Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Vanmiddag ook een vreemde. Ik rijd achter een dametje de invoegstrook op van de A7 waar je 100 mag. Een stuk voor haar reed een vrachtwagen dus invoegen met 85 - 90. Na een inhaler gooi ik hem ook naar links om haar en de vrachtwagen voorbij te gaan. Maar zodra de inhaler haar voorbij is doet ze haar knipperlichtje aan en komt vrolijk naar links. Na haar even kenbaar gemaakt te hebben middels mijn toeter dat ik daar ook nog rijd kreeg ik een apart wuifje. Het leek een beetje op 'sorry' maar ook wel een beetje op 'ik had mijn knipperlicht aan en wilde die vrachtwagen per se voorbij dus jij had mij voorrang moeten geven'.

520d zei:
Maar gebruik die vrijheid/gelijkheid proportioneel. Benut je kansen en volg je eigen weg, maar niet ten koste van anderen. En dat laatste zie ik dan weer erg veel om me heen. Egocentrisme voert regelmatig de boventoon.

Dat is omkeerbaar. Wat de een hindert, geeft de ander vleugels.

Vrijheid hindert immers altijd een ander. Zit besloten in de definitie.

Pas als je dat accepteert, is er echt sprake van vrijheid. En tolerantie.

Tot zover de theorie.

Hoe zit dat eigenlijk met in een rijtje invoegen op de snelweg?

Heeft de voorste auto per definitie het eerste recht? Of mag auto twee eerder invoegen? Waarbij die mogelijk de voorste auto op zijn beurt hindert bij diens invoegen.

Zemelaar zei:
520d zei:
Maar gebruik die vrijheid/gelijkheid proportioneel. Benut je kansen en volg je eigen weg, maar niet ten koste van anderen. En dat laatste zie ik dan weer erg veel om me heen. Egocentrisme voert regelmatig de boventoon.

Dat is omkeerbaar. Wat de een hindert, geeft de ander vleugels.

Vrijheid hindert immers altijd een ander. Zit besloten in de definitie.

Pas als je dat accepteert, is er echt sprake van vrijheid. En tolerantie.

Tot zover de theorie.

Jij peinst wat af in die Twingo. De visionair van Wolvega.:)

520d zei:
Jij peinst wat af in die Twingo. De visionair van Wolvega.:)

Achter de pc alle tijd voor. :} Vind het ook wel leuk trouwens, dat analyseren van gedrag. Het is trouwens Oosterwolde.

Ik had gisteren twee leuke ervaringen onderweg, beiden binnen de bebouwde kom. Eerste was als volgt: ik reed gewoon op een 50 km weg en moest een opkomende inrit naar links hebben. Ik reed gewoon 50 maar ik liet gas los omdat ik de inrit naderde. Achter mij was vrij, tenminste dat dacht ik, want ik zag een heel stuk verder op wel een busje rijden. Ik deed mijn knipperlicht aan en remde omdat ik linksaf moest slaan. Zie ik bij mij laatste spiegelactie voor het afslaan dat dat busje ineens met een noodgang aankomen en op het moment dat ik eigenlijk wilde afslaan haalt ie gewoon in. Als ik normaal had afgeslagen, zoals je doet binnen de bebouwde kom als er geen tegenliggers aankomen dat was het 100% brokken geweest. Daar moest ik toch een momentje van bijkomen want dat verwacht je totaal niet laat staan dat je daarop behoorlijk kan anticiperen.

