Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
wat een draak van een weginrichting zeg.Sarcast zei:
Wrangler zei:Ben ik de enige die het opvalt, dat de reacties van Geelhoed op de acties van anderen steeds feller / duidelijker worden?
De filmpjes zijn eigenlijk bedoeld om aan te tonen dat ergens een idiote acties gebeuren in het verkeer, maar ik wordt nogal afgeleid door de reacties van de camera-auto.![]()
Sarcast zei:
Wrangler zei:De filmpjes zijn eigenlijk bedoeld om aan te tonen dat ergens een idiote acties gebeuren in het verkeer
Sarcast zei:Wrangler zei:De filmpjes zijn eigenlijk bedoeld om aan te tonen dat ergens een idiote acties gebeuren in het verkeer
Jup, en steeds vaker bevatten ze kritiek op de wegbeheerder. Maar misschien moet ik dat inderdaad niet hier posten.
Boppie zei:Sarcast zei:Wrangler zei:De filmpjes zijn eigenlijk bedoeld om aan te tonen dat ergens een idiote acties gebeuren in het verkeer
Jup, en steeds vaker bevatten ze kritiek op de wegbeheerder. Maar misschien moet ik dat inderdaad niet hier posten.
Betekent nog niet dat je zo moet gaan rijden.
Lycan_Capri zei:"Vriendjespolitiek"
Bij jou of een andere burger had gewoon het hele dak eraf gegaan
Als in het houden aan de regels? Nee, laten we dat vooral niet doen.Boppie zei:Betekent nog niet dat je zo moet gaan rijden.Sarcast zei:Wrangler zei:De filmpjes zijn eigenlijk bedoeld om aan te tonen dat ergens een idiote acties gebeuren in het verkeer
Sarcast zei:Als in het houden aan de regels? Nee, laten we dat vooral niet doen.Boppie zei:Betekent nog niet dat je zo moet gaan rijden.Sarcast zei:Wrangler zei:De filmpjes zijn eigenlijk bedoeld om aan te tonen dat ergens een idiote acties gebeuren in het verkeer
Er rijdt iemand links, die is blijkbaar aan het voorsorteren, anders zou je wel gewoon rechts houden niet?Boppie zei:Er zal ongetwijfeld iets niet goed zijn, maar om nu zo te gaan rijden.
De medeweggebruiker houdt zich niet aan de regels, hoezo heeft die er niets mee te maken?Wrangler zei:Ik snap de frustraties wel, maar de "wegbeheerder" en medeweggebruikers hebben niets aan deze acties en filmpjes.
Allereerst dankt voor uw melding. De filmpjes die u hierbij gemaakt heeft zijn bijzonder verhelderend. Ik ben vanaf 2012 beheerder van verkeersregelinstallaties. En deze klacht is voor mij nieuw. Ik zal deze klacht in behandeling nemen.
. En door de wijze waarop u de meldingen doorgeeft, kunnen we de borden goed beoordelen. Dank daarvoor.
Nee hoor, ze kiezen voor de makkelijkste weg. Het dak eraf is nog altijd een "last resort", want ook potentieel gevaarlijk voor de hulpverleners. Het verschil is dat deze auto van binnen ruim en hoog is, in ieder geval ruim en hoog genoeg om de gewonde er netjes uit te krijgen zonder het dak eraf te hoeven halen. Is ook prettiger voor de hulpverleners, scheelt klim- en tilwerk.Lycan_Capri zei:"Vriendjespolitiek"
bat zei:Nee hoor, ze kiezen voor de makkelijkste weg. Het dak eraf is nog altijd een "last resort", want ook potentieel gevaarlijk voor de hulpverleners. Het verschil is dat deze auto van binnen ruim en hoog is, in ieder geval ruim en hoog genoeg om de gewonde er netjes uit te krijgen zonder het dak eraf te hoeven halen. Is ook prettiger voor de hulpverleners, scheelt klim- en tilwerk.Lycan_Capri zei:"Vriendjespolitiek"
Lycan_Capri zei:bat zei:Nee hoor, ze kiezen voor de makkelijkste weg. Het dak eraf is nog altijd een "last resort", want ook potentieel gevaarlijk voor de hulpverleners. Het verschil is dat deze auto van binnen ruim en hoog is, in ieder geval ruim en hoog genoeg om de gewonde er netjes uit te krijgen zonder het dak eraf te hoeven halen. Is ook prettiger voor de hulpverleners, scheelt klim- en tilwerk.Lycan_Capri zei:"Vriendjespolitiek"
Ik blijf bij mijn opmerking.
