Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Blackadder the 5th zei:
Ik haal er niet uit dat hij vertraagt na het viaduct.
Tja dat kan je moeilijk op mij schuiven.
Ik heb een trajectmeting gedaan voor je waarin hij gemiddeld 80 rijdt, en als we invoegen rijd hij nog minder dan 70.

Combinatie van flauwe bocht, golvend asfalt en een 3½ ton wipkar aan de trekhaak.... dan ben je pas een klootzak als je op zo'n moment je snelheid daar niet even op aanpast om slingeren (en scharen) te voorkomen.;)

En dan kan die filmmaker wel zitten te vloeken en schelden, daarmee toont hij alleen maar z'n eigen onkunde en onbegrip... blijkbaar is er daar toch nog iets meer nodig als alleen een paar messing ballen.

Zollie zei:
Vandaag weer een goede dag...

Muts kan geen lijntjes volgen

Witte bus voegt koste wat kost voor t krentenbolletje in. Helaas reden we heerlijk 82 op de GPS met ruime tussenafstand al een hele poos, de witte bus vond al die snelheid wat overdreven...

Nog een muts propt m ertussen, ik verwachtte nog even dat ze ging voor de linker strook, das altijd aardig als er iemand aan komt scheuren, maar het werd m niet, ze keek erg verbaas naar me later...

Jij wordt een feest voor cardiologen Zollie, die gaan rijk worden met jou. Man man man.(n)

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Ik haal er niet uit dat hij vertraagt na het viaduct.
Tja dat kan je moeilijk op mij schuiven.
Ik heb een trajectmeting gedaan voor je waarin hij gemiddeld 80 rijdt, en als we invoegen rijd hij nog minder dan 70.

Heb het filmpje nog eens teruggekeken, en je ziet dat beiden even vertragen, vervolgens zie je de bestelauto met aanhanger
weer snelheid maken.
Even een gevalletje miscommunicatie over wie wie voor moet laten. Vervelend voor jou, want je moest daar geduldig op wachten ...

Irritant trouwens, dat je niet meer kunt doorklikken op een filmpje en vervolgens groot maken. Embedded zijn die cijfertjes niet te lezen.

Zollie zei:

Nog een muts propt m ertussen, ik verwachtte nog even dat ze ging voor de linker strook, das altijd aardig als er iemand aan komt scheuren, maar het werd m niet, ze keek erg verbaas naar me later...

"Nog een muts" Sorry maar de enige muts in dat korte fragment ben jij.
Wáárom blijf je met dezelfde snelheid doorrijden? Je ziet dat ze vanaf dat straatje de weg op draait en je remt pas op het allerlaatste moment omdat je "Verwachtte" Dat ze voor de linkerstrook ging.... Als jij lichtjes had geremd dan had je dat filmpje niet hoeven uploaden want dan was er niets gebeurd, anticiperen heet dat zeg maar. En ja, dat zeg ik.. Expect the unexpected. Vind het zeer onveilig zoals je dit oplost.. Ook omdat je op het laatst opeens vrij hard remt, wat als er iemand achter je zat die even niet oplette?

Het enige wat er nu gebeurd met het online gooien van dat fragment is dat jij laat zien hoe je het NIET moet doen. Mede door de toeter en de "Fakking hell" o_O

En dan dat filmpje met dat busje... Ja, hij voegt wat langzaam in.. Lekker boeiend, dat doen wel meer mensen :) Jij gaat hem vervolgens voorbij, en hoeveel tijdwinst heb je dan? Maar hey, blijf vooral filmpjes uploaden. Dit zijn alleen in mijn ogen niet echt "irritaties in het verkeer" Maar meer "Zollie maakt zich druk om niks in het verkeer"

Muddy Bandit zei:
Combinatie van flauwe bocht, golvend asfalt en een 3½ ton wipkar aan de trekhaak.... dan ben je pas een klootzak als je op zo'n moment je snelheid daar niet even op aanpast om slingeren (en scharen) te voorkomen.;)

En dan kan die filmmaker wel zitten te vloeken en schelden, daarmee toont hij alleen maar z'n eigen onkunde en onbegrip... blijkbaar is er daar toch nog iets meer nodig als alleen een paar messing ballen.
Als je niet normaal de weg op kan dan moet je dat niet doen. Zoals aangetoond lag dit niet aan het materiaal. Waarom zat hij niet al lang op de rijbaan?
Waarom niet achter de truck? Waarom proberen dirk opzij te duwen met de knipper?
Wat een kl00tzak.