2e actie was een stukje verder op. Twee jonge pubers reden bij een fietsoversteekplaats richting midden heuvel. Ik matigde mijn snelheid al wat en maakte oogcontact met beide meiden en zij zetten beiden hun voet aan de grond en bleven staan. Althans, dat dacht ik. Ze besloten om toch maar door te rijden, want wat kan zo'n auto nou kwaad. Noodstopje was dus hier wel even nodig.
Ik weet niet of ik het zo beleef, maar in mijn puberjaren was ik een stuk voorzichtiger dan al dat huidige gespuis. Nu vind ik dat er sowieso wel verschillen merkbaar zijn tussen mijn en (de opvoeding van) de huidige jeugd en niet positief, zeg maar. En ik ben "pas" 31. Maar goed, dat is geen discussie voor hier. :)

Zevens zei:
Na haar even kenbaar gemaakt te hebben middels mijn toeter dat ik daar ook nog rijd kreeg ik een apart wuifje. Het leek een beetje op 'sorry' maar ook wel een beetje op 'ik had mijn knipperlicht aan en wilde die vrachtwagen per se voorbij dus jij had mij voorrang moeten geven'.

Het is niet volgens de regels nee.. Aan de andere kant is er een bepaalde verwachting dat ook jouw voorligger niet achter de vrachtwagen wil blijven rijden. Anticiperen ;)

Als er tijd en ruimte is, wacht ik vaak ff met invoegen tot wat mijn voorligger gaat doen. Vervelend is alleen dat de voorligger vaak weer wacht op de 'invoegende achterligger'. Kortom, op elkaar wachten schiet dan ook niet op.

De actie van Zevens zie je veel vaker, het overkomt mij ook regelmatig bij het invoegen. Ik vind het een beetje asociaal. Netter is het om degene die voor jou is ingevoegd ook voor jou de gelegenheid te geven in te halen.

Heeft de voorste auto per definitie het eerste recht? Of mag auto twee eerder invoegen? Waarbij die mogelijk de voorste auto op zijn beurt hindert bij diens invoegen.

WesleyD zei:
Ik weet niet of ik het zo beleef, maar in mijn puberjaren was ik een stuk voorzichtiger dan al dat huidige gespuis. Nu vind ik dat er sowieso wel verschillen merkbaar zijn tussen mijn en (de opvoeding van) de huidige jeugd en niet positief, zeg maar. En ik ben "pas" 31. Maar goed, dat is geen discussie voor hier. :)
Hmm, ik was nooit echt een brokkenpiloot op de fiets maar als ik me tegenwoordig loop te ergeren aan de fietsende jeugd (met z'n drieën of meer naast elkaar, niet of nauwelijks richting aangeven, etc.) dan bedenk ik me vaak al snel dat ik op die leeftijd geen haar beter was. Feit is: je weet pas wat irritant gedrag is op de fiets als je de situatie een paar keer als automobilist mee hebt gemaakt.

bat zei:
De actie van Zevens zie je veel vaker, het overkomt mij ook regelmatig bij het invoegen. Ik vind het een beetje asociaal. Netter is het om degene die voor jou is ingevoegd ook voor jou de gelegenheid te geven in te halen.

Ik geef mijn voorligger 2 seconden de tijd om in te halen, als dat niet gebeurd dan ga ik. Zelf heb ik er ook een hekel aan om op die manier klemgereden te worden. Erger is het nog als je wordt klemgereden door iemand die achter je alvast over de doorgetrokken streep invoegt.
Als ik zie dat mijn achterligger erg loopt te kleven dan laat ik wat meer ruimte voor, op die manier kan ik makkelijker invoegen zonder ingesloten te raken.

Zemelaar zei:

Die situatie is niet wettelijk geregeld. Het is gewoon iedere auto voor zich eigenlijk :T

Zemelaar zei:

In hoeverre het "mag", weet ik niet. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om, als jouw voorligger denkt een gaatje te hebben om in te voegen, dat gaatje dicht te rijden.

Als je voorligger extreem langzaam rijdt, dan kan ik me overigens wel voorstellen dat je denkt "eigen volk eerst".

Zemelaar zei:
Paulus houdt van hard autorijden. Ik (vroeger)ook. Heb al enkele keren 300 plus gereden. En tientallen keren sneller dan 250.

