Ik herken trouwens heel goed wat Rob hier verteld..
Volgende situaties meegemaakt afgelopen weekend in het Antwerpse Stadsdeel:
Het begon al bij het verlaten van het station,het verkeerslicht staat op rood, en dus wacht je als voetganger braaf. Echter niet voor een Madam, die rustig oversteekt, het was mogelijk, de passerende auto's hoefden niet bovenop de rem, maar wel lichtjes remmen, beide wagens toeteren, Madam vervolgt haar weg, met een blik schuin naar voren op het zebrapad gericht.
Vlak daarna, ter hoogte van de McDonalds, liep een voetganger tegen mij aan, sorry kende hij niet, hij merkte het niet eens, en bleef dan ook maar recht vooruit kijken, want anders moest ie reageren op mijn "oh pardon"-mompel..
Op de Italiëlei, volgens mij de rondweg, wij rijden daar in de Oranje schicht van Rob, en plots wurmt er een auto zich voor ons. Enigszins ons afsnijdend, kunnen we toch toeterend en uitwijkend de andere baan op om een botsing te voorkomen. Meneer in de (volgens mij was dit een)Audi keek niet op of, en bleef uiterst bedachtzaam, kalm en vooral negerend strak voor zicht uitkijken, met een gedachte van "ik hoor en zie je lekker toch niet"
Dan rijden we aan de kaai, situatie 1, een geparkeerde Audi, schiet ineens de weg op, en besluit ook nog maar even te keren midden op de weg, wij en de tegenligger moeten afremmen, en bestuurder van de Audi blijft recht vooruit kijken, zonder acht te slaan op de toeterende en stilstaande wagens, met een blik op oneindig, want "zie ik je niet, dan doe ik heus niets fout"
Aan de kaai dan is het tijd voor situatie 2, hier worden we ingehaald door een Audi A3, die zich vlak voor het verkeerslicht nog even er tussen wurmt. Dat ie ons afsnijd deert hem niet, daarna rijdt hij bijna een voetganger aan, en ook deze bestuurder lijkt zich van geen kwaad bewust, en blijft stoïcijns voor zich uitkijken.
Dan hebben we nog een stukje verder de jongens die het rode verkeerslicht negeerden en zich voor de Volvo wierpen, en onze toeter negeerden, en vooral rechtuit blijven kijken.
De topper was toch wel de Mercedes-driver. deze besloot doodleuk in het donker te gaan spookrijden, zowel wij als de auto voor EN achter ons moesten volledig in de ankers, en op de toeter-serenades, en licht signalen reageerde de beste man dan ook niet, het beste was vooral maar recht vooruit te kijken, en de rest te negeren..
Nou neem ik aan dat al deze mensen Belgisch, maar vooral Vlaams zijn, want anders reden/liepen ze niet in Antwerpen, of had hun voiture geen Belgisch kenteken. (de één procent kans dat het toevallig een niet Vlaming was, acht ik vrij gering in deze gevallen)
Dus ja ik kan niet anders dan Rob gelijk geven met zijn conclusie dat "ze" gewoon rechtuit kijken, als "ze" iets doen wat fout is..