Sarcast zei:
Muddy Bandit zei:

Als je niet normaal de weg op kan dan moet je dat niet doen. Zoals aangetoond lag dit niet aan het materiaal. Waarom zat hij niet al lang op de rijbaan?
Waarom niet achter de truck? Waarom proberen dirk opzij te duwen met de knipper?
Wat een kl00tzak.

Dat ben ik met Sarcast eens....de beste man met de aanhanger maakt het de vrachtwagen bijzonder lastig met dit soort rijden.

Zollie zei:

Witte bus voegt koste wat kost voor t krentenbolletje in. Helaas reden we heerlijk 82 op de GPS met ruime tussenafstand al een hele poos, de witte bus vond al die snelheid wat overdreven...

Heb nog steeds het idee dat je zelf graag de hoofdrol speelt in de opnamen ... :(

1e fragment: waarom probeer je je voorganger eerst links te passeren terwijl je er de volgende afslag meteen weer afmoet?
2e fragment: vervelend, doe je nu eenmaal weinig aan;
3e fragment: vooral niet vooruit kijken, op het laatste moment afremmen en daarna toeteren ...

1e fragment: Volgens mij zie je dingen die er niet zijn. Normaal mag ik niet rechts passeren, en nu ook al niet meer links? Beide stroken gaan de rotonde af, kijk maar naar de mooie lijntjes en pijltjes. Of zie jij ze ook al niet?

Zollie zei:
1e fragment: Volgens mij zie je dingen die er niet zijn. Normaal mag ik niet rechts passeren, en nu ook al niet meer links? Beide stroken gaan de rotonde af, kijk maar naar de mooie lijntjes en pijltjes. Of zie jij ze ook al niet?

Je kunt er ook gewoon even achter blijven rijden, had je veel ergenis bespaard ...

Blackadder the 5th zei:
Zollie zei:

Je kunt er ook gewoon even achter blijven rijden, had je veel ergenis bespaard ...

Je kan op de autosnelweg ook achter iemand blijven rijden, kan je ook niet van de weg gedrukt rijden terwijl je hem inhaalt. Het is net alsof je niet ziet hoe de bruine auto mij van de weg drukt...

Zollie zei:
Blackadder the 5th zei:
Zollie zei:

Je kan op de autosnelweg ook achter iemand blijven rijden, kan je ook niet van de weg gedrukt rijden terwijl je hem inhaalt. Het is net alsof je niet ziet hoe de bruine auto mij van de weg drukt...

Is dit de eerste keer dat je dit meemaakt op een rotonde?
Heb het zelf al een aantal keren zien gebeuren dat een inhalende auto
op een rotonde zich klem reed op een andere automobilist die de "binnen" bocht nam.
Voor mij een reden om achter een auto te blijven rijden op een rotonde.

Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen in dit topic (lees anders de topictitel nog eens) vooral commentaar hebben op de filmers i.p.v. op degenen die de idiote acties uithalen.

@PM zei:
Ik blijf het bijzonder vinden dat mensen in dit topic (lees anders de topictitel nog eens) vooral commentaar hebben op de filmers i.p.v. op degenen die de idiote acties uithalen.

Maar PM, heb jij er al eens bij stilgestaan dat de filmers soms óók de idiote acties kunnen uithalen? :eek:

Ja, maar die laten ze hier niet zien. Misschien moet ik erbij vermelden dat ik op een later moment remmen dan dat de gefilmde auto voor het eerst in beeld komt niet per definitie als idioot beschouw.

