Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Boppie zei:
Razernaga zei:
https://www.telegraaf.nl/tv/opmerkelijk/25950483/__Potloodventer_aan_schandpaal__.html

Een idioot met een Mercedes gaat stil staan op de linker rijbaan van de snelweg, stap vervolgens uit een haalt zijn piemel uit z'n broek.

Je zou toch zeggen dat dit genoeg munitie is om zijn rijbewijs af te pakken. Dit soort knakkers moet je gewoon niet op de weg hebben. Weg ermee voor er doden vallen.

Niets aan toe te voegen..

Bij gebrek aan braadslees filmpjes, hier wat discussiemateriaal:

Opelgarage neemt het niet zo nauw.

MmmYbnY.jpg

B8dfDkS.jpg

Sarcast zei:
Bij gebrek aan braadslees filmpjes, hier wat discussiemateriaal:

Sarcast neemt het niet zo nauw.

https://www.youtube.com/watch?v=EfLMffbduZo

Opelgarage neemt het niet zo nauw.

https://www.youtube.com/watch?v=X_a4xaCJNwk/

Jij rijdt zelf wel op een fiets? ... ;)

Er stond inderdaad geen bord of logo op de weg

Toch was het geen nette actie.

En ondanks het gebrek aan signalering weet je dondersgoed dat dat stuk weg voor fietsen is

Sarcast zei:
Ik rijd niet op een fietspad. ;)

Ja hoor ... Geloof je het zelf?

Edit: heb je het filmpje doorgestuurd naar de wegbeheerder?

Om dit te voorkomen heeft de wegbeheerder dit bedacht:

fietspaal.jpg

Waar de fietser vervolgens het risico loopt tegenaan te fietsen. En bedankt ... :cry:

Als je daar als fietser tegenaan rijdt ben je een enorme lompe lül. (Of bezig met andere dingen die geen ruk met het verkeer te maken hebben)

Lycan_Capri (TSC) zei:
Als je daar als fietser tegenaan rijdt ben je een enorme lompe lül. (Of bezig met andere dingen die geen ruk met het verkeer te maken hebben)

De eenzame fietser die met gematigde snelheid het bochtje neemt, zal er inderdaad geen probleem mee hebben.
Wel de groepen fietsers die op de zaterdagmorgen even een snel rondje willen maken ...

Zet voor de aardigheid een dergelijke paal midden op de rijweg neer.
Ik denk dat deze binnen een week door een "oplettende" gemotoriseerde weggebruiker is aangereden ... ;)

Die lui van die zaterdagmorgen-groep verdienen het gewoon :)

Net zoals ze het verdienen dat mijn rechter-ruitensproeier te ver naar buiten staat gedraaid :)
Stelletje a-sociale verkeershüfters

Zulk soort obstakels hebben we in iets andere vorm ook op de rijweg.

(Zoals jij een schurft-hekel hebt aan die kløte-palen heb ik dat aan drempels, maar als ik daarover klaag is de wereld te klein)

Lycan_Capri (TSC) zei:
Zulk soort obstakels hebben we in iets andere vorm ook op de rijweg.

(Zoals jij een schurft-hekel hebt aan die kløte-palen heb ik dat aan drempels, maar als ik daarover klaag is de wereld te klein)

Verkeerspaaltjes en drempels komen van dezelfde boom afrollen, waar borden/verkeerstekens blijkbaar niet genoeg effect hebben.

Paaltjes om te zorgen dat je ergens niet in kunt, drempels om te zorgen dat de snelheid er uit gaat.
Blijkbaar willen we en kunnen we niet anders ... :cry:

Ikzelf kom als (eenzame) fietser wel eens zo'n groepje tegen. Terwijl ik netjes rechts probeer door de bocht te fietsen, pakken zij
de binnenbocht en daarmee de linkerzijde van zo'n paaltje ...

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:

Ik heb zelfs bezwaar gemaakt toen het ontwerp gepresenteerd werd. Ze vonden het niet nodig, en namen op de koop toe dat er enkele weggebruikers zouden zijn die daar gebruik van zouden maken. Vanaf de andere kant heeftmen er tegenwoordig een D2 opgehangen. Zodat je over de rijbaan moet! Dus ook als fietser.
https://www.youtube.com/watch?v=Qn3pTXfdtyM
Rommeltje!

