Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

D.E.N.N.I.S. zei:
Over kleine kinderen gesproken: https://www.youtube.com/watch?v=ddc9fnpYC7k

Tja , het zijn ' nu eenmaal kinderen' hoorde ik vanmiddag tegen mij gezegd worden..

Enfin, ik zie in de video een moeder die hard achter haar kind aanrent om het te behoeden voor de grote weg..
Ontsnappingen zijn er altijd wel een keer..

Zelf zou ik echter het kind ter plekke staande houden, er gehurkt naast gaan zitten en wijzen op het gevaar van de weg en de auto die in de buurt is..

Maar ja, moeder had de handen al vol, zag ik.

Durashift zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Over kleine kinderen gesproken: https://www.youtube.com/watch?v=ddc9fnpYC7k

Tja , het zijn ' nu eenmaal kinderen' hoorde ik vanmiddag tegen mij gezegd worden..

Enfin, ik zie in de video een moeder die hard achter haar kind aanrent om het te behoeden voor de grote weg..
Ontsnappingen zijn er altijd wel een keer..

Zelf zou ik echter het kind ter plekke staande houden, er gehurkt naast gaan zitten en wijzen op het gevaar van de weg en de auto die in de buurt is..

Maar ja, moeder had de handen al vol, zag ik.
Kinderen op die leeftijd snappen het gevaar van het verkeer niet. Gelukkig zag ik hem ruim op tijd.

Ouderen van deze leeftijd ook niet::

Gelukkig zijn er nog een paar plekjes op de N59 waar je de 60@80 en 70@100 zondagsrijders voorbij kunt.

Ik zie alleen maar normale rijders en 1 opdringerige wannabee F1 piloot.8-)
Wordt het niet eens tijd om die kartskelter om te ruilen voor een monstertruck?... dan kun je er ook overheen.

Muddy Bandit zei:
Wordt het niet eens tijd om die kartskelter om te ruilen voor een monstertruck?... dan kun je er ook overheen.

Dit ja.
Loop niet zo te kleven Sarcast.

Als iemand 60 rijd waar 'ie 80 mag dan doet'ie niks wat niet mag, brommobielen mogen er tenslotte ook rijden.
Dan ga je er maar voorbij of je doet wat ik doe als iemand 60 rijd, schakel naar z`n 5, zet de muziek wat harder en ga gewoon relaxen.

Muddy Bandit zei:

Eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers op die skelter. Ik heb alleen een motorfiets voor het betere asociale scheuren ....

Ik geef Sarcast gelijk

Wat voor f*cking nut heeft het om 20 tot 30lm/u onder Vmax te gaan rijden. Het enige wat je ermee bereikt is het vern**ken van de doorstroming

(Met doorschakelen naar z'n 5 @60km/u wordt het verbruik alleen maar hoger, zit dan net 10km/u in z'n 4)

En ja brommobielen mogen op 80km/u wegen rijden het is wel f*cking irritant. Wordt heel snel tijd dat ze die regelgeving aanpassen

25 jaar geleden vond ik dat spul nog wel leuk, tegenwoordig wordt ik er niet meer warm of koud van.
Ik heb totaal niets meer met snelheid op de openbare wegen, heb er al veel te veel ellende van gezien en meegemaakt.:(
Maar het is gewoon een feit dat velen eerst eens een stevige crash mee moeten maken alvorens er overgeschakeld wordt op een defensieve rijstijl, daar was ik ook geen uitzondering op... grenzen leer je namelijk pas kennen als ze overschreden worden, en de gevolgen moet je daarna maar dragen.

Dat racen is gewoon een tak van autosport wat op afgesloten terrein thuis hoort, bangerracen doe je immers ook niet op de openbare weg omdat je dat kroepoeken toevallig leuk vindt...

Ik geef sarcast ook gelijk en ik ben ook jaloers op zijn skelter.

Lekker licht, niet teveel vermogen en daardoor niet te onzuinig. Topspul! En je maakt het nog zelf ook.
Maar ja, snelheid is voor op het circuit, en mijn gemiddelde snelheid op de snelweg is 110 in de rechterbaan met de goed geanticipeerde inhaalacties met het verkeer mee.
Grenzen overschreden heb ik laatst gedaan op het slipparcours bij de Leeuw trainingscentrum. Ik rijd niet te als de gemiddelde jongere bestuurder. Maar wat niet is kan nog komen als ik me niet al teveel besef dat benzine en de auto een luxe is.
Maar wat Muddy Bandit zegt is dus ook waar.

Op de snelweg heb je inderdaad een mooie rechterstrook waar je (ruim) onder Vmax kan rijden zonder anderen te hinderen.

Rij je op een weg met 1strook in jou rijrichting zo ruim onder Vmax dan ben je gewoon een a-sociale hufter want je houdt alles en iedereen achter je op.