@PM zei:
Ja, maar die laten ze hier niet zien. Misschien moet ik erbij vermelden dat ik op een later moment remmen dan dat de gefilmde auto voor het eerst in beeld komt niet per definitie als idioot beschouw.

In het begin van het topic zie je vooral beschrijvingen zonder dashcam-filmpjes. Kun je verder niet zoveel mee, het zal wel zo gebeurd zijn,
als het beschreven is.
Bij de dashcam-filmpjes zie je nog wel eens een tegenstelling tussen het filmpje en de beschrijving van de situatie door de dashcammer.
Al is dit ook weer mijn persoonlijke interpretatie ... ;)

@PM zei:

Ik wel.

Zollie zei:

1e filmpje: Niet verstandig om zelf naar links te gaan, nu gingen jullie allebei bijna tegelijk een baan opschuiven waardoor de voorganger dat te laat zag. Je mag best even een keertje wat gas terug en erachter blijven. Je moest tenslotte daarna naar rechts. Niettemin een domme actie van de Mitsubishi om zonder goed te kijken en zonder richting aan te geven om te schuiven. (volgens mij gebruikte jij ook geen richtingaanwijzer om aan te geven dat je er omheen wilde)

2e filmpje: Er is voldoende afstand om een beetje gas terug te nemen. Een volgeladen bus is nu eenmaal wat trager. Vervelend maar niet overkomelijk.

3e filmpje: Ja je rijdt 50 maar blijft lekker doorgaan om pas laat te (kunnen) remmen en toeteren, terwijl je de Fiat 500 al de weg op zag komen (waarschijnlijk eerder dan dat zij jou zag). Daardoor lijkt het alsof je de confrontatie een beetje opzoekt.

Dat idee had ik ook een beetje bij het filmje met de Dirk vrachtwagen: ver vantevoren zie je de truck al rijden en rechts er voorbij racen kan voor de chauffeur onverwachts zijn. Terwijl je makkelijk achter de truck naar de linkerbaan had kunnen gaan. Maar misschien wilde je de tuinier blijven filmen.

Maar goed, achteraf is het makkelijk redeneren voor een ander. Dat begrijp ik ook wel. Blijf vooral filmpjes maken want ik kijk ze graag. :) Probeer de moraalridder trekjes een beetje te minderen, want iedereen kan fouten maken, ook jij en ik.
Als motorrijder heb ik geleerd nog beter te anticiperen, zodat je fouten van anderen (mogelijk) kan opvangen. Ook in de auto heb ik daar profijt van. Waar ik niet mee wil zeggen dat ik een perfecte rijder ben, want dat zal ik niet zijn.

Groet,

xandro zei:
Als motorrijder heb ik geleerd nog beter te anticiperen, zodat je fouten van anderen (mogelijk) kan opvangen.
Toch vreemd dan dat 60% van de dodelijke motorongevallen door de motorrijder zelf veroorzaakt worden.
En ze ook nog eens 25 keer zoveel kans daarop hebben.
Ik zou motorrijders niet als voorbeeld voor "veilig rijden" durven aandragen.

xandro zei:
Maar goed, achteraf is het makkelijk redeneren voor een ander. Dat begrijp ik ook wel. Blijf vooral filmpjes maken want ik kijk ze graag. :)

De filmpjes zijn ook erg leerzaam. Ik leer er bijvoorbeeld van aan welke dingen anderen zich ergeren en er zitten eye-openers tussen. Een voorbeeld is het gebruyik van de vluchtstrook op lange bochten als een stukje weg om wat extra drift-ruimte te creeeren, dat doe ik dus niet meer.

Als motorrijder heb ik geleerd nog beter te anticiperen, zodat je fouten van anderen (mogelijk) kan opvangen. Ook in de auto heb ik daar profijt van. Waar ik niet mee wil zeggen dat ik een perfecte rijder ben, want dat zal ik niet zijn.

Ik heb niet de behoefte een perfecte bestuurder te zijn. Dat gaat toch niet lukken en waarom zou ik de windmolentjes bevechten?