Blackadder the 5th zei:
Ik heb zelfs bezwaar gemaakt toen het ontwerp gepresenteerd werd. Ze vonden het niet nodig, en namen op de koop toe dat er enkele weggebruikers zouden zijn die daar gebruik van zouden maken. Vanaf de andere kant heeftmen er tegenwoordig een D2 opgehangen. Zodat je over de rijbaan moet! Dus ook als fietser.
Rommeltje!

Blackadder the 5th zei:
Rommeltje!

Waarom zegt aw dat dit een duplicaatpost is?

Blackadder the 5th zei:
Rommeltje!

Waarom zegt aw dat dit een duplicaatpost is? Tjeezzzz

Ja ja. Is drie keer dezelfde post een duplicaat?

Dat "fietspad" is een bewust risico. De gemeente weet dat het zo niet werkt maar neemt het risico dat iemand er misbruik van maakt.

Automobilisten (en andere verkeersdeelnemers) hebben de plicht de regels te volgen maar wegenbouwers hebben niet de plicht de wegen ordelijk, overzichtelijk en bruikbaar te maken.

Ga eens fietsen in Zwijndrecht. Het fietspad loopt op de meest onmogelijke plaatsen, alsof een klein kind verzonnen heeft waar het fietspad moet komen. En, nu er steeds meer mamils de weg onveilig maken, is een goed fietspad toch wel gewenst. Goed als in doordacht en bruikbaar, afgestemd op de gebruikersgroep.

Ik zou een klein kind hier ook niet op het fietspad laten fietsen, ik gun een kind de gelegenheid te leren fietsen. Dan maar op de stoep.

rke zei:
Dat "fietspad" is een bewust risico. De gemeente weet dat het zo niet werkt maar neemt het risico dat iemand er misbruik van maakt.
Exact de woorden van de verkeersambtenaar hier.
En of ik het niet te vaak wilde doen. :D

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:

Rommeltje!

Valt nog mee dat de pijl niet omhoog wijst ... ;)

Sarcast zei:
rke zei:

Wat heeft hij aangegeven als niet te vaak: niet meer als 1x per jaar/1x per week/1x per dag?

Sarcast zei:
Niet zovaak dat anderen het ook gaan doen.

Waarschijnlijk zal er pas wat aan gedaan worden als er een keer een ongeval gebeurt.
Als een automobilist vanaf de andere kant ook "slim" denkt te zijn door het even het "fietspad" te nemen.

rke zei:
Ga eens fietsen in Zwijndrecht. Het fietspad loopt op de meest onmogelijke plaatsen, alsof een klein kind verzonnen heeft waar het fietspad moet komen. En, nu er steeds meer mamils de weg onveilig maken, is een goed fietspad toch wel gewenst. Goed als in doordacht en bruikbaar, afgestemd op de gebruikersgroep.

Dit komt op meer plaatsen voor. Heeft ook te maken met het inpassen van nieuwe inzichten in bestaande situaties. Daarvoor is jammer genoeg
niet altijd de ruimte.

In Veenendaal heb je de zogenaamde snelfietsroute's door de woonwijken. In de nieuw recent gebouwde woonwijk is dit goed ingepast
en hebben zowel de fietsers als de automobilisten goed zicht op elkaar.

In een oude woonwijk zou een compleet rijtje huizen tegen de vlakte moeten om hetzelfde voor elkaar te krijgen.
Kan me voorstellen dat dit voor de gemeente net iets te ver gaat ... :rolleyes:

Sarcast zei:
rke zei:

Net zoals bij de wegversmallingen zonder pijltjes. Je mag er rechts (en links) voorbij, maar met de doorsnee auto gaat dat niet. Heb je echter een motor of zoiets als een Twizy...
Mensen weten het niet en de ambtenaren hebben zoiets als 'je moet geen slapende honden...'

Blackadder the 5th zei:
rke zei:

Dit komt op meer plaatsen voor. Heeft ook te maken met het inpassen van nieuwe inzichten in bestaande situaties. Daarvoor is jammer genoeg
niet altijd de ruimte.

In Veenendaal heb je de zogenaamde snelfietsroute's door de woonwijken. In de nieuw recent gebouwde woonwijk is dit goed ingepast
en hebben zowel de fietsers als de automobilisten goed zicht op elkaar.