Ik ben volgens mij ondertussen met m'n 30 jaar geen jonge bestuurder meer maar ik hou nog wel van lekker doorrijden met Vmax:) wel heb ik anti-slip en driftcursussen gevolgd en heb ik nog echt leren autorijden:) zonder al die meuk als ABS, ESP, Traction control enz enz. (Ow en ik anticpeer op verkeershufters, ook niet onbelangrijk)

Muddy Bandit zei:
25 jaar geleden vond ik dat spul nog wel leuk, tegenwoordig wordt ik er niet meer warm of koud van.
Ik heb totaal niets meer met snelheid op de openbare wegen, heb er al veel te veel ellende van gezien en meegemaakt.:(
Maar het is gewoon een feit dat velen eerst eens een stevige crash mee moeten maken alvorens er overgeschakeld wordt op een defensieve rijstijl, daar was ik ook geen uitzondering op... grenzen leer je namelijk pas kennen als ze overschreden worden, en de gevolgen moet je daarna maar dragen.

Dat racen is gewoon een tak van autosport wat op afgesloten terrein thuis hoort, bangerracen doe je immers ook niet op de openbare weg omdat je dat kroepoeken toevallig leuk vindt...

Daar heb je wel een punt.
Je kan natuurlijk inderdaad 60 km/uur rijden waar 80 km/uur het wettelijke maximum is. En, als 60 km/uur mag, dan mag 40 km/uur ook. En 2 km/uur ook.

Ik zeg wel eens: leven is het meervoud van lef.
Je kan nog langzamer, nog veiliger. Koop een kalender en ga stoplichtsprintjes houden van januari tot mei.

Zoals gebruikelijk ligt de waarheid in het midden. Zo'n skelter is een auto die voor het circuit ontworpen is en die bewezen heeft een heerlijke circuitauto te zijn. Om daar sloompie in te spelen.... ondanks het feit dat ik het gros van mijn wilde haren al zo lang geleden kwijt geraakt ben dat ik het bestaan van die haren al jaren ontken.... sloompie in zo'n skelter is een beproeving. Een tantaluskwelling die ik ook niet zou kunnen weerstaan.

Moet je daarom dit scheuren maar goedkeuren?

Voor mijzelf:
Natuurlijk niet. Een deel van de fun van dit scheuren is dat het op het randje van het legale is. En een deel van de fun zit in het gevaar, zonder gevaar is dit echt een zinloze aktie.
Heeft het zin een saaie leasedoos maximaal te laten presteren bij het wegrijden bij het verstoplicht? Natuurlijk niet.
Zou ik ook een stoplichtsprintje doen als ik zelf de energie moet leveren? Wat denk je van hardlopers en wielrenners?

Ik denk daarom dat een openbaar circuit misschien wel handig is. Een Nurburgring bij Rotjeknor. Naast het Erasmus MC, dan hebben die organen op voorraad en het ambulance personeel kan wandelend assistentie verlenen. En opa kan zijn Renault/Mercedes/Volvo/Opel rollator veilig uitlaten op de openbare weg.

80 rijden is geen recht wat je hebt hoor. Het is een maximumsnelheid.

"Er geldt geen minimumsnelheid voor wegverkeer. Als u te langzaam rijdt kunt u wel het overige verkeer hinderen of in gevaar brengen. U krijgt dan een boete. Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Deze snelheid heet ook wel de minimumconstructiesnelheid."

Overigens is het niet minder irritant. Gisteren op de terugweg van mijn werk vond iemand het nodig om 45 te rijden waar je 60 mag, waar hij al eerder 55/60 reed bij vmax van 80. Nadat ik op een recht stuk (waar het ook toegestaan was) heb ingehaald kwam ie eerst iets naar links, om vervolgens wel de vmax achter me aan te gaan rijden.... WHY???!?! :|

DrH0gtQ.jpg

Zollie zei:
Ja hoor, past gewoon...

Waarom laat je de volksfiets er niet tussen? Voor jouw eigen veiligheid is het beter als je hem voor je laat douwen en eikelen. Ik durf te wedden dat hij nu achter jou begon te vervelen en daarmee zit je bij een eventuele aanrijding klem tussen Duitse roetbraker en Japanse batterijtractor.

Er zijn leukere scenario's denkbaar.

@Sarcast:

Als het echt interessant wordt verdwijnt de snelheidsmeter in je laatste filmpje.

Maar vraagje, dat weet jij vast wel.
Als een bussluis "gedempt" is, dus elke auto kan er overheen rijden en op die route rijden geen bussen meer.
Mag ik er dan overheen rijden als de borden er nog staan?

Hier.

Die waarschuwen dus voor een "gat" waar je met de auto niet door kan, maar dat is er dus niet meer.
Ook rijdt de lijnbus al jaren een andere route...

