Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Tja enkel ingedeukt betekent niet automatisch dat er niets aan de hand is. Toen er iemand bij mij achterop reed zag je er ook niets van op het eerste gezicht. Toch was er achter de bumper eea naar binnen gekomen. Het reservewiel ligt nu best wel goed vast zullen we maar zeggen.

pot-ketel-verhaaltjes gaan op als ik mij verlaag tot zijn gedrag, niet als ik zonder gevaarzetting de man dwarszit terwijl hij mij in een nare positie heeft gedwongen.
Je doet aardig je best het voor jezelf allemaal goed te praten. Ik vind je gewoon een mafketel als je welbewust anderen dwars gaat zitten. Ongeacht of je daarmee iets van regels overtreedt. Dat laatste durf ik zelfs in twijfel te trekken omdat je wel degelijk hinder veroorzaakt.
De actie van de ander was zeker niet netjes, daar ben ik het volledig met je eens. Maar om daarna te gaan lopen treiteren is in mijn ogen zielig en kinderlijk.

Helemaal mee eens Paulus. Vreselijke mensen die voor eigen rechter gaan spelen en gaan bepalen dat ik bijvoorbeeld 120 km/u moet rijden ipv 140 als ik dat wil.
Wie zijn zij dan wel om dat voor mij te bepalen?
Daar zouden ze eens wat boetes voor uit moeten schrijven.

Paulus0013 zei:
Tja enkel ingedeukt betekent niet automatisch dat er niets aan de hand is. Toen er iemand bij mij achterop reed zag je er ook niets van op het eerste gezicht. Toch was er achter de bumper eea naar binnen gekomen. Het reservewiel ligt nu best wel goed vast zullen we maar zeggen.
Daar kun je je inderdaad aardig op verkijken soms. Dan kun je dat formulier wel achterwege laten, maar dan zul je altijd zien dat de schade achteraf heel hoog uitpakt en de tegenpartij niet thuis geeft. Vervolgstap is hulp zoeken op dit forum, en wat is dan de eerste reactie die je krijgt? 'Altijd direct een schadeformulier invullen!'

Ik was m al een stukje voorbij, bij de vrachtwagens reed ik netjes 100, en toen meldde hij zich weer in de spiegel. Zijn jullie getopt Geelhoed aan te vallen met zijn pesterijtjes? Fijn dat ik dan aan de beurt ben.

Ik ben van mening dat als ik doelbewust word dwarsgezeten, ik de aanstichter als het kan even terug mag pakken. Waarom? Als zo'n man van mij geen reactie krijgt, leert ie nooit. Waarschijnlijk leert ie nu ook niet dat klootzakkerig gedrag niet acceptabel is, maar ik heb tenminste iets geprobeerd. Alle heilige boontjes die vinden dat klojo's gewoon hun weg mogen vervolgen zonder hinder, en dat ik een gevaarlijke eikel ben als ik ze even terugpak... Ik ga echt niet op mn rem staan als iemand bumperkleeft, ook snijd ik niemand de pas, dat is gevaarlijk en daar voel ik me ook niet prettig bij. Gewoon even stangen om te laten merken dat niet iedereen als mak schaap je asociale gedrag accepteert vind ik het maximale wat ik als burger kan uithalen om iemand iets duidelijk te maken.
Ik kan prima met mezelf leven, en slaap er heerlijk bij.

En tumtum, als ik besluit op een 130-weg 120 te rijden en een vrachtwagen inhaal, ben ik dan voor eigen rechter aan het spelen? Dan word je compleet paranoïde als je je in het verkeer begeeft, ik zou wat aan die gedachte proberen te doen.

"Ik ben van mening dat als ik doelbewust word dwarsgezeten, ik de aanstichter als het kan even terug mag pakken. Waarom? Als zo'n man van mij geen reactie krijgt, leert ie nooit."

Wat? Ben je je wel bewust van de gevolgen als er ook maar iets misgaat? Je zit in een auto, die ander leert er überhaupt niks van behalve dat hij jou heel irritant vindt, en je zorgt voor een hoop gedoe achter je. Lach gewoon om de bizarre acties en laat het achter je. Als je iemand iets wilt leren moet je voor de klas gaan staan, niet in een auto gaan zitten.

PauseBreak zei:
"Ik ben van mening dat als ik doelbewust word dwarsgezeten, ik de aanstichter als het kan even terug mag pakken. Waarom? Als zo'n man van mij geen reactie krijgt, leert ie nooit."

Wat? Ben je je wel bewust van de gevolgen als er ook maar iets misgaat? Je zit in een auto, die ander leert er überhaupt niks van behalve dat hij jou heel irritant vindt, en je zorgt voor een hoop gedoe achter je. Lach gewoon om de bizarre acties en laat het achter je. Als je iemand iets wilt leren moet je voor de klas gaan staan, niet in een auto gaan zitten.

