Blackadder the 5th
Net ingestapt
Snelheid meetcorrecties: misschien heeft men de verkeerde meetcorrectie toegepast?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Boppie zei:Blackadder the 5th zei:Boppie zei:Klopt, alhoewel ik mij afvraag in hoeverre dit fouten zijn.
Vergelijk het met lopen door een winkelstraat. Je bent vrij veel bezig met uitkijken omdat anderen het niet doen. Je doet het, maar het is soms wel irritant hoe slecht mensen uitkijken
Doet me aan deze videoclip denken: the Verve - Bitter Sweet Symphony
Hierin is het alleen voor zichzelf bezig zijn tot kunst verheven.
Misschien is dat het grote probleem.
We zijn veel te veel met ons zelf bezig en houden geen rekening met een ander.
We smijten een ander met de ene regel om de oren als het ons uitkomt,
en negeren vervolgens de andere regel als het ons even niet uitkomt ...![]()
Zo ervaar ik het wel af en toe. Ik zie het ook vaak zat anders gelukkig, maar veel mensen lijken vooral met zichzelf bezig te zijn.
Inderdaad, daar past het OM de verkeerde correcties toe:Blackadder the 5th zei:Snelheid meetcorrecties: misschien heeft men de verkeerde meetcorrectie toegepast?
Marges en meetcorrecties
Snelheidscontroles zijn een veelbesproken onderwerp. Om te voorkomen dat mensen bekeurd worden voor een paar kilometer te hard rijden, werkt de politie met een meetcorrectie op de snelheidsmeting. Daarnaast is er een ondergrens bij bekeuren.
Meetcorrectie
Het Nederlands Meetinstituut ijkt alle apparatuur. Om met 100% zekerheid te kunnen garanderen dat iemand te hard heeft gereden, trekt de politie van de gemeten snelheid een paar kilometer af. De meetcorrecties zijn:
bij minder dan 100 km/u: 3 kilometer meetcorrectie
bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie
0 t/m 100 km/h 3 km/h
101 t/m 130 km/h 4 km/h
131 t/m 165 km/h 5 km/h
166 t/m 200 km/h 6 km/h
201 t/m 230 km/h 7 km/h
230 t/m 265 km/h 8 km/h
266 t/m 300 km/h 9 km/h
Om te voorkomen dat de gemeten snelheid na aftrek van de meetcorrectie te dicht bij de toegestane maximumsnelheid ligt, wordt pas opgetreden als de gemeten snelheid verminderd met de voorgeschreven correctie van 3 km/h c.q. 3 procent, de toegestane maximumsnelheid met 4 km/h of meer overschrijdt. Uitsluitend bij een toegestane maximumsnelheid van 130 km/h wordt van deze regel afgeweken en kan worden opgetreden vanaf een gemeten snelheid van 136 km/h.
Blackadder the 5th zei:Uiteindelijk gaat het om communicatie.
Als je op de linkerbaan rijdend, de auto op de rechterbaan ziet inlopen op de voorligger,
kun je op je vingers natellen dat deze auto wel eens naar links zou kunnen komen.
Omgekeerd, als je, op de rechterbaan rijdend zelf inloopt op een voorligger, zul je naar ruimte op links moeten gaan zoeken
om de snelheid vast te kunnen houden.
En ja, dan moet je wel eens van het gas af, of je moet even geduld oefenen.
Ik probeer zelf zoveel afstand te houden, dat iemand zonder problemen kan invoegen en
ik vervolgens zonder te hoeven remmen de afstand weer kan vergroten.
Sarcast zei:
Dat zijn gebruikers van verouderde TOMTOM softwareSoloman zei:We hebben tegenwoordig in ons dorp een tunnel onder de spoorweg door (onze gemeente staat in de top 3 van treinspringers).
Die is alleen voor fietsers en voetgangers. Er staan paaltjes, maar ja, die zijn met een te grote meetlat uit elkaar gezet. 's Morgens vroeg, als de politie nog slaapt, is het altijd raak. Langzaam schommelend rijdt er dan af en toe een auto over het fietspad. Met alarmlichten aan!
Jij blijft ook veel te lang in zijn dode hoek hangen.Sarcast zei:
Doe eens een gok hoe ver dat was.The SLB zei:zat ruimte
Soloman zei:stoterstangen90 zei:Dat zijn gebruikers van verouderde TOMTOM softwareSoloman zei:
Die weten niet dat ze bij de rotonde naar links moeten en de U-bochttunnel moeten nemen.
Je bent goed op de hoogte van de situatie!
Die bocht is trouwens een meesterlijke zet, iets dat ik eerst niet door had. Vroeger was die weg een racebaan, nu moet je wel langzaam rijden.
stoterstangen90 zei:Dat zijn gebruikers van verouderde TOMTOM softwareSoloman zei:We hebben tegenwoordig in ons dorp een tunnel onder de spoorweg door (onze gemeente staat in de top 3 van treinspringers).
