Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ik heb ook al eens achter zo'n grapjurk in de file gestaan. Ik heb een Alfa, dus geen nummerplaat in het midden om de trekhaak van de voorligger op te vangen. Toet hielp niet, toooooooooeeeeeetttt wel, want toen rolde hij weer naar voren. Wel met een verontwaardigde blik in de binnenspiegel.

Rob0032 zei:
Mevrouw stond geparkeerd en ik ging naast haar staan om te vragen of ze niet uit kon kijken. Maar het was een echte Vlaamse: strak vooruit kijken en doen alsof je neus bloedt. (n)

En jij weet dat ze Vlaams is zonder haar aan te spreken (ik heb een Italiaanse collega, heeft gewoon een Belgisch kenteken op zijn wagen).
En op basis van haar 'Vlaamse volksaard' kan deze opmerking dus gemaakt worden? Mooi.

Rob0032 zei:
Paar weken terug zelfde verhaal. Dit keer een jong mokkeltje dat haar auto voor een zebrapad plots in z'n achteruit zette en even rustig ging inparkeren, zonder richting aan te geven of iets dergelijks. Bij mij stond er wel iemand achter me dus meer dan heel vaak en luid claxonneren kon ik niet.

Vergelijkbare situatie, toch heel anders: Laatst wilde ik naar rechts fileparkeren langs de rijbaan, in een vak net voor een kruising. Links naast de rijbaan zit een tram-/busbaan. Ruimte die de meeste weggebruikers even gebruiken om uit te wijken voor verkeer dat fileparkeert. Enfin, ik geef richting aan naar rechts, schakel de achteruit in; intenties duidelijk lijkt mij. Enkele tientallen meters achter me nadert een taxibus, en ik zie dat die geen verkeer achter zich heeft. Ik wacht met mijn verrichting tot de bus óf passeert, óf mij voorrang geeft. Die rijdt echter door om vlak achter mij stil te gaan staan. Dit bleef een paar tellen zo, tot ik dan maar begin aan mijn inparkeeractie. Maar in mijn achteruitrijcamera zie ik dat ik daarbij de bus dicht nader, wat resulteert in getoeter. Tsja, niet echt een verrassing. Bussjoof snapt nu iig wel wat ik van plan ben en wijkt uit naar de taxibaan. Toch maar eens controleren of mij achteruitrijlampen stuk zijn ofzo...?

Overigens bezorgt het achteruitrijcameraatje af en toe medeweggebruikers onbedoeld nogal wat schrik. Ik kan precies zien hoever ik kan steken, maar dat weten zij niet. Krijg ik natuurlijk weer een toeter om de oren. Iets wat de aandacht op de aanwezigheid van het cameraatje vestigt (bijvoorbeeld dat het uitschuift zoals bij VW) zou soms dus wel handig zijn.

[D2] zei:
Overigens bezorgt het achteruitrijcameraatje af en toe medeweggebruikers onbedoeld nogal wat schrik. Ik kan precies zien hoever ik kan steken, maar dat weten zij niet. Krijg ik natuurlijk weer een toeter om de oren. Iets wat de aandacht op de aanwezigheid van het cameraatje vestigt (bijvoorbeeld dat het uitschuift zoals bij VW) zou soms dus wel handig zijn.

Herkenbaar. Zo was ik laatst aan het fileparkeren met achter het lege vak een nieuwe BMW 5-serie en voor het lege vak een vrij te houden uitrit. Omdat ik dus de ruimte had kon ik de manoeuvre redelijk vlot uitoefenen. Wel moest ik vrij dicht op de BMW staan om de uitrit niet te blokkeren. Stap ik uit komt er een man naar me toe: "Ik heb met schrik staan kijken naar uw parkeren meneer, zo vlot en zo dicht op mijn wagen." Daar reageerde ik koeltjes op door te zeggen: "nergens voor nodig, ik had het prima in het oog op het beeldscherm van de achteruitrijcamera." :)

iDS zei:
Rob0032 zei:
Mevrouw stond geparkeerd en ik ging naast haar staan om te vragen of ze niet uit kon kijken. Maar het was een echte Vlaamse: strak vooruit kijken en doen alsof je neus bloedt. (n)

En jij weet dat ze Vlaams is zonder haar aan te spreken (ik heb een Italiaanse collega, heeft gewoon een Belgisch kenteken op zijn wagen).
En op basis van haar 'Vlaamse volksaard' kan deze opmerking dus gemaakt worden? Mooi.