De A7, daar gebeurt over het algemeen vrij weinig, zeker op de tijden dat ik er rijd. Dit was aan het begin van de A7, dan is het even druk na de bocht vanaf de A8 omdat daar langzaam gereden wordt, daar gebeurde het afsnijden ook. Ik kon ook nooit die man inhalen als het druk zou zijn geweest, dus neen, ik zorg niet voor gedoe voor andere weggebruikers, ga zo'n pesterijtje echt niet uithalen op de A10 midden op de dag ofzo.
Aannames zijn mensen goed in blijkbaar.. Net of ik vlak voor zijn bumper op de rem ga, in druk verkeer ver onder de maximumsnelheid ga rijden, of mij verlaag tot gevaarlijke capriolen als afsnijden. Ga zo door mensen.

Zollie zei:
PauseBreak zei:

De A7, daar gebeurt over het algemeen vrij weinig, zeker op de tijden dat ik er rijd. Dit was aan het begin van de A7, dan is het even druk na de bocht vanaf de A8 omdat daar langzaam gereden wordt, daar gebeurde het afsnijden ook. Ik kon ook nooit die man inhalen als het druk zou zijn geweest, dus neen, ik zorg niet voor gedoe voor andere weggebruikers, ga zo'n pesterijtje echt niet uithalen op de A10 midden op de dag ofzo.

Stop hier even. Denk eens goed na over wat je hier allemaal veronderstelt. Denk je echt dat het niet opvalt wanneer iemand met 170km/u voorbij komt vliegen? Dat je überhaupt die actie ondernam geeft wel aan dat je niet nadacht over de mogelijke gevolgen.

Aannames zijn mensen goed in blijkbaar.. Net of ik vlak voor zijn bumper op de rem ga, in druk verkeer ver onder de maximumsnelheid ga rijden, of mij verlaag tot gevaarlijke capriolen als afsnijden. Ga zo door mensen.

Wauw, zelfreflectie is je echt volledig vreemd. Waarom denk je dat iedereen hier valt over jouw actie? Zou dat nu echt zijn omdat ze het allemaal op jou gemunt hebben, of zou het zijn doordat je gewoon een ongelooflijk stomme actie hebt uitgehaald? Denk er eens langer dan 10 seconden over na.

Braketesten, GH? Nu wordt ie mooi. De man reed vermoedelijk 140 of 150, Ik ging er voorbij waar er ruimte was en de man uit zichzelf naar rechts ging. Daarbij heb ik het gas ingeduwd en heb ik even de 170 aangetikt om er goed voorbij te raken. Bij het naderen van de vrachtwagens gas los om weer een legale snelheid te halen. Dat de man daarop besluit om mijn bumper te inspecteren is geen braketest maar een weloverwogen besluit van die man, die een paar 100 meter achter me zat op het moment dat ik de vrachtwagens bereikte. Dan zijn je eigen acties even afkeurenswaardig wat braketesten betreft, maar zelf matig je je snelheid (terecht) als mensen al dicht op je bumper zitten.

Waar vallen jullie nou over? Dat ik 170 heb gereden op de A7? Of dat ik 100 reed waar je 120 mag om die man te plagen? Ga echt geen braketest uitvoeren, dat is gevaarlijk. Maar mijn gedrag aanpassen naar dat van een bejaarde aygo-rijder, so what?

Oftewel: je rijdt 'm gewoon bewust 'klem' achter die vrachtauto. Netjes? Nee, maar de regelen der verkeersetiquette waren volgens mij toch al van tafel. Heb ik ook wel eens gedaan, je maakt alleen één uitvoeringsfout Zollie: je gaf 'm de kans om weer achter jou aan te sluiten. Het effect is stukken beter wanneer je het treintje achter je aansluiting laat zoeken zodat'ie echt even moet wachten om weer naar links te kunnen.
[sub][sub]De moraalridders zullen nu wel van hun stoel vallen, ik zie de kritische noten wel tegemoet...[/sub][/sub]

Paulus0013 zei:
En verder valt het natuurlijk ook niet op dat je het licht van je koplampen mist voor je auto? :confused:o_O
Het is mij ook wel eens gebeurd. In de stad, met alle stratverlichting aan en ook nog verlichting uit andere bronnen valt het soms inderdaad gewoon niet op dat je je eigen lichten niet aan hebt.

