A
Anoniem
Guest
Ja, sterker nog, dat moet hij!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
der Magistrat zei:Tot die streep mag de bus toch over de fietsstrook rijden?
Sarcast zei:Ja, sterker nog, dat moet hij!
Boppie zei:Ik wel, voorheen stonden ze nog wel eens in de berm......dertig te hard is niet grappig.
Nee, als je inhaalt hoef je niet rechts te blijven.Blackadder the 5th zei:der Magistrat zei:Tot die streep mag de bus toch over de fietsstrook rijden?
Ook als er een fietser rijdt? ...![]()
Blackadder the 5th zei:Boppie zei:Ik wel, voorheen stonden ze nog wel eens in de berm......dertig te hard is niet grappig.
Rijdt aan het eind van de A30 bij de de aansluiting op de A1 meestal tussen de 10 en 20 km op de teller te hard.
En nog komen ze links en rechts inhalend op de cruisecontrol voorbij.
Blijkbaar staan ze er niet vaak, heb daar nog geen bon opgelopen ...
rke zei:Blackadder the 5th zei:Boppie zei:Ik wel, voorheen stonden ze nog wel eens in de berm......dertig te hard is niet grappig.
Rijdt aan het eind van de A30 bij de de aansluiting op de A1 meestal tussen de 10 en 20 km op de teller te hard.
En nog komen ze links en rechts inhalend op de cruisecontrol voorbij.
Blijkbaar staan ze er niet vaak, heb daar nog geen bon opgelopen ...
Ik dacht laatst ook dat iedereen altijd veel te snel reed. Totdat ik met een aantal navigatiesystemen de snelheid controleerde.
De Seat wijst meer ongeveer 7% te veel aan.
Sarcast zei:Nee, als je inhaalt hoef je niet rechts te blijven.Blackadder the 5th zei:der Magistrat zei:Tot die streep mag de bus toch over de fietsstrook rijden?
Ook als er een fietser rijdt? ...![]()
Blackadder the 5th zei:Als fietser zijnde heb je zo niets aan zo'n strook,
de verplichtingen van de automobilisten zijn niet anders dan op een weg zonder zo'n strook ...
Dat is niet waar. Het houdt in dat er een verbod stil te laten staan is!Blackadder the 5th zei:de verplichtingen van de automobilisten zijn niet anders dan op een weg zonder zo'n strook ...
Zollie zei:En een fietsmevrouw die links fiets en vervolgens naar mij begint te wapperen met haar
handen, of ik t gedaan had allemaal...
Moderator
Zollie zei:Voor alle zeurpieten die roepen dat je rechts moet houden als je de rotonde wilt verlaten... En nog iemand beweerde dat er een gekke knik in de rotonde bij Alkmaar zit, onzin! Mijn stuur praktisch in dezelfde positie gehouden gedurende de hele bocht. Dus voor de rechter baan geldt dat net zo!
Rotonde links![]()
Zollie zei:Voor alle zeurpieten die roepen dat je rechts moet houden als je de rotonde wilt verlaten... En nog iemand beweerde dat er een gekke knik in de rotonde bij Alkmaar zit, onzin! Mijn stuur praktisch in dezelfde positie gehouden gedurende de hele bocht. Dus voor de rechter baan geldt dat net zo!
Rotonde links
En een fietsmevrouw die links fiets en vervolgens naar mij begint te wapperen met haar handen, of ik t gedaan had allemaal...
Je ziet die gemeenteman toch aankomen? Geef hem een beetje ruimte, die is voor ons allemaal bezig hoor.Ton. zei:Natuurlijk had ík het gedaan in dit filmpje...![]()
Boppie zei:Zollie zei:Voor alle zeurpieten die roepen dat je rechts moet houden als je de rotonde wilt verlaten... En nog iemand beweerde dat er een gekke knik in de rotonde bij Alkmaar zit, onzin! Mijn stuur praktisch in dezelfde positie gehouden gedurende de hele bocht. Dus voor de rechter baan geldt dat net zo!
Rotonde links
En een fietsmevrouw die links fiets en vervolgens naar mij begint te wapperen met haar handen, of ik t gedaan had allemaal...
Je moet niets, maar het maakt het wel makkelijker. Nu zit er niets rechts voor je.
Sarcast zei:Je ziet die gemeenteman toch aankomen? Geef hem een beetje ruimte, die is voor ons allemaal bezig hoor.Ton. zei:Natuurlijk had ík het gedaan in dit filmpje...![]()
Een beetje verkeersinzicht hoor.
Ton. zei:Sarcast zei:Je ziet die gemeenteman toch aankomen? Geef hem een beetje ruimte, die is voor ons allemaal bezig hoor.Ton. zei:Natuurlijk had ík het gedaan in dit filmpje...![]()
Een beetje verkeersinzicht hoor.
Gemeente wilde de betreffende gemeenteman mij laten bellen om hem zijn excuses te laten aanbieden. Vond ik ook niet helemaal nodig.
Blackadder the 5th zei:In dit soort gevallen probeer ik met de andere bestuurder te communiceren door handgebaren.
Valt soms niet mee door het donker getinte glas van tegenwoordig ...
Sarcast zei:Dat is niet waar. Het houdt in dat er een verbod stil te laten staan is!Blackadder the 5th zei:de verplichtingen van de automobilisten zijn niet anders dan op een weg zonder zo'n strook ...
rke zei:Blackadder the 5th zei:In dit soort gevallen probeer ik met de andere bestuurder te communiceren door handgebaren.
Valt soms niet mee door het donker getinte glas van tegenwoordig ...
Amsterdammers....