Maar ik leg geen claim op mijn recht tot hard autorijden. Kan ook moeilijk bij zulke snelheden trouwens.;)
Maar ook bij wettelijke snelheden eigen ik mij niet het recht toe deze te mogen rijden. Kan het, is het mooi. Kan het niet, dan kan het niet.

Zo simpel is het.
Je moet niet voor mij gaan beslissen waar ik van houd.

Leon in z'n SEAT zei:
Paulus0013 zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Ik verbaas mij eerlijk gezegd een beetje om de reacties op de actie van die Subaru. Niet om die actie goed te praten, integendeel. Maar ik zie dit soort dingen zo vaak, ik kijk er niet eens meer van op. Je kunt het vaak ook al aan zien komen, het zijn altijd dezelfden: mensen met (ogenschijnlijk) haast en dat lossen we op door op de achterbumper van de voorliggers te kruipen en waar mogelijk steeds van baan te wisselen. Met als gevolg dat je niet tussen de personenauto's rijdt, maar achter zo'n vervelende vrachtwagen. En tja, die kunnen/mogen nu eenmaal niet zo hard, ook niet op de oprit van de snelweg. Ook niet als je ze opdrukt. Totaal gebrek aan verkeersinzicht. Zelf houd ik juist extra afstand op de oprit als ik achter een vrachtwagen zit, merkwaardig ook hoe mensen achter je dat dan ook niet snappen. Die gaan dan ook zitten drukken. Terwijl het zo simpel is: je hebt extra ruimte, dus even gas geven en je voegt soepel in zonder dat die vrachtwagen of de rest van het verkeer er last van heeft.
En niet alleen drukken. Die voegen dan ook nog eens liefst zo snel mogelijk in, ondanks een fors lagere snelheid van het overige verkeer en rijden dan jouw ruimte direct dicht.
De enige manier om dat op te vangen is om, zodra zij naar links gaan en gas bijgeven, ze de pas af te snijden. Vrienden maak je er niet mee, maar dat deden ze anderzijds zelf ook al niet.
Als dat een probleem is dan volg je niet helemaal de juiste werkwijze ;) Immers: op het moment dat ik invoeg (en dus die vrachtwagen voorbij kan) heb ik al een snelheid van om en nabij de 120 km/u (of welke snelheid er dan ook geldt). Gewoon zorgen dat je een goede aanloop maakt in een niet te hoge versnelling en met de rechtervoet naar beneden. Mijn ervaring is dat die bumperklevers die snelheid pas veel later oppakken, dus of ze traag of snel invoegen maakt niet uit. Ik ben ze dan toch al voor. Enige uitzondering op de regel is een auto die flink wat power heeft en mij dus aftroeft. Maar in dat geval zal die wagen alsnog voldoende snelheid hebben om mij niet te hinderen.
Wat ik in de praktijk vaak zie is dat die achterliggende auto totaal blind zijn auto naar links ramt, liefst al over het puntstuk. Dus waar ik eerst nog inschat hoe snel achterop komend verkeer rijdt, heeft die ander dit verkeer al afgesneden puur voor zijn eigen gewin.
En 99 van de 100 keer gaat diegene achter me absoluut niet zachtzinnig op het gas, want hij zat zich tenslotte al op te vreten over mij.
Ik ben het er verder mee eens dat als je het gat gebruikt om vaart te maken, dat je op snelheid naar links kunt en die achterligger vanaf dat moment niet meer in de weg hoeft te rijden. Punt blijft dat die achterligger in mijn ervaring vrijwel altijd fors op het gas gaat.
Ik heb dan 2 keuzes, direct naar links gooien en vanaf daar accelereren. Of Accelereren en vanachter de vrachtwagen naar links gaan. Dat 2e wordt een probleem, want hoe dicht bij ik kom, hoe minder zicht ik heb. Heb je net vaart gemaakt, dan blijkt de voorligger links langzamer te rijden en die zie je vrij lastig als je weer dicht op de vrachtwagen zit.

