Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Durashift zei:en dan nog iets.. volgens mij stonden de voertuigen op de rechterrijstrook onder het rode kruis daar niet voor hun lol.. zoals ik het zag was er simpelweg geen plaats meer op de nog wel vrij rijbanen.. want het stond kats stil voor vangrail touché...
Carkiller zei:Kijk allemaal even naar dit filmpje alsjeblieft, en kijk hem ook af.
Wordt je een stuk rustiger in het verkeer van, ik in ieder geval wel.
Wat je elkaar ook aandoet en wie er ook gelijk heeft.
Het is het niet waard...
Sarcast zei:
Durashift zei:en dan nog iets.. volgens mij stonden de voertuigen op de rechterrijstrook onder het rode kruis daar niet voor hun lol.. zoals ik het zag was er simpelweg geen plaats meer op de nog wel vrij rijbanen.. want het stond kats stil voor vangrail touché...
Nee natuurlijk niet, hij wisselt toch niet van strook?Blackadder the 5th zei:Gaf die auto op rechts richting naar rechts aan om aan te geven dat hij er meteen weer af zou gaan?
Sarcast zei:Nee natuurlijk niet, hij wisselt toch niet van strook?Blackadder the 5th zei:Gaf die auto op rechts richting naar rechts aan om aan te geven dat hij er meteen weer af zou gaan?
Blackadder the 5th zei:Sarcast zei:Nee natuurlijk niet, hij wisselt toch niet van strook?Blackadder the 5th zei:Gaf die auto op rechts richting naar rechts aan om aan te geven dat hij er meteen weer af zou gaan?
Zal niet de eerste keer zijn dat een auto op rechts ineens toch gaat invoegen, zelf al een aantal keren meegemaakt.
Rij je daar met je goede gedrag ...
Doe zelf in dergelijke situaties vaak de rechter knipper uit om aan te geven dat ik rechts blijf rijden en vervolgens uit ga voegen.
Durashift zei:Eens, doe ik ook. Duidelijk aangeven wát je gaat doen aan je medeweggebruikers.
Sarcast zei:Misdrijven bijvoorbeeld.
Sarcast zei:Ik doelde uiteraard op het valse kenteken van de aanhanger.
Blackadder the 5th zei:Sarcast zei:Ik doelde uiteraard op het valse kenteken van de aanhanger.
Is dat geen overtreding in plaats van een misdrijf?
Correct, dat is geen overtreding in plaats van een misdrijf.Blackadder the 5th zei:Sarcast zei:Ik doelde uiteraard op het valse kenteken van de aanhanger.
Durashift zei:Blackadder the 5th zei:Sarcast zei:Ik doelde uiteraard op het valse kenteken van de aanhanger.
Hangt er, denk ik, vanaf door welke ogen het feit bezien wordt..![]()
Sarcast zei:Correct, dat is geen overtreding in plaats van een misdrijf.Blackadder the 5th zei:Sarcast zei:Ik doelde uiteraard op het valse kenteken van de aanhanger.
1 - meerdere redenen:Sarcast zei:Waarom blijf je 80 rijden op 3:30?
Truck op 4:00 wacht gewoon op KITT
Waarom iedereen op links op 5:00? En dat zijn dus geen queue jumpers he!
En ja rechtsinhalers.... Ik kan ze wel begrijpen...
Ik vind het niet netjes om helemaal links te gaan staan en dan degenen die gewoon hun strook volgen uit te maken voor voorkruipers.D.E.N.N.I.S. zei:3 - Dat is iets waar je lang over kunt discussiëren. Ik vond dit niet netjes.
hehehe.Blackadder the 5th zei:In deze filmpjes speelt de dashcammer meer de rol van observator, dat zie je bij andere filmpjes wel eens anders.
Dat is jouw mening. Daar ben ik het niet mee eens en daardoor is het iets waar je heel heel heel erg lang over kunt discussiëren.Sarcast zei:Ik vind het niet netjes om helemaal links te gaan staan en dan degenen die gewoon hun strook volgen uit te maken voor voorkruipers.D.E.N.N.I.S. zei:3 - Dat is iets waar je lang over kunt discussiëren. Ik vond dit niet netjes.
D.E.N.N.I.S. zei:@Blackadder, dat klopt. In deze video heb ik met 4 verschillende voertuigen gereden: Mijn eigen Matiz, de Mazda2 van mijn ouders, een 3,5 tons Peugeot bestelbus met een meubelbak en een 7,5 tons MAN.
