A
Anoniem
Guest
Ik welOrdep zei:Weet niet meer waar ik het zag
https://goo.gl/maps/fzz8z
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik welOrdep zei:Weet niet meer waar ik het zag
Geelhoed zei:Ik welOrdep zei:Weet niet meer waar ik het zag
Bijzondere situatie, zoiets heb ik nog nooit gezien. Weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken. De gedachte dat beide rijstroken 'gelijkwaardig' zijn en dus gezamenlijk een oplossing moeten zoeken (wie gaat eerst) is op zich niet verkeerd. Anderzijds vraag ik me af of elke verkeersdeelnemer hier wel mee overweg kan. Sommige mensen lijken achter het stuur hun gezond verstand volledig kwijt te raken, een situatie waar je dan niet direct ziet wat goed is of wat fout leidt dan tot een meltdown in de bovenkamer. En daarbij: wat is er mis met een standaard ritsconstructie waarbij je één doorgaande rijbaan hebt? Ritsen is een kwestie van fatsoen, dus 'om en om' invoegen. Ik probeer dat altijd zo bewust mogelijk te doen, dus ook daadwerkelijk ruimte maken voor één auto. Uiteraard kom je altijd wel zo'n racekees tegen die meent dat hij er ook nog bij tussen moet. Dramlichtje aan en de plek op eisen. Daar werk ik dus niet aan mee.Geelhoed zei:Ik welOrdep zei:Weet niet meer waar ik het zag
Paulus0013 zei:Leuke voorbeeldsituatie van Geelhoed. Mij totaal onbekend dat zoiets voor kan komen.
En ook ik vraag me af hoe die situatie zich houdt in druk verkeer. Heeft er überhaupt iemand voorrang in die situatie?
Leon in z'n SEAT zei:Bijzondere situatie, zoiets heb ik nog nooit gezien. Weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken. De gedachte dat beide rijstroken 'gelijkwaardig' zijn en dus gezamenlijk een oplossing moeten zoeken (wie gaat eerst) is op zich niet verkeerd. Anderzijds vraag ik me af of elke verkeersdeelnemer hier wel mee overweg kan. Sommige mensen lijken achter het stuur hun gezond verstand volledig kwijt te raken, een situatie waar je dan niet direct ziet wat goed is of wat fout leidt dan tot een meltdown in de bovenkamer. En daarbij: wat is er mis met een standaard ritsconstructie waarbij je één doorgaande rijbaan hebt? Ritsen is een kwestie van fatsoen, dus 'om en om' invoegen. Ik probeer dat altijd zo bewust mogelijk te doen, dus ook daadwerkelijk ruimte maken voor één auto. Uiteraard kom je altijd wel zo'n racekees tegen die meent dat hij er ook nog bij tussen moet. Dramlichtje aan en de plek op eisen. Daar werk ik dus niet aan mee.
Ik denk dat dit ook precies de gedachtengang van de wegbeheerder is. In Scandinavië zie je dit wel vaker en daar werkt het naar mijn ervaring (hoewel alleen tijdens vakanties ervaren) best aardig.PauseBreak zei:Nee, beide rijstroken houden op te bestaan dus beide verkeersstromen moeten invoegen en dus een bijzondere verrichting uitvoeren. Gewoon een kwestie van fatsoenlijk met elkaar omgaan![]()
Ordep zei:Blik_op_wielen zei:Afgelopen week een file al aan het begin van de oprit. Een Audi reed zo lang mogelijk links om zo laat mogelijk in te voegen. Mijn voorganger wilde hem er met geen mogelijkheid tussen laten en ik besloot om het hem ook zo lang mogelijk moeilijk te maken. Uiteindelijk heb ik hem toch gelegenheid gegeven er tussen te komen...
Niks mis mee om met een aangepaste snelheid door te rijden tot het einde van de strook en dan ritsen. Alleen zijn er altijd mensen die 1 km voor het einde van de strook invoegen, zich dan lopen op te vreten om iedereen die hen inhaalt en dan menen dat ze aan de bumper van hun voorganger moeten kleven om niemand ertussen te laten.
Zevens zei:Verlichting.. Mensen zullen het nooit leren lijkt het. Fietsers en voetgangers zonder licht, auto's zonder licht of alleen met dagrijverlichting of verkeerd afgestelde lampen..
OF je koopt een auto waarbij het wel te doen is. Zo stuur je de fabrikant. Maar de meeste mensen kijken tegenwoordig alleen nog maar naar de bijtelling.Soloman zei:Dus fabrikanten:
waarom krijgen we geen ruimte onder de motorkap om lampen te kunnen vervangen? Waarom??? Waarom???
turbod12 zei:OF je koopt een auto waarbij het wel te doen is. Zo stuur je de fabrikant. Maar de meeste mensen kijken tegenwoordig alleen nog maar naar de bijtelling.Soloman zei:Dus fabrikanten:
waarom krijgen we geen ruimte onder de motorkap om lampen te kunnen vervangen? Waarom??? Waarom???