Carkiller zei:
@Sarcast:

Als het echt interessant wordt verdwijnt de snelheidsmeter in je laatste filmpje.
Piekt op 115 km/h.
Carkiller zei:
Maar vraagje, dat weet jij vast wel.
Als een bussluis "gedempt" is, dus elke auto kan er overheen rijden en op die route rijden geen bussen meer.
Mag ik er dan overheen rijden als de borden er nog staan?

Hier.
Nee, zolang die C1 er staat mg je daar niet inrijden.

Maar het bord heeft het over een busbaan, er komen geen bussen meer.
En het bord heeft het over een sluis waar geen auto's door kunnen, dat is er ook niet meer.

Zal de gemeente maar eens bellen of de borden dan weggehaald kunnen worden of de sluis weer hersteld.

Het verkeersbord zegt,
"Gesloten in beide richtingen voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee"

Uitgezonderd lijnbussen die daar niet meer komen en fietsers en brommers die daar ook niet komen omdat het niet de snelste route is.

En dempen van de sluis is de kat op het spek binden om die route toch te nemen, niet erg handig behalve voor de staatskas.

Idefiqs zei:
Sarcast zei:
Zollie zei:
Ja hoor, past gewoon...
Rij jij nou die passat die de linksplakkende outlander het goede voorbeeld geeft vast?!

Die Zollie heeft het ook niet helemaal begrepen denk ik.. :?

@Zollie heeft een simpele regel: "opgestaan (in dit geval naar rechts gaan) is plaatsje vergaan, die weer laten invoegen voor mij zal mij van mijn-lang-zal-ze-leven-en-al-kost-mij-dat-een-kras-over-de-hele-zijkant niet gebeuren"

En maar vreemd vinden dat er zoveel kop-staart botsingen op de linkse rijstroken gebeuren ... :(

@Sarcast heeft blijkbaar altijd haast, is Dit niets voor je voor op de zondagmiddag?
Moet je wel een rolbeugel/brandblusser/helm en nog wat veiligheidsdingen monteren ... ;)

Carkiller zei:
Maar het bord heeft het over een busbaan, er komen geen bussen meer.
En het bord heeft het over een sluis waar geen auto's door kunnen, dat is er ook niet meer.

Zal de gemeente maar eens bellen of de borden dan weggehaald kunnen worden of de sluis weer hersteld.

Vuilniszak over het bord doen en stukje tape eromheen.

Doet RWS ook met bebording van voormalige toeritdosering waarvan de technische installatie is verwijderd.

Gemeente technisch zal er wel een verkeersbesluit wijziging aan te pas moeten komen.. om de bebording daadwerkelijk weg te krijgen?

Blackadder the 5th zei:
(..)

@Zollie heeft een simpele regel: "opgestaan (in dit geval naar rechts gaan) is plaatsje vergaan, die weer laten invoegen voor mij zal mij van mijn-lang-zal-ze-leven-en-al-kost-mij-dat-een-kras-over-de-hele-zijkant niet gebeuren"

(..)

:D

Sarcast zei:
Ik zie regelmatig een sigarettenpeuk bij het stoplicht naar buiten vliegen, maar heb de neiging uit te stappen en die weer naar binnen te gooien tot nu toe kunnen onderdrukken.

Ik heb toegegeven aan de verleiding....

Heerlijke actie... En vervolgens heeft meneer/mevrouw een brandplek in de bekleding of in de eigen kleding.. Dit had je bij mij niet hoeven flikken.;)

Sodemieter je troep dan ook niet zomaar op straat.
Anders gesteld: als het op straat kan kan het ook in de auto.

Sarcast zei:
Sodemieter je troep dan ook niet zomaar op straat.
Anders gesteld: als het op straat kan kan het ook in de auto.

Hou jij je fijnstof dan ook ff lekker bij je, en laat de uitlaat in het interieur uitkomen.(:P)(:B

Dit had je bij mij niet hoeven proberen Sarcast, de manier waarop jij andere mensen wijst op fouten met dit soort acties is behoorlijk sneu in mijn ogen, want zoals Bossinkje zegt, vervolgens heeft diegene wél een brandplek in z`n interieur. Als je dat bij mij had geflikt had ik diezelfde peuk weer aangestoken en op jouw stoel uitgedrukt. *-)

Echt, kap eens met je zelf maar te verheerlijken met die dashcam filmpjes waar in jij kosten wat het kost wel even laat zien hoe goed jij de regels kent en hoe een goede chauffeur jij wel niet denkt te zijn, vaak gepaard met acties waarin jij juist als de weg misbruiker uit de bus komt. Zoals nu met die peuk bijvoorbeeld.

