Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ik zie dat je daar gelijk in hebt Boppie. Wat die camera betreft, die lijkt tegen de zon in op te nemen. Geen ideale lichtomstandigheden.

Idefiqs zei:
Wat die camera betreft, die lijkt tegen de zon in op te nemen. Geen ideale lichtomstandigheden.

Dit is in vergelijking met de GT680 met CPL.
Vandaag probeer ik het zonder CPL.

dq2OKd4.gif

Laatst ook al zo'n linkse leswagen, nu weer... En ik maar lijntjes volgen en rechts rijden, ik moet me misschien laten omscholen :)

Verdorie, helemaal braaf m'n sd kaartje uit de dashcam gehaald, heeft ie het niet opgenomen. Loop al weken te stoeien met het ding, schijnbaar kaartje stuk :(

Idiote actie: allereerst komt de megane bestuurder in een eenrichtingstraat tegen het verkeer in en blijft doorrijden. Ik zet m'n auto stil, geef een seintje met groot licht, pas op het laatste moment stopt diegene, afgeleid. Kan gebeuren. Ik stop iets verderop om te kijken naar een parkeerplek en meneer haalt mij weer in. Het gaat traag, maar dat mag. Bij het kruispunt is hij 20 seconden aan het twijfelen welke kant hij opgaat en besluit dan aan de linkerkant van de weg te rijden, door de bocht heen. Toeteren, grootlicht, het mocht niet helpen. Er komt een tegenligger aan, geen reactie, telefoon in de hand. Tegenligger gaat vol in de rem, wijkt uit naar de berm en een halve reactie van de bestuurder die half naar de goede weghelft gaat. Daarna richting het stoplicht, meneer mist het rode verkeerslicht en rijdt vol door. En richtingsaanwijzers waren er ook niet. Te bizar voor woorden.

Blackadder the 5th zei:
Inderdaad hardleers ... (dat vervolgens rechts inhalen bedoel ik dus als het niet vlot genoeg gaat).
Nou, ik leer best snel want al in de volgende bocht... https://youtube.com/watch?v=sZDsVTswToU

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Inderdaad hardleers ... (dat vervolgens rechts inhalen bedoel ik dus als het niet vlot genoeg gaat).
Nou, ik leer best snel want al in de volgende bocht... https://youtube.com/watch?v=sZDsVTswToU

Ik heb het al eerder gezegd, dat ding is bedoeld voor dit soort werk.

On topic: ik begrijp niet dat je die klungelende automobilist in de buitenbocht voorbijsteekt.
Een stuurfout van zijn kant en je zit klem tegen de vangrail ... :(

Aan de ene kant verdient de Cliorijder het, maar Blackadder heeft een goed punt. Een stuuractie naar links en je bent uitgekakt.

Cliorijder mag van mij wel zo zijn rijbewijs inleveren, de vluchtstrook moet een veilige haven zijn, dit soort idioten veroorzaken genoeg ellende.

Of RS cup ;)

Al is mijn chassis ook wel errug goed hoor. Al mis ik de grip qua banden. Maar die gaan we veranderen

Blackadder the 5th zei:
Beide auto's zitten niet op het circuit, maar waarom doet de dashcam-filmer dan wel alsof?

Zie je wel vaker, vermogen onder de kap van het autootje is dan wat groter als het vermogen in het koppie van de bestuurder.
Zijn veelal de wannabee cirquitrijders die het echte racen tegen gelijken nog niet aan durven, zelfs een simpele Clio voldoet al als een waardige tegenstander om in te halen.:)

Das het voordeel om met 131pk@990kg te beginnen en dan een aantal jaar later richting de 300pk@990kg met dezelfde auto. Ik ken de auto al heel goed op wegligging, maarja met zoveel vermogen kijk ik toch wel iets meer uit in een bocht met gas geven.

Muddy Bandit zei:
Zie je wel vaker, vermogen onder de kap van het autootje is dan wat groter als het vermogen in het koppie van de bestuurder.
:D

Aardig voorstel, niet meer paardekrachten dan je IQ punten hebt!

Toch,

Dat hillclimbing is eigenlijk een van de laatste plaatsen om echt met een auto te rijden. Het voortkruipen wat overbewield Nederland pleegt te doen heeft nauwelijks uitdaging.

Ik ben er ook voorstander van dat er een Nurburgring look alike komt in Nederland. Een stukje waar de auto een keer echt gebruikt kan worden.

Er waren ooit plannen voor een circuit bij de Moerdijk. Ik hoor er niets meer van, de plannen zullen wel afgeketst zijn op nimby's en boomknuffelaars.

rke zei:
Toch,

Dat hillclimbing is eigenlijk een van de laatste plaatsen om echt met een auto te rijden. Het voortkruipen wat overbewield Nederland pleegt te doen heeft nauwelijks uitdaging.

Ik ben er ook voorstander van dat er een Nurburgring look alike komt in Nederland. Een stukje waar de auto een keer echt gebruikt kan worden.

Er waren ooit plannen voor een circuit bij de Moerdijk. Ik hoor er niets meer van, de plannen zullen wel afgeketst zijn op nimby's en boomknuffelaars.

We hebben Zandvoort toch nog?

Het spannendste wat je met een Westfield (of een andere snelle auto) op de openbare weg kunt doen is een afrit/fly-over snel nemen.
Je komt al snel in conflict met andere weggebruikers, zoals op de filmpjes is te zien.

Idefiqs zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
IQ is maar een deel van het vermogen in de bovenkamer, je hebt ook nog zoiets als EQ ... ;)
Slap gelul van degenen die IQ tekort komen.

Daar ben ik het hartgrondig mee eens, geitenwollensokken prietpraat.