Mijn prioriteit is dat IK heel blijf.

https://www.nu.nl/13087/video/auto-rijdt-achteruit-snelweg-af-en-neemt-fietspad.html

...

xandro zei:
Zollie zei:

1e filmpje: Niet verstandig om zelf naar links te gaan, nu gingen jullie allebei bijna tegelijk een baan opschuiven waardoor de voorganger dat te laat zag. Je mag best even een keertje wat gas terug en erachter blijven. Je moest tenslotte daarna naar rechts. Niettemin een domme actie van de Mitsubishi om zonder goed te kijken en zonder richting aan te geven om te schuiven. (volgens mij gebruikte jij ook geen richtingaanwijzer om aan te geven dat je er omheen wilde)

2e filmpje: Er is voldoende afstand om een beetje gas terug te nemen. Een volgeladen bus is nu eenmaal wat trager. Vervelend maar niet overkomelijk.

3e filmpje: Ja je rijdt 50 maar blijft lekker doorgaan om pas laat te (kunnen) remmen en toeteren, terwijl je de Fiat 500 al de weg op zag komen (waarschijnlijk eerder dan dat zij jou zag). Daardoor lijkt het alsof je de confrontatie een beetje opzoekt.

Groet,

Ja maar nee!
1e filmpje: Ik ga inhalen, dat is een doodnormale handeling. De Mitsu moet gewoon blijven rijden waar ze rijdt. En ik gebruikte zelfs daar mijn richtingaanwijzer. En nu kom jij ook met "je moest daarna toch naar rechts"... de baan waar ik reed én de baan links daarvan gaan de rotonde af, ik ging gewoon eentje naar links om de mitsu in te halen, en daarmee kwam ik óók gewoon terecht waar ik zijn moest. De mitsu drukt me nog een baan naar links, waardoor ik verkeerd voorgesorteerd uitkwam, maar oorspronkelijk was dat niet zo.
Het is verdorie net of jullie net zo min de lijnen en pijlen zien... (rechte pijl is rotonde-blijven, pijl rechtsaf is rotonde verlaten. En nu nog even goed naar t wegdek kijken!)

2e filmpje: Er is voor de bus inderdaad voldoende afstand om gas terug te nemen. Waarom lijkt het nu weer of de invoeger het slachtoffer is? Zie je hoe krap hij m voor de krentenbol gooit? Met alle macht boven de 80 gekomen om dat te realiseren, om daarna te lossen tot ongeveer 74 op de GPS.
En anders was ie voor mij terecht gekomen, niks aan de hand, had ik m ook ingehaald maar was t geen idiote actie, dat komt door t drammerig invoegen voor de krentenbol.

3e filmpje: Ik dacht oprecht te zien dat de fiat de linker baan ging nemen, dat doe ik ook altijd als ik iets krap invoeg zo. Dan heeft de rechtsrijder geen bumper voor zich. Maar ook rechter baan was geen probleem, dan ga ik er langs. Maar de trut komt ergens in t midden uit waardoor ik geen keuze kan maken. Gelukkig heb ik zat remweg hoor. Ik denk heus om mn eigen veiligheid en die van mn bumpertje

Sarcast zei:
xandro zei:
Als motorrijder heb ik geleerd nog beter te anticiperen, zodat je fouten van anderen (mogelijk) kan opvangen.
Toch vreemd dan dat 60% van de dodelijke motorongevallen door de motorrijder zelf veroorzaakt worden.
En ze ook nog eens 25 keer zoveel kans daarop hebben.
Ik zou motorrijders niet als voorbeeld voor "veilig rijden" durven aandragen.

Motoren hebben een veel kleinere marge dan auto's qua staat van het wegdek, de motor zelf, weersomstandigheden, blinde automobilisten en niet te vergeten de eigen vaardigheden waaraan om veilig te kunnen rijden hogere eisen en concentratie worden geëist. Eigenschappen waar een aantal motorrijders moeite mee heeft. Vergeet ook niet het naar verhouding veel hogere vermogen van een gemiddelde motor t.o. van een gemiddelde auto.

