Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
BMW Power zei:Wat vinden jullie? Is het terecht dat mijn vriendin, toen ze hier claxonneerde, allerlei handgebaren naar haar hoofd kreeg?
YouTube
Durashift zei:BMW Power zei:Wat vinden jullie? Is het terecht dat mijn vriendin, toen ze hier claxonneerde, allerlei handgebaren naar haar hoofd kreeg?
YouTube
Terecht of niet, ik kan mij wel voorstellen dat je vriendin, in de blauwe Fiesta, de situatie van 'geen voorrang krijgen terwijl je er, naar de letter van de wet wel recht op hebt' iets hoffelijker had kunnen oplossen..
Zoals ik het zie, kijkt jouw vriendin maar kort voor haar auto, doordat ze vrij abrupt moet stoppen.. Ze 'duwt' door.. terwijl ze de situatie minstens al op 1/4 had zien kunnen aankomen..
Beter nog, ze kan zien, bij het naar links kijken (richting Caddy) dat de weg waar zij naar toe wil opstroopt (de blauwe vrachtwagen op 1/2)
Je ziet het opkomende verkeer op 1/4 ook 'stroperig' rijden en in dergelijke gevallen is het 'rits' principe naar mijn mening een goed alternatief tov het 'verkeer op de rotonde heeft voorrang'.
Het is een uitdrukking van deze tijd.. direct reageren op niet verkregen rechten.
Boppie zei:Zit net een bericht op nu.nl te lezen over een trucker die in België een paar kilometer een luxe auto meesleurt onder zijn oplegger........en het gewoon niet doorhebben. Wat een ongelooflijke zakkenwasser ben je dan.
Zollie zei:Boppie zei:Zit net een bericht op nu.nl te lezen over een trucker die in België een paar kilometer een luxe auto meesleurt onder zijn oplegger........en het gewoon niet doorhebben. Wat een ongelooflijke zakkenwasser ben je dan.
Ja, best hufterig om je luxewagen onder een vrachtwagen te leggen zonder te kijken, schade te veroorzaken en dan nog de man zijn kostbare tijd opeisen om je wagen eronderuit te halen. Verdorie al dat ongemak voor de brave trucker omdat de luxewagen graag wat gratis kilometers wilde meepakken onder de oplegger, hufter!
Maar serieus, je merkt het niet met je truck, en hoe blind ben je als je je wagen onder een oplegger weet te rijden?
Joël D. zei:https://www.youtube.com/watch?v=u-QHb43a0h0
En nog boos terug kijken als ik hem kwaad aan kijk.![]()
Ik zie een uitrit en een driesprong, twee redenen dus om aan te nemen dat het niet onmogelijk moet zijn om daar op de rijbaan stil te staan danwel net vanuit stilstand in beweging te komen. Eén voordeel: je bent wettelijk verplicht om tot stilstand te kunnen komen binnen de ruimte die je kunt overzien. Dus wat dat betreft zat je netjes binnen de marge...Joël D. zei:https://www.youtube.com/watch?v=u-QHb43a0h0
Joël D. zei:Er is gewoon totaal geen reden om daar stil te staan.
Joël D. zei:Nadat ik er langs reed, bleef hij ook staan.
Joël D. zei:https://www.youtube.com/watch?v=u-QHb43a0h0
Micha D zei:Dat huis heeft iets verderop nog een uitrit, waar hij er ook gemakkelijk uit had gekund
Joël D zei:Ik had gehoopt dat hij na het claxonneren weg zou rijden, maar dat was dus niet het geval.
caspervanc zei:Ik weet niet waarom de man met de Volvo daar stond, maar het feit dat hij even de rem aantikt wanneer de auto Joël in zicht komt, verklaart m.i. dat hij zich ervan bewust is dat hij daar gevaarlijk staat. Waarschijnlijk ook nog bekend met de situatie.
Ik zou ff achter hem hebben gewacht zodat ie zijn manoeuvre makkelijker had kunnen maken..