Hetzelfde zou je kunnen zeggen van IQ-tests.
Daar zijn ook de nodige opmerkingen over te maken.
Verschil is dat meting van het IQ al meer dan een eeuw oud is, terwijl meting van het EQ pas speelt sinds 1990.

De IQ-punten moet je aflezen als een analoge klok.
Het begint bovenin laag, draait met de wijzers van de klok mee en eindigt bovenin hoog.
En dan zie je dat de zwakbegaafsten en de hoogstbegaafsten gewoon naast elkaar staan, die scheiding is flinterdun.
Het gaat er niet alleen om hoeveel punten je hebt, maar ook hoe goed je met die punten om kunt gaan in de maatschappij... theorie versus praktijk.;)

Muddy Bandit zei:
Het begint bovenin laag, draait met de wijzers van de klok mee en eindigt bovenin hoog.
En dan zie je dat de zwakbegaafsten en de hoogstbegaafsten gewoon naast elkaar staan, die scheiding is flinterdun.
Het gaat er niet alleen om hoeveel punten je hebt, maar ook hoe goed je met die punten om kunt gaan in de maatschappij... theorie versus praktijk.;)

Niet mee eens. IQ zegt iets over je score op bepaalde vlakken, het verschil tussen zwakbegaafdheid en genialiteit is levensgroot op die scores. Wat je - in geval van hoge intelligentie - vervolgens met die punten doet in de maatschappij is daarbij irrelevant. Bepaald vermogen op een bepaald vlak staat los van iemands mogelijkheden deze te gelde te maken of anderszins maatschappelijk aan te wenden. Dit is van meerdere factoren afhankelijk, één daarvan bijvoorbeeld is keuze.

Idefiqs zei:
Muddy Bandit zei:

Niet mee eens. IQ zegt iets over je score op bepaalde vlakken, het verschil tussen zwakbegaafdheid en genialiteit is levensgroot op die scores. Wat je - in geval van hoge intelligentie - vervolgens met die punten doet in de maatschappij is daarbij irrelevant. Bepaald vermogen op een bepaald vlak staat los van iemands mogelijkheden deze te gelde te maken of anderszins maatschappelijk aan te wenden. Dit is van meerdere factoren afhankelijk, één daarvan bijvoorbeeld is keuze.

Zoals ik al vermeld had: theorie versus praktijk.;)

Een groot vermogen bezitten betekent niet automatisch dat je ook met dat vermogen om kunt gaan, het effectieve rendement wordt namelijk bereikt op het punt waar de beide waardes bij elkaar komen.
Het is niet voor niets dat IQ- en EQ-testen tegenwoordig steeds meer naast elkaar vergeleken worden.
Even vertaald naar het mechanisch vermogen: je hebt niets aan een paar honderd paardenkrachten als ze gemend worden door een ezel die er niet mee om kan gaan, paardenkrachten die ongemend uitbreken geven namelijk risico's en/of schades.

Muddy Bandit zei:
Een groot vermogen bezitten betekent niet automatisch dat je ook met dat vermogen om kunt gaan, het effectieve rendement wordt namelijk bereikt op het punt waar de beide waardes bij elkaar komen.
Het is niet voor niets dat IQ- en EQ-testen tegenwoordig steeds meer naast elkaar vergeleken worden.
Even vertaald naar het mechanisch vermogen: je hebt niets aan een paar honderd paardenkrachten als ze gemend worden door een ezel die er niet mee om kan gaan, paardenkrachten die ongemend uitbreken geven namelijk risico's en/of schades.

Omschrijf het effectieve rendement?:confused:

Het effectieve rendement is het vermogen bepaalde, vooraf gedefinieerde problemen op te lossen, ofwel het rendement wordt behaald gedurende de (IQ)test. Op basis daarvan volgen IQ punten na vergelijking met de normgroep.

Wat jij verder in de discussie inbrengt is subjectief en niet relevant voor het IQ van een persoon.

Los daarvan heb je wel een punt, mensen die niet zo hoog scoren in een IQ test kunnen maatschappelijk succesvol zijn, en andersom.

Maar dan kunnen we een discussie beginnen over wat maatschappelijk succes inhoudt. Dat is geen vast gegeven.

Idefiqs zei:
Los daarvan heb je wel een punt, mensen die niet zo hoog scoren in een IQ test kunnen maatschappelijk succesvol zijn, en andersom.

Vul voor "maatschappelijk" "in het verkeer" en je ziet gelijk het belang van een hoge score in de IQ-test ...

Volgens mij is deelnemen aan het verkeer een combinatie van I(telligentie) en (E)motie.
De grote kunst is om daar een goed evenwicht tussen te vinden:
weten wat je in een situatie aankunt/kunt verwachten en je niet emoties/stress laten afleiden.
En daarbij altijd de veiligheid van jezelf en anderen in het oog te houden.

Blackadder the 5th zei:
Vul voor "maatschappelijk" "in het verkeer" en je ziet gelijk het belang van een hoge score in de IQ-test ...

Nou nee, weer fout. Kijk naar Sarcast, die ontkracht jouw stelling.

Ik durf de stelling wel aan dat betrokkene qua IQ boven het gemiddelde zit. Toch is hij in het verkeer bepaald niet (zoals ik het begrip uitleg althans) suc6vol.;)

Idefiqs zei:
Blackadder the 5th zei:

Nou nee, weer fout. Kijk naar Sarcast, die ontkracht jouw stelling.

Ik durf de stelling wel aan dat betrokkene qua IQ boven het gemiddelde zit. Toch is hij in het verkeer bepaald niet (zoals ik het begrip uitleg althans) suc6vol.;)

Lees eens goed wat je zelf geschreven hebt, volgens mij bedoelen we hetzelfde ... ;)

Terug
Bovenaan