Leon in z'n SEAT zei:
Oftewel: je rijdt 'm gewoon bewust 'klem' achter die vrachtauto. Netjes? Nee, maar de regelen der verkeersetiquette waren volgens mij toch al van tafel. Heb ik ook wel eens gedaan, je maakt alleen één uitvoeringsfout Zollie: je gaf 'm de kans om weer achter jou aan te sluiten. Het effect is stukken beter wanneer je het treintje achter je aansluiting laat zoeken zodat'ie echt even moet wachten om weer naar links te kunnen.
[sub][sub]De moraalridders zullen nu wel van hun stoel vallen, ik zie de kritische noten wel tegemoet...[/sub][/sub]

Er was niet eens genoeg verkeer op de weg om meer auto's achter mij te verzamelen, dat de beste man direct op mijn bumper kwam was onvermijdelijk.

Zollie zei:
Leon in z'n SEAT zei:

Er was niet eens genoeg verkeer op de weg om meer auto's achter mij te verzamelen, dat de beste man direct op mijn bumper kwam was onvermijdelijk.

Onvermijdelijk, behalve dat het niet was gebeurd als je je niet had laten opfokken door zijn actie en gewoon je weg had vervolgd?

--BUMP-- zei:
Zollie zei:
Leon in z'n SEAT zei:

Onvermijdelijk, behalve dat het niet was gebeurd als je je niet had laten opfokken door zijn actie en gewoon je weg had vervolgd?
In zo'n geval laat ik 'm ook gewoon passeren, waarbij ik me overigens echt niet in allerlei bochten ga wringen om naar rechts te duiken of zo. Hij wacht maar op z'n beurt. En hoe meer hij aandringt, hoe rustiger ik naar rechts ga. Dat dan weer wel...

Vanmiddag ook een leuke op de A7. Oude Mercedes achter mij die met mij invoegt de A7 op. Daarna allebei gelijk naar links om een vrachtwagen in te halen. Op de linker rijbaan zit een doorgetrokken streep (waarom weet ik dan weer niet..) die best wel lang is. Nu is mijn auto niet de snelste om naar de 130 te komen en naar rechts mocht niet, maar meneer Mercedes vond het toch nodig bijna bij mijn kofferbak naar binnen te rijden. Heb toen het gas maar losgelaten voor een paar tellen, duurde even voordat hij het doorgaat want zag hem ineens vrij abrupt remmen..
Toen de doorgetrokken streep voorbij was, netjes mijn knipperlichtje aangezet en de auto héél rustig naar rechts bewogen. Toen hij me voorbij kwam kreeg ik een mooie 'vinger op het voorhoofd als van je spoort niet' gebaar van hem. Heb het beantwoord met een enorme lach :)

Oja meneer had volgens mij geen haast want eerder op de N31 haalde ik hem in met 110 waar 100 is toegestaan en op de A7 ging hij verder met 140. Dus waarom hij nou zo nodig moest kleven is mij een raadsel..

Tja de actie van Geelhoed vind ik ook een rare eigenlijk. Je begint de vrachtwagen in te gaan halen met 100-110km/u en plots ga je gas lossen en er weer achter rijden? Dat op zich kan een reden hebben, maar om dan 1000m verder weer gas te gaan geven maakt het helemaal vreemd.

En nog maar eens op Zollie reageren, de andere discussie is klaar wat mij betreft. Eens zullen we het schijnbaar niet worden en ik hoef dat niet nog eens 10x te benadrukken.
Waarom ga je direct door naar links als je wéét dat je geen gang kunt maken met jouw auto?
En waarom die streep er ligt? Om te voorkomen dat linksrijders naar rechts gaan. Dat is doorgaans om invoegend verkeer enigszins ruimte geven.
Een tip als je geen gang kunt maken: meer afstand houden tot de vrachtwagen zodat je een aanloop kunt nemen. Dat is vaak nog beter voor het zicht er om heen ook. Of terugschakelen en eens wat meer toeren maken, dat is het idee van een versnellingsbak namelijk.
Natuurlijk moet de Mercedes niet in je kofferbak gaan hangen, maar deels lok je het ook uit als je met een slakkengang naar links gaat.
Ik krijg wel het idee dat je geregeld je ongenoegen echt MOET uiten als ik zo je laatste 2 acties lees. Is dat werkelijk nodig moet je jezelf misschien eens afvragen?

Paulus0013 zei:
Tja de actie van Geelhoed vind ik ook een rare eigenlijk. Je begint de vrachtwagen in te gaan halen met 100-110km/u en plots ga je gas lossen en er weer achter rijden? Dat op zich kan een reden hebben, maar om dan 1000m verder weer gas te gaan geven maakt het helemaal vreemd.
De vriendelijke meneer in de benz achter me maakte me middels kleven en groot licht duidelijk dat hij er langs wilde. Hij heeft blijkbaar meer haast dan ik. Meegaand als ik ben maak ik zo snel mogelijk ruimte door opzij te gaan. Precies wat hij wilde. Wat vreemd is, is dat hij die actie niet waardeerde en vervolgens als een slak door het mooie bochtje gaat.