2 - Ik ben me ervan bewust dat de dashcam ook mijn verkeersgedrag filmt. Dus de camera geeft mij rust. Voorheen wilde ik nog weleens kwaad worden op medeweggebruikers die zich misdragen of die een fout maken. Ze moeten momenteel heel ver gaan, voordat ik boos wordt. Zoals bijvoorbeeld die klojo die op een donkere weg ineens zijn groot licht aandoet. Daar schrok ik erg van.
3 - Hij vertelde mij dat dit hem regelmatig gebeurd, dus ja, hij houd er eigenlijk al van te voren rekening mee.
D.E.N.N.I.S. zei:Dat is jouw mening. Daar ben ik het niet mee eens en daardoor is het iets waar je heel heel heel erg lang over kunt discussiëren.
braadslee zei:Ik was vanmiddag getuige van een in mijn ogen behoorlijk domme actie.
Zit in een Kia Picanto op weg naar een all you can eat gebeuren
D.E.N.N.I.S. zei:Ja, dat verschil merk je. Maar het grootste verschil merk ik in de Matiz en de Mazda2. Als ik in de Matiz rijd dan nemen medeweggebruikers vaker voorrang als ze dat niet hebben.
Ik heb contact gehad met de wegbeheerder over de situatie in deel 6. Daarover kreeg ik te horen dat ze daar niets aan 'konden' (maar ik vermoed eerder 'wilden') doen. Dus of het zin heeft...
braadslee zei:Wat mij opvalt is dat als je in een kleinere auto rijd, je toch wat defensiever gaat rijden, zeker in het begin. Ik rij in m`n Twingo nu behoorlijk assertief, en rij ook harder dan de gemiddelde Twingo bestuurder (Meeste Twingo's schudden met 100 op de rechterbaan, kom ik ze links met 130 voorbij, bijvoorbeeld) En ik pak gewoon een gaatje als ik dat zie.
Als iemand mij geen voorrang wil geven terwijl ik dat wel hoor te krijgen, schakel ik terug en geef ik een dot gas en gooi hem er gewoon voor.
Als het dan een keer gebeurd dat ik iemand in m`n zijkant heb hangen omdat die denkt "ik rij in een Q7, jij rijd in een Twingo, jij hebt voorrang, maar ik ben groter" Heeft hij alleen maar zichzelf in de vingers gesneden.
(Ik ook deels, omdat ik schade heb, maar dat verhaal ik op de andere partij, want die zit fout.)
Nou ben ik geen aso die hem overal voor gooit, omdat hij perse wil laten zien dat je met een kleine auto niet perse een trage bestuurder bent, maar ik rij wel degelijk gewoon door, en pak m`n voorrang, en pak gaatjes. Hou niet van getreuzel
Braad zei:Nou ben ik geen aso die hem overal voor gooit, omdat hij perse wil laten zien dat je met een kleine auto niet perse een trage bestuurder bent, maar ik rij wel degelijk gewoon door, en pak m`n voorrang, en pak gaatjes. Hou niet van getreuzel
braadslee zei:Ik was vanmiddag ....
Heb er niets over gezegd, want ik vind niet dat jij je moet bemoeien met hoe iemand anders rijd, kan diegene behoorlijk nerveus maken. Maar dat waren de langste 20 kilometer uit m`n leven.
Sarcast zei:Waarom blijf je 80 rijden op 3:30?
Truck op 4:00 wacht gewoon op KITT
Waarom iedereen op links op 5:00? En dat zijn dus geen queue jumpers he!
En ja rechtsinhalers.... Ik kan ze wel begrijpen...
D.E.N.N.I.S. zei:1 - meerdere redenen:Sarcast zei:Waarom blijf je 80 rijden op 3:30?
> ik rij met een Matiz met 800cc, 50 pk en een automatische versnellingsbak. Die is niet zo snel in de tussen acceleratie;
> De maximumsnelheid op deze weg is 100 km/uur, dus daar mag je 100, maar dat hoeft niet persé. Ik reed overigens op de klok 90 km/uur, maar de DOD is op dat gebied een stuk nauwkeuriger.
> De Peugeot zat in de snelheidsbeperking de hele tijd al te drukken en driftig te seinen dat ik sneller moest gaan rijden dan de aangegeven 70 km/uur.
> En al had ik wel 100 gaan rijden op die plek dan had de Peugeot bestuurder me alsnog ingehaald, want hij was echt niet van plan om 100 te gaan rijden. Dat laatste geldt trouwens ook voor de clip erna. Die Saab wilde hoe dan ook sneller dan mij rijden.