Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Blackadder the 5th zei:
@Muddy heeft het zien gebeuren, dus die kan getuigen. Ik heb het van horen zeggen/gelezen ... ;)

Ik reed er op ruime afstand achter, want die Mercedes was al aardig aan het gassen en dweilen op de weg met de stereo op standje aardbeving.
En net in de bocht haalde de achterkant van die Bengs de voorkant in, wat dus resulteerde in een rijtje gekroepoekte geparkeerde auto's.
Er zaten 2 knapen in die hun eerste scheerbeurt nog ongeveer moesten krijgen, geen idee of er al iets van een rijbewijs of verzekering aan gekoppeld was.
Maar de eigenaren van de beschadigde auto's waren er snel genoeg bij, dus ik heb daar een paar visitekaartjes achter gelaten (mochten ze getuigen zoeken) en ben weer verder gereden.

Verder nog niets van gehoord, ik weet ook niet of er nog politie bij gehaald is.
Het was op rij een Vito, Megane cabrio en VW up, ze hadden allen de zijkant goed in de kreukels.

@Muddy Bandit,

Duidelijk verhaal, zal een dure les voor die jongens en/of hun ouders gaan worden ... :(
Een landbouwtrekker moet verplicht verzekerd zijn als je hiermee op de weg komt,
ik ga ervan uit dat dit ook voor een MMBS geldt.

turbod12 zei:
Ik ben de eerste om mijn kwetsbaar op te stellen en mijn eigen gedrag voor mijzelf in twijfel te trekken, maar dat mis ik een beetje bij jou (al zie ik dat je het wel kunt als je het over die actie met die achteruitrijdende automobilist hebt die je niet verwachtte).

Misschien is daar dan ook geen aanleiding toe? Ik heb een fase in mijn leven bereikt waarin (vrijwel nagenoeg) alles op rolletjes gaat. En gaat er eens iets mis, weet ik dat toch vaak weer zo te relativeren dat de oplossing zich vrijwel meteen aandient. Iets met levenservaring, relativeren en een buffer hebben.

Ik weet wel, we leven in Nederland. En in Nederland word je min of meer geacht altijd en overal over te klagen. En heel veel onvolkomenheden als volstrekt normaal te vinden.
Rood staan bijvoorbeeld is tegenwoordig meer normaal dan een schande. Iemand in het verkeer net even niet hebben gezien vinden we normaal, niet iets om je voor te schamen.

We accepteren imho té veel zulke onvolkomenheden. En gaan ze vervolgens normaal vinden. Maar dat zijn ze beslist niet.

De wereld omdraaien is volkssport no.1 geworden.

strakke actie

Tja, wat is er te zeggen over zoiets?
Eigen schuld dikke bult voor de Alfa-bestuurster, heel erg jammer en vervelend voor haar passagiers en de Seat bestuurster.

(De persoon die betrokken was bij het eenzijdige ongeval in 's Heerenhoek is helaas 22 januari overleden in het Erasmus MC)

Zemelaar zei:
turbod12 zei:
Ik ben de eerste om mijn kwetsbaar op te stellen en mijn eigen gedrag voor mijzelf in twijfel te trekken, maar dat mis ik een beetje bij jou (al zie ik dat je het wel kunt als je het over die actie met die achteruitrijdende automobilist hebt die je niet verwachtte).

Misschien is daar dan ook geen aanleiding toe? Ik heb een fase in mijn leven bereikt waarin (vrijwel nagenoeg) alles op rolletjes gaat. En gaat er eens iets mis, weet ik dat toch vaak weer zo te relativeren dat de oplossing zich vrijwel meteen aandient. Iets met levenservaring, relativeren en een buffer hebben.

Ik weet wel, we leven in Nederland. En in Nederland word je min of meer geacht altijd en overal over te klagen. En heel veel onvolkomenheden als volstrekt normaal te vinden.
Rood staan bijvoorbeeld is tegenwoordig meer normaal dan een schande. Iemand in het verkeer net even niet hebben gezien vinden we normaal, niet iets om je voor te schamen.

We accepteren imho té veel zulke onvolkomenheden. En gaan ze vervolgens normaal vinden. Maar dat zijn ze beslist niet.

De wereld omdraaien is volkssport no.1 geworden.

Middels relativeren kunnen we allemaal recht praten wat krom is, middels het accentueren van deelcitaten kunnen we allemaal de kern van het citaat omzeilen, voegen we daar nog een snufje psychologie, manipulatie en ideologie aan toe en de wereld draait al in de gewenste richting.
Topadvocaten, politici, wereldleiders enz. zijn daar ook groot door geworden.