Wij (het tuinders-/forenzendorp Zwijndrecht) kennen sinds kort ook een snelfietsroute. En ook hier is een verrassende manier van ontwerpen toegepast.
Het begint bij de beroemde rotonde in Zwijndrecht. Keurig fonteintje met beeld waar het een lokale sport onder buurtpubers is om een fles shampoo in het fonteinwater te gooien. Een oversteek bij deze rotonde, voor het gevoel van automobilisten 'tegen het verkeer in'. Een missertje.
Daarna komt het station (zie het plaatje).
Er is besef dat bij het station mensen in en uit een auto willen stappen. Zo waar, hulde voor deze extreme vorm van inzicht. Maar iemand heeft daarom de beslissing genomen het snelfietspad en de klassieke stoep om te draaien. Dus het fietspad loopt direct langs een bedrijfspand en de stoep zit tussen een zestal parkeerplekken en het fietspad. Daarnaast zit een grote parkeerplek voor mensen die de auto bij de trein willen parkeren, natuurlijk betaald en met een mooi randje bosjes er om heen.

Helaas, in dat bedrijfspand zit een grote fitnessclub. En, hoe gaan mensen naar de fitness... Juist, op dezelfde manier als mensen naar de trein gaan. Ingeblikt.
Je parkeert dus achter de fitness, je bent bezweet en moe, stapt in de auto om naar huis te gaan en terwijl je dat doet neem je even een paar fietsers mee.

Een klein stukje verderop is een oversteekplaats (Karel Doormanlaan). Je mag daar als fietser oversteken direct nadat de auto's onder een treinviaduct uit komen. Midden in een recht stukje weg. Gaat noooooit fout.

Weer een paar keer trappen heb je nog een oversteekplek vlak nadat automobilisten de rotonde van de provinciale weg tussen Dordrecht en Zwijndrecht hebben gehad. (De voormalige A16..). Nog een paar keer de trappers rond en je mag weer vlak voor de rotonde van "de verkeerde kant" de provinciale weg oversteken.

En de ambtenaren zijn ook nog trots op die route met mogelijke plekken waar aanslagen op het leven plaats kunnen vinden.

Soms hoort het ontwerp van een weg ook in dit topic thuis. Het grote idiote acties in het verkeer-topic.

Welk ontwerpbureau gebruikt Veenendaal? Misschien heb ik wel een voorstel voor de gemeente Zwijndrecht.
[size=x-small]Alsof die dikschedels ooit zouden begrijpen dat op die manier de leefomgeving verbeterd kan worden.[/size]

Heeft naar mijn mening alleen te maken of het nieuw aangelegd kan worden of dat het in een bestaande situatie moet worden ingepast:

Direct aangelegd bij bouw nieuwe wijk in Veenendaal

Overzichtelijke kruisingen, veel ruimte t.o.v. de huizen.

Ingepast in bestaande oude wijk in Veenendaal

Bestaande weg is versmald, evenals de parkeerplaatsen. Fietspad is vlak voor de huizen.
Moet hier als fietser altijd goed opletten op mensen die bijvoorbeeld de boodschappen uit de auto halen o
of klusjesmannen die even gereedschap uit de auto moeten halen.

Denk dat het ontwerpbureau hierin weinig tot niets uitmaakt ... ;)

Het heeft even geduurd, maar ik heb er nu ook een:

https://plus.google.com/105370110163318941808/posts/J297h9agyVa

(Dit bericht is geplaatst via mijn telefoon en het lukt me even niet om de foto zichtbaar te krijgen. Als ik vanavond thuis, zal ik het aanpassen )

Dit is ook best idioot, als je het zo leest: https://nos.nl/artikel/2109805-weg-loopt-dwars-door-speeltuin.html

D.E.N.N.I.S. zei:
(Dit bericht is geplaatst via mijn telefoon en het lukt me even niet om de foto zichtbaar te krijgen. Als ik vanavond thuis, zal ik het aanpassen )
11-06-16%2B-%2B1

Nice!

rke zei:
Net zoals bij de wegversmallingen zonder pijltjes. Je mag er rechts (en links) voorbij, maar met de doorsnee auto gaat dat niet. Heb je echter een motor of zoiets als een Twizy...

Maar ja, dan kom je op de fiets hier: https://www.google.nl/maps/@51.8501808,4.6495251,3a,75y,212.85h,61.77t/data=!3m6!1e1!3m4!1sT7YI9eXTyLj19tItfyNssw!2e0!7i13312!8i6656

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:

Waarschijnlijk zal er pas wat aan gedaan worden als er een keer een ongeval gebeurt.
Als een automobilist vanaf de andere kant ook "slim" denkt te zijn door het even het "fietspad" te nemen.
Dat mag dus niet want die moet net als ik op de fiets langs de andere kant.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:

Dat mag dus niet want die moet net als ik op de fiets langs de andere kant.

