Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
braadslee zei:
Dit was een voorrangsweg
Nope.

Inderdaad, geen voorrangskruising ...
Mag je in de straat waar de Bentley vandaan kwam ook 50?

Was een foutje van mijn kant... Straten aan weerskanten zijn 30 zones.
Is inderdaad geen voorrangsweg. Maar zowel links als rechts hebben hier geen voorrang. En het punt is (in mijn ogen) Dat deze bestuurder die van links kwam een gevaarlijke situatie veroorzaakte. Had er een groter gat geweest had het geen probleem geweest maar een auto van ruim 5 meter in een gat van 3,5-4 meter proberen te gooien en mijn achterligger tot remmen dwingen is gewoon verschrikkelijk asociaal. Gevalletje, ik heb een grote auto, ik heb schijt aan de regels.

braadslee zei:
Is inderdaad geen voorrangsweg.
Op een streetview daar van 2009 hangt er nog wel een B1, maar zijn de uitritconstructies al aanwezig. Goed dat ze die weggehaald hebben dus.

Over tijdens het rijden een boek lezen gesproken..

NL chauffeur in DLD.. *-)

boek-lezen-vrachtwagen.jpg

https://www.transport-online.nl/site/67494/vrachtwagenchauffeur-druk-met-boek-lezen-onder-het-rijden-foto/

Kost slechts 30 euro ..:O

Het is bizar.. maar aan de andere kant.. met de rijhulp systemen en actieve afstandsradar.. het wordt ook wel verleidelijk op langere ritten...

schijnt vorige week met een Tesla en autopilot ook mis te zijn gegaan..

https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-fail-autopilot-ramt-op-vrachtwagen-bij-utrecht-83575#post-83575

Durashift zei:
schijnt vorige week met een Tesla en autopilot ook mis te zijn gegaan..

https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-fail-autopilot-ramt-op-vrachtwagen-bij-utrecht-83575#post-83575

De bestuurder beweerde dat de Autopilot aanstond. Zou er een zwarte doos in een Tesla zitten, die registreert wat er aan/uit staat?

braadslee zei:
Was een foutje van mijn kant... Straten aan weerskanten zijn 30 zones.
Is inderdaad geen voorrangsweg. Maar zowel links als rechts hebben hier geen voorrang. En het punt is (in mijn ogen) Dat deze bestuurder die van links kwam een gevaarlijke situatie veroorzaakte. Had er een groter gat geweest had het geen probleem geweest maar een auto van ruim 5 meter in een gat van 3,5-4 meter proberen te gooien en mijn achterligger tot remmen dwingen is gewoon verschrikkelijk asociaal. Gevalletje, ik heb een grote auto, ik heb schijt aan de regels.

Voor jouw gemoedsrust, die bestuurder van de Bentley zit inderdaad fout.
Wat me wel opvalt, is dat je hem op het laatste moment zag en het vervolgens oploste
door gas te geven en enigszins uit te wijken. Kon je echt niet meer remmen?

Je nam wel een risico door je voorrang op te eisen:
bij een botsing is het jouw kreukelzone met de dikte van een autodeur tegen de zijne met weet-ik-hoeveel-airbags.
Ook was de kans niet denkbeeldig dat je met auto en al het naastgelegen fietspad op zou worden geschoven.

De reden dat ik dit vertel:
een tijd geleden remde ik af op een 80-km weg om linksaf een zijweg in te slaan. Op het naastgelegen fietspad reden 2 fietsers waarop ik moest wachten. Had al een keer in de achteruitkijkspiegel gekeken, zag een auto naderen.
Op het moment dat ik af kon slaan, keek ik weer terug en zag de auto met een rotgang achterop mij inrijden.
Dat was dus mijn eerste fout. Ik had die auto beter in de gaten moeten houden of hij mij wel zag en afremde.
Vervolgens probeerde ik nog snel weg te draaien om te voorkomen dat hij achterop mij zou rijden.
Ik was te laat, door de klap schoof mijn auto over de linkerweghelft, draaide om zijn as en kwam met de neus in de andere richting
tot stilstand op het fietspad. Waar gelukkig geen fietsers meer reden ...
Dat was fout nummer 2: Doordat ik ging indraaien, ging de auto tollen. Ik had beter de wielen recht kunnen laten staan en de klap
rechtstandig proberen op te vangen. Dan had ik meer kans gehad om de auto op de eigen weghelft te houden.

