Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ach...een brodit steuntje is zo duur....hoe vaak je de navigatie wel niet recht voor iemands snufferd ziet hangen....

Ik doe hier vast weer wat fout volgens jullie maar ik vraag me af wat het zou kunnen zijn...

Nou, genoeg denk ik.. :)

1. Volgens mij is het een Polo en geen Lupo.
2. Ik hoor iets van een ratel bij het tot stilstand komen.. trek je de handrem aan zonder eerst de knop in te drukken? Slecht voor de tandjes..;)
3. Het 'uitbollen' voor het rode verkeerslicht is wel wat tam.. naar mijn mening..

Het 'zo' zou ik ook hebben kunnen denken bij de actie van de Polo.

@PM zei:
Marc van der Togt zei:
RichardFord zei:
Sommige mensen knipperen al naar links voor het oprijden van de rotonde en gaan rechtdoor (1/2). Je ziet het lesauto's ook doen. :(

Dat is in mijn ogen onjuist. Dat een lesauto dat doet is niet erg ervan uitgaande dat niet de instructeur achter het stuur zit. Kenmerk van een
lesauto is namelijk dat iemand de auto bestuurt die het nog moet leren en dus dingen niet op de in onze ogen goede manier kan doen.

Er zijn rijscholen die hun leerlingen dit zo leren.

Ja, bij 3/4 rond. Zo heb ik het ook geleerd en dat is al 20 jaar geleden ;)

Niet bij een 1/2 rond.

Ja ik heb het ook geleerd bij 3/4 rond. Maar ik heb het hier over andere rijscholen dan waar jij en ik hebben gelest. Ik reed ooit achter een bekende die ik een paar keer bij een rotonde links zag knipperen bij 1/2 rond, en toen ik hem achteraf daarnaar vroeg vertelde hij dat hij dat zo geleerd had bij een lokale rijschool. Ter wetenschappelijk onverantwoorde bevestiging is het me sindsdien opgevallen dat het in en om zijn woonplaats een relatief veel voorkomend verschijnsel is.

Vanmorgen weer een (in elk geval voor mij) nieuwe knippervariant gezien bij de auto die voor me reed: net voor een rotonde twee keer naar rechts knipperen en vervolgens zonder verdere knippers (links noch rechts) halfrond gaan, vervolgens bij een kruising wederom twee keer naar rechts knipperen, knipper weer uit en vervolgens rechtsaf slaan o_O

Heb er ook weer een aantal..
Ik noem mezelf De Zeurende Chauffeur, omdat dit ja.. Best wel klopt heb ik het idee :D En sommige dingen zijn ook wel een beetje aangedikt, maar heb wél op het schelden gelet o_O

Op het laatst die VW bij de Rotonde.. En die Lancia... Irriteerde ik mij enorm aan, en een turks/marokkaans vrouwtje wat niet oplette en van links kwam en vrij laat in de gaten had wat er gebeurde, volgens mij..

Ik ben niet altijd positief over je Braadie maar dit kan ik wel waarderen, heb zelfs het idee dat je snelheid op sommige plekken wat hoog ligt. :)
Ben benieuwd naar de volgende.

Je komt zo nu en dan behoorlijk dicht in de buurt van mijn woonomgeving, braadslee:)

Maar ik zie maar weinig "idioots" in dat filmpje. Wat mensen die het rustig aan doen, en een paar die niet zo best anticiperen. Aan met name die eerste categorie kan ik mij persoonlijk niet echt storen.

Pfff, drammende rijstijl, lekker vol gas door woonwijken, schelden als t je even tegen zit, afgeven op andere weggebruikers... Ik hoop dat je al een afspraak hebt bij de cardioloog, je gaat het niet lang volhouden zo. (en een afspraak bij Leo de Haas lijkt me ook niet overbodig, wegpiraat!)

Zeg braadslee, hoe gaat het eigenlijk met het minder posten en minder open zijn met alles online gooien?
Bevalt dat nog een beetje?

Tomolino zei:
Ik ben niet altijd positief over je Braadie maar dit kan ik wel waarderen, heb zelfs het idee dat je snelheid op sommige plekken wat hoog ligt. :)
Ben benieuwd naar de volgende.

Oh nee hoor, dat lijkt maar zo. Ik rij keurig 10-15 in woonwijken, 25-30 in 30 zones, en 45-55 in de stad. Ik trek alleen wél af en toe een beetje fel op, want ik hou niet van dat langzame gedoe.

D. Elzinga zei:
Je komt zo nu en dan behoorlijk dicht in de buurt van mijn woonomgeving, braadslee:)

Maar ik zie maar weinig "idioots" in dat filmpje. Wat mensen die het rustig aan doen, en een paar die niet zo best anticiperen. Aan met name die eerste categorie kan ik mij persoonlijk niet echt storen.

Als mensen echt goed rustig aan doen dan stoor ik mij daar zoals je merkt best wel aan.. Zoals die Lancia, kom op zeg...