Niet iedereen is zo plichtsgetrouw ... ;)

@PM zei:
Dit is ook best idioot, als je het zo leest: https://nos.nl/artikel/2109805-weg-loopt-dwars-door-speeltuin.html

Een lastig dilemma, veiligheid voor de kinderen bij de speeltuin vs. de veiligheid voor de mensen in de huizen,
die bereikbaar moeten blijven voor de hulpdiensten.
Hopelijk weten de bewoners/bezoekers goed met deze dubbele verantwoordelijkheid om te gaan ...

Blackadder the 5th zei:
@PM zei:

Een lastig dilemma, veiligheid voor de kinderen bij de speeltuin vs. de veiligheid voor de mensen in de huizen,
die bereikbaar moeten blijven voor de hulpdiensten.
Hopelijk weten de bewoners/bezoekers goed met deze dubbele verantwoordelijkheid om te gaan ...

Ik weet dat in Londen slagbomen/speciale hekken zo nu en dan gebruikt worden, dat lijkt me een betere oplossing dan deze Drentse aanpak.
https://www.google.be/maps/@51.4761948,-0.2090669,3a,75y,55.22h,76.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1s-4ZLBCe5tYp-NH0cbKGgog!2e0!7i13312!8i6656

Overigens hebben ze daar ook heel bijzondere fietspaden, die - als je die naar de letter gebruikt - tot uiterst curieuze taferelen zouden kunnen leiden.
https://www.google.be/maps/@51.462028,-0.1865443,3a,37.8y,7.82h,81.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1swzLsWFyH-x9kbDyPRgFXtg!2e0!7i13312!8i6656

Sarcast zei:
rke zei:
Ik had niet verwacht dat je zo'n video 'op voorraad' zou hebben... :D

Er zijn plaatsen in ons wegennet waar het wegbeheer idiote acties uitlokt. Van die "het moet net even anders" plaatsen. Neem nu die speelplaats waar auto's doorheen moeten rijden. Ik zou daar niet durven rijden, zeker niet als dat een druk bezochte speelplaats is. Spelende kinderen zijn nog een slag erger dan mobiel bellende bestuurders, spelende kinderen hebben echt nul komma nul besef van het mogelijke gevaar.
Ik heb zelf een keer een fietsend aapje van mijn motorkap af moeten helpen, hij fietste tegen mijn auto terwijl ik al een tijd stil stond. Ik had al zo'n gevoel dat hij overal op lette behalve wat er voor zijn fiets gebeurde - als je wedstrijdje fietst met je vriendje en je rijdt voorop, dan kijk je naar achteren... toch ????

Een zeer opvallende opmerking is deze:
nos.nl zei:
De weg moest van de gemeente op deze plaats worden aangelegd vanwege de veiligheid.
...

Hoe kan het veilig zijn om auto's tussen spelende kinderen door te laten rijden? Stapvoets kan het al fout gaan.

Las ook ergens dat ze er nog een heg bij willen zetten. Voor het geval het te overzichtelijk wordt zeker?

Vanavond moest ik tussen een vader en zoon door die wat aan het ballen waren over de toegang tot de doodlopende straat waar ik moest zijn. Zoon hield de bal even bij zich om mij door te laten, maar was er wel wat mee aan het klooien en liet hem op een gegeven moment de weg opschieten en ging er zelf achteraan, weliswaar kwam hij niet vóór de auto maar het scheelde niet veel (en anders stond ik in elk geval op tijd stil). En dat was dan een jongen van een jaar of 10-12, dus geen klein kind meer. Ik had de ramen dicht en de radio aan, maar hij zal vast wel een uitbrander van pa gehad hebben.

D.E.N.N.I.S. zei:
Een clip van 45 seconden uit de eerste 3 minuten met deze camera.: https://www.youtube.com/watch?v=m7XKrctD2kM

Meteen een foutparkeerder gespot zie ik :)

rke zei:
Sarcast zei:
rke zei:

Er zijn plaatsen in ons wegennet waar het wegbeheer idiote acties uitlokt. Van die "het moet net even anders" plaatsen. Neem nu die speelplaats waar auto's doorheen moeten rijden. Ik zou daar niet durven rijden, zeker niet als dat een druk bezochte speelplaats is. Spelende kinderen zijn nog een slag erger dan mobiel bellende bestuurders, spelende kinderen hebben echt nul komma nul besef van het mogelijke gevaar.
Ik heb zelf een keer een fietsend aapje van mijn motorkap af moeten helpen, hij fietste tegen mijn auto terwijl ik al een tijd stil stond. Ik had al zo'n gevoel dat hij overal op lette behalve wat er voor zijn fiets gebeurde - als je wedstrijdje fietst met je vriendje en je rijdt voorop, dan kijk je naar achteren... toch ????