Die is alleen voor fietsers en voetgangers. Er staan paaltjes, maar ja, die zijn met een te grote meetlat uit elkaar gezet. 's Morgens vroeg, als de politie nog slaapt, is het altijd raak. Langzaam schommelend rijdt er dan af en toe een auto over het fietspad. Met alarmlichten aan!
Die weten niet dat ze bij de rotonde naar links moeten en de U-bochttunnel moeten nemen.
Nee, zo erg was het niet.Durashift zei:Meter of 2?
Exact! waarom voor mij proppen?Durashift zei:Maar kom op zeg, de rijstroken voor de Nissan zijn leeg..
Geen idee, maar dat kan ik dan ook niet zien he!Wát kan er gebeuren in de daaropvolgende minuut dat er misschien wat te weinig afstand tussen jullie is?
Sarcast zei:Doe eens een gok hoe ver dat was.The SLB zei:zat ruimte
stoterstangen90 zei:Jij blijft ook veel te lang in zijn dode hoek hangen.Sarcast zei:
Gewoon zodra die bus naast je zit van het gas afgaan, en je hebt nergens last van.
Je weet dat hij jou daar niet kan zien.
Nee, ik kon goed meekomen op school.Blackadder the 5th zei:Nooit in een vrachtwagen gezeten?
Sarcast zei:
The SLB zei:Nou nou, zat ruimte en hij rijdt toch sneller dus is zo weer weg. Goed voorbeeld weer van het zoeken en provoceren. Er is echt NIETS aan de hand, en gelijk zonder twijfel aan de grootlichthendel terwijl hij over 5 seconden weer verder weg is...
Ik snap niet dat je dat zelf niet inziet.
Durashift zei:Soloman zei:stoterstangen90 zei:Dat zijn gebruikers van verouderde TOMTOM softwareSoloman zei:
Die bocht is trouwens een meesterlijke zet, iets dat ik eerst niet door had. Vroeger was die weg een racebaan, nu moet je wel langzaam rijden.
Ja? Was toch meer file voor de spoorbomen?
Sarcast zei:Nee, ik kon goed meekomen op school.Blackadder the 5th zei:Nooit in een vrachtwagen gezeten?
Blackadder the 5th zei:Heb je deze verkeersles niet gehad op de lagere school?
Sarcast zei:Blackadder the 5th zei:Heb je deze verkeersles niet gehad op de lagere school?
Nope, maar ik geef ze nu wel. In de hal van school hangt een foto van een ventje dat door een bus is doodgereden op een rotonde voor de school. Dat is wel goed lesmateriaal.
Ik heb de lagere school nooit afgemaakt trouwens. Nu ik erover nadenk gaf ik toen ook al verkeersles. Ik kreeg op mijn kop omdat ik niet op het voetpad wilde fietsen terwijl de leraar dat wel wenste. Toen heb ik de klas uitgelegd wat een G7 was, en dat de meester dus in overtreding was.
Boppie zei:The SLB zei:Nou nou, zat ruimte en hij rijdt toch sneller dus is zo weer weg. Goed voorbeeld weer van het zoeken en provoceren. Er is echt NIETS aan de hand, en gelijk zonder twijfel aan de grootlichthendel terwijl hij over 5 seconden weer verder weg is...
Ik snap niet dat je dat zelf niet inziet.
En nu de juiste post:
Dit zou ik afsnijden noemen. Moet het busje nu ineens hard remmen, dan is Sarcast de sjaak. Zonder dat hij er ook maar wat aan kan doen.
Ruimte zat, laat het busje de ruimte dan ook nemen.
Nadat ik dat gedaan heb ben ik er maar omheen gereden.Blackadder the 5th zei:Als het zo gevaarlijk is, zou ik als achterligger eerst van het gas af gaan om (meer) ruimte te maken.
Sarcast zei:Nadat ik dat gedaan heb ben ik er maar omheen gereden.Blackadder the 5th zei:Als het zo gevaarlijk is, zou ik als achterligger eerst van het gas af gaan om (meer) ruimte te maken.
Ik woon er dan ook niet zo ver vandaan natuurlijk. Is ook een tijdje woon werkroute geweest.Soloman zei:stoterstangen90 zei:Dat zijn gebruikers van verouderde TOMTOM softwareSoloman zei:We hebben tegenwoordig in ons dorp een tunnel onder de spoorweg door (onze gemeente staat in de top 3 van treinspringers).