En vervolgens moet ik dit wel serieus nemen?smiling bouncing smiley
Ik geef je een tegenargument. Niet meer, niet minder. Omdat ik van mening ben dat jouw mening te kort door de bocht is.

@PM zei:
Paulus0013 zei:
@PM zei:
M.b.t. die specifieke oprit waar de Subaru de fout in ging spelen nog een paar factoren een rol:
- net voor die oprit is een bocht van 180 graden die omhoog loopt, zodat de vrachtwagen nog langzamer rijdt dan in veel andere gevallen;
- in de snelweg zit een flauwe bocht naar rechts; meestal kun je vanaf de invoegstrook, of halverwege invoegstrook/rechterrijstrook nog wel enigszins inschatten (als het niet al te druk is) of er wat aankomt op de linkerrijstrook; bij deze oprit is dat bijna niet te doen.

Niet om het goed te praten, integendeel: door die flauwe bocht is het dus bijna onmogelijk bij deze oprit om veilig in één keer naar links te schieten, terwijl dat bij andere opritten wel mogelijk is.
Hoezo niet te doen om te kijken? Het is een flauwe bocht en de snelheid ligt zo te lezen niet zo hoog. Dan kan je prima even naar links kijken lijkt mij.
Ook als ik de beelden zie, zie ik werkelijk geen reden om niets te zien. Er is ruimte zat, de invoegstrook is lang zat en er is zelfs ruimte zat als je niet direct kunt invoegen.
Ik kom dagelijks HIER langs. Daar kan ik me nog voorstellen dat mensen het niet redden en het lastig is om verkeer tijdig te zien. De invoegstrook is kort, snelheid is lastig te maken en er zijn geen uitwijkmogelijkheden. Niet zoals op de video op een totaal open en overzichtelijke plek.

Gewoon invoegen is totaal geen probleem bij Hoorn, direct doorschuiven naar links is al een stuk lastiger. Er wordt daar 130 gereden (het is maar wat je geen hoge snelheid noemt) en als je dan met 60-70 van de invoegstrook af komt zoals die Subaru...
Dat de oprit omhoog loopt maakt het ook alweer iets lastiger om naar links te kijken en er staan nog een heleboel bomen ook. Combinatie van factoren dus.

https://maps.google.com/maps?q=hoorn&ll=52.651395,5.037231&spn=0.091435,0.222988&oe=utf-8&client=firefox-a&channel=sb&hnear=Hoorn,+Noord-Holland,+Nederland&t=h&z=13&layer=c&cbll=52.651048,5.037007&panoid=1xh1kkIV-kQ1tAhYEBiBvA&cbp=12,209.08,,0,0.14
Ik heb het over de snelheid in de bocht voor de oprit. Die lijkt mij niet hoog te liggen. Dat impliceert naar mijn idee dat je rustig om je heen kunt kijken.

@PM zei:
Zemelaar zei:

In hoeverre het "mag", weet ik niet. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om, als jouw voorligger denkt een gaatje te hebben om in te voegen, dat gaatje dicht te rijden.

Als je voorligger extreem langzaam rijdt, dan kan ik me overigens wel voorstellen dat je denkt "eigen volk eerst".
Ik zie het andersom ook veel gebeuren. Degene voor me heeft voor zich honderden meters om in te voegen. Toch moet ie zo nodig met lage snelheid invoegen en vooral geen gat trekken zodat ook degene achter hem ruimte heeft om in te voegen.

Dan ga ik er vaak rechts om heen. Wel de volle invoegstrook gebruikend.

Je moet niet voor mij gaan beslissen waar ik van houd.
Je zegt het anders zelf.(:B
Als ik terugkijk op toen ik net mijn rijbewijs had, dan was hard rijden leuk! Hoe gekker hoe beter, met het idee dat je het allemaal wel in de hand hebt.
Daarnaast als ik langere afstanden moet rijden vind ik het zelf prettig om wat harder te rijden omdat mij dat het gevoel geeft dat ik vooruit kom. Helemaal als ik alleen in de auto zit en dan bv 90 ga rijden heb ik niet het idee dat ik opschiet.

