Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Durashift zei:
De sportschool types moeten gewoon uit hun doppen kijken ;)
(en zullen zeker via het fietspad naar de parking aan de achterzijde lopen?)

Zoals het 'echte' sporters betaamt, rijden de sportschooltypes hun bolide naar het parkeerterrein direct achter de sportschool. Je ziet op de foto (met wat moeite) een hek direct naast het gebouw staan, dat is de ingang van die parkeerplaats. Daar rijdt dus af en toe een auto uit, waarvan de bestuurder pas naar rechts kan kijken zodra de neus van de auto zo ver naar voren staat dat de fietsers er last van hebben.

rke zei:
Zoals het 'echte' sporters betaamt, rijden de sportschooltypes hun bolide naar het parkeerterrein direct achter de sportschool.
Dan is daar zeker ook de rookplek?

Sarcast zei:
rke zei:
Zoals het 'echte' sporters betaamt, rijden de sportschooltypes hun bolide naar het parkeerterrein direct achter de sportschool.
Dan is daar zeker ook de rookplek?

Het is ook de plek waar je de grootste auto die je bezit in een erg klein plekje moet frommelen. Het gebeurt vaak genoeg dat je mensen twee, drie keer ziet steken voordat ze weg kunnen rijden.

Terwijl je met de Gazelluf een keurige warming up en cooling down hebt....

Sarcast zei:
rke zei:
Net zoals bij de wegversmallingen zonder pijltjes. Je mag er rechts (en links) voorbij, maar met de doorsnee auto gaat dat niet. Heb je echter een motor of zoiets als een Twizy...

Maar ja, dan kom je op de fiets hier: https://www.google.nl/maps/@51.8501808,4.6495251,3a,75y,212.85h,61.77t/data=!3m6!1e1!3m4!1sT7YI9eXTyLj19tItfyNssw!2e0!7i13312!8i6656

Zo vraag ik me altijd af hoe ik als fietser hier op het fietspad terecht moet komen...

Sarcast zei:
rke zei:
Sarcast zei:
rke zei:
Net zoals bij de wegversmallingen zonder pijltjes. Je mag er rechts (en links) voorbij, maar met de doorsnee auto gaat dat niet. Heb je echter een motor of zoiets als een Twizy...
Ik had niet verwacht dat je zo'n video 'op voorraad' zou hebben... :D
1? pah!
https://www.youtube.com/watch?v=JgfcUVlSmZg
https://www.youtube.com/watch?v=HmtT4MIBvRE
https://www.youtube.com/watch?v=MVq4cuc2eqU
https://www.youtube.com/watch?v=oqzXgvEBWPE

Dankzij dit soort acties hebben we binnenkort op "fietsstroken" ook verkeersdrempels. En bedankt ... :,(

Blackadder the 5th zei:
Dankzij dit soort acties hebben we binnenkort op "fietsstroken" ook verkeersdrempels. En bedankt ... :,(

Nee hoor, dat heb je aan koos te danken!
https://twitter.com/KooSpee/status/737951256208134144

https://twitter.com/KooSpee/status/738444996311945220

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

Nee hoor, dat heb je aan koos te danken!
https://twitter.com/KooSpee/status/737951256208134144

https://twitter.com/KooSpee/status/738444996311945220

Niet wegduiken en/of afschuiven naar een ander, gewoon verantwoordelijkheid nemen voor de eigen acties ...8-)

Zojuist op de A58, oprit 39, Middelburg-centrum richting Bergen op zoom

Ik rij netjes met 120km/u op de linkerstrook om wat langzamer verkeer in te halen (en gelijk wat ruimte te houden voor verkeer wat ertussen wil vanaf de invoegstrook), komt er of andere vieze vuile achterlijke t*fesmongool met een Opel Corsa D met nog geen 60km/u vanaf de invoegstrook in 1x door naar de linkerstrook. Kon het gelukkig net aanremmen, gelijk maar ff op de claxon gehangen steekt die achterlijk t*ringmongool z'n middelvinger naar me op:|:|