Een zeer opvallende opmerking is deze:
nos.nl zei:
De weg moest van de gemeente op deze plaats worden aangelegd vanwege de veiligheid.
...

Hoe kan het veilig zijn om auto's tussen spelende kinderen door te laten rijden? Stapvoets kan het al fout gaan.

Er bestaat ook nog zo iets als eigen verantwoordelijkheid.
Bij ons in het dorp hebben we een speelveldje waar een weg langs loopt.
Er rolt wel eens een bal de weg op, waar soms een kind achteraankomt. Daar moet je dus rekening mee houden als fietser/automobilist.
Hetzelfde geldt voor woonerven, ook daar kun je spelende kinderen verwachten.

Als ouders zijnde heb je ook een verantwoordelijkheid door (toerbeurt) toezicht te houden op de kinderen in de speeltuin.

Zelfs als fietser heb een verantwoordelijkheid als je op het snelfietspad strak langs een gebouw met ingang fietst,
je kunt dan overstekende voetgangers verwachten.

Misschien verwachten we gewoon teveel van de wegbeheerder/gemeente ...

Die opmerking over de veiligheid sloeg op de bereikbaarheid van de woningen voor de hulpdiensten.
Vrij vervelend als je huis in de brand staat, en de brandweer kan er niet bijkomen omdat de straat is afgesloten vanwege de speeltuin ... :cry:

Blackadder the 5th zei:
Die opmerking over de veiligheid sloeg op de bereikbaarheid van de woningen voor de hulpdiensten.
Vrij vervelend als je huis in de brand staat, en de brandweer kan er niet bijkomen omdat de straat is afgesloten vanwege de speeltuin ... :cry:
Inderdaad vervelend.

Jij hebt dus de indruk dat de brandweer zich tegen laat houden door een speeltuintje? Ik geloof daar niets van. Die dikke vrachtwagen (of ambulance ) wordt gewoon op het glijbaantje geparkeerd nadat de kindertjes subtiel naar moeders gecommandeerd zijn.

En maanden na het voorval komt er een nieuwe glijbaan.

Aan de andere kant is dit een goed experiment om te controleren of de weg-functie van dit terrein te combineren is met een speelfunctie. Een beetje het jaren 50 idee: kindertjes spelen op straat. Gelukkig met andermans kinderen, niet de mijne.

Voor mij hoort dit thuis bij de ideeën zoals de stalen pen midden op het stuur richting borstkas als het nieuwste veiligheidsgadget. Dat zorgt er vast voor dat je jezelf veiliger gaat gedragen.

rke zei:
Blackadder the 5th zei:
Inderdaad vervelend.

Jij hebt dus de indruk dat de brandweer zich tegen laat houden door een speeltuintje? Ik geloof daar niets van. Die dikke vrachtwagen (of ambulance ) wordt gewoon op het glijbaantje geparkeerd nadat de kindertjes subtiel naar moeders gecommandeerd zijn.

Aan de andere kant is dit een goed experiment om te controleren of de weg-functie van dit terrein te combineren is met een speelfunctie. Een beetje het jaren 50 idee: kindertjes spelen op straat. Gelukkig met andermans kinderen, niet de mijne.

Voor mij hoort dit thuis bij de ideeën zoals de stalen pen midden op het stuur richting borstkas als het nieuwste veiligheidsgadget. Dat zorgt er vast voor dat je jezelf veiliger gaat gedragen.

Woonerf was een jaren 80 idee, daar kun je ook spelende kinderen tegenkomen.
Vaak wordt dit gecombineerd met een hofje/doodlopende weg, zodat doorgaand verkeer wordt geweerd.
Heeft wel tot gevolg dat hulpdiensten soms (ver) om moeten rijden om bij een huis te komen, of
er moet een met een paal geblokkeerde doorgang worden gemaakt voor dit doel.

Blackadder the 5th zei:
rke zei:
Blackadder the 5th zei:
Inderdaad vervelend.

Woonerf was een jaren 80 idee, daar kun je ook spelende kinderen tegenkomen.
Vaak wordt dit gecombineerd met een hofje/doodlopende weg, zodat doorgaand verkeer wordt geweerd.
Heeft wel tot gevolg dat hulpdiensten soms (ver) om moeten rijden om bij een huis te komen, of
er moet een met een paal geblokkeerde doorgang worden gemaakt voor dit doel.