PauseBreak zei:
Zemelaar zei:

Die situatie is niet wettelijk geregeld. Het is gewoon iedere auto voor zich eigenlijk :T
Ehhhh, mag je iemand beginnen inhalen die een teken geeft met zijn richtingaanwijzer?

Sarcast zei:
PauseBreak zei:
Zemelaar zei:

Ehhhh, mag je iemand beginnen inhalen die een teken geeft met zijn richtingaanwijzer?
Nee, maar da's toch geen probleem? De auto die wil invoegen geeft pas richting aan op het moment dat hij kán invoegen. En niet wanneer hij wíl invoegen. Althans, dat is de algehele insteek die hier op dit forum heerst toch? :T

Leon in z'n SEAT zei:
Nee, maar da's toch geen probleem?
Klopt. Zo dus:

Kreeg ik nog groot licht ook.

Als zemelaar nou gewoon een video toont van de situatie die hij bedoelt dan weet iedereen waarover hij het heeft en kan er geen misverstand ontstaan.

Paulus0013 zei:
Gewoon invoegen is totaal geen probleem bij Hoorn, direct doorschuiven naar links is al een stuk lastiger. Er wordt daar 130 gereden (het is maar wat je geen hoge snelheid noemt) en als je dan met 60-70 van de invoegstrook af komt zoals die Subaru...
Dat de oprit omhoog loopt maakt het ook alweer iets lastiger om naar links te kijken en er staan nog een heleboel bomen ook. Combinatie van factoren dus.

https://maps.google.com/maps?q=hoorn&ll=52.651395,5.037231&spn=0.091435,0.222988&oe=utf-8&client=firefox-a&channel=sb&hnear=Hoorn,+Noord-Holland,+Nederland&t=h&z=13&layer=c&cbll=52.651048,5.037007&panoid=1xh1kkIV-kQ1tAhYEBiBvA&cbp=12,209.08,,0,0.14
Ik heb het over de snelheid in de bocht voor de oprit. Die lijkt mij niet hoog te liggen. Dat impliceert naar mijn idee dat je rustig om je heen kunt kijken.[/quote]

Zo bedoel je. Tja dan krijg je dus met die bomen te maken, en het feit dat je omhoog moet kijken (de Google-camera staat nogal hoog boven het wegdek). https://maps.google.com/maps?q=hoorn&ll=52.651395,5.037231&spn=0.091435,0.222988&oe=utf-8&client=firefox-a&channel=sb&hnear=Hoorn,+Noord-Holland,+Nederland&t=h&z=13&layer=c&cbll=52.651048,5.037007&panoid=1xh1kkIV-kQ1tAhYEBiBvA&cbp=12,209.08,,0,0.14

Zemelaar zei:

Da's allemaal ieder voor zich schijnbaar en niet echt geregeld, totdat knippertjes aangaan. Ik heb zelf een koekblik, waarbij ik toch regelmatig de volle invoegstrook moet benutten om te kunnen invoegen op een redelijke snelheid en wordt regelmatig klemgereden door m'n achterliggers. Gewoon erop gooien, en dan snelheid maken zodat je lekker klemraakt. De 2e rijstrook scannen is er niet bij. Magoed, misschien kan ik gewoon niet invoegen. (:P)

Laatst had ik een keer dat ik op de vluchtstrook door moest en een klapband opliep door rotzooi dat daar lag.

Gisteren reed ik door een oranje verkeerslicht terwijl ik had kunnen stoppen dus fout van mij. Een keer haalde ik dezelfde actie uit op het Amsterdam CS wat niet slim was aangezien de voetgangers daar meteen groen krijgen. Ik was dus goed aan het kijken of alle voetgangers en fietsers in beweging zouden komen maar dit was niet zo op twee voetgangers na. Ze kwamen steeds dichterbij dus besloot ik op het laatste moment alsnog stevig in de ankers te gaan want blijkbaar hadden ze toch groen en wilden deze twee gasten hun voorrang opeisen. Dat ze gewoon rood hadden maar alvast zo dicht mogelijk op mijn wielen af wilden komen lopen omdat ik toch de laatste auto was had ik natuurlijk kunnen bedenken, want er zijn veel idioten die dit grappig vinden om te doen.

