Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Idefiqs zei:
Wat een domme reactie zeg! Als jouw geliefde in het ziekenhuis terecht komt pak je het OV? Tuurlijk wil je er niet zo snel mogelijk zijn.o_O

Kennelijk ben je net zo als Zollie, iedereen aan de kant, Tomolino komt er aan.(n)

The likelihood of being involved in a crash was five times higher with 'emotional drivers' – motorists who were obviously angry, upset or agitated – than those talking on their mobile.
https://www.chaucerdirect.co.uk/community/february-2016/more-dangerous-to-drive-when-angry-than-using-a-ph

Erg handig om beiden in het ziekenhuis te komen...Als je overstuur bent, neem je inderdaad maar een taxi.

Je hebt nog wel een verschil tussen angry en angry natuurlijk. Maar goed, optimaal is het geen van beide. Overigens heb ik ook geen geluid bij de filmpjes want ook ik zit op m'n werk. :D

Ton. zei:
Toch knap dat het eerste filmpje, daar waar de Mazdarijder zonder richting aan te geven van rijstrook wisselt, en geen voorrang verleent, Zollie de zwarte piet krijgt toegeschoven... :confused:

Is een trend in dit forumdraadje...

Iedereen zegt ook gewoon dat die Mazda fout zet, het is juist de manier van oplossen. Zollie ziet dat de Mazda in de fout gaat en geeft gas bij en duwt m er gewoon langs. Niet remmen, maar juist extra gas bij geven..?

Zollie zei:
Vandaag weer een goede dag...

Muts kan geen lijntjes volgen

Witte bus voegt koste wat kost voor t krentenbolletje in. Helaas reden we heerlijk 82 op de GPS met ruime tussenafstand al een hele poos, de witte bus vond al die snelheid wat overdreven...

Nog een muts propt m ertussen, ik verwachtte nog even dat ze ging voor de linker strook, das altijd aardig als er iemand aan komt scheuren, maar het werd m niet, ze keek erg verbaas naar me later...

Bij dat eerste filmpje zie je duidelijk dat ze de verkeerde rijstrook oprijdt en daarna alsnog naar de juiste wil. Ze reed niet eens volledig op de derde rijstrook toen ze terug ging naar de tweede. Je zou hierop kunnen anticiperen. En de lijntjes volgen? Als je de linkerlijn volgt dan kom je op de derde rijstrook uit en niet de tweede. Is typisch zo'n verkeersplein waar je ver vooruit moet kijken om te zien welke strook je moet hebben.

Bij dat derde filmpje zie je al ruim van tevoren dat ze de weg opdraait. Dat doet ze al met een hoge snelheid, gezien de ruime bocht die ze neemt. Ik zou ook verbaast zijn als iemand mij al ruim van tevoren ziet aankomen en alsnog gaat toeteren, omdat hij niet met de volle 50km/u kan doorrijden.

Bericht aangepast, volledig in strijd met de forumregels.

Terence
Autoweek moderator

der Magistrat zei:
Idefiqs zei:
Wat een domme reactie zeg! Als jouw geliefde in het ziekenhuis terecht komt pak je het OV? Tuurlijk wil je er niet zo snel mogelijk zijn.o_O

Kennelijk ben je net zo als Zollie, iedereen aan de kant, Tomolino komt er aan.(n)

The likelihood of being involved in a crash was five times higher with 'emotional drivers' – motorists who were obviously angry, upset or agitated – than those talking on their mobile.
https://www.chaucerdirect.co.uk/community/february-2016/more-dangerous-to-drive-when-angry-than-using-a-ph

Erg handig om beiden in het ziekenhuis te komen...Als je overstuur bent, neem je inderdaad maar een taxi.

Uiteraard zou dat idealiter het beste zijn, maar hoe realistisch is het? Hoeveel mensen zitten er niet met één of andere kopzorg achter het stuur? Daardoor zijn ze minder alert, maken fouten.