Sarcast zei:Inderdaad, daar past het OM de verkeerde correcties toe:
Marges en meetcorrecties
Snelheidscontroles zijn een veelbesproken onderwerp. Om te voorkomen dat mensen bekeurd worden voor een paar kilometer te hard rijden, werkt de politie met een meetcorrectie op de snelheidsmeting. Daarnaast is er een ondergrens bij bekeuren.
Meetcorrectie
Het Nederlands Meetinstituut ijkt alle apparatuur. Om met 100% zekerheid te kunnen garanderen dat iemand te hard heeft gereden, trekt de politie van de gemeten snelheid een paar kilometer af. De meetcorrecties zijn:
bij minder dan 100 km/u: 3 kilometer meetcorrectie
bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie
Immers:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0036473
0 t/m 100 km/h 3 km/h
101 t/m 130 km/h 4 km/h
131 t/m 165 km/h 5 km/h
166 t/m 200 km/h 6 km/h
201 t/m 230 km/h 7 km/h
230 t/m 265 km/h 8 km/h
266 t/m 300 km/h 9 km/h
En dan is er nog de marge:
Om te voorkomen dat de gemeten snelheid na aftrek van de meetcorrectie te dicht bij de toegestane maximumsnelheid ligt, wordt pas opgetreden als de gemeten snelheid verminderd met de voorgeschreven correctie van 3 km/h c.q. 3 procent, de toegestane maximumsnelheid met 4 km/h of meer overschrijdt. Uitsluitend bij een toegestane maximumsnelheid van 130 km/h wordt van deze regel afgeweken en kan worden opgetreden vanaf een gemeten snelheid van 136 km/h.
Maar wat in het geval bamn MuddyBandit het geval is, is dat hij gewoon niet goed gelezen heeft. Er is immers helemaal geen Feitcode VF002!
https://www.om.nl/publish/pages/47829/om_tekstenbundel_2016_web.pdf
stoterstangen90 zei:Ik woon er dan ook niet zo ver vandaan natuurlijk. Is ook een tijdje woon werkroute geweest.Soloman zei:stoterstangen90 zei:Dat zijn gebruikers van verouderde TOMTOM softwareSoloman zei:We hebben tegenwoordig in ons dorp een tunnel onder de spoorweg door (onze gemeente staat in de top 3 van treinspringers).
Was toen sneller dan over de A28
Sarcast zit zeker in de leeftijd dat de lagere school in zijn tijd is omgeschakeld naar basisschoolBMW Power zei:laat maar..
Idefiqs zei:Durashift zei:Soloman zei:stoterstangen90 zei:Dat zijn gebruikers van verouderde TOMTOM softwareSoloman zei:
Dacht ik ook inderdaad. Maar op zich is het wel netjes geworden.
Durashift zei:Soloman zei:stoterstangen90 zei:Dat zijn gebruikers van verouderde TOMTOM softwareSoloman zei:
Zollie zei:Zelf rijd ik altijd een beetje rechts als ik zoekende ben, maar je kan ook links gaan stilstaan om te denken... Overigens kon ik eerder niet zien dat het helemaal vrij was voor hem, en dat ie dus aan het lummelen was, het is vrij normaal dat de rij op links staat en rechts sneller is
En hier de geweldige situatie met de drukte rond Amsterdam afgelopen dinsdag... Het oude wagentje links voor had zich werkelijk vergist in de rijstrook en ging al het hele eind gelijk op om zich ertussen te werken. De taxi naast mij daarentegen kwam alles omzeilend aangescheurd en wilde zich voor mij voegen, helaas ben ik zeer defensief wat betreft mijn plekje, en asociaal natuurlijk, zo ben ik.
Heb ik ook niet beweerd. Wat ook vervelend blijft, zijn ruiters die denken dat ze een (brom-)fiets zijn.Soloman zei:Het is natuurlijk flauwekul dat ik vertelde dat ik op het fietspad loop
Sarcast zei:Heb ik ook niet beweerd. Wat ook vervelend blijft, zijn ruiters die denken dat ze een (brom-)fiets zijn.Soloman zei:Het is natuurlijk flauwekul dat ik vertelde dat ik op het fietspad loop
Boppie zei:Sarcast zei:Heb ik ook niet beweerd. Wat ook vervelend blijft, zijn ruiters die denken dat ze een (brom-)fiets zijn.Soloman zei:Het is natuurlijk flauwekul dat ik vertelde dat ik op het fietspad loop
Vooral als het halve fietspad onder gescheten wordt.
Sarcast zei:Heb ik ook niet beweerd. Wat ook vervelend blijft, zijn ruiters die denken dat ze een (brom-)fiets zijn.Soloman zei:Het is natuurlijk flauwekul dat ik vertelde dat ik op het fietspad loop
Boppie zei:Van mijn hond moet ik het wel opruimen, maar dat is gelukkig maar een klein hoopje.