Ik hoop dat die achterlijke randdebiel zich zelf binnenkort dood rijd zonder een ander mee te nemen

Lycan_Capri (TSC) zei:

Ik rij netjes met 120km/u op de linkerstrook om wat langzamer verkeer in te halen (en gelijk wat ruimte te houden voor verkeer wat ertussen wil vanaf de invoegstrook), komt er of andere vieze vuile achterlijke t*fesmongool met een Opel Corsa D met nog geen 60km/u vanaf de invoegstrook in 1x door naar de linkerstrook. Kon het gelukkig net aanremmen, gelijk maar ff op de claxon gehangen steekt die achterlijk t*ringmongool z'n middelvinger naar me op:|:|

Ik hoop dat die achterlijke randdebiel zich zelf binnenkort dood rijd zonder een ander mee te nemen

Verder gaat het wel goed?

Als ik zometeen op HVZeeland of andere media lees dat er een bestuurder van een Opel Corsa D verongelukt is gaat het weer helemaal goed B)

Ondertussen kookt m'n bloed wel minder, toen ik het verhaaltje schreef was het nog geen 10 minuten daarvoor gebeurd

Lycan_Capri (TSC) zei:
Als ik zometeen op HVZeeland of andere media lees dat er een bestuurder van een Opel Corsa D verongelukt is gaat het weer helemaal goed B)

Ondertussen kookt m'n bloed wel minder, toen ik het verhaaltje schreef was het nog geen 10 minuten daarvoor gebeurd

Ik hoop dat die andere bestuurder nadenkt over hetgeen hij gedaan heeft en besluit zijn leven te beteren.
Heb ik een veel beter gevoel bij ...

edit: kan me de boosheid/schrik van het moment goed voorstellen, heb dit ook wel eens meegemaakt ...

Blackadder the 5th zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:

Ik hoop dat die andere bestuurder nadenkt over hetgeen hij gedaan heeft en besluit zijn leven te beteren.
Heb ik een veel beter gevoel bij ...

edit: kan me de boosheid/schrik van het moment goed voorstellen, heb dit ook wel eens meegemaakt ...

Ik maak het zo vaak mee.
Misschien toch maar part-time politieagent worden :) Na zo'n actie ff zwaailicht en sirene aan, dader aan de kant, rijbewijs innemen / ter plekke doorknippen. Dat soort hufters leert het nooit.

Het Golfje VI achter mij kwam ook eng dichtbij ondanks zijn ABS / noodstop (z'n alarmlichten gingen aan)

Lycan_Capri (TSC) zei:
Ik maak het zo vaak mee.
Misschien toch maar part-time politieagent worden :) Na zo'n actie ff zwaailicht en sirene aan, dader aan de kant, rijbewijs innemen / ter plekke doorknippen. Dat soort hufters leert het nooit.

Het Golfje VI achter mij kwam ook eng dichtbij ondanks zijn ABS / noodstop (z'n alarmlichten gingen aan)

Het enige wat je er tegen kunt doen is (nog meer) afstand houden.
Heb zelf eens meegemaakt dat iemand zijn auto er op volle vaart nog tussen
prakte terwijl ik achter een andere auto op de uitvoegstrook reed.
Hij reed zowat mijn voorkant er af en moest vervolgens vol in de remmen om niet bovenop mij voorganger te rijden ...
Toen was ik dus ook even heel erg boos ...:|

Blackadder the 5th zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
Ik maak het zo vaak mee.

Het enige wat je er tegen kunt doen is (nog meer) afstand houden.
Heb zelf eens meegemaakt dat iemand zijn auto er op volle vaart nog tussen
prakte terwijl ik achter een andere auto op de uitvoegstrook reed.
Hij reed zowat mijn voorkant er af en moest vervolgens vol in de remmen om niet bovenop mij voorganger te rijden ...
Toen was ik dus ook even heel erg boos ...:|

Afstand?