Als medeweggebruiker houdt je daarmee rekening. Agressieve types als Zollie veroorzaken schrik en paniekreacties, soms zelfs de dood tot gevolg hebbend. Het feit dat het - misschien - bij hem niet gebeurt zegt mij niets. Hij creëert welbewust gevaarlijke situaties, die potentieel risicovol zijn, wat hem een - in mijn ogen - ongeschikt maakt als verkeersdeelnemer.

In mijn omgeving heb ik het gezien, jonge vrouw lag in scheiding inderdaad, kopzorgen. Lette in haar Corsa B even niet op en gaf een A6 geen voorrang. Was een erg emotionele begrafenis.

Sarcast zei:
xandro zei:
Als motorrijder heb ik geleerd nog beter te anticiperen, zodat je fouten van anderen (mogelijk) kan opvangen.
Toch vreemd dan dat 60% van de dodelijke motorongevallen door de motorrijder zelf veroorzaakt worden.
En ze ook nog eens 25 keer zoveel kans daarop hebben.
Ik zou motorrijders niet als voorbeeld voor "veilig rijden" durven aandragen.

Bij een motorrijder wordt een "foutje" (al dan niet van de ander) meteen keihard afgestraft.

Als automobilist heb je in een moderne auto tig veiligheidsvoorzieningen om te voorkomen dat je jezelf ernstig letsel toebrengt ...

Ik denk zelf dat motorrijders meer dan andere weggebruikers besef hebben hoe kwetsbaar ze zijn in het verkeer.
De motorrijder die dat niet beseft blijft niet lang motorrijden ...

Idefiqs zei:
Als medeweggebruiker houdt je daar rekening. Agressieve types als Zollie veroorzaken schrik en paniekreacties, soms zelfs de dood tot gevolg hebbend. Het feit dat het - misschien - bij hem niet gebeurt is zegt mij niets. Hij creëert welbewust gevaarlijke situaties, die potentieel risicovol zijn, wat hem een - in mijn ogen - ongeschikt maakt als verkeersdeelnemer.

Eens wat betreft het toeteren, los je niets mee op inderdaad.
Maar neem filmpje nummer twee, mensen die onder de maximum snelheid rijden lokken weer reactie uit die bij sommige misschien agressief kunnen overkomen, diegene die zich wel aan de snelheid houd is misschien wel op weg naar iets belangrijks. ;)

Het is altijd actie-reactie natuurlijk.

Arjan166 zei:
Zollie zei:

Witte bus voegt koste wat kost voor t krentenbolletje in. Helaas reden we heerlijk 82 op de GPS met ruime tussenafstand al een hele poos, de witte bus vond al die snelheid wat overdreven...

Nog een muts propt m ertussen, ik verwachtte nog even dat ze ging voor de linker strook, das altijd aardig als er iemand aan komt scheuren, maar het werd m niet, ze keek erg verbaas naar me later...

Wat een achterlijke gek ben jij zeg.
Bij dat derde filmpje zie je al ruim van tevoren dat ze de weg opdraait. Dat doet ze al met een hoge snelheid, gezien de ruime bocht die ze neemt. Ik zou ook verbaast zijn als een of andere autist mij al ruim van tevoren ziet aankomen en alsnog gaat toeteren, omdat hij niet met de volle 50km/u kan doorrijden. Echt, toeterende idioten zoals jij komen zichzelf nog wel tegen, want anticiperen kan je totaal niet.

Volledig hiermee eens.
Bij dat 3e filmpje had je écht mákkelijk kunnen afremmen en haar ruimte kunnen geven om in te voegen, maar nee... Meneer moest en zou met 50 door blijven rijden want IK RIJ HIERRRR. Die mentaliteit heeft deze gebruiker een beetje volgens mij.

Tomolino zei:
Idefiqs zei:
Als medeweggebruiker houdt je daar rekening. Agressieve types als Zollie veroorzaken schrik en paniekreacties, soms zelfs de dood tot gevolg hebbend. Het feit dat het - misschien - bij hem niet gebeurt is zegt mij niets. Hij creëert welbewust gevaarlijke situaties, die potentieel risicovol zijn, wat hem een - in mijn ogen - ongeschikt maakt als verkeersdeelnemer.