Sindsdien let ik altijd goed op achterliggers, en draai nooit mijn wielen alvast in om af te slaan ...

Kwam weer allerlei mensen tegen die hun defensieve rijbewijs gehaald hebben. Dan mag je dus blijkbaar overal je auto voor proppen en moet ik maar op de rem. Ik heb dat rijbewijs niet, dus ik doe niet mee. Ik heb inmiddels een nieuwe toeterknop besteld en mijn grootlichthendel is ook al afgebroken :(

Beroepschauffeur die mijn veilige afstand gebruikt als gaatje

En hier rijd ik inderdaad het gaatje dicht. Inderdaad slecht, maar even weinig ruimte had ik gehad als die auto er wel voor was gekomen, dus geen verschil. En daarna een mooie Golf die ik asociaal als ik ben met 130 terug naar zijn eigen baan duw.

Zollie zei:
Kwam weer allerlei mensen tegen die hun defensieve rijbewijs gehaald hebben. Dan mag je dus blijkbaar overal je auto voor proppen en moet ik maar op de rem. Ik heb dat rijbewijs niet, dus ik doe niet mee. Ik heb inmiddels een nieuwe toeterknop besteld en mijn grootlichthendel is ook al afgebroken :(

En hier rijd ik inderdaad het gaatje dicht. Inderdaad slecht, maar even weinig ruimte had ik gehad als die auto er wel voor was gekomen, dus geen verschil. En daarna een mooie Golf die ik asociaal als ik ben met 130 terug naar zijn eigen baan duw.

Man, man. De enige die hier antisociaal verkeersgedrag vertoont ben jij Zollie. (td) Ik zou je adviseren op een onbewoond eiland te gaan wonen.

Als je zo doorgaat krijg je nog eens een hartkwaal met al dat gestress.

Zollie zei:

Ik wil gewoon toeteren ...

Zollie zei:

Laatste filmpje even bekeken....
Het was zeker niet in je opgekomen om even in je binnenspiegel te kijken en gas los te laten zeker? Lekker doorgaan zo.

Ik zie er toch wel een aardig staaltje ervoor kwakken in voor komen. Ik zou niet zo reageren, maar het gedrag van de wagens die naar links komen is gewoon ergerlijk. Links is duidelijk bezet, gewoon wachten. Er is gewoon een snelheidsverschil op dat moment.

Boppie zei:
Ik zie er toch wel een aardig staaltje ervoor kwakken in voor komen. Ik zou niet zo reageren, maar het gedrag van de wagens die naar links komen is gewoon ergerlijk. Links is duidelijk bezet, gewoon wachten. Er is gewoon een snelheidsverschil op dat moment.

Kletskouskoek.

Inderdaad onzin! Als er een gaatje is van je autolengte+1m kan je gewoon naar links, ongeacht het snelheidsverschil!

eerriikk zei:
Het was zeker niet in je opgekomen om even in je binnenspiegel te kijken en gas los te laten zeker? Lekker doorgaan zo.

Waarom hoeft de auto die van rijstrook wil wisselen niet even zijn gas lot te laten volgens jou? Welke regel is dat? Ik dacht nl. altijd dat je bij een special verrichting het overige verkeer niet mocht hinderen.

FrankD2 zei:
eerriikk zei:

Waarom hoeft de auto die van rijstrook wil wisselen niet even zijn gas lot te laten volgens jou? Welke regel is dat? Ik dacht nl. altijd dat je bij een special verrichting het overige verkeer niet mocht hinderen.

Dat klopt. Maar jij als bestuurder moet er ook alles aan doen om het voor jezelf en voor je medeweggebruikers het ten aller tijden veilig te houden. Een groot deel van je rijtaak bestaat eruit om fouten van anderen op een zo goed mogelijke manier op te vangen.

Zollie zei:

Je "loopt" nog een keer tegen de verkeerde aan.

Ik reed vroeger precies zo (met snellere auto's dan ik nu heb) totdat ik een keer de verkeerde tegenkwam waardoor we een paar kilometer met zn 3en naast elkaar reden op een 2 baans A7. Sindsdien ben ik wel genezen.

Sinds de Alhambra en nu de Outlander is het sowieso verleden tijd, auto's nodigen niet bepaald uit om hard te rijden.