Onderbouwing?:
Auto is ondanks dat deze dienst doet bij een huisarts gewoon van de hulpdiensten en het zou te duur zijn voor ze als ze em moeten vervangen
Ik dacht dat er een onderbouwing kwam. Er kwam alleen een vage verdachtmaking. Toch weer jammer van m'n tijd.Lycan_Capri zei:Ik blijf bij mijn opmerking.
Onderbouwing?:
Auto is ondanks dat deze dienst doet bij een huisarts gewoon van de hulpdiensten en het zou te duur zijn voor ze als ze em moeten vervangen
Lycan_Capri zei:Heel vervelend voor haar nabestaanden
Maar eerlijk gezegd kan ik geen medelijden hebben met iemand die zo achterlijk / lomp is (was in dit geval)
Lycan_Capri zei:bat zei:Nee hoor, ze kiezen voor de makkelijkste weg. Het dak eraf is nog altijd een "last resort", want ook potentieel gevaarlijk voor de hulpverleners. Het verschil is dat deze auto van binnen ruim en hoog is, in ieder geval ruim en hoog genoeg om de gewonde er netjes uit te krijgen zonder het dak eraf te hoeven halen. Is ook prettiger voor de hulpverleners, scheelt klim- en tilwerk.Lycan_Capri zei:"Vriendjespolitiek"
Ik blijf bij mijn opmerking.
Onderbouwing?:
bat zei:Het is weerbrommermotorweer. En dus ook weer motorrijderergenissenweer. Verkeerslicht, motor rijdt over de strook voor rechtsaf ons voorbij en zet z'n rochelbak voor de stopstreep en schuin voor mij neer. Groen, meneer weet niet zo snel weg te rijden. Het scheelde weinig of hij had klem gezeten onder m'n voorbumper. En vervolgens keek meneer mij boos aan. Ja sukkel, als je zo nodig vooraan wilt staan, moet je ook een beetje rap wegrijden. Het is nou ook weer niet bepaald een sportwagen waar ik in rij...
bat zei:Het is weerbrommermotorweer. En dus ook weer motorrijderergenissenweer. Verkeerslicht, motor rijdt over de strook voor rechtsaf ons voorbij en zet z'n rochelbak voor de stopstreep en schuin voor mij neer. Groen, meneer weet niet zo snel weg te rijden. Het scheelde weinig of hij had klem gezeten onder m'n voorbumper. En vervolgens keek meneer mij boos aan. Ja sukkel, als je zo nodig vooraan wilt staan, moet je ook een beetje rap wegrijden. Het is nou ook weer niet bepaald een sportwagen waar ik in rij...
Een 24-jarige vrouw uit Steenbergen heeft tientallen kilometers spookgereden op de A58 omdat zij de aanwijzingen van haar navigatie volgde. Dat verklaarde ze naderhand op het politiebureau.
Ze veroorzaakte bijna een frontale botsing, maar bleef onverstoorbaar met 100 kilometer per uur tegen het verkeer inrijden. Dat gebeurde donderdag op de A58 van Bergen op Zoom richting Zeeland, meldde de politie vandaag.
Zelfs toen een politieauto haar tegemoet kwam met lichtsignalen en een stopteken, stopte de spookrijdster niet. De agenten moesten uitwijken om een aanrijding te voorkomen.
Toen de vrouw eindelijk stopte, verklaarde ze dat ze door werkzaamheden de weg kwijt was geraakt. Haar navigatie had haar de verkeerde kant op gestuurd, zei ze.
https://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3648006/2014/05/03/Spookrijdster-geeft-schuld-aan-navigatie.dhtml
Als je bang bent omver gereden te worden, moet je niet gaan motorrijden. Bij het verkeerslicht omver gereden worden, levert doorgaans hooguit wat krassen en een blauwe plek op (echt veel ruimte heeft de auto immer sniet om snelheid te maken voordat ie je raakt), op de snelweg over het hoofd gezien worden, kan je je leven kosten. Cijfers heb ik niet, maar dat laatste gebeurt voor mijn gevoel sneller dan het eerste.Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Voor wat betreft jouw irritatie bij het wegrijden, dat is inderdaad behoorlijk vervelend. Vergeet echter niet dat motorrijders kwetsbare verkeersdeelnemers zijn (helaas gedragen ze zich lang niet altijd zo). Het wil nogal eens gebeuren dat automobilisten motorrijders over het hoofd zien bij het verkeerslicht. Om te voorkomen dat je als motorrijder geplet wordt tussen twee auto's ga je daarom dus vooraan staan. Stukje eigen veiligheid. Dat meneer dat deed over de andere voorsorteerstrook heeft er wellicht mee te maken dat hij geen krassen wilde maken op zijn motor en/of de wachtende auto's.