Maar neem filmpje nummer twee, mensen die onder de maximum snelheid rijden lokken weer reactie uit die bij sommige misschien agressief kunnen overkomen.

Zo kan je alles wel recht praten..

braadslee zei:
Bij dat 3e filmpje had je écht mákkelijk kunnen afremmen en haar ruimte kunnen geven om in te voegen, maar nee... Meneer moest en zou met 50 door blijven rijden want IK RIJ HIERRRR. Die mentaliteit heeft deze gebruiker een beetje volgens mij.
Nou zeg inderdaad, het is niet alsof er belgische in een Volvo bij je voor wilde dringen, zollie!
Kom op zeg!

braadslee zei:
Tomolino zei:
Idefiqs zei:

Maar neem filmpje nummer twee, mensen die onder de maximum snelheid rijden lokken weer reactie uit die bij sommige misschien agressief kunnen overkomen.

Dat gebeurde al, de fout van de ander wordt recht gepraat met de foute reactie van Zollie.

Verder heb ik volgens mij wel een idee hoe jij in het verkeer staat, zoals in je topic ook al eens aangegeven ben jij een van de mensen waar ik me dood aan zou ergeren, 70 op plekken waar je 80 mag, bochten niet durven nemen, in en uit parkeren op de koppeling.
Dat zijn pas mensen die alleen maar aan zichzelf denken, er zijn ook mensen die ergens op tijd willen zijn en daarom gewoon een beetje door willen rijden.
Dan kan je roepen dat ze dan maar op tijd moeten vertrekken, maar als jij mensen tegenkomt die onder de maximum snelheid rijden kan je nooit op tijd vertrekken, deze zijn irritant en werken mij (en blijkbaar Zollie ook) op m'n zenuwen en dus krijg je dan soms reactie.

Of dat altijd goed is, nee vast niet, maar niemand is heilig.

braadslee zei:
Tomolino zei:
Idefiqs zei:

Dat noemen we doelredeneren. En het ligt natuurlijk altijd aan de ander, ze worden toch uitgelokt? :confused:

Tomolino zei:
braadslee zei:
Tomolino zei:
Idefiqs zei:

Dat gebeurde al, de fout van de ander wordt recht gepraat met de foute reactie van Zollie.

Verder heb ik volgens mij wel een idee hoe jij in het verkeer staat, zoals in je topic ook al eens aangegeven ben jij een van de mensen waar ik me dood aan zou ergeren, 70 op plekken waar je 80 mag, bochten niet durven nemen, in en uit parkeren op de koppeling.
Dat zijn pas mensen die alleen maar aan zichzelf denken, er zijn ook mensen die ergens op tijd willen zijn en daarom gewoon een beetje door willen rijden.
Dan kan je roepen dat ze dan maar op tijd moeten vertrekken, maar als jij mensen tegenkomt die onder de maximum snelheid rijden kan je nooit op tijd vertrekken, deze zijn irritant en werken mij (en blijkbaar Zollie ook) op m'n zenuwen en dus krijg je dan soms reactie.

Of dat altijd goed is, nee vast niet, maar niemand is heilig.

Och nee, iemand parkeert op de koppeling in/uit, wat een drama.
Bochten durf ik alweer te nemen sinds ik wat heb geoefend afgelopen tijd ;)
Enne, ik rij áltijd op de Vmax of zelfs 5-10 km daar overheen (behalve binnen de bebouwde kom) Tenzij het avond/nacht is en mijn zicht dus minder is of als het hard regent.

Idefiqs zei:
braadslee zei:
Tomolino zei:
Idefiqs zei:

Dat noemen we doelredeneren. En het ligt natuurlijk altijd aan de ander, ze worden toch uitgelokt? :confused:

In mijn ogen ligt het in dit geval aan de ander, die begaat toch de fout?
Zollie geeft daar een reactie op en dat is vervolgens waar iedereen het hier over heeft, schiet mij maar lek.