Maar is dat niet iets wat ieder mens wel in zich heeft, dus een karaktereigenschap van de mens?
De één zal het bewust doen, de ander wat minder bewust... de één maakt er gebruik van, de ander misbruik.
Maar netto maken we er ons allemaal wel schuldig aan, want anders zouden er geen discussies bestaan en was dit topic ook overbodig.:}

Blackadder the 5th zei:
Ik zie het zelf als een vorm van onbeleefdheid/voordringen als je voor je voorganger gaat invoegen en vervolgens de invoegplek opeist.
Heb het zelf ook wel eens meegemaakt, moet je zowel de hoofdrijbaan als de auto achter je in de gaten houden ....:(

Inderdaad, dit is een voorbeeld van behoorlijk ongepast gedrag waarbij je geen enkele regel overtreedt.

Lycan_Capri (TSC) zei:
strakke actie

Eigen schuld dikke bult voor de Alfa-bestuurster, heel erg jammer en vervelend voor haar passagiers en de Seat bestuurster.

Ik had het ook gelezen, ben wel benieuwd hoe kort die rem precies aangetikt werd. Want als het pedaal zomaar even ingetrapt werd maar dan wel tot onderin ben je ook niet goed wijs als je het mij vraagt. Is het puur om de remlichten even aan te laten gaan dan heeft ze wel gelijk vind ik. Overigens hou ik in zo'n situatie het hoofd meestal koel, laat ik het gas los en blijf ik een kilometer of vijf op hetzelfde tempo rijden als de auto die ik aan het inhalen ben. :}

Lycan_Capri (TSC) zei:
strakke actie

"De heer in het verkeer is meestal een dame".

Die uitspraak kan dus ook meteen bij het grofvuil. :,(
Dacht altijd die dit haantjesgedrag hoorde bij een (te) hoog testosterongehalte,
maar blijkbaar bestaat er ook nog zoiets als hennetjesgedrag ....

pic_113_clean_790.jpg

OMG:O

Ik zou als ambulance-bestuurder heel rustig en beheerst het neusje van m'n ambu tegen die Aso-Polo zetten om vervolgens een dot gas te geven en t onding zo aan de kant te douwen. Ik mag toch aannemen dat het koppel van de ambu het wint van het koppel van de Polo.

Echt ongelofelijk wat zo'n iemand bezielt!

Wat wil die nou bewijzen? Dat die het IQ van een visstick heeft? Nou, missie geslaagd

Er zal maar een dierbare van je in de ambulance liggen of naar onderweg zijn....

Zal wel niet kunnen, maar deze bestuurder zou aangeklaagd moeten worden voor poging tot doodslag oid, wegens het ophouden van een ambulance met toeters en bellen, die dus onderweg is met, of naar, een zwaargewonde

Lycan_Capri (TSC) zei:
Ik zou als ambulance-bestuurder heel rustig en beheerst het neusje van m'n ambu tegen die Aso-Polo zetten om vervolgens een dot gas te geven en t onding zo aan de kant te douwen. Ik mag toch aannemen dat het koppel van de ambu het wint van het koppel van de Polo.

Precies mijn idee, ruimte maken. En zodra je dan terug bent bij de ambulancepost heel droog een belletje naar het lokale politiekantoor.

Die op de fiets voor de bus langs schiet?

Het lijkt eruit te zien alsof de bus zelfs nog remt

Dat soort fietsers zou eens gigantisch hard op zijn / haar plaat moeten gaan (botten mogen gebroken worden, zolang ze maar niet daadwerkelijk overreden worden) misschien (maar waarschijnlijk niet) leren ze het dan eens af.

En dan had de buschauffeur wellicht nog de schuld gekregen ook. Met dito aansprakelijkheid.

Al scheelt het dat ik in dat geval echt wel was gestopt en had aangegeven dat ik dit op de dashcam had staan. Goed, dan moet je ongetwijfeld nog steeds naar de rechter, maar dan heb je die optie in ieder geval.

Tja de fietser is nou eenmaal de zwakste verkeers-deelnemer
of dit nou door het feit komt dat hij op 2 wielen zit zonder beschermende staal-constructie of door een achterstand in de hersenen :)

Ik hoop dat een (bus)chauffeur er wat aan heeft als er iemand met een dashcam stopt.

