Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Huh??? Ik dacht even lollig uit de hoek te komen door te reageren op het feit dat je z'n privacy respecteerde...Janus Diedericus zei:Inderdaad, alle letters, cijfers, koppeltekens en natuurlijk de duplicaatcode waren geel gemaakt.
Nog iets dichter er op voordat je gaat inhalen en ook nog net iets verder naar links. Als een tegenligger exact hetzelfde doet, dan eet je voortaan door een rietje. Als je afstand houdt, dan zie je meer. Ook heb je ruimte om een aanloop te nemen bij het inhalen.PauseBreak zei:
Paulus0013 zei:Nog iets dichter er op voordat je gaat inhalen en ook nog net iets verder naar links. Als een tegenligger exact hetzelfde doet, dan eet je voortaan door een rietje. Als je afstand houdt, dan zie je meer. Ook heb je ruimte om een aanloop te nemen bij het inhalen.PauseBreak zei:
Zulke figuren zouden ze ook eens per direct het rijbewijs moeten afnemen en op cursus moeten sturen. Want als het op deze manier fout gaat, dan gaat het ook gelijk goed fout.
Wrangler zei:Niet om het even, maar je hebt commentaar op anderen. Zet je filmpje eens stil op 16 seconden.
Wat doe jij daar dan? Jij gaat inhalen terwijl je voorganger je het zicht op tegenliggers blokkeert (die is nog op de andere rijstrook).
Net zo gevaarlijk, wel met het verschil dat er nu ruimte is om op tijd te remmen.
Wrangler zei:Overigens over de VW (Polo) gesproken, die haalt het ook maar net voor de vrachtwagen langs terwijl de Mazda nadert. Doet me denken aan het dodelijke ongeval van afgelopen maand op de N36.
Lycan_Capri zei:'s Avonds op de terugweg van Barendrecht naar Middelburg via de N59 2 Belgen voor me die redelijk ruim onder de Vmax bleven (en geen ruimte om fatsoenlijk in te halen, so be it dan maar ff doorbijten en achter ze aan blijven sukkelen). Vervolgens kom je bij de verkeerslichten met flitsers op 70km/u (+roodlicht) en dan remmen die @$#@ belgen al op ruim 500m voor dat kruispunt af tot nog geen 50km/u om vervolgens weer rustig te versnellen richting de 70km/u.
Dit was niet de eerste keer dat ik zo'n situatie zat met een Belg, ik zie het ze bijna allemaal zo doen. Wordt het die lui aangeleerd om op die manier te rijden ofzo?
Het rijden op zich niet zozeer. Meer hoe mensen daar op reageren en mee om gaan.Te hard rijden kan! gevaarlijk zijn.
Te langzaam rijden is minstens net zo (al dan niet meer) gevaarlijk
PauseBreak zei:Wrangler zei:Niet om het even, maar je hebt commentaar op anderen. Zet je filmpje eens stil op 16 seconden.
Wat doe jij daar dan? Jij gaat inhalen terwijl je voorganger je het zicht op tegenliggers blokkeert (die is nog op de andere rijstrook).
Net zo gevaarlijk, wel met het verschil dat er nu ruimte is om op tijd te remmen.
Het verschil is dat ik hiervoor al ruim langs de truck kon kijken (ik vergrootte niet voor niets de tussenafstand) en dus wist dat er voorlopig niks aan
kwam.
PauseBreak zei:Bovendien haal ik in met een veel groter snelheidsverschil en ben dus minder tijd op de rijstrook voor tegemoetkomend verkeer.
PauseBreak zei:Wrangler zei:Overigens over de VW (Polo) gesproken, die haalt het ook maar net voor de vrachtwagen langs terwijl de Mazda nadert. Doet me denken aan het dodelijke ongeval van afgelopen maand op de N36.
Mij ook, daarom heb ik dat stuk er ook in gelaten. Het was behoorlijk close. Goed dat de Mazda-rijder daar op zat te letten.
Durashift zei:PauseBreak zei:Bovendien haal ik in met een veel groter snelheidsverschil en ben dus minder tijd op de rijstrook voor tegemoetkomend verkeer.
Dat valt wel mee, 1 seconde verschil naar mijn waarneming. Van 0:07 t/m 0:18 is de Mazda 3 op de linkerrijstrook. Op 0:16 ga jij zelf naar links (en geeft dan pas (hoorbaar) meer gas) en voegt op 0:26 weer terug naar rechts.