Het gaat er om hoe je op fouten van een ander reageert. Mensen maken geen fouten omdat ze je dwars willen zitten, (een enkele idioot daargelaten) maar omdat er voedingsbodem is voor die fout. Kennen de weg niet, zijn onzeker, emotioneel, noem het maar. Ga je daar agressief op in dan maak je de situatie erger in plaats van de helpend hand te bieden.

Daar zit zeker wat in, ben ik het ook mee eens.
Maar ik vind dat er hier in dit topic teveel ingegaan wordt op de reactie van Zollie, deze is verkeerd, oke. Maar verder hoor ik alleen maar, ja die fout is niet expres, nee natuurlijk is die fout niet expres, maar daarom wel verdomde stom, je hebt toch geleerd hoe een verkeersplein werkt?
Om over filmpje twee nog maar te zwijgen, dat is bijna bewust een agressieve reactie uitlokken in mijn ogen.

Iedereen doet op zijn tijd domme dingen, daar hoef je niet altijd voor gestraft te worden. Vaak weten ze wel dat ze iets fout doen en schrikken al van hun eigen stommiteit. Als je ze dan toch voorlaat heb je een veilige situatie gecreëerd en is vaak nog een glimlach je deel ook.

Maar je zult ook teleurgesteld worden als er eens een hufter tussen zit. Bedenk dan aan wie je liever je energie besteedt.

Idefiqs zei:
Iedereen doet op zijn tijd domme dingen, daar hoef je niet altijd voor gestraft te worden. Vaak weten ze wel dat ze iets fout doen en schrikken al van hun eigen stommiteit. Als je ze dan toch voorlaat heb je een veilige situatie gecreëerd en is vaak nog een glimlach je deel ook.

Maar je zult ook teleurgesteld worden als er eens een hufter tussen zit. Bedenk dan aan wie je liever je energie besteedt.

Zoals gezegd, ben het met je eens.
Alleen vind ik dat er gewoon te weinig op de ''idiote actie in het verkeer''(want dat zijn het gewoon) wordt ingegaan en teveel op Zollie zijn reactie.

Arjan166 zei:
Zollie zei:

Wat een achterlijke gek ben jij zeg. Bij dat eerste filmpje zie je duidelijk dat ze de verkeerde rijstrook oprijdt en daarna alsnog naar de juiste wil. Ze reed niet eens volledig op de derde rijstrook toen ze terug ging naar de tweede. Elke idioot zou hierop kunnen anticiperen. En de lijntjes volgen? Als je de linkerlijn volgt dan kom je op de derde rijstrook uit en niet de tweede. Is typisch zo'n verkeersplein waar je ver vooruit moet kijken om te zien welke strook je moet hebben.

Bij dat derde filmpje zie je al ruim van tevoren dat ze de weg opdraait. Dat doet ze al met een hoge snelheid, gezien de ruime bocht die ze neemt. Ik zou ook verbaast zijn als een of andere autist mij al ruim van tevoren ziet aankomen en alsnog gaat toeteren, omdat hij niet met de volle 50km/u kan doorrijden. Echt, toeterende idioten zoals jij komen zichzelf nog wel tegen, want anticiperen kan je totaal niet.

In het derde filmpje zit diegene volledig fout. Komt veel te hard de drempel af, heeft 2 stroken nodig en maakt hem ook nog eens voor iemand die gewoon op de voorrangsweg rijdt. Van mij zou diegene ook commentaar krijgen, want het lijkt nergens op.

Tomolino zei:
Daar zit zeker wat in, ben ik het ook mee eens.
Maar ik vind dat er hier in dit topic teveel ingegaan wordt op de reactie van Zollie, deze is verkeerd, oke. Maar verder hoor ik alleen maar, ja die fout is niet expres, nee natuurlijk is die fout niet expres, maar daarom wel verdomde stom, je hebt toch geleerd hoe een verkeersplein werkt?
Om over filmpje twee nog maar te zwijgen, dat is bijna bewust een agressieve reactie uitlokken in mijn ogen.

Dat er fouten/overtredingen gemaakt worden in het verkeer is een gegeven.
Daar kun je op dat moment weinig tot niets aan doen.

