Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
IdeJ zei:Misschien vindt degene met een hoger IQ wel dat hij meer kan / mag dan iemand, met in zijn ogen, een lager IQ?
Nu is de beperkende factor geld, bij motoren is het de leeftijd van de bestuurder, kan jij me uitleggen waarom dat betere grootheden zijn dan intelligentie?Blackadder the 5th zei:Ik deed de eerste opmerking hierover in reaktie op de suggestie van @Sarast
dat voor een bestuurder het toegestane motorvermogen van de auto gelijk zou mogen zijn met de hoogte van zijn/haar IQ.
Lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n goed idee ...
Blackadder the 5th zei:Idefiqs zei:Ah, ik zie het. Je hebt gelijk, ik werd misleid doordat je een gedeelte quootte. (schrijf je dat eigenlijk wel zo?)
Geen idee, je ziet het vanzelf wel in het "Taalneuzelaarstopic".
Hoef geen gelijk te hebben, bedankt dat ik het toch van je krijg ...
Ik deed de eerste opmerking hierover in reaktie op de suggestie van @Sarast
dat voor een bestuurder het toegestane motorvermogen van de auto gelijk zou mogen zijn met de hoogte van zijn/haar IQ.
@PM zei:
Sarcast zei:Nu is de beperkende factor geld, bij motoren is het de leeftijd van de bestuurder, kan jij me uitleggen waarom dat betere grootheden zijn dan intelligentie?Blackadder the 5th zei:Ik deed de eerste opmerking hierover in reaktie op de suggestie van @Sarast
Idefiqs zei:Maar op je achttiende met een B rijbewijs in een Bugatti Veyron mag dan weer wel.![]()
Een niet volledig ontwikkeld brein van 150IQ doet het vast beter dan een volledig ontwikkeld 80IQ brein.Idefiqs zei:Hoewel, leeftijd van de bestuurder is wel degelijk relevant. Tot 24 jaar schijnt het brein nog niet volledig in staat te zijn risico's goed in te schatten, vandaar het getrapte motorrijbewijs.

Ik had de hoop dat die tuinier al lang op de rijbaan zou zitten, daar was immers ruim tijd voor, en ik daar dan ook rechts langs zou kunnen.Blackadder the 5th zei:Waarom duik je in de hoek rechts naast de vrachtwagen, terwijl je voor je in de invoegstrook een bestelauto met aanhanger
(die niet harder kan/mag als een vrachtwagen) ziet rijden?
Zeker! Lost de fout mooi op.In mijn ogen heeft de vrachtwagenchauffeur professioneel gehandeld.
Sarcast zei:Een niet volledig ontwikkeld brein van 150IQ doet het vast beter dan een volledig ontwikkeld 80IQ brein.
Sarcast zei:Zeker! Lost de fout mooi op.In mijn ogen heeft de vrachtwagenchauffeur professioneel gehandeld.
Sarcast zei:Ik had de hoop dat die tuinier al lang op de rijbaan zou zitten, daar was immers ruim tijd voor, en ik daar dan ook rechts langs zou kunnen.Blackadder the 5th zei:Waarom duik je in de hoek rechts naast de vrachtwagen, terwijl je voor je in de invoegstrook een bestelauto met aanhanger
Dat had het afremmen naar 67km/h voorkomen.520d zei:Sarcast zei:Ik had de hoop dat die tuinier al lang op de rijbaan zou zitten, daar was immers ruim tijd voor, en ik daar dan ook rechts langs zou kunnen.
Waarom zou je dat willen?
Ja, dit was de escaperoute #1.520d zei:Met de route die je nu noodgedwongen koos, hield je zelf de regie.
520d zei:Sarcast zei:Zeker! Lost de fout mooi op.In mijn ogen heeft de vrachtwagenchauffeur professioneel gehandeld.
En dat zie ik nu graag wat meer in het verkeer. Het komt de veiligheid alleen maar ten goede.