Voor mij zat pas iets op een meter of 30 (tot die debiel met de Corsa op nog geen 5m kwam
De Golf VI zat op t randje van de veilige afstand achter me, als hij iets later in z'n ABS had getrapt had i de Sierra anaal genomen, ik zag de zweetdruppels op z'n kop staan in m'n binnenspiegel (en dat zegt wat, want m'n achterruit is maximaal donker getint)

Lycan_Capri (TSC) zei:
Afstand?

Voor mij zat pas iets op een meter of 30 (tot die debiel met de Corsa op nog geen 5m kwam
De Golf VI zat op t randje van de veilige afstand achter me, als hij iets later in z'n ABS had getrapt had i de Sierra anaal genomen, ik zag de zweetdruppels op z'n kop staan in m'n binnenspiegel (en dat zegt wat, want m'n achterruit is maximaal donker getint)

Hoe dicht zat die golf achter voordat je moest remmen?
120 km/h is ca. 28m per seconde. Dus ongeveer een seconde volgafstand.
30 meter ben je als achterligger zo ingelopen als een voorganger ineens van 120 terug moet naar 60.

Die golf zal op een meter of 20 hebben gezeten denk ik, daarom zeg ik op het randje

Ik had misschien iets meer dan 30m voor me, tot die Corsa op een auto lengte kwam

Zollie zei:
Als je goed kijkt zie je de motorkap al duiken, voet drukte de rem zelfs al in

Jij zegt het, ik zie het niet. Is de auto stevig verlaagd (oftewel veert nauwelijks)?
Zie de auto wel een stukje naar links uitwijken, je hield er dus wel rekenining mee.
Wat moest die fietser trouwens daar tegen het verkeer in?

Zollie zei:
En wat saaie dagelijkse indewegrijders. De vrouw in witte auto zag geen probleem met naar links komen met 100 op een hemels rustige A7, met alleen een gouden Passerati in de spiegel...

Toeter begint slecht te worden, je hoort hem nauwelijks boven de motor uit ... ;)

Lycan_Capri (TSC) zei:

Zo'n situatie heeft mij bijna in een rolstoel geprakt.

Een nauwelijks intelligent te noemen hoepeldraaier stuurde achter een invoegende vrachtwagen zijn wrak direct naar de met 120 km/uur voortrazende linkerbaan. Ochtendspits, dus linker- en rechterbaan relatief vol; snelheid met invoegen ergens iets van 50 ~ 70 km/uur....
En het meest idiote van het hele verhaal is: de veroorzaker rijdt onbeschadigd door en de slachtoffers veroordelen zichzelf tot invaliditeit of - met geluk - langdurige therapie.

Ik vraag het mezelf af in hoeverre je zo'n idioot achteraf met een dashcam aansprakelijk kan stellen voor de schade.

Blackadder the 5th zei:
(..)

Zollie zei:
En wat saaie dagelijkse indewegrijders. De vrouw in witte auto zag geen probleem met naar links komen met 100 op een hemels rustige A7, met alleen een gouden Passerati in de spiegel...

Toeter begint slecht te worden, je hoort hem nauwelijks boven de motor uit ... ;)

;)

Hij had hem ook niet hoeven gebruiken wat mij betreft. Even gas los en je kon weer door.

In Amsterdam gebruik je hem terecht ter afwending van gevaar.. die gasten doen eerst iets voordat zij gaan kijken..(td)

Sarcast zei:
Het idiote eraan was dat ze aan het zoeken sloeg waar ze ze uit kon zetten....

Mijn god...8-) Jij stopt werkelijk en spreekt de mevrouw aan..???

Meldt je aan voor politievrijwilliger.. krijg je er nog een onkostenvergoeding voor zou ik zeggen..

Durashift zei:
Sarcast zei:

Meldt je aan voor politievrijwilliger.. krijg je er nog een onkostenvergoeding voor zou ik zeggen..
Watis er nou mis mee om die vrouw te helpen? Dat we de politie betalen om de wet gewapend te handhaven houdt voor jou in dat de plicht om zelf een steentje bij te dragen ?