Het is dan ook te kort door de bocht motorrijders te beoordelen op de onkunde van een aantal. Net zo min dat je automobilisten kunt beoordelen op de voorbeelden van jouw (on)vermogen tot defensief en dus veilig weggedrag.

1e filmpje: Ik ga inhalen, dat is een doodnormale handeling. De Mitsu moet gewoon blijven rijden waar ze rijdt. En ik gebruikte zelfs daar mijn richtingaanwijzer. En nu kom jij ook met "je moest daarna toch naar rechts"... de baan waar ik reed én de baan links daarvan gaan de rotonde af, ik ging gewoon eentje naar links om de mitsu in te halen, en daarmee kwam ik óók gewoon terecht waar ik zijn moest. De mitsu drukt me nog een baan naar links, waardoor ik verkeerd voorgesorteerd uitkwam, maar oorspronkelijk was dat niet zo.

je had ook even in kunnen houden. ja die mazda maakt een fout, maar jouw gedrag vind ik nog veel treuriger.

Carfanatic zei:

je had ook even in kunnen houden. nee hoor, gas bij en lekker toeteren.

Werkelijk... ik word van de weg gedrukt, het ligt niet aan de Mitsu maar aan het feit dat ik inhaal.

Dat dit vaker voorkomt wil toch niet zeggen dat het niet idioot is?

Jouw gedrag is minstens zo idioot. Maar ja Zollie maakt nooit fouten, dus is hij niet gewend dat anderen deze voor hem opvangen.

Eerste filmpje van Zollie. Mij is geleerd dat als je een rotonde wil verlaten, je rechts aanhoudt en niet links. Wat de Mazda doet is zeker niet goed, maar je maakt het er niet makkelijker op.

Filmpje van busje....de kloot had gewoon achter de auto in moeten voegen, hij moet zijn plek zoeken en had die plek met gemak kunnen vinden.

Derde filmpje, wagentje kwakt hem ervoor. Die moet inderdaad kijken voor die de weg op duikt, zou ik persoonlijk ook een stuk langzamer gedaan hebben. Had ze ook niet over twee rijstroken uit hoeven komen. Maar laat je gas los en rij er rustig op aan. Als zij remt op dat moment ben jij het haasje.

Toch knap dat het eerste filmpje, daar waar de Mazdarijder zonder richting aan te geven van rijstrook wisselt, en geen voorrang verleent, Zollie de zwarte piet krijgt toegeschoven... :confused:

Boppie zei:
Eerste filmpje van Zollie. Mij is geleerd dat als je een rotonde wil verlaten, je rechts aanhoudt en niet links. Wat de Mazda doet is zeker niet goed, maar je maakt het er niet makkelijker op.

Zien jullie echt niet dat er twee rijstroken zijn die zijn voorbestemd om vanaf t begin van het filmpje de rotonde driekwart te nemen?

Dan kunnen jullie erg wijs doen met "rechts kouden als je de rotonde wilt verlaten", maar dan snappen jullie t écht niet. (Daargelaten of ik wel/niet moet toeteren of had moeten verwachten dat de bruine auto mij ging afsnijden...)

Zollie,

Ik zie het, en zoals ik al zei, de zwarte wagen gaat ook niet bepaald goed, maar op dit soort plekken kan je haast verwachten dat iemand die wat minder bekend is verkeerd uit kan komen. Aangezien jij de afslag erna moet hebben is het verstandiger om erachter te blijven en vervolgens af te slaan. Door daar in te halen maak je de situatie onnodig ingewikkeld.

Nogmaals, wat de zwarte wagen doet is verre van goed, maar maak het niet erger door eromheen te willen. De kans is groot dat iemand eerst de pijlen voor rechtdoor ziet die vervolgens over gaan in pijl naar rechts en dan beseft dat die toch de rotonde moet volgen.