N.B. Zelf heb ik geen motorfiets, erger me vaak genoeg kapot aan tweewielige "coureurs" maar begrijp die actie bij het verkeerslicht dan weer wel.
Mwoach, ik reed rustig weg en was ook niet van plan een sprintje te trekken. Ik had het vooral vervelend gevonden die motor onder m'n bumper vandaan te moeten laten plukken en alle nasleep daarvan (waaronder dat het niet ondenkelijk is dat ik uiteindelijk een groot deel, zoniet de volledige aansprakelijkheid op mijn conto zou krijgen).BMW Power zei:Dit herken ik en vind ik ook zeer irritant. Als ik vooraan sta wil ik vaak gewoon sportief wegrijden, maar dan komt er weer zo'n voordringer voor je staan![]()
En tegemoet komend verkeer is verder niet raar ofzo? Zelf nadenken is teveel moeite? Waar mijn navigatie me ook heen stuurt, zodra ik koplampen op me af zie komen ga ik me toch al afvragen of ik niet iets verkeerd heb gedaan. Niet stug door rijden onder het motto dat het wel zal kloppen wat ie aangeeft. Dus niet alleen het rijbewijs voor langere tijd innemen, ook een psychisch onderzoek en wat mij betreft zelfs een voorwaardelijke celstraf. Te hard rijden kan gevaarlijk en ongewenst zijn, maar ik vind dit nog wel een stuk verder gaan dan dat.Toen de vrouw eindelijk stopte, verklaarde ze dat ze door werkzaamheden de weg kwijt was geraakt. Haar navigatie had haar de verkeerde kant op gestuurd, zei ze.
Dat klopt, vandaar ook mijn "doorgaans". Maar dan nog vind ik het geen reden om 2 verkeersovertredingen te begaan. Vooral niet als je vervolgens alsnog in een situatie terecht komt waarbij dergelijk letsel het resultaat kán zijn.Paulus0013 zei:Ja ho eens. Als je omvalt met je motor terwijl je stilstaat is er al kans op letsel. Je sleutelbeen breken is dan al niet ongewoon. Ook op lagere snelheid onderuit gaan kan al tot vervelende verwondingen leiden. Ongelukkig terecht komen heb je niet altijd zelf in de hand.
bat zei:Als je bang bent omver gereden te worden, moet je niet gaan motorrijden. Bij het verkeerslicht omver gereden worden, levert doorgaans hooguit wat krassen en een blauwe plek op (echt veel ruimte heeft de auto immer sniet om snelheid te maken voordat ie je raakt), op de snelweg over het hoofd gezien worden, kan je je leven kosten. Cijfers heb ik niet, maar dat laatste gebeurt voor mijn gevoel sneller dan het eerste.Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Voor wat betreft jouw irritatie bij het wegrijden, dat is inderdaad behoorlijk vervelend. Vergeet echter niet dat motorrijders kwetsbare verkeersdeelnemers zijn (helaas gedragen ze zich lang niet altijd zo). Het wil nogal eens gebeuren dat automobilisten motorrijders over het hoofd zien bij het verkeerslicht. Om te voorkomen dat je als motorrijder geplet wordt tussen twee auto's ga je daarom dus vooraan staan. Stukje eigen veiligheid. Dat meneer dat deed over de andere voorsorteerstrook heeft er wellicht mee te maken dat hij geen krassen wilde maken op zijn motor en/of de wachtende auto's.
N.B. Zelf heb ik geen motorfiets, erger me vaak genoeg kapot aan tweewielige "coureurs" maar begrijp die actie bij het verkeerslicht dan weer wel.
Hier begin een motorrijder 2 overtredingen, mogelijk om zichzelf te beschermen tegen een hypotetisch gevaar. Resultaat: hij werd alsnog bijna omver gereden. Al met al lijkt me dit alles niet echt de bedoeling.
Mijn gevoel (vooroordeel) is dat de meeste motorrijders dit doen, omdat ze weten dat ze potentieel sneller op kunnen trekken dan de meeste auto's en gewoon geen zin hebben om misschien even te moeten wachten.
Leon in z'n SEAT zei:Die foto schreeuwt om een toelichting Janus...Ook goeiemorgen, eerst de link bekijken en dan pas lopen zeuren Leon![]()
Dat is wat anders dan je eerst zei:Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Het gaat niet om auto's die je over het hoofd zien bij het wegrijden (waarom zou je dan vooraan willen staan?) maar om auto's die achteraan aansluiten bij het verkeerslicht en dus te laat remmen. Met 15 km/u geplet worden tussen twee auto's doet ook gewoon goed pijn.
Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Het wil nogal eens gebeuren dat automobilisten motorrijders over het hoofd zien bij het verkeerslicht.