Die zijn niet onder de indruk van een opgestoken middelvinger. Die reageren slechts op vormverandering van het voertuig.
Zollie zei:Laten we voorop stellen dat ik me daar gewoon de pleuris schrok van de aanval. Uiteraard heeft de Mazdamuts de weg even later weer vervolgd op de rechter baan, zelfde richting als ik ging.
En dat gezeur over mijn snelheid, natuurlijk geef ik gas, dat is de grap van inhalen. Een wieltje over de lijn schrik ik niet van op zo'n rotonde, gebeurt bijna altijd wel. Maar dit werd ineens een volledige auto over de lijn... Heb m goed snel moeten sturen, en met de toeter proberen duidelijk te maken dat de Mazda weer terug moest sturen.
Boppie zei:Zollie zei:Voor alle zeurpieten die roepen dat je rechts moet houden als je de rotonde wilt verlaten... En nog iemand beweerde dat er een gekke knik in de rotonde bij Alkmaar zit, onzin! Mijn stuur praktisch in dezelfde positie gehouden gedurende de hele bocht. Dus voor de rechter baan geldt dat net zo!
Rotonde links
Je moet niets, maar het maakt het wel makkelijker. Nu zit er niets rechts voor je.
Van rijbaan wisselen op een rotonde is een doodzonde, heb ik me hier laten vertellen. Wie rechts voor me zou zitten, zou verplicht zijn de rotonde te verlaten en op de rechter baan uit te komen van de ring Alkmaar. Wat is je punt?
Zollie zei:(..).. En nog iemand beweerde dat er een gekke knik in de rotonde bij Alkmaar zit, onzin!
Zollie zei:Mijn stuur praktisch in dezelfde positie gehouden gedurende de hele bocht. Dus voor de rechter baan geldt dat net zo!
Rotonde links![]()
Zollie zei:(..)
Je kan een rotonde ook zien als een aaneenschakeling van Y-splitsingen.Durashift zei:Afgelopen nacht nog gehoord op de radio: 'een rotonde is niet veel meer dan een rond lopende eenrichtingsweg met zijstraten"..
Joël D. zei:Dat is het ook. Daarom is linksknipperen zo'n onzin op rotondes.
Marc van der Togt zei:... Toch knipper ik ook naar links bij 3/4. Het tegemoetkomende verkeer ziet wat ik ga doen en weet zeker dat
ik niet rechtdoor ga. Ik zorg er wel voor dat ik op de helft of iets er voorbij m'n RAW naar rechts aanzet.
Zo ziet het tegemoetkomende verkeer op 3/4 ook weer wat er gaat gebeuren.
Dan moeten ze weten waar je vandaan komt. De auto achter jou knipppert ook en gaat er wel af. Of iemand die niet knippert gaat toch rechtdoor.Marc van der Togt zei:Toch knipper ik ook naar links bij 3/4. Het tegemoetkomende verkeer ziet wat ik ga doen en weet zeker dat
ik niet rechtdoor ga.
RichardFord zei:Sommige mensen knipperen al naar links voor het oprijden van de rotonde en gaan rechtdoor (1/2). Je ziet het lesauto's ook doen.![]()
RichardFord zei:Sommige mensen knipperen al naar links voor het oprijden van de rotonde en gaan rechtdoor (1/2). Je ziet het lesauto's ook doen.![]()
Nee hoor, heel eenvoudig zelfs.Marc van der Togt zei:Daarom is 100% goed en duidelijk gedrag op een rotonde haast onmogelijk.
Sarcast zei:Nee hoor, heel eenvoudig zelfs.Marc van der Togt zei:Daarom is 100% goed en duidelijk gedrag op een rotonde haast onmogelijk.
Rechts richting aangeven als je eraf wilt en niet oprijden als er een auto aankomt die niet rechts aangeeft.
Sarcast zei:
Je acties baseren op het uitblijven van een niet verplicht signaal is nou niet heel erg 80+ IQ he?Durashift zei:Ik d8 dus.. zal wel 3/4 gaan maar een notoire 'niet linksknipperaar' op/voor rotonde zijn", dus ik trok op om de buitenbaan van de rotonde te benutten
Nee...Blackadder the 5th zei:Er zijn rotondes waar de fietsers van 2 kanten
kunnen komen. Wellicht is dit er een van?
Sarcast zei:Je acties baseren op het uitblijven van een niet verplicht signaal is nou niet heel erg 80+ IQ he?Durashift zei:Ik d8 dus.. zal wel 3/4 gaan maar een notoire 'niet linksknipperaar' op/voor rotonde zijn", dus ik trok op om de buitenbaan van de rotonde te benutten
Sarcast zei:Nee...Blackadder the 5th zei:Er zijn rotondes waar de fietsers van 2 kanten
kunnen komen. Wellicht is dit er een van?
Die zien er bij ons zo uit: https://www.google.nl/maps/@51.8358027,4.6924578,3a,75y,31.3h,67.58t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2E3_Tgkdp0v1JqiZoNA5OQ!2e0!7i13312!8i6656
Als je 500 meter verder rijdt kom je op de rotonde in het filmpje waaraan je natuurlijk ook al gezien had kunnen hebben dat dat niet het geval is.
Marc van der Togt zei:RichardFord zei:Sommige mensen knipperen al naar links voor het oprijden van de rotonde en gaan rechtdoor (1/2). Je ziet het lesauto's ook doen.![]()
Dat is in mijn ogen onjuist. Dat een lesauto dat doet is niet erg ervan uitgaande dat niet de instructeur achter het stuur zit. Kenmerk van een
lesauto is namelijk dat iemand de auto bestuurt die het nog moet leren en dus dingen niet op de in onze ogen goede manier kan doen.