Ik denk dat een buschauffeur of de maatschappij daar best wat aan kan hebben. Zeker als ze de zaak voor de rechter brengen. Het is gewoon veel duidelijker dan een tekening of een getuigenverklaring.

PauseBreak zei:
Ik denk dat een buschauffeur of de maatschappij daar best wat aan kan hebben. Zeker als ze de zaak voor de rechter brengen. Het is gewoon veel duidelijker dan een tekening of een getuigenverklaring.

Dat snap ik, maar Nederland, Fietsland kennende zal er dan waarschijnlijk alsnog gezegd worden dat er rekening mee gehouden moest worden.
Heel fout natuurlijk, maar zo gaat het helaas wel vaak

Fietsers vallen onder dezelfde categorie als steenmarters, die hebben een wettelijk beschermde status.
En ondanks dat ze veel schade en leed kunnen veroorzaken mag je ze niet bejagen... je mag ze alleen een beetje pesten of verdrijven zodat ze hun territorium kunnen verleggen.
;)

Het hoort niet in het standaard lespakket maar een rijschoolleerling heeft vandaag in Deventer toch kunnen ervaren hoe het is om een aanrijding mee te maken. Tijdens haar rijles werd de lesauto aangereden en vol in de flank geraakt.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=209783&cat=1#prettyPhoto

dashcam video:
mqdefault.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=cx0WWfYVk70

Wat ook echt idioot is is de hoeveelheid sneeuw die er blijkbaar nog op de lesauto ligt. Wordt je dat tegenwoordig niet meer verteld, de auto schoon te maken voor vertrek?

https://www.youtube.com/watch?v=Z13DbHWohms

Van een rijschool, moet hij nou lesgeven of moet hij nu filmen.

EVV zei:
Wat ook echt idioot is is de hoeveelheid sneeuw die er blijkbaar nog op de lesauto ligt. Wordt je dat tegenwoordig niet meer verteld, de auto schoon te maken voor vertrek?

In Oostenrijk vallen er doden door net zulke lawine`s.

PauseBreak zei:
Goed opletten, anders mis je hem/haar.

Waar is me het meest over verbaas, is dat de fietser blind voor wat er van zijn rechterzijde aankomt oversteekt.
Als degene met de dashcam een aantal meters verder was geweest, had de fietser bij hem op de motorkap gelegen ...:(

Vanmiddag op de A9 bij Amstelveen in westelijke richting, de weg is daar 3 baans, 100km, verkeersbeeld heel rustig, ik reed op de rechterbaan. Ongeveer 50 meter voor mij:

Een klein model Audi gevolgd door een Peugeot reden op de middenbaan, echt vlak achter elkaar, ik denk een meter of 2 ruimte ertussen, schijnbaar om de Audi te dwingen naar rechts te gaan. Rechts was ruimte, maar links ook, dus als de Peugeot er langs zou willen kon dat makkelijk.

Opeens knalt de Peugeot naar rechts, met de intentie zo lijkt het om er rechts voorbij te gaan (kosten, 240 euro ongeveer)...terwijl er dus links ruimte is! De Audi geeft echter een dotje gas en met een echt waanzinnige maneuvre gaat hij scherp naar rechts, vlak voor de Peugeot. We reden toen ongeveer 100-110, snelheden waarbij de meeste normale wagens moeite kunnen hebben met dat soort plotse en sterke stuurbewegingen en dan kunnen neigen tot koprollen. Ik liet toen wat gas los, om mogelijke klappers te kunnen ontwijken.

Het gas ging er toen wat meer op bij beide bestuurders, en het om beurten inhalen en afsnijden begon. ik zag de Audi later zelfs over de vluchtstrook knallen. Totaal waanzinnige acties met gevaar voor eigen en andermans leven.

Blackadder the 5th zei:
Waar ik me het meest over verbaas, is dat de fietser blind voor wat er van zijn rechterzijde aankomt oversteekt.
Als degene met de dashcam een aantal meters verder was geweest, had de fietser bij hem op de motorkap gelegen ...:(

Ik heb juist het idee dat zulke acties beter getimed zijn dan we denken. Het 'lijkt' kantje boord. Maar ondertussen heeft diegene wel in een fractie beslist dat het kon.

Carfanatic zei:
Het hoort niet in het standaard lespakket maar een rijschoolleerling heeft vandaag in Deventer toch kunnen ervaren hoe het is om een aanrijding mee te maken. Tijdens haar rijles werd de lesauto aangereden en vol in de flank geraakt.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=209783&cat=1#prettyPhoto

dashcam video:
mqdefault.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=cx0WWfYVk70

De rijinstructeur had de auto voor de start van de les ook wel even helemaal sneeuwvrij mogen maken. Er komt nogal wat sneeuw van het dak af zeilen na de klap.