Hmm ik vind 't discutabel (dat eerste filmpje). Er gebeurt daar nogal het één en ander qua lijnenspel op het wegdek, als je daar niet bekend bent kan ik me voorstellen dat je even twijfelt waar je wezen moet. Ik heb het filmpje ook een paar keer opnieuw afgespeeld om een goed beeld te krijgen. Ik heb dan ook niet de indruk dat die Mitsu je bewust afsnijdt. Maakt dat het minder fout? Nee, feitelijk niet. Maar je kunt er wel wat relaxter op reageren, dat was denk ik passender geweest.

Ton. zei:
Toch knap dat het eerste filmpje, daar waar de Mazdarijder zonder richting aan te geven van rijstrook wisselt, en geen voorrang verleent, Zollie de zwarte piet krijgt toegeschoven... :confused:

Weet je, als ik de toelichting van Zollie van 9 uur vandaag lees, dan geef ik hem inhoudelijk gelijk. Wat ik niet begrijp en mij aan stoor is de verbale reactie van hem en de claxon. Daaruit spreekt een stuk 'opgefoktheid' uit wat eigenlijk niet thuis hoort in het verkeer naar mijn mening.

Ter nuance.. de rotonde bij Alkmaar kent een behoorlijke verkanting.. Motorrijders gaan daar ook nog weleens op nat..
Ik persoonlijk.. kan ook niet garanderen dat ik alle keren dat ik die rotonde bereden heb vanaf de A9.. de belijning goed gevolgd hebt.. door de verkanting 'trekt' het naar links zeg maar..
Daarbij vind ik wel dat 'van de weg drukken' zoals Zollie schrijft.. zeer overdreven is.. Hij zat niet in de berm, er was een baan over.

Dat invoegen op de N9.. Ja, dat gebeurd vaker en niet alleen daar.. Vroeger stonden daar stoplichten.. had je een dergelijk probleem niet..
Maar goed, hier op de N233 is ook zo'n lange oprit gemaakt voor invoegend verkeer.. en dat blijft vaak ook lastig omdat bestuurders wél de kans en tijd hebben om de omgeving te bezien en hun plaats te bepalen.. maar dat niet doen en slechts stoïcijns vooruit kijken.. o_O

Durashift zei:
En dat blijft vaak ook lastig omdat bestuurders wél de kans en tijd hebben om de omgeving te bezien en hun plaats te bepalen.. maar dat niet doen en slechts stoïcijns vooruit kijken.. o_O

Vanmorgen het bekende verschijnsel weer een keer meegemaakt. Snelweg met vier rijbanen, ik wil van de derde rijbaan (van rechts) naar de tweede. Ik doe dat met knipperlichtje en omdat deze rijbaan leeg is. Iemand rijdt al flink lang op de rechterbaan en besluit, terwijl ik naar rechts aan het schuiven ben, dat het nu eindelijk wel een keer tijd is om de auto voor hem in te halen.

Kijkt niet over zijn schouder, kijkt alleen vooruit en schrikt van mijn ingelaste aktie om weer terug te gaan naar de rijbaan waar ik vandaan kwam.

Strakke actie, mij opzij geduwd en de auto die ik net had ingehaald geblokkeerd in één soepele move.
Zie het theorieboek voor dummy's; hoofdstuk efficiënt gevaarlijke situaties creeeren; les een: Gooi de gebaksdoos bij voorkeur opzij zonder door het zijraampje te kijken.

Het zijraampje is voor gevorderde drifters, niet voor normale stervelingen.

Durashift zei:
Wat ik niet begrijp en mij aan stoor is de verbale reactie van hem en de claxon. Daaruit spreekt een stuk 'opgefoktheid' uit wat eigenlijk niet thuis hoort in het verkeer naar mijn mening.

Ter nuance.. de rotonde bij Alkmaar kent een behoorlijke verkanting.. Motorrijders gaan daar ook nog weleens op nat..
Ik persoonlijk.. kan ook niet garanderen dat ik alle keren dat ik die rotonde bereden heb vanaf de A9.. de belijning goed gevolgd hebt.. door de verkanting 'trekt' het naar links zeg maar..
Daarbij vind ik wel dat 'van de weg drukken' zoals Zollie schrijft.. zeer overdreven is.. Hij zat niet in de berm, er was een baan over.