Sarcast zei:Reactief versus profilactisch. Ja, het is een keus.
Ik kies liever voor het laatste, als dat faalt heb je het eerste altijd nog.
Sarcast zei:
520d zei:Sarcast zei:Reactief versus profilactisch. Ja, het is een keus.
Ik kies liever voor het laatste, als dat faalt heb je het eerste altijd nog.
Ik kies liever meteen de juiste route. Dat scheelt stress en geeft rust.
Ja, maar ik heb mijn glazenballen laten vervangen door een setje van messing.520d zei:Ik kies liever meteen de juiste route. Dat scheelt stress en geeft rust.
Idefiqs zei:Sarcast zei:Een niet volledig ontwikkeld brein van 150IQ doet het vast beter dan een volledig ontwikkeld 80IQ brein.
Eens, maar dat zijn wel uitersten. Een 150IQ, dan hebben we het over zo'n - ruwe schatting - 0,6% van de samenleving. 80IQ zal - wederom een ruwe schatting - iets ruimer in het verkeersbeeld te vinden zullen zijn.
Sarcast zei:Ja, maar ik heb mijn glazenballen laten vervangen door een setje van messing.520d zei:Ik kies liever meteen de juiste route. Dat scheelt stress en geeft rust.
Blackadder the 5th zei:Sarcast zei:Ja, maar ik heb mijn glazenballen laten vervangen door een setje van messing.520d zei:Ik kies liever meteen de juiste route. Dat scheelt stress en geeft rust.
En ik maar denken dat het IQ zo belangrijk was ...![]()
Sarcast zei:Ik had de hoop dat die tuinier al lang op de rijbaan zou zitten, daar was immers ruim tijd voor, en ik daar dan ook rechts langs zou kunnen.Blackadder the 5th zei:Waarom duik je in de hoek rechts naast de vrachtwagen, terwijl je voor je in de invoegstrook een bestelauto met aanhanger
Muddy Bandit zei:Sarcast zei:Ik had de hoop dat die tuinier al lang op de rijbaan zou zitten, daar was immers ruim tijd voor, en ik daar dan ook rechts langs zou kunnen.Blackadder the 5th zei:Waarom duik je in de hoek rechts naast de vrachtwagen, terwijl je voor je in de invoegstrook een bestelauto met aanhanger
https://www.youtube.com/watch?v=0FiuDrfu2D8
Boppie zei:In het filmpje prikt de kerel met de aanhanger wel behoorlijk mis, beetje vaart maken had niet erg geweest om voor de vrachtwagen uit te komen.
Dit is niet normaal wat hij doet. Gasgeven of remmen, maar niet de knipper aan en hem ervoor drukken op deze manier.
Muddy Bandit zei:Boppie zei:In het filmpje prikt de kerel met de aanhanger wel behoorlijk mis, beetje vaart maken had niet erg geweest om voor de vrachtwagen uit te komen.
Dit is niet normaal wat hij doet. Gasgeven of remmen, maar niet de knipper aan en hem ervoor drukken op deze manier.
Tsja, als zo'n Iveco met kar beiden optimaal geladen zijn dan zit je al op 7 ton totaalgewicht... en dan gaat het snelheid maken al een aardig stukje trager met de Iveco.
(de acceleratie van m'n Transit moet ik ook al op een kalender meten als ik een minigraver op de kar heb staan, en zo'n knikmopsje is nog wat zwaarder)
Die vrachtwagenchauffeur heeft het netjes opgelost door even bij te remmen en ruimte te geven.![]()
Ik vermoed dat hij van de A38 kwam ja. https://youtu.be/rhxQXXXKUQgBlackadder the 5th zei:Weet alleen niet of de Iveco een scherpe bocht heeft moeten maken net voor de opname start.
Carfanatic zei:
Sarcast zei:
Tja dat kan je moeilijk op mij schuiven.Blackadder the 5th zei:Ik haal er niet uit dat hij vertraagt na het viaduct.