Het nut van dashcamfilmpjes zijn andere weggebruikers filmen die iets doms/gevaarlijks/onhandigs doen, en dit topic is daar dus ook voor. Niet om jezelf op te g**len met je eigen filmpjes en je volgens jouw zelf zo goede gedrag * Want jij kent tenslotten áááááááááálle regels * En staat daardoor boven iedereen, toch? ;)

Goed punt.
Ik val dan ook meer over de lamlendigheid van dergelijke vervuilers, nog niet eens over de strafbaarheid ervan.

Overigens had ik wel graag gezien dat de vrachtwagen waar ik vanochtend reed zich wat beter aan de CH uitstoot normen had gehouden. Bah!

Sarcast zei:
Goed punt.
Ik val dan ook meer over de lamlendigheid van dergelijke vervuilers, nog niet eens over de strafbaarheid ervan.

Of het dan wel of niet strafbaar is, je hoeft vervolgens niet voor eigen rechter te gaan spelen. Prima als je je er aan ergert, ergens ook wel begrijpelijk, maar laat het lekker gaan. Anders wordt je er nog behoorlijk druk mee om alle peuken op te pakken en terug te gooien. ;)

Sarcast zei:
Sarcast zei:
Ik zie regelmatig een sigarettenpeuk bij het stoplicht naar buiten vliegen, maar heb de neiging uit te stappen en die weer naar binnen te gooien tot nu toe kunnen onderdrukken.

:D

Ik vraag me af of die dame hier nu wat van leert. Ik zou me persoonlijk kapot schamen als iemand dat bij mij deed.

Too soon?

Ik roep hier al 12 jaar dat het feit dat we de politie betalen om de wet gewapend te handhaven, niet betekent dat wij zelf ons steentje niet meer hoeven bijdragen aan de maatschappij.

Beetje de andere kant op kijken en "laten gaan" heeft nog niet veel goeds gebracht..

Sarcast zei:
Too soon?

Ik roep hier al 12 jaar dat het feit dat we de politie betalen om de wet gewapend te handhaven, niet betekent dat wij zelf ons steentje niet meer hoeven bijdragen aan de maatschappij.

Beetje de andere kant op kijken en "laten gaan" heeft nog niet veel goeds gebracht..

Maar dan herhaal ik mijn vraag Sarcast. Had je als Badr Hari cs. in de auto had gezeten in plaats van een vrouw ook zo "heldhaftig" opgetreden?

Idefiqs zei:
Rook die dan?

Ik heb heel wat babbeltjes gehad met mensen die hun auto's op kruisingen parkeren om hun kinderen op te halen, honden laten schijten en niet opruimen, en ik kreeg hier onlangs nog de vraag of ik niet bang was dat de verkeersregelaar die ik aansprak op zijn vervuiling mij nog erg lang zou laten wachten.

Nee, daar ben ik niet bang voor. Ik geloof dat het ergste wat me overkomen is, is dat mijn wijkagent me geblokkeerd heeft op twitter, omdat ik het landelijke "Groen Licht Surveillance" om zeep geholpen heb.

braadslee zei:
Het nut van dashcamfilmpjes zijn andere weggebruikers filmen die iets doms/gevaarlijks/onhandigs doen, en dit topic is daar dus ook voor. Niet om jezelf op te g**len met je eigen filmpjes en je volgens jouw zelf zo goede gedrag.
Ah, en dat bepaal jij tegenwoordig? Een peuk op straat gooien vind ik behoorlijk dom en onhandig. Past dus prima in dit topic. Dat ding vervolgens teruggooien kan overigens ook dom/gevaarlijk/onhandig zijn, maar dat is een ander verhaal.

Sarcast zei:
Idefiqs zei:
Rook die dan?

Ik heb heel wat babbeltjes gehad met mensen die hun auto's op kruisingen parkeren om hun kinderen op te halen, honden laten schijten en niet opruimen, en ik kreeg hier onlangs nog de vraag of ik niet bang was dat de verkeersregelaar die ik aansprak op zijn vervuiling mij nog erg lang zou laten wachten.

mensen zijn ook te bang om zelf hun mond open te doen.

braadslee zei:
Dit had je bij mij niet hoeven proberen Sarcast, de manier waarop jij andere mensen wijst op fouten met dit soort acties is behoorlijk sneu in mijn ogen, want zoals Bossinkje zegt, vervolgens heeft diegene wél een brandplek in z`n interieur. Als je dat bij mij had geflikt had ik diezelfde peuk weer aangestoken en op jouw stoel uitgedrukt. *-)
Zeg eens, rook jij?

braadslee zei:
Echt, kap eens met je zelf maar te verheerlijken met die dashcam filmpjes

a5ad003022ae558749dc12ca3dfeed7d.jpg

Sarcast zei:
Sarcast zei:

Ben je autistisch? Of heb je toevallig een andere mentale stoornis?

Wat een treurig leven moet jij hebben als je je om dit soort dingen drukmaakt.

Terug
Bovenaan