Yep,

Ik woon op een woonerf. Mijn auto kan tot ongeveer 30 meter bij mijn huis komen. Naast en voor mijn huis is een speelplaatsje (waar geen auto's mogen komen) en de boel is afgezet met een paaltje.

Bij een noodgeval is het de bedoeling dat de brandweer of ambulancepersoneel het paaltje keurig losdraait en uit de grond trekt.

Dat is de theorie.

In praktijk is een verbouwing, vakantie of grondige schoonmaak van de auto een noodgeval waarvoor een buurtbewoner het paaltje losmaakt. De hulpdiensten rijden zo'n paaltje gewoon plat (er zijn filmpjes op youtube te vinden).
Maar dit speelplaatsje wordt gebruikt. 's Morgens de jonge moeders die hun kroost luchten, 's middags de lagere school jeugd en 's avonds de hangjeugd - in minirok met beatlehaar. En heel af en toe de ouden van dagen (mijn generatie, dus) die er een barbecue organiseren om eens te demonstreren hoe decadent wij met dode beesten om kunnen gaan.

Ik vind dit een zeer geslaagd concept. Ja, als ik aan mijn auto wil prutsen, loop ik met een gereedschapskist te sjouwen. Voor de boodschappen is een kruiwagen handig. En als ik de sleurhut vakantieklaar wil maken, heb ik twee lange verlengsnoeren plus het campingsnoer nodig voordat ik eindelijk 220 in de sleurhut heb. Voor het wasritueel van de auto heb ik een drietal tuinslangen die ik aan elkaar moet koppelen (of de leaseauto niet wassen, natuurlijk) en als ze ooit mijn auto stelen merk ik dat pas 's morgens als ik wil instappen in afwezig blik.

Toch, met dit mooie weer kan ik niet thuiskomen of er is activiteit. Aapjes die op de fiets met zijwieltjes een aanslag op de enkels plegen, aapjes die elkaar vrolijk lopen te meppen. Aapjes die solliciteren naar een flinke bult bij het klimmen op de schommel en moeders en oma's die op het bijhorende bankje even bijkomen van de dagelijkse sleur. En ik ben die man die vraagt of de aapjes pleisters willen als het straks mis gaat.

Ik zou er niet aan moeten denken dat er een ambtenaar zo gek zou zijn hier een weg door heen te plempen. Qua ruimte gaat het prima, voor hulpdiensten zou het min of meer handig kunnen zijn. Maar, bij aapjes die zo hard mogelijk achter elkaar aan fietsen wil je toch geen gestresste manager / huisvader hebben die zijn heilige koei tussen de kinderfietsjes door moet laveren?

Die glimmende Vulvoooo van de zaek vol met krassen en bloedspetters....? Foei, de gedachte alleen al.

Hier een wat uitgebreider nieuwsitem over deze weg:

RTV Drente

Heb niet het idee dat de weg een doorgaande route is voor niet lokaal verkeer. Ook gelden er snelheidsbeperkingen.
We missen alleen de bloembakken en hoge verkeersdrempels die we tegenwoordig blijkbaar nodig schijnen te hebben
om het verkeer in goede banen te leiden ...

@PM zei:
Da's waarschijnlijk omdat het al bijna normaal is dat daar een auto staat...
Mooie beelden trouwens.
dank je, ik merkte bij het bekijken van de eerste beelden al direct een verbetering op het moment dat de camera richting de zon kijkt. Bij mijn Samsung was het beeld dan hartstikke donker, bij de DOD blijven de beelden normaal.

rke zei:
(..)
Soms hoort het ontwerp van een weg ook in dit topic thuis. Het grote idiote acties in het verkeer-topic.

(..)

Zo 'gek' is dit toch niet gemaakt?
Kom ik vaker tegen. Er zit een mooi breed tegelpad tussen parkeerhaven en fietspad, zodat openslaande deuren van auto's geen fietsers of snorfietsers omver meppen..

De sportschool types moeten gewoon uit hun doppen kijken ;)
(en zullen zeker via het fietspad naar de parking aan de achterzijde lopen?)

rke zei:
Sarcast zei:
rke zei:
1? pah!
https://www.youtube.com/watch?v=JgfcUVlSmZg
https://www.youtube.com/watch?v=HmtT4MIBvRE
https://www.youtube.com/watch?v=MVq4cuc2eqU
https://www.youtube.com/watch?v=oqzXgvEBWPE

Terug
Bovenaan