Zollie zei:

Tja,

De beroepschauffeur zou beter moeten weten. Ik weet dat dashcams soms sterk vertekenen; met mijn dashcam lijkt op het filmpje meer afstand te zijn dan in werkelijkheid is. Ik denk dat ik ook even zou toeteren, je ervaart dit als een gevaarlijke situatie en dan is toeteren terecht.

Die Golf is er gewoon een met nekkramp.
De correcte procedure is: Eerst kijken of er ruimte is, dan richtingaanwijzer aanzetten en daarna naar de linkerbaan. Stap een en drie heeft hij voor het gemak maar overgeslagen; ik vind dat ook heel asociaal - van de hoepeldraaier in de Golf.
Mijn gok is dat hij dat doet om stap vier te voorkomen: het verbandjes plakken en schadeformulieren invullen.

Idefiqs zei:
Boppie zei:

Kletskouskoek.

Dat mag, de wet zegt wat anders over van rijstrook verwisselen. Deze mensen hebben er maling aan zo te zien. Als Zollie nu snoiehard reed dan is het voor mij een ander verhaal, maar wat deze mensen doen is ook niet bepaald sociaal.

eerriikk zei:
FrankD2 zei:
eerriikk zei:

Dat klopt. Maar jij als bestuurder moet er ook alles aan doen om het voor jezelf en voor je medeweggebruikers het ten aller tijden veilig te houden. Een groot deel van je rijtaak bestaat eruit om fouten van anderen op een zo goed mogelijke manier op te vangen.

Klopt, alhoewel ik mij afvraag in hoeverre dit fouten zijn.

Vergelijk het met lopen door een winkelstraat. Je bent vrij veel bezig met uitkijken omdat anderen het niet doen. Je doet het, maar het is soms wel irritant hoe slecht mensen uitkijken

Boppie zei:
Idefiqs zei:
Boppie zei:

Kletskouskoek.

Dat mag, de wet zegt wat anders over van rijstrook verwisselen. Deze mensen hebben er maling aan zo te zien. Als Zollie nu snoiehard reed dan is het voor mij een ander verhaal, maar wat deze mensen doen is ook niet bepaald sociaal.

Daarom hoeft hij ze nog niet van de weg af te toeteren of is hij soms de alwetende God voor wie iedereen maar moet wijken?

Boppie zei:
eerriikk zei:
FrankD2 zei:
eerriikk zei:

Vergelijk het met lopen door een winkelstraat. Je bent vrij veel bezig met uitkijken omdat anderen het niet doen. Je doet het, maar het is soms wel irritant hoe slecht mensen uitkijken

Dat noemen ze een maatschappij en de 1 is er wat behendiger in dit soort dingen dan de ander.

Op een rit van 100 km scheelt het hooguit 5 minuten als je je als imbeciel door het verkeer beweegt.

Ik keur het verdere gedrag ook niet goed, dat heb ik al geschreven.

Zollie gaat zijn gelijk halen wat tot ongewenste situatie`s kan leiden. Maar ik zie ook van anderen weldegelijk gedrag wat gewoon niet kan.

Boppie zei:
Idefiqs zei:
Boppie zei:

Kletskouskoek.

Daarom werd netjes richting aangegeven en was er ruimte zat.

IdeJ zei:
Boppie zei:
eerriikk zei:
FrankD2 zei:
eerriikk zei:

Dat noemen ze een maatschappij en de 1 is er wat behendiger in dit soort dingen dan de ander.

Op een rit van 100 km scheelt het hooguit 5 minuten als je je als imbeciel door het verkeer beweegt.

Een maatschappij werkt twee kanten op. Heeft niets met behendigheid te maken, meer met laks gedrag. Deze maatschappij is een beetje aan het verzanden in ik-gedrag. Zeker in het verkeer zie je dat versterkt terug.

Idefiqs zei:
Boppie zei:
Idefiqs zei:
Boppie zei:

Kletskouskoek.

Ik vind de ruimte niet zo groot, ik hou ook wel van een beetje overzicht voor mij. Zollie heeft in dit geval recht op vrije doorgang en die wordt belemmerd door de mensen die naar links komen. Als er nu een mooie afstand tussen zit...dan wordt het een ander verhaal, maar in zijn filmpjes zie ik die afstand niet. Wel langzamere automobilisten die de richting aangooien en gewoon naar links komen terwijl ze Zollie daarmee hinderen. Hoe hij verder reageert keur ik niet goed, maar ik snap het probleem wel.