Sociaal onaangepast gedrag lijkt een erg Vlaamse eigenschap te zijn ja, voor mensen die in Vlaanderen woonachtig zijn.

Misschien is dat citroentje in je wang toch niet zo gezond als dat je arts wil beweren?

Rob0032 zei:
Sociaal onaangepast gedrag lijkt een erg Vlaamse eigenschap te zijn ja, voor mensen die in Vlaanderen woonachtig zijn.

Is dat niet vooral een eigenschap die zich openbaart wanneer geconfronteerd met typisch 'Ollandse' eigenschappen? ;)

[D2] zei:
Rob0032 zei:

Is dat niet vooral een eigenschap die zich openbaart wanneer geconfronteerd met typisch 'Ollandse' eigenschappen? ;)

Zoals vriendelijkheid, fatsoen en beschaving? ;)

Nee zonder dollen, en zonder Nederlands gedrag (arrogantie, gehaast, betweterig) goed te praten, Vlaams gedrag is heel typerend. Al talloze keren gezien hoe men vooral met zichzelf bezig is. 'Ik rijd hier en mijn auto is groter, dus ik heb voorrang', zo lijkt men te redeneren. En altijd strak vooruit of naar de andere kant blijven kijken! Eerlijk waar, je kunt met een barkruk tegen iemands auto slaan, en nog zal diegene niet opkijken. Zo los je namelijk problemen op!

Rob0032 zei:
[D2] zei:
Rob0032 zei:

Nee zonder dollen, en zonder Nederlands gedrag (arrogantie, gehaast, betweterig) goed te praten, Vlaams gedrag is heel typerend. Al talloze keren gezien hoe men vooral met zichzelf bezig is. 'Ik rijd hier en mijn auto is groter, dus ik heb voorrang', zo lijkt men te redeneren. En altijd strak vooruit of naar de andere kant blijven kijken! Eerlijk waar, je kunt met een barkruk tegen iemands auto slaan, en nog zal diegene niet opkijken. Zo los je namelijk problemen op!
Volgende keer dus maar een Hummer huren als ik naar Vlaanderen moet. :p

Wat mij is opgevallen, is dat Belgen bij opritten altijd tot het einde van de oprit rijden en daar pas invoegen. Ook als het gemakkelijker/veiliger is om iets eerder in te voegen (bijvoorbeeld achter een vrachtwagen invoegen ipv tussen 2 relatief dicht op elkaar rijdende vrachtwagens), rijden ze toch door tot het einde van de invoegstrook.

Wanneer er meerdere auto's achter elkaar rijden op de invoegstrook, willen ze allemaal pas aan het einde van de invoegstrook invoegen, ook als er eigenlijk geen ruimte voor is.

Rob0032 zei:
[D2] zei:
Rob0032 zei:

No offense, maar doe je nu niet een beetje hetzelfde als je IDS een pagina geleden verweet?

Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:
No offense, maar doe je nu niet een beetje hetzelfde als je IDS een pagina geleden verweet?

Nee hoor: hij gaat er zwaar over.
Eerst als een farizeeër met opgeheven vingertje een ander terechtwijzen, maar komt zelf wel lekker op kosten van de Belgische belastingbetaler in Vlaanderen studeren en schoffeert dan ook nog eens zijn gastheren door hen negatieve eigenschappen toe te dichten op basis van hun 'etnische' afkomst. Waarbij een Belgische nummerplaat volstaat om iemand die negatieve 'Vlaamse' eigenschappen toe te dichten (mijn Nederlandse schoonbroer heeft trouwens ook een Begische nummerplaat op zijn wagen). Ik voel helemaal met hem mee...

