak in het verkeer.
Ja, en dan mag je voor? Ik hken een ander artikel 54 en 55.Die Jag geeft RUIM van te voren richting aan
Dat had hij kúnnen denken maar dat deed ie niet want hij weet het verschil tussen links en rechts.want jij had ook kunnen denken, hee. Die Jag gaat naar rechts, ik ga van m`n gas af en geef hem de ruimte.
Speaking of which, meer filmpjes!braadslee zei:Bah, wat een nare acties haal je uit. En dan wil je het ook zo vormen dat het net is alsof de andere fout zitten terwijl jij als bestuurder fouten van andere hoort op te vangen, en NIET jouw eigen fouten hoort te accentueren.
Sarcast zei:Nou ja zeg, niemand die na het zien van dit filmpje https://youtube.com/watch?v=sbC6FICnpTg even kan roepen: "Sarcast waar bemoei je je mee, als je je daar al druk over maakt, wat een leven moet je dan hebben met je sportwagen en je midlifcrisis?"
Jullie worden soft hoor!
Sarcast zei:Nou ja zeg, niemand die na het zien van dit filmpje https://youtube.com/watch?v=sbC6FICnpTg even kan roepen: "Sarcast waar bemoei je je mee, als je je daar al druk over maakt, wat een leven moet je dan hebben met je sportwagen en je midlifcrisis?"
Jullie worden soft hoor!
Jullie worden soft hoor!
Welnee, joh!!!Boppie zei:Navigatie blijft een ding. Hoe vaak dat ding wel niet voor iemands gezicht hangt om maar niet de nek te hoeven draaien....terwijl het inderdaad een dode hoek oplevert van hier tot ginder.
Jullie worden soft hoor!
Zollie zei:knappe actie, zelf volledige controle over de wagen gehouden, sterk werk!![]()
Carfanatic zei:vanaf 0:33
https://www.youtube.com/watch?v=YxNoe2co5Bo?t=43s
Idefiqs zei:In NL ook.