@PM zei:
Paulus0013 zei:

Ik heb het over de snelheid in de bocht voor de oprit. Die lijkt mij niet hoog te liggen. Dat impliceert naar mijn idee dat je rustig om je heen kunt kijken.

Zo bedoel je. Tja dan krijg je dus met die bomen te maken, en het feit dat je omhoog moet kijken (de Google-camera staat nogal hoog boven het wegdek). https://maps.google.com/maps?q=hoorn&ll=52.651395,5.037231&spn=0.091435,0.222988&oe=utf-8&client=firefox-a&channel=sb&hnear=Hoorn,+Noord-Holland,+Nederland&t=h&z=13&layer=c&cbll=52.651048,5.037007&panoid=1xh1kkIV-kQ1tAhYEBiBvA&cbp=12,209.08,,0,0.14
Ik zie nog steeds álle ruimte om in te voegen, snelheid te maken, uit te wijken en dús ook alle tijd om te kijken. Dit in tegenstelling tot de situatie waar ik naar verwijs.
Het mag naar mijn idee dan ook allemaal geen excuus zijn.

Inhalen gaat fout
mqdefault.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=nYLEWCzYaIA

Filmpje ziet er bekend uit, is die niet al eens besproken hier?

Loopt eigenlijk nog goed af, gezien de uitwijkmogelijkheid in de vorm van een fietspad en het gebrek aan fietsers op dat moment.

Bestuurder van de Opel is natuurlijk het meest fout want die gooit de auto blind naar links toe. Helemaal achterlijk is het feit dat ze al naar links stuurt en dan pas het knipperlicht aan gooit. Maar inhalen voor een zijweg is ook niet erg slim.

Zodra jij (ik neem aan dat dit jouw filmpje is) de inhaalactie begint had je volgens mij kunnen zien dat er een zijweg verderop ligt. Waar de auto met paardentrailer in wilt draaien. Die Opel Astra zit 100% fout maar helaas zijn er zulke idioten op de weg te vinden.

Vandaag was het erg lastig communiceren in het verkeer. Situatie: op een gracht staat een vrachtwagen midden op de weg waar ik achter wil parkeren. Er stond een auto in het parkeervak met remlichten aan maar die gingen weer uit dus ik dacht dat deze niet weg wilde rijden. Maar opeens begint die auto toch naar achteren te rijden toen het wel erg krap werd en ik op de claxon drukte. De auto stond normaal geparkeerd in het midden van drie parkeervakken dus stapte ik uit om uit te leggen wat volgens mij de beste manier was om de auto weg te laten rijden. Ik zou naar achteren rijden zodat de auto dwars in het midden van de drie parkeervakken zou kunnen staan. Vervolgens zou ik naar voren rijden zodat de auto makkelijk naar achteren zou kunnen rijden. Helaas was de bestuurder een oude buitenlandse man die het allemaal niet echt leek te snappen. Eerst zette hij zijn auto zo neer dat ik er niet links of rechts omheen kon. Daarop probeerde ik weer uit te leggen wat mij het beste leek maar vervolgens parkeerde hij zijn auto in het middelste parkeervak op de normale manier zoals hij al in het begin stond. Toen besloot ik rechts naast hem te gaan parkeren. Het was krap maar moest makkelijk lukken toen ik opeens in mijn linkerspiegel zag dat hij naar achteren begon te rijden. Het leek er sterk op dat we elkaar aangetikt hadden hoewel ik niks gehoord had maar dat kon komen door de regen en blower die aanstond. Vervolgens ben ik gaan afwachten of hij naar me toe zou komen maar dat was niet het geval. Toen hij het parkeervak uit was checkte ik mijn auto voor schade maar er was niks te zien. Toch hoop ik niet voor de beste man dat hij schade had maar anders was het toch echt zijn eigen schuld. Achteraf gezien had het makkelijker geweest om hem in het 1e parkeervak te laten parkeren dan had hij het misschien wel gesnapt.

