Paulus0013 zei:
@PM zei:
M.b.t. die specifieke oprit waar de Subaru de fout in ging spelen nog een paar factoren een rol:
- net voor die oprit is een bocht van 180 graden die omhoog loopt, zodat de vrachtwagen nog langzamer rijdt dan in veel andere gevallen;
- in de snelweg zit een flauwe bocht naar rechts; meestal kun je vanaf de invoegstrook, of halverwege invoegstrook/rechterrijstrook nog wel enigszins inschatten (als het niet al te druk is) of er wat aankomt op de linkerrijstrook; bij deze oprit is dat bijna niet te doen.
Niet om het goed te praten, integendeel: door die flauwe bocht is het dus bijna onmogelijk bij deze oprit om veilig in één keer naar links te schieten, terwijl dat bij andere opritten wel mogelijk is.
Hoezo niet te doen om te kijken? Het is een flauwe bocht en de snelheid ligt zo te lezen niet zo hoog. Dan kan je prima even naar links kijken lijkt mij.
Ook als ik de beelden zie, zie ik werkelijk geen reden om niets te zien. Er is ruimte zat, de invoegstrook is lang zat en er is zelfs ruimte zat als je niet direct kunt invoegen.
Ik kom dagelijks
HIER langs. Daar kan ik me nog voorstellen dat mensen het niet redden en het lastig is om verkeer tijdig te zien. De invoegstrook is kort, snelheid is lastig te maken en er zijn geen uitwijkmogelijkheden. Niet zoals op de video op een totaal open en overzichtelijke plek.
Gewoon invoegen is totaal geen probleem bij Hoorn, direct doorschuiven naar links is al een stuk lastiger. Er wordt daar 130 gereden (het is maar wat je geen hoge snelheid noemt) en als je dan met 60-70 van de invoegstrook af komt zoals die Subaru...
Dat de oprit omhoog loopt maakt het ook alweer iets lastiger om naar links te kijken en er staan nog een heleboel bomen ook. Combinatie van factoren dus.
https://maps.google.com/maps?q=hoorn&ll=52.651395,5.037231&spn=0.091435,0.222988&oe=utf-8&client=firefox-a&channel=sb&hnear=Hoorn,+Noord-Holland,+Nederland&t=h&z=13&layer=c&cbll=52.651048,5.037007&panoid=1xh1kkIV-kQ1tAhYEBiBvA&cbp=12,209.08,,0,0.14