Leon in z'n SEAT zei:
Soloman zei:De mensen die zonder licht rijden bij regen en schemering zijn vooral bejaarden, is me opgevallen.
Ik kijk altijd als ik ze passeer wie er in zit die zo onverantwoordelijk is.
Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk. Omdat bejaarden juist zo hun best doen om verantwoordelijk weggedrag te tonen. Het zijn de minst roekeloze rijders. Hoe kun je dan je licht vergeten? Ik ken zelfs voorbeelden van bejaarden die bij donker een hele polder doorkruisden zonder ook maar een lampje aan (was familie). Dan vraag ik me af: valt je dan niets op achter het stuur?
Het zijn volgens mij dezelfde mensen die vergeten hun knipperlicht of alarmlichten uit te doen.
Zo reed ik pas nog achter één of ander aftands autootje waarbij het rechter remlicht niet werkte, het derde remlicht nog niet was uitgevonden ten tijde van de 'geboorte' en het linker remlicht slechts zeer beperkt licht uitstraalde. Nu was mijn voordeel dat we op een rood verkeerslicht afreden, dus afremmen moest ik toch. Helaas werd het vrijwel direct weer groen, dus niet de kans gekregen om die persoon even aan te spreken/te waarschuwen. Gezien de hele staat van de auto vraag ik me overigens af of dat effect zou hebben gehad, maar dat terzijde...Joep83 zei:Soloman zei:De mensen die zonder licht rijden bij regen en schemering zijn vooral bejaarden, is me opgevallen.
Ik kijk altijd als ik ze passeer wie er in zit die zo onverantwoordelijk is.
Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk. Omdat bejaarden juist zo hun best doen om verantwoordelijk weggedrag te tonen. Het zijn de minst roekeloze rijders. Hoe kun je dan je licht vergeten? Ik ken zelfs voorbeelden van bejaarden die bij donker een hele polder doorkruisden zonder ook maar een lampje aan (was familie). Dan vraag ik me af: valt je dan niets op achter het stuur?
Het zijn volgens mij dezelfde mensen die vergeten hun knipperlicht of alarmlichten uit te doen.
Zo kwam ik gisterochtend een auto tegen waarvan de complete verlichting voor het niet deed... en die persoon was verbaasd dat ik 'm niet zag in het donker toen ik ging invoegen!!! Achter deed alleen het lampje rechts het nog
Gisteravond een auto met maar een lampje voor...
Bij alle auto's die ik heb is het ultramakkelijk. Megane bj2002 (type 1), Volvo V70 bj 2002, Citroen GS. Moet toegeven. De verkrijgbaarheid van de GS is niet bijzonder geweldig te noemen, maar de andere 2 alternatieven zijn nog volop aanwezig.PauseBreak zei:Noem eens een auto waarbij het tegenwoordig nog makkelijk zelf te doen is dan? En voor de duidelijkheid, eerst de accu moeten uitbouwen schaar ik niet onder de noemer "makkelijk"![]()
turbod12 zei:Bij alle auto's die ik heb is het ultramakkelijk. Megane bj2002 (type 1), Volvo V70 bj 2002, Citroen GS. Moet toegeven. De verkrijgbaarheid van de GS is niet bijzonder geweldig te noemen, maar de andere 2 alternatieven zijn nog volop aanwezig.PauseBreak zei:Noem eens een auto waarbij het tegenwoordig nog makkelijk zelf te doen is dan? En voor de duidelijkheid, eerst de accu moeten uitbouwen schaar ik niet onder de noemer "makkelijk"![]()
Leon in z'n SEAT zei:
Zevens zei:Reed laatst achter een Polo'tje van omstreeks 1998. Er zaten 3 remlichten op maar geen enkele deed het. Was dus steeds een verassing wanneer hij remde..
Boppie zei:https://www.youtube.com/watch?v=F06uuLh_LJE&feature=player_detailpage
Hier schrik ik een beetje van....ik weet niet wat de reden geweest is, maar het slaat nergens op. Reden om het rijbewijs af te pakken. Levenslang.
Tja natuurlijk wordt het krap als je niet besluit TIJDIG te anticiperen. Op 9 seconden heb ik al de indruk dat de bus niet gaat stoppen gezien zijn snelheid. Hier zou je dus al gas moeten lossen of langzaam moeten gaan remmen. Als je dat soort dingen niet snapt, dan kom je steeds weer onnodig in zulke kritieke situaties terecht.Deze keer werd het wel erg krap toen hij hem asociaal ervoor prakte, en ik had 2 keuze's. Of behoorlijk hard in de ankers gaan met mogelijk blokkerende wielen, of er gewoon omheen sturen. Aangezien er op dat moment geen tegenliggers aankwamen, besloot ik er gewoon omheen te gaan
Soloman zei:Dat kan wel zo zijn, maar als je dus morgen de A12 neemt richting Den Haag met een aanhanger, dan is dat helemaal geen pobleem, het is de afsluitdijk niet.![]()
Paulus0013
veel youtube links.