1. Ik kijk filmpjes zonder geluid, dus dat had ik niet meegekregen. Opgefokt reageren heeft vooral de filmer zelf last van. Een claxonnetje, ter afwending van gevaar, kan ik nog wel billijken.
2. Eens. Ik ben niet heiliger, en ik trek mij op rotondes soms (!) niets aan van de lijntjes. Maar dan weet ik wel heel zeker dat er niemand om mij heen rijdt die ik daarmee lastig val (of de berm in druk ;) )

Wat die Mazda doet is fout, maar jij geeft een peut gas om die Mazda maar in de weg te zitten om je gelijk te krijgen, jij word niet van de weg gedrukt je zoekt de confrontatie op

Je wilt gaan inhalen. Dat mag, vervolgens zie je dat die Mazda van baan verwisselt terwijl je naar de linkerbaan toe gaat en geeft nog extra veel gas om die Mazda in de weg te zitten. Nee stomme actie om maar je gelijk te krijgen. Je ziet het gewoon aan komen

En het 3de filmpje geef je ook extra gas bij om die confrontatie aan te gaan. Nee wat die ander doet is niet goed maar wat jij doet is evenmin goed te keuren.

Zollie zei:
xandro zei:
Zollie zei:

Groet,

Ja maar nee!
Het is verdorie net of jullie net zo min de lijnen en pijlen zien... (rechte pijl is rotonde-blijven, pijl rechtsaf is rotonde verlaten. En nu nog even goed naar t wegdek kijken!)Je hebt helemaal gelijk, jij doet iets wat gewoon is toegestaan, dat sommigen hier het niet handig vinden kan, maar het mag! De Mitsu zit gewoon fout, spiegelt niet goed en is eigenlijk gewoon te laat met veranderen van richting. Ik had in jou situatie precies hetzelfde gedaan.

2e filmpje: Er is voor de bus inderdaad voldoende afstand om gas terug te nemen. Waarom lijkt het nu weer of de invoeger het slachtoffer is? Zie je hoe krap hij m voor de krentenbol gooit? Met alle macht boven de 80 gekomen om dat te realiseren, om daarna te lossen tot ongeveer 74 op de GPS.
En anders was ie voor mij terecht gekomen, niks aan de hand, had ik m ook ingehaald maar was t geen idiote actie, dat komt door t drammerig invoegen voor de krentenbol.Mensen die onder de maximum snelheid rijden zijn over het algemeen vrij hinderlijk, ook hier doe je gewoon wat logisch is, bovendien doe je het gewoon netjes, maakt snelheid en gaat er keurig voorbij.

3e filmpje: Ik dacht oprecht te zien dat de fiat de linker baan ging nemen, dat doe ik ook altijd als ik iets krap invoeg zo. Dan heeft de rechtsrijder geen bumper voor zich. Maar ook rechter baan was geen probleem, dan ga ik er langs. Maar de trut komt ergens in t midden uit waardoor ik geen keuze kan maken. Gelukkig heb ik zat remweg hoor. Ik denk heus om mn eigen veiligheid en die van mn bumpertjeWederom gelijk, je zou anders kunnen reageren, maar het lijkt hier alsof sommigen zeggen dat je altijd maar de fouten van anderen op moet lossen. Als de Fiat bestuurder gewoon goed gekeken had was er niets aan de hand geweest en had jij niet zo in de ankers gehoeven.

Mensen geven hier veel te makkelijk de schuld aan de dashcammer, Zollie ziet hier 3 fouten van anderen en reageert daar op, maar het enige wat hier gebeurd is dat Zollie op z'n lazer krijgt.
Natuurlijk moet je met elkaar rekening houden in het verkeer, maar dat geldt ook voor diegene die de fouten maakt, in het geval van zowel filmpje 1 als filmpje 3 mag ik hopen dat de bestuurders van die auto daarna hun hand opsteken als vorm van excuses en er van leren, al zul je dit laatste natuurlijk nooit weten.