Hier, kun je je over dit stukje bewustwording ook nog eens lekker opwinden.
https://www.youtube.com/watch?v=NJdQ-zZfAhA
Mevrouw klonk niet alsof ze er direct iets mee ging doen maar dat komt vast nog wel als ze haar kort en pittige vriendinnen op de libelledagen vertelt over die gekke man diue haar bij de verkeerslichten aansprak en waar die zich wel niet mee bemoeide, de politiewannebe!

Sarcast zei:
Durashift zei:
Sarcast zei:

Wat is er nou mis mee om die vrouw te helpen? (..)

Helpen?
Ja, okay met het zoeken naar de knop.. (maar dat zag / hoorde ik je niet doen,..)

Nee, dit komt op mij erg bevoogdend over.. sorry.

Sarcast zei:
Durashift zei:
Sarcast zei:

Watis er nou mis mee om die vrouw te helpen? Dat we de politie betalen om de wet gewapend te handhaven houdt voor jou in dat de plicht om zelf een steentje bij te dragen ?

Hier, kun je je over dit stukje bewustwording ook nog eens lekker opwinden.
https://www.youtube.com/watch?v=NJdQ-zZfAhA
Mevrouw klonk niet alsof ze er direct iets mee ging doen maar dat komt vast nog wel als ze haar kort en pittige vriendinnen op de libelledagen vertelt over die gekke man diue haar bij de verkeerslichten aansprak en waar die zich wel niet mee bemoeide, de politiewannebe!

Speciaal voor @sarcast: helden

De reaktie van de vrouw in het filmpje en die van @sarcast is niet zo vreemd,
er zijn maar weinigen die kritische opmerkingen als opbouwend ervaren ... ;)

De video doet niets, en ja ik weet hoe men reageert op kritiek. Maak ik me geen illusies over, maar wellicvht draagt het bij aan een optelsom. Beter dan niets he?
Die mevrouw rijdt dus met een dode hoek van 5 kinderen breed door mijn dorp. Ik weet hoe de reacties, ook hier, zijn op mensen die het beter denken te weten. Veel mensen hebben daar een fikse weerstand tegen en leren pas iets als ze het zelf ervaren, je mag hen niets vertellen want je bent gen ervaringsdeskundige. . Je snapt dat ik minder zin heb om mijn kids van een dergelijk leerproces deel uit te laten maken.

Sarcast zei:
De video doet niets, en ja ik weet hoe men reageert op kritiek. Maak ik me geen illusies over, maar wellicvht draagt het bij aan een optelsom. Beter dan niets he?
Die mevrouw rijdt dus met een dode hoek van 5 kinderen breed door mijn dorp. Ik weet hoe de reacties, ook hier, zijn op mensen die het beter denken te weten. Veel mensen hebben daar een fikse weerstand tegen en leren pas iets als ze het zelf ervaren, je mag hen niets vertellen want je bent gen ervaringsdeskundige. . Je snapt dat ik minder zin heb om mijn kids van een dergelijk leerproces deel uit te laten maken.

Er is een stuk bewustvorming nodig en het overwinnen van eigenwijsheid. Met (veel) geluk zal deze mevrouw thuis nadenken over die vreemde man bij het verkeerslicht. Met nog meer geluk zal die mevrouw begrijpen wat die vreemde man bedoelde. En met extreem veel geluk zal die mevrouw beseffen dat ook haar kroost omver gereden kan worden met iemand die met een mobieltje voor de ogen probeert te rijden.

Ik vind het plaatje met de buitenspiegel van de vrachtwagen met de motor die van rechts komt erg verhelderend. Ik zou gewoon foto's moeten maken hoe veel zicht een simpele binnenspiegel en een paar raamstijlen aan zicht wegnemen.
Als je al als een half blinde mol rondcrost, dan ga je toch niet nog meer zicht wegnemen met een mobiel schermpje?

