xandro zei:
Zollie zei:
Vandaag weer een goede dag...
Muts kan geen lijntjes volgen
Witte bus voegt koste wat kost voor t krentenbolletje in. Helaas reden we heerlijk 82 op de GPS met ruime tussenafstand al een hele poos, de witte bus vond al die snelheid wat overdreven...
Nog een muts propt m ertussen, ik verwachtte nog even dat ze ging voor de linker strook, das altijd aardig als er iemand aan komt scheuren, maar het werd m niet, ze keek erg verbaas naar me later...
1e filmpje: Niet verstandig om zelf naar links te gaan, nu gingen jullie allebei bijna tegelijk een baan opschuiven waardoor de voorganger dat te laat zag. Je mag best even een keertje wat gas terug en erachter blijven. Je moest tenslotte daarna naar rechts. Niettemin een domme actie van de Mitsubishi om zonder goed te kijken en zonder richting aan te geven om te schuiven. (volgens mij gebruikte jij ook geen richtingaanwijzer om aan te geven dat je er omheen wilde)
2e filmpje: Er is voldoende afstand om een beetje gas terug te nemen. Een volgeladen bus is nu eenmaal wat trager. Vervelend maar niet overkomelijk.
3e filmpje: Ja je rijdt 50 maar blijft lekker doorgaan om pas laat te (kunnen) remmen en toeteren, terwijl je de Fiat 500 al de weg op zag komen (waarschijnlijk eerder dan dat zij jou zag). Daardoor lijkt het alsof je de confrontatie een beetje opzoekt.
Groet,
Ja maar nee!
1e filmpje: Ik ga inhalen, dat is een doodnormale handeling. De Mitsu moet gewoon blijven rijden waar ze rijdt. En ik gebruikte zelfs daar mijn richtingaanwijzer. En nu kom jij ook met "je moest daarna toch naar rechts"... de baan waar ik reed én de baan links daarvan gaan de rotonde af, ik ging gewoon eentje naar links om de mitsu in te halen, en daarmee kwam ik óók gewoon terecht waar ik zijn moest. De mitsu drukt me nog een baan naar links, waardoor ik verkeerd voorgesorteerd uitkwam, maar oorspronkelijk was dat niet zo.
Het is verdorie net of jullie net zo min de lijnen en pijlen zien... (rechte pijl is rotonde-blijven, pijl rechtsaf is rotonde verlaten. En nu nog even goed naar t wegdek kijken!)
Je hebt helemaal gelijk, jij doet iets wat gewoon is toegestaan, dat sommigen hier het niet handig vinden kan, maar het mag! De Mitsu zit gewoon fout, spiegelt niet goed en is eigenlijk gewoon te laat met veranderen van richting. Ik had in jou situatie precies hetzelfde gedaan.
2e filmpje: Er is voor de bus inderdaad voldoende afstand om gas terug te nemen. Waarom lijkt het nu weer of de invoeger het slachtoffer is? Zie je hoe krap hij m voor de krentenbol gooit? Met alle macht boven de 80 gekomen om dat te realiseren, om daarna te lossen tot ongeveer 74 op de GPS.
En anders was ie voor mij terecht gekomen, niks aan de hand, had ik m ook ingehaald maar was t geen idiote actie, dat komt door t drammerig invoegen voor de krentenbol.
Mensen die onder de maximum snelheid rijden zijn over het algemeen vrij hinderlijk, ook hier doe je gewoon wat logisch is, bovendien doe je het gewoon netjes, maakt snelheid en gaat er keurig voorbij.
3e filmpje: Ik dacht oprecht te zien dat de fiat de linker baan ging nemen, dat doe ik ook altijd als ik iets krap invoeg zo. Dan heeft de rechtsrijder geen bumper voor zich. Maar ook rechter baan was geen probleem, dan ga ik er langs. Maar de trut komt ergens in t midden uit waardoor ik geen keuze kan maken. Gelukkig heb ik zat remweg hoor. Ik denk heus om mn eigen veiligheid en die van mn bumpertje
Wederom gelijk, je zou anders kunnen reageren, maar het lijkt hier alsof sommigen zeggen dat je altijd maar de fouten van anderen op moet lossen. Als de Fiat bestuurder gewoon goed gekeken had was er niets aan de hand geweest en had jij niet zo in de ankers gehoeven.