Idefiqs zei:
Boppie zei:
Idefiqs zei:
Boppie zei:

Kletskouskoek.

Jij bent de mening toegedaan dat er genoeg ruimte is zo lang er geen ongeval ontstaat? Boem is ho, plons is water?

Ik heb jaren terug mijn BE-rijbewijs gehaald. Tijdens de rijlessen is mij heel nadrukkelijk verteld dat ik bij het wisselen van rijstrook moet kijken of er ruimte is om dat zonder gevaar voor mijzelf of een ander te doen.

En voor zo ver ik de hele regelgeving omtrent het verkeer gevolgd heb, is dat nog niet gewijzigd.

Dat deel heeft nog weinig met "asociaal" te maken, dat zijn niet meer dan verkeersregels. Het asociale zit in de hoeveelheid ruimte die de hoepeldraaiers in de Golf en Boes als "voldoende" zien.
Naast dit alles zou je jezelf ook de vraag kunnen stellen voor wie er gevaar dreigt. Ik denk dat de inzittenden van de bus en de Golf het grootste gevaar lopen en daarmee zijn deze hoepeldraaiers vooral asociaal naar zichzelf en de passagiers.

Bij een professional als een taxichauffer is zulk gedrag niet minder dan een bevret van onvermogen. Op de zijkant van de bus zou "prutser" moeten staan.

rke zei:
De beroepschauffeur zou beter moeten weten. Ik weet dat dashcams soms sterk vertekenen;

Nou, ik denk dat er meer nodig voor de professional om zich hier uit te lullen.

rke zei:
Jij bent de mening toegedaan dat er genoeg ruimte is zo lang er geen ongeval ontstaat? Boem is ho, plons is water?

Ik heb jaren terug mijn BE-rijbewijs gehaald. Tijdens de rijlessen is mij heel nadrukkelijk verteld dat ik bij het wisselen van rijstrook moet kijken of er ruimte is om dat zonder gevaar voor mijzelf of een ander te doen.

En voor zo ver ik de hele regelgeving omtrent het verkeer gevolgd heb, is dat nog niet gewijzigd.

Bij een professional als een taxichauffer is zulk gedrag niet minder dan een bevret van onvermogen. Op de zijkant van de bus zou "prutser" moeten staan.

Wat een overtrokken reactie zeg! Dat taxibusje gaf keurig richting aan en had ruimte. Die tweede, een groen Mazda'tje of zo was inderdaad meer dan twijfelachtig. Vervolgens de Golf waarvan je al lang van tevoren kunt zien aankomen dat hij naar links wil, dat noemen we anticiperen.

Het verkeer is een teamsport, dat vergeten veel mensen kennelijk. In plaats van claxonneren en gas te geven kun je ook even gas lossen om de ander ruimte te gunnen. Maar nee, vol op het orgel en de ander van "jouw" weghelft afdrukken. Heb je - jaren terug - bij het behalen van je BE rijbewijs niet geleerd dat er meer verkeersdeelnemers zijn en dat het asfalt NIET van jou is?:S

Sarcast zei:
rke zei:
De beroepschauffeur zou beter moeten weten. Ik weet dat dashcams soms sterk vertekenen;

Nou, ik denk dat er meer nodig voor de professional om zich hier uit te lullen.

Hmm, ik hoor een overeenkomst tussen jouw en zollie zijn film.. ;) allebei zeggen jullie 'Nee' als een mede weggebruiker een actie inzet dat niet zou mogen volgens jullie (of wettelijk misschien ook niet..)..

Idefiqs zei:
rke zei:

Wat een overtrokken reactie zeg! Dat taxibusje gaf keurig richting aan en had ruimte.

Eens, al zou je kunnen redeneren dat hij ietwat vroeg de actie inzette.. Echter, getuigt ook van het goede moment kiezen en zich niet 'vast' laten rijden. Nu ging de manouvre soepel.. en had zollie alleen een beetje gas los hoeven laten.. Stel dat de Vito was doorgereden tot zijn voorligger.. dan moeten afremmen en dán invoegen met een groter snelheidsverschil dan nu.. geeft alleen maar meer remlichten..

Kijk, dit is toch ook gewoon een beetje 'hoort bij het Randstedelijk rijden tegenwoordig' naar mijn mening.

Idefiqs zei:
Die tweede, een groen Mazda'tje of zo was inderdaad meer dan twijfelachtig.