Zonder arrogantie:

Rob0032 zei:
Jammer dat het Vlaams bBlok niet meer bestaat hè... (n)

Rob0032 zei:
Vraag je liever af waarom het verwoord moet worden. Ik zie de meerwaarde van zo'n opmerking echt totaal niet.

Ik lijk me iedere dag meer te ergeren in het verkeer. Gisteren moest ik even mijn moeder helpen, want die stond met een lekke band bij een benzinepomp.
Het begint dan alweer met invoegen op een 100-weg. Iemand voor me maakt geen gang (kunnen ze daar niet eens op controleren??) en gaat met 70 invoegen. Ik check mijn spiegels en zie de auto op de hoofdrijbaan al opschuiven naar links. Kortom degene voor mij voegt op een hinderlijke manier in. Dit maakt wel dat ik ook voor geen meter kan invoegen, want niet altijd gaat het achteropkomend verkeer naar links. Ik heb dan geen ruimte meer om in te voegen.
Vervolgens kom ik aan bij de benzinepomp en gaat er plots een stilstaande auto rijden, die rijdt zo voor mij langs. Ik stop wel hoor!
De weg weer terug weer hetzelfde laken en pak. Een hele batterij auto's voor mij op een invoegstrook. Lekker met z'n allen dicht op elkaar rijden, vooral geen gang maken en vervolgens invoegen zonder richting aan te geven.
Zouden die mensen nu zelf vinden dat ze op die manier slim bezig zijn?

iDS zei:
Eerst als een farizeeër met opgeheven vingertje een ander terechtwijzen, maar komt zelf wel lekker op kosten van de Belgische belastingbetaler in Vlaanderen studeren en schoffeert dan ook nog eens zijn gastheren door hen negatieve eigenschappen toe te dichten op basis van hun 'etnische' afkomst.
Is er geen autoweek.be?

Filmpje over een VW Golf die niet de verplichte rijrichting volgt en probeert een vrachtwagen naar rechts te 'drukken'..

o_O

https://www.regio15.nl/index.php/nieuws/lijst-weergave/32-ongevallen/22630-doordrukken-levert-niet-altijd-het-gewenste-resultaat-op

iDS zei:
Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:

Nee hoor: hij gaat er zwaar over.
Eerst als een farizeeër met opgeheven vingertje een ander terechtwijzen, maar komt zelf wel lekker op kosten van de Belgische belastingbetaler in Vlaanderen studeren en schoffeert dan ook nog eens zijn gastheren door hen negatieve eigenschappen toe te dichten op basis van hun 'etnische' afkomst. Waarbij een Belgische nummerplaat volstaat om iemand die negatieve 'Vlaamse' eigenschappen toe te dichten (mijn Nederlandse schoonbroer heeft trouwens ook een Begische nummerplaat op zijn wagen). Ik voel helemaal met hem mee...

Zonder arrogantie:

Rob0032 zei:
Jammer dat het Vlaams bBlok niet meer bestaat hè... (n)

Rob0032 zei:
Vraag je liever af waarom het verwoord moet worden. Ik zie de meerwaarde van zo'n opmerking echt totaal niet.

WOEF!

Durashift zei:
Filmpje over een VW Golf die niet de verplichte rijrichting volgt en probeert een vrachtwagen naar rechts te 'drukken'..

o_O

https://www.regio15.nl/index.php/nieuws/lijst-weergave/32-ongevallen/22630-doordrukken-levert-niet-altijd-het-gewenste-resultaat-op

Handig om je zo te gedragen...de trucker valt weinig te verwijten denk ik.