Paulus0013 zei:En in deze video van dezelfde persoon zie je goed waarom rechts inhalen gevaarlijker is dan onnodig links rijden:
https://www.youtube.com/watch?v=Fc2O7hpQ8ec
Opvallend is dat de filmer wederom totaal niet anticipeert door niet abrupt te gaan remmen op het moment dat het knipperlicht van de linksrijder aangaat. Verder heb ik het idee dat de andere auto 100km/u rijdt en mij lijkt het niet slim om er dan rechts met 130 langs te gaan. Iets minder snelheidsverschil had slimmer geweest, als je dan toch al zonodig rechts er voorbij wilt.
Ja precies. Die wist ook alles beter en dramde iedere situatie tot het einde helemaal door omdat ie voorrang had. Dan snap je naar mijn idee helemaal niets van het verkeer.Carfanatic zei:Paulus0013
veel youtube links.
wat een irritant figuur zeg. met z'n zielige getoeter.
doet mij net wat teveel denken aan de youtuber die nog extra gas gaf om achterop een bmw z3 te knallen.
Dat blijkt uit de video anders totaal niet. Zoals reeds aangegeven reageert ie totaal niet als de linksrijder het knipperlicht aanzet.De rechtsinhaler is vermoedelijk te allen tijde actiever met het verkeer bezig dan de slaapkop.
Vind ik ook.Van mij mogen linksplakkers beslist harder aangepakt worden dan de rechtsinhalers
Don't get me started on this one.Het hele verkeer is wat mij betreft in gevaar door die passievelingen die het allemaal wel welletjes vinden zoals ze rijden.
In veel filmpjes heeft ie wellicht een punt over bepaalde situaties. Ik vind wel dat ie er verder bar slecht mee omgaat en dingen onnodig op de spits drijft.Ik vind dat-ie in de meeste filmpjes toch wel een punt heeft hoor.
Ben ik het dan weer niet mee eens. Uit de video blijkt dat het slechts een kort stukje weg is. Ook het commentaar bij/na het verkeerslicht slaat helemaal nergens op en zit vol vreemde met aannames. Ik snap ook de zin niet over verkeer dat achterop zou komen. Hij MOET inhalen vanwege verkeer achter hem??Zoals bij die idioot die 50 gaat rijden waar je 100 mag
Daar heb ik zelf ook een behoorlijke hekel aan. Toch snap ik de rest van zijn commentaar dan weer totaal niet. 10m minder remweg, kom op man! Je ziet die auto toch afremmen. Dat hij zo idioot is er niets mee te doen en pas op het laatst vol gaat remmen is zijn eigen stomme fout. Dát kan je de onnodige stoppende auto niet aanrekenen.dat figuur die onterecht voorrang verleent
Dat mag wat mij betreft ook best, daar leert zo'n kind van. Maar het had ook op een andere manier gekund. Net als in andere video's zie je dondersgoed wanneer iemand wel of niet voor je gaat stoppen. Zeker met fietsers moet je extra voorzichtig zijn, helemaal met kinderen die een stuk minder voorspelbaar zijn. Dan moet meneer de filmert niet op een dergelijke manier zijn zin willen doordrammen. Voor hetzelfde geld had ie hem aangereden. En eerlijk gezegd zie ik dat met zijn houding nog wel een keer gebeuren op deze manier.en zo'n kind mag je ook best een keer goed laten schrikken.
Zevens zei:Overigens die actie bij die rotonde kan ik me wel een klein beetje in vinden. Gas bij geven is onnodig maar dat plots er voor gooien komt bij mij ook vaak genoeg voor waarbij ik soms ook wel eens toeter, afhangend van hoe hard ik moet remmen voor diegene.
Joël D. zei:Zevens zei:Overigens die actie bij die rotonde kan ik me wel een klein beetje in vinden. Gas bij geven is onnodig maar dat plots er voor gooien komt bij mij ook vaak genoeg voor waarbij ik soms ook wel eens toeter, afhangend van hoe hard ik moet remmen voor diegene.
Paar dagen geleden moest ik zelfs stoppen, anders was ik vol in de flank van de auto gereden. Blijkbaar was de bestuurster naast blind ook doof, want nadat ik claxonneerde keek ze niet eens op of om.
Soloman zei:Joël D. zei:Zevens zei:Overigens die actie bij die rotonde kan ik me wel een klein beetje in vinden. Gas bij geven is onnodig maar dat plots er voor gooien komt bij mij ook vaak genoeg voor waarbij ik soms ook wel eens toeter, afhangend van hoe hard ik moet remmen voor diegene.
Paar dagen geleden moest ik zelfs stoppen, anders was ik vol in de flank van de auto gereden. Blijkbaar was de bestuurster naast blind ook doof, want nadat ik claxonneerde keek ze niet eens op of om.
Nee hoor, dat is de "normale" reactie. Ben ik meerdere malen tegengekomen. Blijven stoicijns voor zich uit kijken. Waarom ze dat doen, geen idee. Ik weet dat omdat ik wel eens mensen heb aangesproken daarna. En dan is het van "Ja, ja, ik weet het, sorry, sorry". Dan denk ik: kun je niet even een sorrygebaar geven? Dan is het klaar.