Zollie zei:
Pfff, drammende rijstijl, lekker vol gas door woonwijken, schelden als t je even tegen zit, afgeven op andere weggebruikers... Ik hoop dat je al een afspraak hebt bij de cardioloog, je gaat het niet lang volhouden zo. (en een afspraak bij Leo de Haas lijkt me ook niet overbodig, wegpiraat!)

Drammende rijstijl? Kijken wij wel naar hetzelfde filmpje?
Ik rij NIET vol gas door woonwijken, hou mij altijd keurig aan de snelheid.
Als het mij tegen zit gooi ik er een "Pannenkoek" tegen aan of "Mafkees" Maar echt schelden schelden, neuh.. Dan moet er wel wat heftigers gebeuren.
Afgeven op andere weggebruikers ja, als het mij te treuzelend gaat, of als ze zoals die fietsers gewoon onhandig bezig zijn ja.. En zéker wat betreft fietsers, denken maar dat ze alles kunnen maken.

Ik ben geen wegpiraat. Spijt me enorm, ik heb net m`n rijbewijs.. Maar een wegpraat? Nee, zeer zeker niet. Ik rij door, maar ik rij nergens binnen of buiten de bebouwde kom asociaal. ik mopper vanuit de auto op anderen inderdaad, maar ik ga ze niet opjagen, bumperkleven doe ik niet, te hard rijden doe ik óók bijna niet (Ja op de snelweg is dan ene uitzondering soms) En ik hou mij keurig aan de regels.

braadslee zei:
Afgeven op andere weggebruikers ja, als het mij te treuzelend gaat, of als ze zoals die fietsers gewoon onhandig bezig zijn ja.. En zéker wat betreft fietsers, denken maar dat ze alles kunnen maken.

En nu ervaar je pas hoe je "vroeger" zelf was?:)

Muddy Bandit zei:
braadslee zei:

Daar komt het op neer ja :D

Muddy Bandit zei:
braadslee zei:

Herkenbaar. Naast de auto pak ik ook regelmatig de fiets naar het werk.

Op de fiets erger ik mij aan de automobilisten die denken dat je aan een halve meter wegbreedte genoeg hebt.
Met de auto erger ik mij aan de fietsers die de hele weg denken nodig te hebben.
Kortom ik zit me aan mezelf te ergeren ... ;)

Moest gisteravond in Utrecht zijn met de auto.
Als ik van elke fietser die zonder licht reed, een euro had gekregen,
dan had ik gratis benzine kunnen tanken ...

Zes minuten inhalen.

Maar dat is gerechtvaardigd want anders zijn binnen de kortste keren de schappen leeg. Of komt die chauffeur met zijn rij en rusttijden in de knoei.

Sarcast zei:
Zes minuten inhalen.

Maar dat is gerechtvaardigd want anders zijn binnen de kortste keren de schappen leeg. Of komt die chauffeur met zijn rij en rusttijden in de knoei.

6 minuten achter een inhalende vrachtwagen die net iets harder dan 80 km/h rijdt, terwijl je eigenlijk 120 km/h had willen rijden
klinkt inderdaad dramatisch.
Maar wat is het werkelijke tijdverlies? Volgens mij kun jij dat zo uitrekenen ... ;)

Ik ben het deze keer eens met Sarcast eens.

De chauffeur is gewoon een asociale boer.
Er is gewoon geen snelheidsverschil en wanneer hij enig fatsoen zou hebben, zou hij de inhaalpoging afgeblazen hebben.

De enige reden dat hij uiteindelijk in kan halen, is omdat de andere van zijn gas af moet door langzamere voorliggers.

Trut met kortpittig kapseltje rijdt langzamer dan ik (op CC), en vindt het later toch nodig mij rechts in te halen... Om het spannend te houden heb ik het einde er niet bij gezet, met een open eind kunnen jullie mij vast ook overal de schuld van geven :)

Zollie zei:
Trut met kortpittig kapseltje rijdt langzamer dan ik (op CC), en vindt het later toch nodig mij rechts in te halen... Om het spannend te houden heb ik het einde er niet bij gezet, met een open eind kunnen jullie mij vast ook overal de schuld van geven :)

Jullie hebben nader kennisgemaakt? ...

Tomolino zei:
Triest, diep triest.
Overal een inhaalverbod voor dat volk tussen 06.00 en 22.00...o_O

Vooral 'triest' dat jij een beroepsgroep aanduid met 'dat volk'.. (n)

Okay, er wordt een verbod genegeerd en dat mag niet.. Fout.
Maar goed, ik zou zeggen liever daarvoor dan stante pede een beschikking ontvangen.. dan 2 minuten over de rijtijd heen door een externe oorzaak en daarvan het risico lopen tot 28 dagen in de toekomst hiervoor nog een boete te kunnen krijgen bij een controle..
Daar heeft een pkw mobilist dan weer geen last van;)

Zollie zei:

Is gewoon ritsen man.. kansloos weer. Sorry.