Paulus0013 zei:
Het begint dan alweer met invoegen op een 100-weg. Iemand voor me maakt geen gang (kunnen ze daar niet eens op controleren??) en gaat met 70 invoegen. Ik check mijn spiegels en zie de auto op de hoofdrijbaan al opschuiven naar links. Kortom degene voor mij voegt op een hinderlijke manier in. Dit maakt wel dat ik ook voor geen meter kan invoegen, want niet altijd gaat het achteropkomend verkeer naar links. Ik heb dan geen ruimte meer om in te voegen.

Heel herkenbaar. Men komt lomp naar links zetten, benut bij lange na niet de lengte van de invoegstrook, rijdt hooguit 80 waar 100 of 120 is toegestaan en noodzaakt het achterop komend verkeer tot een uitwijkmanoeuvre of tot fors afremmen. Van een invoegende vrachtwagen weet je dat ie geen 100 of 120 zal rijden tijdens het invoegen en daar anticipeer ik vroegtijdig op. Van een vlot gelijnde BMW verwacht ik een normale snelheidstoename en geen lompe invoegactie bij te lage snelheid zonder richtingaanwijzers te gebruiken.

De problemen zijn overkomelijk door zelf altijd voldoende afstand te houden tot een voorligger of het gaspedaal even te laten vieren, maar irritant is het wel, omdat het onnodig is om op een dergelijke wijze in te voegen.

Irritatiepuntje (en ik zie het vaak). File op de A27, lange invoegstrook.. mét doorgetrokken streep eerste stuk. Op het eind v/d invoegstrook maken er een aantal auto's & vrachtwagens netjes ruimte om in te ritsen, maar meneer met de Mazda CX-5, en meneer met de Audi A4 gaan al aan het begin van de invoegstrook over de doorgetrokken streep. Vervolgens laten ze de auto's die aan het eind v/d invoegstrook willen invoegen er niet tussen.

Damn, goedemorgen! U bent zojuist niet opgeschoten, want ter hoogte van Utrecht stond u náást mij in de file! Zoiets bevordert de doorstroom natuurlijk niet echt..

Ik herken trouwens heel goed wat Rob hier verteld..

Volgende situaties meegemaakt afgelopen weekend in het Antwerpse Stadsdeel:

Het begon al bij het verlaten van het station,het verkeerslicht staat op rood, en dus wacht je als voetganger braaf. Echter niet voor een Madam, die rustig oversteekt, het was mogelijk, de passerende auto's hoefden niet bovenop de rem, maar wel lichtjes remmen, beide wagens toeteren, Madam vervolgt haar weg, met een blik schuin naar voren op het zebrapad gericht.

Vlak daarna, ter hoogte van de McDonalds, liep een voetganger tegen mij aan, sorry kende hij niet, hij merkte het niet eens, en bleef dan ook maar recht vooruit kijken, want anders moest ie reageren op mijn "oh pardon"-mompel..

Op de Italiëlei, volgens mij de rondweg, wij rijden daar in de Oranje schicht van Rob, en plots wurmt er een auto zich voor ons. Enigszins ons afsnijdend, kunnen we toch toeterend en uitwijkend de andere baan op om een botsing te voorkomen. Meneer in de (volgens mij was dit een)Audi keek niet op of, en bleef uiterst bedachtzaam, kalm en vooral negerend strak voor zicht uitkijken, met een gedachte van "ik hoor en zie je lekker toch niet"

Dan rijden we aan de kaai, situatie 1, een geparkeerde Audi, schiet ineens de weg op, en besluit ook nog maar even te keren midden op de weg, wij en de tegenligger moeten afremmen, en bestuurder van de Audi blijft recht vooruit kijken, zonder acht te slaan op de toeterende en stilstaande wagens, met een blik op oneindig, want "zie ik je niet, dan doe ik heus niets fout"

Aan de kaai dan is het tijd voor situatie 2, hier worden we ingehaald door een Audi A3, die zich vlak voor het verkeerslicht nog even er tussen wurmt. Dat ie ons afsnijd deert hem niet, daarna rijdt hij bijna een voetganger aan, en ook deze bestuurder lijkt zich van geen kwaad bewust, en blijft stoïcijns voor zich uitkijken.