Het is vooral de manier waarop gereageerd wordt. De anderen zitten inderdaad gewoon fout, maar door fel reageren maak je het soms alleen maar erger (ik kan uit ervaring spreken).

Natuurlijk krijgt Zollie op zijn lazer, en terecht. Wie is Zollie om zo agressief te reageren op fouten van anderen? Hij weer niets van die mensen, waar ze vandaan komen, naar toegaan, welke emoties er misschien door hen heen gaan. In scheiding, op weg naar het ziekenhuis naar een geliefde. Weet jij veel, en kom niet aan dat ze dan geen "recht" hebben aan het verkeer deel te nemen. En waarom zou hij niet op z'n lazer mogen krijgen, dat doet hij toch zelf constant, op niet mis te verstane en gevaarlijke wijze? En dan wordt die arme dashcammer zo gemeen aangepakt...o_O

Totaal ongeschikt om deel te nemen aan het verkeer en levensgevaarlijk.

Boppie zei:
Het is vooral de manier waarop gereageerd wordt. De anderen zitten inderdaad gewoon fout, maar door fel reageren maak je het soms alleen maar erger (ik kan uit ervaring spreken).

Zit wat in.

Idefiqs zei:
Natuurlijk krijgt Zollie op zijn lazer, en terecht. Wie is Zollie om zo agressief te reageren op fouten van anderen? Hij weer niets van die mensen, waar ze vandaan komen, naar toegaan, welke emoties er misschien door hen heen gaan. In scheiding, op weg naar het ziekenhuis naar een geliefde. Weet jij veel, en kom niet aan dat ze dan geen "recht" hebben aan het verkeer deel te nemen.

Totaal ongeschikt om deel te nemen aan het verkeer en levensgevaarlijk.

Ja nu wordt hij mooi, dus als je in scheiding ligt of als er een geliefde in het ziekenhuis ligt mag je dit soort domme fouten maken.
Ik zeg absoluut niet dat dit soort mensen geen recht hebben om deel te nemen aan het verkeer, maar als jij blijkbaar emotioneel niet in staat bent om te rijden neem dan lekker het OV of een taxi.

Dat Zollie zo aan het toeteren slaat is misschien niet netjes, maar weet jij veel? Misschien is hij wel op weg naar een geliefde, ligt hij in scheiding of is er iets anders waarom hij wat sneller gepikeerd is.. ;)

VincentMX-5 zei:
De reactie op een andere fout is gas bijgeven en 'm er gewoon langs zetten terwijl ie ziet dat de andere niet netjes rijd

Was me niet opgevallen, dit is inderdaad niet slim.
Feit blijft dat de ander een fout maakt en dat ik vind dat Zollie teveel de zwarte piet toegespeeld krijgt alleen vanwege zijn reactie.

Als jouw geliefde in het ziekenhuis terecht komt pak je het OV? Tuurlijk wil je er niet zo snel mogelijk zijn.o_O

Aangepast, teveel op de man.

@Tomolino: excuus hiervoor.

@tomolino

Lezen is ook een vak trouwens, waar zeg ik dat je fouten mag maken?:confused: Wat ik wel zeg is dat ze gemaakt worden.

Maar natuurlijk niet door jou en Zollie

Idefiqs zei:
Wat een domme reactie zeg! Als jouw geliefde in het ziekenhuis terecht komt pak je het OV? Tuurlijk wil je er niet zo snel mogelijk zijn.o_O

Kennelijk ben je net zo als Zollie, iedereen aan de kant, Tomolino komt er aan.(n)

Nee dan pak ik niet het OV, dat pak ik uberhaupt nooit.
Het gaat erom dat als je emotioneel niet in staat bent om te rijden, je beter ook niet kan gaan rijden.

Je laatste opmerking negeer ik maar even, als jij dat denkt, prima.

Terug
Bovenaan