Blik_op_wielen zei:
Waar de auto met paardentrailer in wilt draaien.
Fout van mij maar mensen die hij kant, hij zalt, hij magt of hij wilt schrijven kan ik niet serieus nemen.

Zoals je al schreef 100% Astra, en verdorie keeeuuuurig opgelost door de filmer!

Van de week ook twee gevalletjes mogen aanschouwen op toevallig dezelfde dag.
Eerst rijd ik achter een lesauto die een zebrapad in een bocht nadert. Er komen voetgangers aan die duidelijk wilden oversteken en net op het punt stonden de eerste stap op het zebrapad te zetten. Meneer lesauto reed echter gewoon door of er niks aan de hand is. Niet eens gas los, geen remlichten gezien.

Daarna op julianaplein sta ik te wachten voor het stoplicht. Voor mij en naast mij stonden ook allemaal auto´s stil. En dan komt er een motorrijder aan die tussen de auto´s door wil rijden. Maar dat probeert hij wel met twee van die enorme kisten op de zijkant van zijn motor. Schijnbaar hinderde een auto hem want de motorrijder werd ineens erg boos op een bestuurder in een auto. Meneer begon te slaan op de zijruit van de auto en trok de deur open om hem vervolgens weer dicht te gooien. Tja als je dan zo nodig tussen de auto´s door moet rijden neem dan tenminste niet van die dikke koffers mee die je breedte toch aanzienlijk vergroten.

Sowieso: tussen de auto's doorrijden mag, maar het moet wel kunnen. Als de andere weggebruikers zich netjes aan de regels houden maar geen ruimte laten voor een tussen de rijen door rijdende motor, is dat pech voor de motorrijder. Er kan immers een reden zijn waarom een andere weggebruiker geen ruimte kan of wil maken (obstakel aan de andere kant van het voertuig, bijvoorbeeld).

Er geen reden toe zien is ook een reden. ;)

Korter gezegd: dat het mag, betekent nog niet dat het een recht is.

Is een belachelijke actie van de motorrijder maar begrijp ook niet zo goed waarom automobilisten de auto niet iets meer aan de zijkant tot stilstand brengen. Is toch niet zo moeilijk?

Toetsje zei:
Is een belachelijke actie van de motorrijder maar begrijp ook niet zo goed waarom automobilisten de auto niet iets meer aan de zijkant tot stilstand brengen. Is toch niet zo moeilijk?

Wel als je "haast" hebt en jaloers bent op een medeweggebruiker die niet (of iets korter) hoeft te wachten.
Kwestie van mentaliteit? Slecht :? humeur? Of nog nooit gehoord van "leven en laten leven"? Weet ik veel... :S

Tuurlijk, als er iemand aan komt die er langs wil dan heb je maar opzij te gaan!

Moest je veel afremmen, Sarcast?

Vind 't wel een redelijk nette actie van de Caddy.. Jij zat nog net niet in z'n dode hoek, denk ik.

Caddy had ook niet naar links gehoeven, dat zag hij/zij kennelijk ook in en ging weer terug naar de middenbaan.

Durashift zei:
Moest je veel afremmen, Sarcast?
Nou beetje afstand nemen moest wel weer ja. Toet was meer van de schrik. wie verwacht hem nou terug?

Vind 't wel een redelijk nette actie van de Caddy..
Een richtingaanwijzer zou het leed nog wel enigszins verzacht kunnen hebben.