Dan hebben we nog een stukje verder de jongens die het rode verkeerslicht negeerden en zich voor de Volvo wierpen, en onze toeter negeerden, en vooral rechtuit blijven kijken.

De topper was toch wel de Mercedes-driver. deze besloot doodleuk in het donker te gaan spookrijden, zowel wij als de auto voor EN achter ons moesten volledig in de ankers, en op de toeter-serenades, en licht signalen reageerde de beste man dan ook niet, het beste was vooral maar recht vooruit te kijken, en de rest te negeren..

Nou neem ik aan dat al deze mensen Belgisch, maar vooral Vlaams zijn, want anders reden/liepen ze niet in Antwerpen, of had hun voiture geen Belgisch kenteken. (de één procent kans dat het toevallig een niet Vlaming was, acht ik vrij gering in deze gevallen)

Dus ja ik kan niet anders dan Rob gelijk geven met zijn conclusie dat "ze" gewoon rechtuit kijken, als "ze" iets doen wat fout is..

Pjötr zei:
Nou neem ik aan dat al deze mensen Belgisch, maar vooral Vlaams zijn, want anders reden/liepen ze niet in Antwerpen, of had hun voiture geen Belgisch kenteken. (de één procent kans dat het toevallig een niet Vlaming was, acht ik vrij gering in deze gevallen)

Dus ja ik kan niet anders dan Rob gelijk geven met zijn conclusie dat "ze" gewoon rechtuit kijken, als "ze" iets doen wat fout is..

Is dit meer het kenmerk van het rijgedrag in de drukke stad in het algemeen?

Ik denk dat er in de grote steden in Nederland vergelijkbaar rijgedrag voorkomt,
alleen dan zijn het auto's met Nederlandse kentekenplaten ...
Als je een (voor)oordeel hebt, is daar altijd wel een bevestiging voor te vinden ...:)

Ik weet niet Blackadder.. Je weet ik heb je hoog zitten op verkeerskunde :)
Maar ik weet het niet.. Ik geloof dat grote steden inderdaad een ander verkeersbeeld hebben, dat ben ik met je eens.. Maar toch, ja het klopt dat men daar iets meer lak aan rode verkeerslichten hebben..

Maar ik doelde echt op het staren, wat Rob zei.. Echt een blik van "ik kijk de andere kant op en merk niets" . Als men hier iets fout doet, EN je drukt dan op je claxon, is er vaak een reactie, al dan niet een "sorry" of een "F#@k you" En dat was in de door mij beschreven situaties dus totaal niet het geval, en ook wat Rob zei.

Ik geloof zeer zeker dat er ook Nederlanders zijn die zo doen, echt, maar het was zo kenmerkend..

Pjötr zei:
Ik geloof zeer zeker dat er ook Nederlanders zijn die zo doen, echt, maar het was zo kenmerkend..

Jullie reden met een auto met Nederlands kenteken?
Misschien is het de wijze waarop Vlamingen reageren op die arrogante Hollanders
die precies denken te weten hoe alles moet/hoort ... :)

Blackadder the 5th zei:
Pjötr zei:

Inderdaad, dat is weer een typerende eigenschap van Nederlanders. Maar het timide en confrontatiefobe gedrag van Vlamingen is minstens zo typerend. Waar Nederlanders, bij wijze van, elkaar de huid vol schreeuwen, doen Vlamingen of hun neus bloedt. Niet allemaal hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar je ziet het letterlijk aan de lopende band in het verkeer, maar ook in bijvoorbeeld maatschappelijke betrokkenheid of de politiek.

Blackadder the 5th zei:
Pjötr zei:

Ja we reden met een Nederlands kenteken, MAAR dat staat los van het hele verhaal want, ik heb ook 2 voorbeelden aangehaald waarbij een auto los van het verhaal staat.