Ok. En wat nou als die Volvo daar naar links had gewild en er komt een tegenligger aan?Joël D. zei:Er is gewoon totaal geen reden om daar stil te staan. Nadat ik er langs reed, bleef hij ook staan. Als je vanaf een oprit komt (wat zou kunnen, en waar ik rekening mee houd), dan heb je al snelheid als je weg rijdt, hij stond midden op de weg stil, na een scherpe bocht
Op een filmpje (of als bijrijder) lijkt het vaak heftiger te gaan dan je het als bestuurder beleeft. Mij leek het ook een beetje een bruuske beweging, maar als je zelf achter het stuur zit lijkt het wellicht een stuk vloeiender te gaan.der Magistrat zei:Ik vermoed dat ik het daarom vergelijkbaar had opgelost, al was ik er wat rustiger voorbij gereden.
Dat dus. Wat een nodeloos opgefokt gedrag.Wrangler zei:Joël D. zei:https://www.youtube.com/watch?v=u-QHb43a0h0
Met alle respect Joël, ik weet niet precies wat idioter is: degene die blijkbaar even stilstaat op de weg (op zoek naar een adres of wat dan ook) of degene die met hoge snelheid de bocht omkomt en op de claxon hangt en de ander beschuldigd van idiote actie.
In het verkeer moet je eenmaal rekening houden met het onverwachte,
Voor hetzelfde geld komt er een of andere idioot met 60 door die bocht, die niet meer kan stoppen. Ik wil daar gewoon niet stil staan, dus ik ga er langs.
Paulus0013 zei:Als je nog tijd hebt om te toeteren, is er helemaal niets aan de hand. Beetje rare focus ook altijd op dat getoeter. Als er stront aan de knikker is, is dat het laatste dat je uit je situatie gaat redden. Remmen of sturen voegen nog iets toe als iets fout gaat. Toeteren niet, voordat een ander heeft gereageerd, als ie al niet bevriest, is het te laat.
Schrikken is wellicht een natuurlijke reactie, maar zeker in lastige situaties is er geen tijd voor angst of emotie.
Je zag dat maffe gedrag ook terug in dat programma op BNN. Lekker je handen voor je ogen doen en de auto totaal los laten als iets fout gaat. Want dan komt het uit zichzelf wel goed natuurlijk.
FrankdCI zei:Af en toe een claxonneren om een andere weggebruiker ergens op te attenderen is toch helemaal geen probleem wat mij betreft, iedereen maakt wel eens een foutje en helaas zijn veel te veel weggebruikers alleen met zichzelf bezig en letten ze er helemaal niet op hoe hun weggedrag op andere bestuurders overkomt.
Durashift zei:Inderdaad. Al heb je maar zo'n draaibare camera naast de binnenspiegel hangen
Misschien zou ik in zo'n geval wél claxonneren als ik naast de auto rijdt.. om aandacht te trekken, uiteraard bedacht op een 'schrik' reactie van de smartphone kijkster..
Dan zou ik de halve dag kunnen gaan toeteren. Dat gaat zijn doel ook totaal voorbij lijkt mij.FrankdCI zei:Paulus0013 zei:Als je nog tijd hebt om te toeteren, is er helemaal niets aan de hand. Beetje rare focus ook altijd op dat getoeter. Als er stront aan de knikker is, is dat het laatste dat je uit je situatie gaat redden. Remmen of sturen voegen nog iets toe als iets fout gaat. Toeteren niet, voordat een ander heeft gereageerd, als ie al niet bevriest, is het te laat.
Schrikken is wellicht een natuurlijke reactie, maar zeker in lastige situaties is er geen tijd voor angst of emotie.
Je zag dat maffe gedrag ook terug in dat programma op BNN. Lekker je handen voor je ogen doen en de auto totaal los laten als iets fout gaat. Want dan komt het uit zichzelf wel goed natuurlijk.
Auto rijden is vooral ook communiceren met de andere weggebruikers; basale dingen zoals richting aangeven, maar ook hoe je jouw voertuig op de weg positioneert, niet heel hard op een rotonde of voorrangsweg afrijden en pas op het laatst remmen, oogcontact zoeken om te kijken of een bestuurder jou heeft opgemerkt etc.
Af en toe een claxonneren om een andere weggebruiker ergens op te attenderen is toch helemaal geen probleem wat mij betreft, iedereen maakt wel eens een foutje en helaas zijn veel te veel weggebruikers alleen met zichzelf bezig en letten ze er helemaal niet op hoe hun weggedrag op andere bestuurders overkomt.