Sarcast zei:
Durashift zei:
En daar is ie hoor!!!

Ja, mooi hé? ;)

Kom zeg, dat stukje A / N 15 is nu ook wel het natuurlijke 'habitat' van de 'dozen rijders'. Daar moet je met je personenwagen niet eens willen komen, joh;)

Ik ben met je eens, het is wel érg straf .. maar goed, jij reed netjes van afstand (of was jij het niet?) op rechts en op links was de weg een tijdje vrij.. kan mij voorstellen dat de chauffeur dacht 'ik neem het er ff van' en hij was niet de enige. :D

Sarcast zei:
Ik snap niet zo goed waarom je links rijdt.

Omdat ik met een aantal anderen aan t wachten ben tot een langzamere bestuurder weg is van de linker baan? (en ik mag niet rechts inhalen natuurlijk)

Durashift zei:
Is gewoon ritsen man.. kansloos weer. Sorry.

Ritsen ja... En als ik mensen rechts inhaal is t aso? Ze reed achter me, ging naar rechts, beetje gas en dan voor me frommelen... Heb ik niet zoveel mee

Zollie zei:

Wat zij doet is niet netjes. Maar waarom nou weer zo reageren? Toeteren en doordrukken. Wat denk je daar mee te bereiken (serieuze vraag)? Ik denk namelijk dat je alleen jezelf in gevaar brengt en dat kan toch niet de bedoeling zíjn.

Zou de snelheid terugbrengen naar 2/3 niet betekenen dat je er 3/2 zo lang over doet? Dus 6 minuten ipv 4?
Twee minuten verlies dus voor degene die er de hele inhaal actie achter hangt, en dus gemiddeld 1 minuut voor elke gehindere personenauto.
Als we uitgaan van een flux van 450 auto's per rijstrook per uur (ja dat is een goede schatting) dan rijden er in 6 minuten 30 (450*2/10/(120-80)/120)) autos de "file" in.

30 minuten vertraging dus.

Waar kwam jij op?

Sarcast zei:
Zou de snelheid terugbrengen naar 2/3 niet betekenen dat je er 3/2 zo lang over doet? Dus 6 minuten ipv 4?
Twee minuten verlies dus voor degene die er de hele inhaal actie achter hangt, en dus gemiddeld 1 minuut voor elke gehindere personenauto.
Als we uitgaan van een flux van 450 auto's per rijstrook per uur (ja dat is een goede schatting) dan rijden er in 6 minuten 30 (450*2/10/(120-80)/120)) autos de "file" in.

30 minuten vertraging dus.

Waar kwam jij op?

De meeste automobilisten rekenen alleen het eigen tijdverlies.
Maar goed, ik begrijp het, je wilt je punt graag maken.
Een beetje vrachtauto vervoert spullen voor 30 winkelkarretjes vol, dus dat maakt het verschil weer goed ... ;)

Blackadder, jij vindt het dus volkomen normaal dat een vrachtwagen er 6 minuten over doet om in te halen?
Sorry, maar met een dergelijk snelheidsverschil (0.5km/h?) maakt het qua tijd zelfs niet uit als beide vrachtwagens naar rusland moeten!

Goedendag zei:
Blackadder, jij vindt het dus volkomen normaal dat een vrachtwagen er 6 minuten over doet om in te halen?
Sorry, maar met een dergelijk snelheidsverschil (0.5km/h?) maakt het qua tijd zelfs niet uit als beide vrachtwagens naar rusland moeten!

Ik heb niet gezegd dat ik het normaal vindt, maar het werkelijke tijdsverlies per auto ligt lager dan die 6 minuten.
Een slecht afgesteld verkeerslicht die 6 minuten op rood blijft staan kost je 1 op 1 zes minuten.

Er is in het verleden besloten dat vrachtauto's begrensd moesten worden op snelheid,
dan moet je niet vreemd opkijken dat je dit soort taferelen krijgt.

Blackadder the 5th zei:
De meeste automobilisten rekenen alleen het eigen tijdverlies.
Correct! Zoals mijn rijinstructeur al zei: Je moet ervan uitgaan dat andere bestuurders volkomen idioten zijn.
Mooi dat zoiets dan 20 jaar later weer eens bevestigd wordt.

Zollie zei:

Het einde lijkt duidelijk. Je bent gas bij aan het geven om het gat dicht te rijden, waar zij in wil duiken.

Sarcast zei:
Zoals mijn rijinstructeur al zei: Je moet ervan uitgaan dat andere bestuurders volkomen idioten zijn.
Mooi dat zoiets dan 20 jaar later weer eens bevestigd wordt.

Dat is wel een goed uitgangspunt. Het heeft mij al voor veel ellende behoed.

Terug
Bovenaan