De Madam die bij het rode verkeerslicht oversteekt, EN het manspersoon welke tegen mij aanliep bij de Macdonalds. Nu kan je die laatste nog een beetje wegstrepen als "een misschien niet zo'n passend voorbeeld" maar de Madam was toch zeer zeker een stereotype van wat Rob verteld.

Ik citeer:
Het begon al bij het verlaten van het station,het verkeerslicht staat op rood, en dus wacht je als voetganger braaf. Echter niet voor een Madam, die rustig oversteekt, het was mogelijk, de passerende auto's hoefden niet bovenop de rem, maar wel lichtjes remmen, beide wagens toeteren, Madam vervolgt haar weg, met een blik schuin naar voren op het zebrapad gericht.

Bij dit verhaal stond ik erbij en keek ernaar!
Ik geloof overigens niet dat het te maken heeft met gele kenteken ;) (weet niet meer of de passerende auto's ollanders waren)

Ooh ja nog een voorbeeld..
Zaterdag ochtend staan ondergetekende en dhr 0032 in een autowasstraat de auto's schoon te spuiten, op een moment horen we geschreeuw en kijken we om, daar is een BMW bezig om door de wasstraat te rijden, de medewerkers schreeuwen luid dat dit niet kan, maar de bestuurder rijdt letterlijk met een blik naar voren, de mensen negerend gewoon door, de auto is al in de wasstraat als een medewerker eindelijk weet door te dringen tot de bestuurder, die uiteraard totaal onverstoord alleen maar recht vooruit heeft gekeken...

ocWhkY5.jpg

:eek:

Ruim vier dagen in Italie geweest. Teveel idiote acties gezien om op te noemen.
Eentje wil ik er wel even uitlichten: Motor- c.q. scooterrijders die een langzaam (ca. 30, 40 km/u) rijdende file via een vluchtstrook van ca. een meter breed met rechts een stenen muur rustig met 100 km/u inhalen.

Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Pjötr zei:

Inderdaad, dat is weer een typerende eigenschap van Nederlanders. Maar het timide en confrontatiefobe gedrag van Vlamingen is minstens zo typerend. Waar Nederlanders, bij wijze van, elkaar de huid vol schreeuwen, doen Vlamingen of hun neus bloedt. Niet allemaal hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar je ziet het letterlijk aan de lopende band in het verkeer, maar ook in bijvoorbeeld maatschappelijke betrokkenheid of de politiek.

Ik vraag me nog steeds af waarom je dit soort gedrag van Nederlanders/Belgen wel zou mogen benoemen,
maar niet van bijvoorbeeld Marokkanen of Polen. Waarom ligt daar een grens?

De Schaduw zei:
Ruim vier dagen in Italie geweest. Teveel idiote acties gezien om op te noemen.
Eentje wil ik er wel even uitlichten: Motor- c.q. scooterrijders die een langzaam (ca. 30, 40 km/u) rijdende file via een vluchtstrook van ca. een meter breed met rechts een stenen muur rustig met 100 km/u inhalen.

Avondspits op de snelwegen rond Parijs....de kenner weet wat ik bedoel.

Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Pjötr zei:

Ik vraag me nog steeds af waarom je dit soort gedrag van Nederlanders/Belgen wel zou mogen benoemen,

Is geen kwestie van een grens, want het gaat niet om hetzelfde. In mijn ogen is het prima om bepaalde, typerende rijstijlen van groepen te benoemen, of die nou Haags, Marokkaans of Vlaams zijn. Maar als de afkomst wordt gebruikt om te versterken hoe erg diegene wel niet is benadeeld. Was het een 41-jarige vrouw of 67-jarige man geweest, dan was het volstrekt irrelevant geweest en werd het niet benoemd. En de semi-politiekcorrecte bewoording benadrukt vooral de racistische houding, die je in zijn andere posts ook terug kunt lezen.

Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Pjötr zei:

Is geen kwestie van een grens, want het gaat niet om hetzelfde. In mijn ogen is het prima om bepaalde, typerende rijstijlen van groepen te benoemen, of die nou Haags, Marokkaans of Vlaams zijn. Maar als de afkomst wordt gebruikt om te versterken hoe erg diegene wel niet is benadeeld. Was het een 41-jarige vrouw of 67-jarige man geweest, dan was het volstrekt irrelevant geweest en werd het niet benoemd. En de semi-politiekcorrecte bewoording benadrukt vooral de racistische houding, die je in zijn andere posts ook terug kunt lezen.

Het had dus anders geweest als er gewoon Marokkaan of Pool had gestaan?

Twee idiote acties afgelopen week en allebei op de snelweg.

1. Ik reed achter twee vrachtwagens toen het me opviel dat de voorste naar links ging. Hij leek niet in te gaan halen dus hield ik er extra rekening mee dat er een andere reden was. De voorste vrachtwagen bleef echter rustig op de rechterrijstrook rijden dus kennelijk was er niks aan de hand maar ik bleef wel een grotere volgafstand aanhouden. Plotseling week deze vrachtwagen dus een stuk uit naar links voor een idioot die het een goed idee vond om een wandeling op de snelweg te maken. Hij liep op de witte kantlijn. Toen ik de afslag moest nemen en nog eens naar boven naar de snelweg keek zag ik dat de malloot inmiddels in levende lijve achter een betonnen afzetting was gaan lopen. Ik ging er vanuit dat hij een shortcut naar het naastgelegen busstation had genomen dus heb ik er verder geen aandacht aan besteed aangezien hij daar dus bijna was.

2. Nog een shortcut verhaal... De Coentunnel was afgesloten waardoor je kilometers om moest rijden om de afslag Oostzaan te kunnen pakken. Er is daar een groot vak met meegevende paaltjes en iedere keer als ik er langs rij vind ik het toch een beetje verleidelijk om er tussendoor te kruipen. Maar ik zou het nooit doen. Een vrachtwagenchauffeur kon de verleiding echter niet weerstaan, gelukkig was het nacht dus was ik de enige achterligger en kon ik op tijd zien dat het ding bijna tot stilstand was gekomen op de snelweg.

the Fox zei:
Paulus0013 zei:

Heel herkenbaar. Men komt lomp naar links zetten, benut bij lange na niet de lengte van de invoegstrook, rijdt hooguit 80 waar 100 of 120 is toegestaan en noodzaakt het achterop komend verkeer tot een uitwijkmanoeuvre of tot fors afremmen. Van een invoegende vrachtwagen weet je dat ie geen 100 of 120 zal rijden tijdens het invoegen en daar anticipeer ik vroegtijdig op. Van een vlot gelijnde BMW verwacht ik een normale snelheidstoename en geen lompe invoegactie bij te lage snelheid zonder richtingaanwijzers te gebruiken.

De problemen zijn overkomelijk door zelf altijd voldoende afstand te houden tot een voorligger of het gaspedaal even te laten vieren, maar irritant is het wel, omdat het onnodig is om op een dergelijke wijze in te voegen.
Zelf minder gas geven betekent in veel gevallen dat degene achter me op mijn bumper gaat hangen. Die voegt dan ook nog eens eerder in dan ik, waardoor ik helemaal nergens meer heen kan. En met dat eerder invoegen komt het ook vaak voor dat ook deze persoon het overige verkeer hindert.

Iemand die langzaam invoegt, kun je het beste als een vrachtwagen behandelen, je kunt aan het gedrag op dat moment toch weinig doen:

Ruim afstand houden, zodat je op het goede moment ruimte hebt om te versnellen.
En ik vind het wel prettig wanneer degene achter mij netjes op zijn/haar beurt wacht met invoegen en niet alvast er tussen drukt, zodat
ik niet meer kan invoegen ...:(

Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Pjötr zei:

Het had dus anders geweest als er gewoon Marokkaan of Pool had gestaan?