Het is te prijzen dat je meer afstand tot de vrachtauto houdt. Doordat je al zicht heb op de lege baan vóór de Mazda, had je op de rechterbaan ruimte genoeg om te versnellen en meer toe te rijden naar de vrachtwagen. Dan naar links, nogmaals versnellen en dan naar rechts. Dan was je wellicht met 5-6 seconden op linkerbaan duidelijk in het voordeel tov Mazda.
Durashift zei:PauseBreak zei:Wrangler zei:Overigens over de VW (Polo) gesproken, die haalt het ook maar net voor de vrachtwagen langs terwijl de Mazda nadert. Doet me denken aan het dodelijke ongeval van afgelopen maand op de N36.
Mij ook, daarom heb ik dat stuk er ook in gelaten. Het was behoorlijk close. Goed dat de Mazda-rijder daar op zat te letten.
Ik zie de Mazda rijder alleen ietsje pietsje naar de rechter verkanting opschuiven. Ik zie hem niet remmen of inhouden, jij loopt niet op hem in.
Het was krap voor de Polo maar als het echt te krap was had de Mazda rijder wel moeten remmen..
Jup. Alleen jammer is dan weer dat wanneer zoiets in Wegmisbruikers aan de orde komt, dat men het dan vaak bij een pittig gesprek houdt.Bmwlover1 zei:Je kan artikel 5 krijgen als je echt zo traag rijd dat je gevaar veroorzaakt. ( Is maar goed ook )
bat zei:Als ze 50 km/u te "langzaam" rijden op de snelweg, rijden ze even hard als een vrachtwagen (mag). Vind ik toch iets anders dan 50 km/u te hard. Maar goed, ik ben dan ook niet stoer.
Nee jouw reactie is lekker stoer of normaal?bat zei:Als ze 50 km/u te "langzaam" rijden op de snelweg, rijden ze even hard als een vrachtwagen (mag). Vind ik toch iets anders dan 50 km/u te hard. Maar goed, ik ben dan ook niet stoer.
Je vraagt het je af he bij zulke mensen... eerst zo nodig naar rechts willen om verderop toch weer links te gaan rijden.Sarcast zei:
Wat ik niet begrijp in dit filmpje: die CRV wil naar rechts. De exacte reden weten we niet, maar die doet ook niet zo ter zake. Meneer geeft richting aan naar rechts, jij laat een gat ontstaan, CRV begint met invoegen en vervolgens trek je 'm er toch nog rechts langsheen. Waarom in hemelsnaam?Sarcast zei:
Oh ja?Leon in z'n SEAT zei:jij laat een gat ontstaan
Ok, laat ik het anders zeggen: er zit ruimte tussen jou en je voorganger. Niet veel, klopt. Eigenlijk te weinig voor die auto om 'm er netjes tussen te voegen, klopt ook. Maar als je gewoon even het gas los had gelaten dan was er niks aan de hand geweest. Nu zoek je de confrontatie op met daarbij het risico dat er een aanrijding ontstaat. Het feit dat je op die manier rechts inhaalt laat ik voor het gemak dan nog even buiten beschouwing.Sarcast zei:Oh ja?Leon in z'n SEAT zei:jij laat een gat ontstaan
Carfanatic zei:cr-v rijder treuzelt gewoon te lang met het naar rechts gaan.
Nee joh, dat heeft ie dan gezien, is ie zich bewust van en anticipeert ie op dat moment op.Voor hetzelfde geld houdt hij ook voet bij stuk en beland je allebei in de vangrail. Ik ben bang dat je met je Westfield (toch?) dan aan het kortste eind trekt
16.3 meter.Leon in z'n SEAT zei:Ok, laat ik het anders zeggen: er zit ruimte tussen jou en je voorganger. Niet veel, klopt.
Dan had die idioot nog steeds hetzelfde uitgehaald. Er was iets met artikel 54 enzo.Maar als je gewoon even het gas los had gelaten dan was er niks aan de hand geweest.
Kan zijn. Maar als die voorrangafdwingknipperaar wel z'n eigen ding doet - en zelfs al met z'n rechterwielen op jouw rijstrook zit - dan is het toch op z'n zachtst gezegd niet bijster slim om alsnog gas te geven en 'm rechts te passeren. Dat benul zul je zelf ook nog wel hebben toch?Sarcast zei:16.3 meter.Leon in z'n SEAT zei:Ok, laat ik het anders zeggen: er zit ruimte tussen jou en je voorganger. Niet veel, klopt.
Dan had die idioot nog steeds hetzelfde uitgehaald. Er was iets met artikel 54 enzo.Maar als je gewoon even het gas los had gelaten dan was er niks aan de hand geweest.
Als iemand niet op je voorrangafdwingknipper reageert moet je ten eerste niet doordrukken, en ten tweede niet gaan seinen als je op je plaats gezet wordt.