Hoe je erop reageert is uiteindelijk de eigen keuze. Als je verstandig bent, laat je je niet provoceren.
Niet door een klungelige automobilist die op het laatste moment van rijstrook verandert,
maar ook niet door de haastige rijder die je zo ongeveer zit op te duwen op de weg.

Dat valt niet altijd mee, maar uiteindelijk gaat het om je eigen veiligheid en die van de ander.
Dus ook van degene die een fout maakt of degene die zit te bumperkleven.

Wat een hoop emoties maken mijn filmpjes los, ik hoop niet dat jullie zo geëmotioneerd in de auto stappen...

Voor de gemoedsrust: een filmpje zonder toeter, geen gas bij, voor jullie hart- en zielerust!

Een professional van Speksnijder logistiek op de weg...

Blackadder the 5th zei:
Dat haalt een beetje de lol uit dit topic.

Blackadder the 5th zei:
Hoe je erop reageert is uiteindelijk de eigen keuze. Als je verstandig bent, laat je je niet provoceren.
Niet door een klungelige automobilist die op het laatste moment van rijstrook verandert,
maar ook niet door de haastige rijder die je zo ongeveer zit op te duwen op de weg.
Had Zollie het filmpje zonder geluid (en snelheidsweergave) geupload, dan hadden we deze discussie dus ook niet gehad. Men valt over de reactie op het falen van de Mazda-rijdert. Ik blijf het vreemd vinden.

Ton. zei:
Blackadder the 5th zei:
Dat haalt een beetje de lol uit dit topic.

Blackadder the 5th zei:
Had Zollie het filmpje zonder geluid (en snelheidsweergave) geupload, dan hadden we deze discussie dus ook niet gehad. Men valt over de reactie op het falen van de Mazda-rijdert. Ik blijf het vreemd vinden.

De idiote acties hoeven niet verplicht door een ander worden gedaan, sommigen blijken dat heel goed zelf te kunnen ... ;)

De snelheidsweergave is ook een factor. Wanneer je harder rijdt dan de rest van het verkeer
en wat is toegestaan is het niet zo raar dat je wel eens onverwachte situaties tegenkomt.

Zonder geluid: blijf het vreemd vinden om eerst links in te halen om vervolgens rechts uit te voegen.
Maar goed, die discussie is inmiddels uit den treure gevoerd.

Zollie zei:
Wat een hoop emoties maken mijn filmpjes los, ik hoop niet dat jullie zo geëmotioneerd in de auto stappen...

Voor de gemoedsrust: een filmpje zonder toeter, geen gas bij, voor jullie hart- en zielerust!

Die zit er inderdaad akelig dicht op, de automobilist zal waarschijnlijk alleen een stuk grille van de vrachtwagen in de achteruitkijkspiegel zien ... :(

Blackadder the 5th zei:
Zollie zei:

Die zit er inderdaad akelig dicht op, de automobilist zal waarschijnlijk alleen een stuk grille van de vrachtwagen in de achteruitkijkspiegel zien ... :(
Zollie, waarom moet jij zonodig die vrachtwagen van Speksnijder voorbij?
Je had daar toch ook gewoon achter kunnen blijven?
Dan had die vrachtwagen gewoon kunnen inhalen in plaats van zich klemrijden op zijn voorganger.

Bij het eerste filmpje is duidelijk te zien dat er gas gegeven word, daar was de snelheidsweergave niet nodig geweest.

Maarja volgende keer zal ik maar gas bij geven en gewoon door blijven rijden en toeteren. Dat is blijkbaar de manier om het juist op te lossen.

Zonder commentaar lijkt het haast een schrikreactie wat er daar gebeurt

stoterstangen90 zei:
Blackadder the 5th zei:
Zollie zei:

Dan had die vrachtwagen gewoon kunnen inhalen in plaats van zich klemrijden op zijn voorganger.

:LOL::)

Zollie zei:

Woon je in West-Friesland Zollie of niet? Ik zie regelmatig filmpjes van je op de A7.