Geen lontje hier, ik snap niet helemaal waar je dat op baseert...Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Of brandt het lontje ook al op als er bij het verkeerslicht een automobilist voor je zijn motor stil laat vallen?
Zolang er in onze beide gevallen geen sprake is van een deugdelijk onderzoek, behoud ik mij het recht voor te vermoeden dat het gros van de motorrijders het vooral "makkelijk" vindt dat ze het rijtje voorbij kunnen en soms ook mogen.Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Er zullen vast motorrijders zijn die het voornamelijk doen om als eerste weg te zijn bij het verkeerslicht maar de hoofdreden is in de meeste gevallen toch echt de (eigen) veiligheid.
bat zei:Dat is wat anders dan je eerst zei:Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Het gaat niet om auto's die je over het hoofd zien bij het wegrijden (waarom zou je dan vooraan willen staan?) maar om auto's die achteraan aansluiten bij het verkeerslicht en dus te laat remmen. Met 15 km/u geplet worden tussen twee auto's doet ook gewoon goed pijn.
bat zei:Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Het wil nogal eens gebeuren dat automobilisten motorrijders over het hoofd zien bij het verkeerslicht.
In de situatie die jij nu beschrijft gaat het niet zozeer om het over het hoofd zien van de motor die tussen 2 auto's staat, maar het over het hoofd zien van het hele rijtje wachtenden. Die reden snap ik beter.
bat zei:Geen lontje hier, ik snap niet helemaal waar je dat op baseert...Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Of brandt het lontje ook al op als er bij het verkeerslicht een automobilist voor je zijn motor stil laat vallen?![]()
bat zei:Ja sukkel, als je zo nodig vooraan wilt staan, moet je ook een beetje rap wegrijden.
bat zei:Zolang er in onze beide gevallen geen sprake is van een deugdelijk onderzoek, behoud ik mij het recht voor te vermoeden dat het gros van de motorrijders het vooral "makkelijk" vindt dat ze het rijtje voorbij kunnen en soms ook mogen.Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Er zullen vast motorrijders zijn die het voornamelijk doen om als eerste weg te zijn bij het verkeerslicht maar de hoofdreden is in de meeste gevallen toch echt de (eigen) veiligheid.![]()
Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:bat zei:Dat is wat anders dan je eerst zei:Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:Het gaat niet om auto's die je over het hoofd zien bij het wegrijden (waarom zou je dan vooraan willen staan?) maar om auto's die achteraan aansluiten bij het verkeerslicht en dus te laat remmen. Met 15 km/u geplet worden tussen twee auto's doet ook gewoon goed pijn.
In eerste instantie bedoelde ik hetzelfde, ik drukte me helaas wat ongelukkig uit.
Zoals de gemiddelde (lease)rijder afremt, vol en pas op het laatste moment, lijkt iedereen een bedreiging te vormen.Durashift zei:Daarnaast kan de motorrijder gewoon in zijn spiegel kijken en als hij de indruk heeft dat de achterligger hem niet ziet.. ff gauw naast de rij auto's 'schieten'.
Dat het in de stad ook mis kan gaan blijkt wel uit het volgende verhaal: een kennis van me - niet schrikken, geen borrelpraat - stond eens met z'n auto voor het verkeerslicht te wachten in de stad. Maximaal 50 km/u daar, en door de diverse bochten e.d. kun je daar eigenlijk ook niet harder. Toch wist een vrachtwagenchauffeur het te presteren om de hele rij stilstaande auto's over het hoofd te zien en is er, ondanks een verlate remactie, met een lekker vaartje bovenop geklapt. Eerder genoemde kennis stond achteraan in de rij, maar zag in z'n spiegel de vrachtwagen iets te snel dichterbij gekomen. Hij is dus last minute het naastgelegen parkeerterrein opgeschoten. Voor hem is het dus goed afgelopen, maar het had heel makkelijk heel anders kunnen gaan. Verder deel ik de vaker genoemde mening: als motorrijder mag je best 'voorkruipen' omdat je zo snel denkt te zijn, maar dan moet je dat ook waarmaken. Daarbij valt mij trouwens op dat juist die tourrijders sneller weg zijn (beter opletten?) dan die snelle straatracers. Maar goed, da's gevoelsmatig, kan het niet met cijfers onderbouwen.Durashift zei:Ik snap de 'verkeersveiligheid' reden deels.. op een provinciale weg kan ik mij dit voorstellen.. in de stad niet. Daarnaast kan de motorrijder gewoon in zijn spiegel kijken en als hij de indruk heeft dat de achterligger hem niet ziet.. ff gauw naast de rij auto's 'schieten'.