Dat is jouw volstrekt foutieve interpretatie van mijn woorden.

Blackadder the 5th zei:
Iemand die langzaam invoegt, kun je het beste als een vrachtwagen behandelen, je kunt aan het gedrag op dat moment toch weinig doen:

Ruim afstand houden, zodat je op het goede moment ruimte hebt om te versnellen.
En ik vind het wel prettig wanneer degene achter mij netjes op zijn/haar beurt wacht met invoegen en niet alvast er tussen drukt, zodat
ik niet meer kan invoegen ...:(

Dat laatste zag ik gisteren nog gebeuren toen een oudere Opel vol gas voorbij zijn voorligger schoot die net wilde invoegen (met een normale snelheid) en zich, gelet op de zwieper die hij maakte, zich lam schrok van de Opel die plots naast hem reed en pas in tweede instantie doorschoof naar de linkerbaan Wat bezielt zo'n figuur?

Ach ik heb net zo goed een hekel aan die figuren die dan invoegen en meteen met diezelfde slakkengang 2 rijstroken opschuiven naar links. Dan houd ik al afstand zodat ik kan versnellen, gooien ze alsnog hun auto er wéér voor.
Wat dat betreft zou er een regel moeten komen dat je eerst moet invoegen, je op moet gaan in het huidige verkeer voor bv een minuut of 2 en dan pas weer een volgende actie mag inzetten. Nu gooit men soms maar raak, waardoor het een groot remfestijn wordt.
En vooral ook in druk verkeer zoveel mogelijk van rijstrook blijven wisselen, dat maakt het er allemaal wel beter op o_O

Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Pjötr zei:

Inderdaad, dat is weer een typerende eigenschap van Nederlanders. Maar het timide en confrontatiefobe gedrag van Vlamingen is minstens zo typerend.

Nou, de belg (Vlaming vermoed ik, de bestuurder met de dashcam) ging de confrontatie niet uit de weg.

https://youtu.be/PGMoauNDoAI

:(

Durashift zei:
Rob0032 zei:
Blackadder the 5th zei:
Pjötr zei:

Inderdaad, dat is weer een typerende eigenschap van Nederlanders. Maar het timide en confrontatiefobe gedrag van Vlamingen is minstens zo typerend.

Nou, de belg (Vlaming vermoed ik, de bestuurder met de dashcam) ging de confrontatie niet uit de weg.

https://youtu.be/PGMoauNDoAI

:(

Gevalletje van Ik_ga_wel_naar_rechts_maar_ik_laat_mij_niet_inhalen ...

Zou kunnen.. Of onderstaand scenario kan ook.

1) Dashcam bestuurder haalt hem nu niet echt met een groot snelheidsverschil in (die beste man had ook even op het gas kunnen gaan staan en naar de Focus toe-rijden in één ruk, vind ik)
2) Passat rijder ziet de vrachtwagen in de verte en de ruimte op links die er op dat moment nog is voordat hij besluit zijn actie in te zetten..
3) Dashcam auto zou ook nét op dat moment in de dode hoek kunnen zitten..?

Als je over je linker schouder en rechter schouder kijkt, ik heb me dat jaren terug aangewend, heb je nooit een dode hoek.

Tot 2 keer toe vandaag: bestelauto wil me inhalen, toch maar niet, snelheid neemt af, ik wil de auto voor mij inhalen, dat kan want de bestelauto op links is inmiddels ver genoeg teruggezakt, tijdens het inhalen begint bestelauto toch weer op mijn bumper te drukken, ik rond de inhaalactie af, ga weer naar rechts, wordt met donderend geweld ingehaald door de bestelauto die vervolgens in het daarvoor eigenlijk te kleine gat voor mij duikt en vol in de remmen gaat om de afrit die we al bijna voorbij zijn alsnog te halen... Bijzonder.

Terug
Bovenaan