Zo ja, geef ff aan hoe laat je 's morgens onderweg bent en watvoor auto je hebt. Kom ik naast je rijden en gaan we ff een paar kilometer synchroon toeteren. :p

stoterstangen90 zei:
Blackadder the 5th zei:
Zollie zei:

Haha! :D

Tomolino zei:
(...) een van de mensen waar ik me dood aan zou ergeren, 70 op plekken waar je 80 mag, bochten niet durven nemen, in en uit parkeren op de koppeling.
Dat zijn pas mensen die alleen maar aan zichzelf denken, (...)

Ik rij altijd 90 op plekken waar je 80 mag, de leasemij zegt dat dat de meest efficiënte snelheid is. En bochten hou ik niet van dus die raffel ik zo snel mogelijk af.

Maar vol gas een parkeervak in of uit, nee, daar ben ik écht veel te egoïstisch voor.

Blackadder the 5th zei:
Zollie zei:

Buiten kijf dat de afstand te kort is.. dat ziet de beroepschauffeur ook en remt dus af..
Tja, de vrachtwagen gaat het viaduct af.. en het gewicht zet door.. en de Tino bestuurder/ster vergeet gas bij te geven bij het ronden van het viaduct..
( iets dat vele automobilisten vergeten.. is mijn ervaring.) dan krijg je dit soms.

Maar mooi hoor, geen gevloek en claxonatie.. nu nog de audio uit tijdens het dahscammen. ;)
(doe maar oordoppen in).

Ik vind wel dat zollie een beetje rustiger aan moet doen met zijn commentaar hoor. Vooral de beroepschauffeurs weten echt wel wat ze doen.

der Magistrat zei:
Op zich mag de bus daar wel mensen op laten stappen, zolang de bus maar blijft bewegen. :)
Nope, het is immers een doorgetrokken streep.
Wouter82 zei:
stommebuswegbeheerder
Je kent de helft nog niet. Ik had de andere kant gemeld, weet je wat hun oplossing was?
Stukjes van de doorgetrokkenstreep zwart geverfd, fietssymbooltje laten staan....

En: deze kant dus niet...

Durashift zei:
Blackadder the 5th zei:
Zollie zei:

Buiten kijf dat de afstand te kort is.. dat ziet de beroepschauffeur ook en remt dus af..
Tja, de vrachtwagen gaat het viaduct af.. en het gewicht zet door.. en de Tino bestuurder/ster vergeet gas bij te geven bij het ronden van het viaduct..
( iets dat vele automobilisten vergeten.. is mijn ervaring.) dan krijg je dit soms.

Maar mooi hoor, geen gevloek en claxonatie.. nu nog de audio uit tijdens het dahscammen. ;)
(doe maar oordoppen in).

Wacht. Zit je nu het bumperkleven goed te praten? En een klein beetje schuld in de schoenen van de bestuurder van de Tino te schuiven? Je mag daar maar 70, de vrachtwagen dus ook!

Dat die afstand te kort ging worden ziet een beroeps van mijlen al aankomen, en remt dus op tijd af! Deze beroeps negeert een inhaalverbod, de snelheidsbeperking, en de arme bestuurder van de Tino...

IdeJ zei:
Zollie zei:

Woon je in West-Friesland Zollie of niet? Ik zie regelmatig filmpjes van je op de A7.

Zo ja, geef ff aan hoe laat je 's morgens onderweg bent en watvoor auto je hebt. Kom ik naast je rijden en gaan we ff een paar kilometer synchroon toeteren. :p

Komende 6 weken weer wat minder op de A7... Normaal rijd ik zo rond 0700 de A7 op richting t noorden, in een gouden Passat 3BG :)

Waarom komt alles en iedereen de Tino voorbij rijden, het is 70. Ik snap dat niet, als de beste man zich aan de snelheid houdt dan heeft men dat te respecteren. Nu wordt hij aan alle kanten voorbijgereden en opgeduwd. Einde A30 naar de A1 is ook zo'n punt.

Je kan het filmpje eens naar het hoofdkantoor van Speksnijder sturen. Transportbedrijven willen nog wel eens echt handelen op basis van dit soort beelden, zeker de groteren.