Kan.. al zou hier het adagium 'fouten van een ander opvangen' moeten gelden wat mij betreft.

Idefiqs zei:
Vervolgens de Golf waarvan je al lang van tevoren kunt zien aankomen dat hij naar links wil, dat noemen we anticiperen.

Eens.

Idefiqs zei:
Het verkeer is een teamsport, dat vergeten veel mensen kennelijk. In plaats van claxonneren en gas te geven kun je ook even gas lossen om de ander ruimte te gunnen. Maar nee, vol op het orgel en de ander van "jouw" weghelft afdrukken.

Eens

Idefiqs zei:
Heb je - jaren terug - bij het behalen van je BE rijbewijs niet geleerd dat er meer verkeersdeelnemers zijn en dat het asfalt NIET van jou is?:S

Hoort niet bij Zollie maar bij rke volgens mij;)

Durashift zei:
Idefiqs zei:
Die tweede, een groen Mazda'tje of zo was inderdaad meer dan twijfelachtig.

Kan.. al zou hier het adagium 'fouten van een ander opvangen' moeten gelden wat mij betreft.

Klopt, vind ik ook. Alleen valt op die manoeuvre nog wel wat kritiek te leveren, maar ik had het ook opgevangen en gewoon laten passeren. Morgen kan het zijn dat iemand een inschattingsfout van mij moet opvangen. Dat hou ik meestal voor ogen, niemand is tenslotte foutloos.

Idefiqs zei:
Heb je - jaren terug - bij het behalen van je BE rijbewijs niet geleerd dat er meer verkeersdeelnemers zijn en dat het asfalt NIET van jou is?:S

Durashift zei:
Hoort niet bij Zollie maar bij rke volgens mij;)

Dat was ook aan rke gericht.

Boppie zei:

Doet me aan deze videoclip denken: the Verve - Bitter Sweet Symphony

Hierin is het alleen voor zichzelf bezig zijn tot kunst verheven.
Misschien is dat het grote probleem.
We zijn veel te veel met ons zelf bezig en houden geen rekening met een ander.
We smijten een ander met de ene regel om de oren als het ons uitkomt,
en negeren vervolgens de andere regel als het ons even niet uitkomt ...:(

Vandaag een idiote actie in de brievenbus gevonden... blijkbaar heb ik op 1 januari wel 2 km/h te snel gereden op een provinciale weg.:O
Sorry digitaal flitskastje, ik beloof je hierbij dat ik in het vervolg weer heel goed naar de snelheidsmeter in het dashboard zal gaan kijken i.p.v. te letten op het tegemoetkomende verkeer.

Muddy Bandit zei:
Vandaag een idiote actie in de brievenbus gevonden... blijkbaar heb ik op 1 januari wel 2 km/h te snel gereden op een provinciale weg.:O
Gelul!

pas vanaf 4km/h krijg je een prent.

Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:

Doet me aan deze videoclip denken: the Verve - Bitter Sweet Symphony

Hierin is het alleen voor zichzelf bezig zijn tot kunst verheven.
Misschien is dat het grote probleem.
We zijn veel te veel met ons zelf bezig en houden geen rekening met een ander.
We smijten een ander met de ene regel om de oren als het ons uitkomt,
en negeren vervolgens de andere regel als het ons even niet uitkomt ...:(

Zo ervaar ik het wel af en toe. Ik zie het ook vaak zat anders gelukkig, maar veel mensen lijken vooral met zichzelf bezig te zijn.

Sarcast zei:
Muddy Bandit zei:
Gelul!

pas vanaf 4km/h krijg je een prent.

Weet ik meneertje Sarcast... iets met een wettelijke correctie vanwege o.a. de meetkwaliteiten van die hoogwaardig geëikte apperatuur, en die correctie tel ik dus nooit mee aangezien die waarde zowel voort kan vloeien uit de werkelijk gereden snelheid als uit de afwijking van de apperatuur.
En dat zult uwes ongetwijfeld gel#l vinden aangezien u alles burocratisch wilt kunnen staven zonder de tussenkomst van variabelen, maar helaas ga ik daar niet in mee en dus hebt uwes mijn persoonlijke mening hierover maar gewoon te accepteren.;)

Nee. Die 4km/h is na correctie. Op een autosnelweg zonder A1 kan 1km/h wel.

Dus, boter bij de vis en een foto van de beschikking.

Terug
Bovenaan