Maar, ik probeer al jaren een vriend van mij zo ver te krijgen dat hij een gordel om doet. Vroeger deed hij de gordel in de houder en ging er op zitten, tegenwoordig doet hij hem om. Om vervolgens de stoel in ligstand te zetten en als een petje met de schedel boven de versnellingspook te hangen....

Ncap zou een keer een test moeten doen wat er met schuin liggende petjes gebeurt die een botsing meemaken....

Gokje: het petje blijft heel.

Als je nou je oranje dochter naar die school achter ons wilt brengen, waarom ga je dan dáár staan?

Dat begrijp ik werkelijk niet. Achter je is genoeg ruimte, het kind loopt zelfs daar naartoe. Zelfde met de persoon die de auto precies in die bocht neerzet...waarom daar, waarom niet een klein stukje terug. Kijken, denken, doen.

Achter de redenatie van de swift kan ik nog wel iets vinden, het is dichterbij die school schuin voor.
Maar het enige dat ik me kan voorstellen bij de Touran is dat hij/zij mij wil inhalen...

Trouwens doet VW tegenwoordig aan sjoemelrichtingaanwijzers? Dat ze er bij de keuring wel op zitten maar in het echie niet?
https://youtu.be/IlXRZgu5IBo

Carkiller zei:
Wat je tegen een idioot als dit zou moeten doen zou ik zelf wel weten.

Triest...

Het leed wat deze zakkenwasser heeft aangericht willens en wetens is niet te beschrijven. Ik zou zijn kop van zijn romp willen trekken indien het mij was gebeurd. Ik begrijp heel goed waarom Sarcast mensen aanspreekt op hun gedrag. Ze zullen dit niet snel doen, maar je ziet genoeg dingen voorbij komen die net zo dodelijk kunnen zijn alleen maar omdat mensen laks en onzorgvuldig zijn.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
;
2. dat je op het moment dat het kind uitstapt, begint te rijden.

Ik had gewacht totdat het kind was overgestoken.
rijden is een groot woord he. ;)

Blijkbaar genoeg om ervoor te zorgen dat het kind achter jouw auto de weg oversteekt in plaats van voorlangs.
Ik had desnoods het kind gewenkt om voor mijn auto over te steken en het zo afgeschermd van eventueel verkeer achter mij,
die niet in de gaten heeft/ziet wat er aan de hand is.

Dit staat overigens los van de aktie zoals de moeder die uithaalde, begrijp niet dat je een kind onbegeleid midden op de weg
uit laat stappen ... :,(

Boppie zei:
Carkiller zei:
Wat je tegen een idioot als dit zou moeten doen zou ik zelf wel weten.

Triest...

Het leed wat deze zakkenwasser heeft aangericht willens en wetens is niet te beschrijven. Ik zou zijn kop van zijn romp willen trekken indien het mij was gebeurd. Ik begrijp heel goed waarom Sarcast mensen aanspreekt op hun gedrag. Ze zullen dit niet snel doen, maar je ziet genoeg dingen voorbij komen die net zo dodelijk kunnen zijn alleen maar omdat mensen laks en onzorgvuldig zijn.

Gebeurde mij afgelopen week nog. Een auto haalt mij en mijn voorganger in op een weg waar het verboden is in te halen.

Er kwam een vluchtheuvel in het zicht en ik vroeg me af of deze links of rechts gepasseerd zou worden door de inhaler.
Het werd rechts, maar het was allemaal wel heel erg krap ... :,(

Het ging deze keer goed, maar het had voor hetzelfde geld ook een bericht in de krant/het journaal kunnen worden ...

Blackadder the 5th zei:
Blijkbaar genoeg om ervoor te zorgen dat het kind achter jouw auto de weg oversteekt in plaats van voorlangs.
Precies, voldoende om even schrik aan te jagen.

Blackadder the 5th zei:
(..)
Het ging deze keer goed, maar het had voor hetzelfde geld ook een bericht in de krant/het journaal kunnen worden ...

Hier ging het ook nét goed... :O

[video]https://www.facebook.com/1205329310/videos/10209948425166315/[/video]

Terug
Bovenaan