Nu ga ik in mijn glazen bol kijken en zien dat Sarcast een filmpje en een mailwisseling gaat posten waarin het er anders aan toe gaat:).

Idefiqs zei:
der Magistrat zei:
Idefiqs zei:

Uiteraard zou dat idealiter het beste zijn, maar hoe realistisch is het? Hoeveel mensen zitten er niet met één of andere kopzorg achter het stuur? Daardoor zijn ze minder alert, maken fouten.

Als medeweggebruiker houdt je daarmee rekening. Agressieve types als Zollie veroorzaken schrik en paniekreacties, soms zelfs de dood tot gevolg hebbend. Het feit dat het - misschien - bij hem niet gebeurt zegt mij niets. Hij creëert welbewust gevaarlijke situaties, die potentieel risicovol zijn, wat hem een - in mijn ogen - ongeschikt maakt als verkeersdeelnemer.

In mijn omgeving heb ik het gezien, jonge vrouw lag in scheiding inderdaad, kopzorgen. Lette in haar Corsa B even niet op en gaf een A6 geen voorrang. Was een erg emotionele begrafenis.

Zo een verhaal hoorde ik gisteren......kerel heeft net een dierbare verloren, kop er niet bij en jaagt met 150 op een auto.

Pa en ma invalide, 2 kinderen krijgen ook gevolgen en ongeboren kind dood.

Persoonlijke omstandigheden spelen een hele grote rol in het verkeer.

Ik weet dat werkstress bij mij resulteert in agressief rijgedrag. In het begin van mijn automobiele carriere heb ik dat gemerkt en sindsdien probeer ik dit verschijnsel te voorkomen (ik weet niet zeker of het lukt). In de periode dat ik woon werk verkeer op de fiets deed, scheelde een beetje stress duidelijk in reistijd .... heerlijk de frustratie er uit trappen en thuis ben je weer helemaal zen.

Nog heftiger emoties zoals een scheiding of een sterfgeval zijn nog veel gevaarlijker.

Zollie zei:
Durashift zei:
Blackadder the 5th zei:
Zollie zei:

(doe maar oordoppen in).

Wacht. Zit je nu het bumperkleven goed te praten? En een klein beetje schuld in de schoenen van de bestuurder van de Tino te schuiven? Je mag daar maar 70, de vrachtwagen dus ook!

+ Jij ook en volgens mij reed je wat sneller ;)

Ik praat niks goed, probeer een beetje duiding te geven over hoe e.e.a ontstaan kan zijn.

Ja, dat inhaalverbod overtreden is niet goed.. maar dat is jouw snelheid op dat 70 km/h stuk ook niet...
De pot verwijt de ketel zou je kunnen zeggen..:rolleyes:

Zollie zei:
Dat die afstand te kort ging worden ziet een beroeps van mijlen al aankomen, en remt dus op tijd af! (..)

Maak niet zo'n onderscheid.. alle voertuigen op dat stukje weg hebben een bestuurder.. Aangezien de weg eerst naar beneden gaat.. is het kunnen voorzien dat de Tino opwaarts geen snelheid maakt niet al 'van mijlen ver' te voorzien..
Daarbij, het is een druk verkeersbeeld.. er is gewoon niet veel ruimte.. en het zou vast ook commentaar hebben opgeleverd als de Actros de linkerbaan in de bocht gepakt had..

Zollie zei:
.. en de arme bestuurder van de Tino...

Tuurlijk, maak er maar een slachtofferrol van...

Sarcast zei:
der Magistrat zei:
Op zich mag de bus daar wel mensen op laten stappen, zolang de bus maar blijft bewegen. :)
Nope, het is immers een doorgetrokken streep.
Wouter82 zei:
stommebuswegbeheerder
Je kent de helft nog niet. Ik had de andere kant gemeld, weet je wat hun oplossing was?
Stukjes van de doorgetrokkenstreep zwart geverfd, fietssymbooltje laten staan....

En: deze kant dus niet...

Ik kan het filmpje even niet zien hier, maar die doorgetrokken streep begint toch pas halverwege de bushalte?

Terug
Bovenaan