Zemelaar zei:
Blackadder the 5th zei:
Waar ik me het meest over verbaas, is dat de fietser blind voor wat er van zijn rechterzijde aankomt oversteekt.

Ik heb juist het idee dat zulke acties beter getimed zijn dan we denken. Het 'lijkt' kantje boord. Maar ondertussen heeft diegene wel in een fractie beslist dat het kon.

Het zou kunnen zijn dat er een speciale spiegel en/of reclamebord staat, waarop de fietser (de weerspiegeling van) van hetgeen van rechts komt kan zien. Ik heb zelf ook een punt in mijn (fiets)route waarin ik via de spiegeling van een ruit de straat die ik moet oversteken kan overzien.

Blackadder the 5th zei:
Zemelaar zei:
Blackadder the 5th zei:

Het zou kunnen zijn dat er een speciale spiegel en/of reclamebord staat, waarop de fietser (de weerspiegeling van) van hetgeen van rechts komt kan zien. Ik heb zelf ook een punt in mijn (fiets)route waarin ik via de spiegeling van een ruit de straat die ik moet oversteken kan overzien.

Staat er niet. Deze fietser heeft gewoon gegokt en "gewonnen". Als je goed kijkt zie je in de straat waar die fietser uitschiet een andere fietser juist wel stoppen.
En de fietser die het wel redt, redt het alleen doordat de bus remt en ik daar netjes 50km/u rij. Er wordt daar met regelmaat harder dan dat gereden.

PauseBreak zei:
Staat er niet. Deze fietser heeft gewoon gegokt en "gewonnen". Als je goed kijkt zie je in de straat waar die fietser uitschiet een andere fietser juist wel stoppen.
En de fietser die het wel redt, redt het alleen doordat de bus remt en ik daar netjes 50km/u rij. Er wordt daar met regelmaat harder dan dat gereden.

Dus gewoon een kamikaze-fietser die gaat voor de Darwin Award ...:(

@Pausebreak, bedankt voor de extra toelichting.

Dieplader011.jpg

Dieplader02.jpg

Auto botst op dieplader met windmolenblad

APPINGEDAM -
Een personenauto is maandagavond in Appingedam achterop een dieplader gebotst. De extreem lange oplegger vervoerde het blad van een windmolen.

De auto raakte flink beschadigd bij de botsing, maar de bestuurder is met de schrik vrijgekomen. Het windmolenblad is voor zover bekend niet beschadigd geraakt.

dat is toch een hele prestatie *-)

Die heeft echt zitten slapen...
Nog een geluk dat het molenblad intact is, ik wil niet weten wat vervanging daarvan (de verzekering) kost...

Dat had voorkomen kunnen worden door een autonome auto.

Een windmolen blad is stervensduur en een minimale beschadiging is afkeur. Genoeg gezeik gehad met het vervoer van die krengen

Lycan_Capri (TSC) zei:
Dat had voorkomen kunnen worden door een autonome auto.

Een windmolen blad is stervensduur en een minimale beschadiging is afkeur. Genoeg gezeik gehad met het vervoer van die krengen

Toch niet zo'n slecht idee dan hè...;)

Mijn sarcasme kwam niet lekker over geloof ik Janus ;)

Deze bestuurder is gewoon een hufter 1ste klas en zijn rijbewijs totaal niet waard!!
(Stukje nuance: als de bestuurder voor het ongeval een beroerte of iets dergelijks heeft gehad blijft het extreem lullig maar dat soort dingen overkomt mensen nou eenmaal)

@Boppie
:T
(Wat heb jij tegen Rotterdammerts? :) )

Ik heb niets tegen Rotterdammers, zij kunnen er ook niets aan doen:-D.

Ik denk ook wel dat wij als Beschaafd en Ontwikkeld Nederland Rotterdam en Zeeland ook wel veiliger kunnen maken, gewoon daar als eerste de zelf rijdende auto verplicht stellen. Kunnen ze dat alvast niet meer verpesten:T.

Haha,

Ik rij liever in Rotterdam dan in Amsterdam. Rotterdam is namelijk vele malen ontwikkelder en beschaafd :) :-D
In Zeeland is dat zelfstandig rijden niet echt nodig voor die paar mensen die er wonen (ze moeten alleen ff leren hoe je moet rijden in dichte mist)

Terug
Bovenaan