En zoals ik in een ander topic al opperde: totaal nutteloos die toet. Hiermee wendt je het probleem niet af, al was het maar omdat je er te laat mee was. Dus waarom toet je in dit geval?
En waarom dat ding in de eerste plaats al naar links ging is mij een raadsel. Hij was bepaald niet bezig met inhalen.

Paulus0013 zei:
Dus waarom toet je in dit geval?
Sneller was ik niet bij de claxon, als hij richting aangegeven had voor de strookwissel, had ik die waarschijnlijk wel kunnen voorkomen.

Maar ach, het heeft hem er in ieder geval op geattendeerd dat ik daar was. Ik heb wel eens nodelozere toets gehoord.

Jazzik zei:
Toetsje zei:

Wel als je "haast" hebt en jaloers bent op een medeweggebruiker die niet (of iets korter) hoeft te wachten.
Kwestie van mentaliteit? Slecht :? humeur? Of nog nooit gehoord van "leven en laten leven"? Weet ik veel... :S
Of gewoon er niet bij stilstaan? Zich van geen kwaad bewust? Grappig dat het meteen in de hoek van opzet wordt gezocht... ;)

Het is ook wat anders dan het portier openen of van rijstrook wisselen zonder achter je te kijken. Ook dat hoeft geen opzet te zijn, maar is wel verwijtbaar fout.

Carfanatic zei:
Zodra jij (ik neem aan dat dit jouw filmpje is)

nee.

Je schoot in de verdediging dus het klonk wel zo. Maar dat is dan helemaal duidelijk.

Sarcast zei:
Blik_op_wielen zei:
Waar de auto met paardentrailer in wilt draaien.
Fout van mij maar mensen die hij kant, hij zalt, hij magt of hij wilt schrijven kan ik niet serieus nemen.

Hij wil zal inderdaad goed zijn maar eigenlijk vind ik wilt beter klinken.:}

En gisteren maakte ik een soortgelijke actie mee als die uit het filmpje van de inhaalactie. Daar had ik ook beter op kunnen anticiperen want de situatie zag ik ruim van tevoren maar ik had er geen zin in, omdat ik de laatste afslag moest nemen om thuis te komen. Er was eens een onderzoek waaruit bleek dat de kans op ongelukken groter wordt naarmate de bestemming dichterbij komt en dat geloof ik wel.

Situatie: twee rijstroken met verkeerslichten die op groen staan en op de rechter rijstrook staat iemand te dromen. De achterligger staat netjes te wachten maar op het moment dat ik aan kom rijden gooit ze de auto zonder te kijken of het knipperlicht te gebruiken helemaal naar links. Ik ben vol in de remmen gegaan en heb tegelijkertijd mijn claxon onafgebroken laten horen. Het was echt net niet raak.

Blik_op_wielen zei:
Er was eens een onderzoek waaruit bleek dat de kans op ongelukken groter wordt naarmate de bestemming dichterbij komt en dat geloof ik wel.
Dat onderzoekje was onzin. Mensen krijgen meer ongelukken dichter bij huis omdat ze dichter bij huis meer rijden.

Vrachtwagen toeterde al omdat de BMW naar zijn zin niet snel genoeg wegreed (microfoon is een beetje aan het einde)
Maar....

Sarcast zei:
Blik_op_wielen zei:
Er was eens een onderzoek waaruit bleek dat de kans op ongelukken groter wordt naarmate de bestemming dichterbij komt en dat geloof ik wel.
Dat onderzoekje was onzin. Mensen krijgen meer ongelukken dichter bij huis omdat ze dichter bij huis meer rijden.

Vrachtwagen toeterde al omdat de BMW naar zijn zin niet snel genoeg wegreed (microfoon is een beetje aan het einde)
Maar....
Je had gas bij moeten geven om tussen die laatste 2 auto's te komen.

Ik weet dat het niet verantwoord is maar ik zie het steeds vaker en ik geef altijd wat extra gas zodat ze schrikken. Uiteraard wel op een veilige manier (:B

Terug
Bovenaan