bat zei:
Ik vind het geweldig. Je hebt flinke meningen over verkeersgedrag van anderen (vooral betreffende "gejaagdheid" ) . Maar als je wordt aangesproken op je stelling betreffende 300 km/u rijden, gaat alles overboord.
Iets met een splinter en een balk. Geeft verder niet hoor. Het zet de rest van je bijdragen wel enigszins in perspectief, waarvoor dank.
Graag gedaan.

Maar wat heeft 300 km/h met gejaagdheid te maken? Dat zijn momenten geweest die ik heel zorgvuldig uitkoos. Qua plaats en qua tijd. Was een gebeurtenis op zich, niet een of ander woonwerk ritje waar iedereen gejaagd is en lukraak inhaalt om 5 minuten eerder bij moeder de vrouw aan tafel aan te schuiven. En waar ik mijn scepsis bij plaats.
Wat ik al zei, graag nuanceren en niet alles op een hoop gooien.
Zo'n 300 km/h testrit was veiliger en zorgvuldiger dan jij denkt. Eigenlijk net als 25 jaar geleden als ik rondjes hard ging schaatsen op Thialf. Dat gebeurde ook op afgewogen momenten tijdens trainingen. Niet in volle publieksuren dwars door het publiek heen.
Waar zie je mij voor aan? Heeft niks maar dan ook niks met gejaagdheid te maken. Maar alles met de spanning van snelheid. En techniek. Ik zit dan ook heel rustig in zo'n auto. Hypergeconcentreerd. Beide handen aan het stuur. Goed kijkend. Schaatsend vroeger net zo. Concentratie. Goed diep zitten. Zijwaarts afzetten. Door de wenkbrauwen kijken. Handen op de rug. Het is niet zomaar even wat rammen. Snelheid en de souplesse en uitvoering van techniek.
Durashift, misschien dat mijn referentiekader toen al nadelig voor de 518i uitviel. Had in die tijd ook al in zijn grote broers M5 en Alpina B10 Biturbo gereden.
Hoeveel harder weet ik niet, want die 210 is meteen mijn antwoord op jouw vraag.
Vraag? Ik snap 'm niet. Dat verhaal over die 518i was om aan te geven dat die auto op zijn topsnelheid, terwijl die duidelijk veel lager ligt dan sommige van mijn gereden snelheden, in mijn ogen op dat moment gevaarlijk was.
En dat je niet zomaar kan zeggen 250 is gevaarlijk en 200 niet. Hangt erg van de auto af. 200 in auto x kan gevaarlijk zijn en 300 in auto y niet.
Maar goed, voor wie geen ervaringsdeskundige is is dat wellicht moeilijk voor te stellen.
Alleen stoort het mij dat er dan tóch conclusies worden getrokken. Dat klopt niet. Wie er niks van afweet, moet zich stilhouden.