Hmm met dat laatste heb je wel een goed punt. Ik zie ook weleens mensen die doen alsof ze haast hebben. Als ik dan ook eens gas ga geven, blijkt dat ze toch helemaal niet zo'n haast hebben als ze deden voorkomen.

Zevens zei:
Vanmiddag ook een leuke op de A7. Oude Mercedes achter mij die met mij invoegt de A7 op. Daarna allebei gelijk naar links om een vrachtwagen in te halen. Op de linker rijbaan zit een doorgetrokken streep (waarom weet ik dan weer niet..) die best wel lang is. Nu is mijn auto niet de snelste om naar de 130 te komen en naar rechts mocht niet, maar meneer Mercedes vond het toch nodig bijna bij mijn kofferbak naar binnen te rijden. Heb toen het gas maar losgelaten voor een paar tellen, duurde even voordat hij het doorgaat want zag hem ineens vrij abrupt remmen..
Toen de doorgetrokken streep voorbij was, netjes mijn knipperlichtje aangezet en de auto héél rustig naar rechts bewogen. Toen hij me voorbij kwam kreeg ik een mooie 'vinger op het voorhoofd als van je spoort niet' gebaar van hem. Heb het beantwoord met een enorme lach :)

Oja meneer had volgens mij geen haast want eerder op de N31 haalde ik hem in met 110 waar 100 is toegestaan en op de A7 ging hij verder met 140. Dus waarom hij nou zo nodig moest kleven is mij een raadsel..

Dat snelheid verminderen en langzaam naar rechts gaan is zo enorm kinderachtig, ongelooflijk. Gewoon bewust etteren. Maar vroeger liet ik mij ook zo opjutten, nu sta ik erboven.

Twix zei:
Zevens zei:

Dat snelheid verminderen en langzaam naar rechts gaan is zo enorm kinderachtig, ongelooflijk. Gewoon bewust etteren. Maar vroeger liet ik mij ook zo opjutten, nu sta ik erboven.

Lekker op t gemak klinkt mij helemaal niet opgejut in de oren. Meer als een moment van bezinning, voor beiden :)

Totale Lul van de Week: VW Golf ZL-NG-89
https://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/totale_lul_van_de_week_vw_golf.html

mooi gevalletje
"Ik ben van mening dat als ik doelbewust word dwarsgezeten, ik de aanstichter als het kan even terug mag pakken. "

Vanochtend in de 80 km-zone bij Leiderdorp. Tussen mij en een vrachtwagen kwam een motor rijden. Op een gegeven moment gaat de motorrijder staan, handen los, om even zijn kleding te fatsoeneren. Voor een seconde of 5 kon hij dus niet remmen en sturen, bovendien liet hij het gas los waardoor ik flink moest bijremmen. Vreemde actie, als de vrachtwagen voor hem moet remmen, is hij altijd te laat.

Carfanatic zei:
mooi gevalletje
"Ik ben van mening dat als ik doelbewust word dwarsgezeten, ik de aanstichter als het kan even terug mag pakken. "
Had hij zijn tomtomhouder nou speciaal voor dat gebaar aan de voorruit?

Carfanatic zei:
Totale Lul van de Week: VW Golf ZL-NG-89
https://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/totale_lul_van_de_week_vw_golf.html

mooi gevalletje
Dit soort mensen halen het kwaadste in mij boven. De rest laat ik me verder maar niet over uit.

Gisteravond op de A1 een grote BMW station zonder verlichting... Ik erachter rijden, seintjes met groot licht, niets. Eigen verlichting uitgezet, weer langzaam seinen met groot licht, niets.
Toen ernaast gaan rijden, raam naar beneden, toereren en gebaren dat hij zijn raam naar beneden moest doen... niets! Hij bleef stoïcijns voor zich uit kijken. Gezien ik er niet uitzie als een drugsrunner ga ik er maar vanuit dat hij een slecht geweten heeft.

Ik heb de actie opgegeven, ik hoop dat iemand m op zijn verlichting wijst en dat ie zich een enorme lul voelt dat ie behulpzame weggebruikers negeert.

Wat een mongool zeg dat Golfje.. Hij komt mij trouwens zeer bekend voor. Dacht dat ik hem van de week hier in het noorden ergens zag rijden, was namelijk ook zo'n zwart Golfje met die afzichtelijke pijpjes eronder. Kenteken begon ook met ZL meen ik..

Ik weet niet of ik fout was, dus leg ik het jullie maar even voor.

Situatie:
Oprit naar de snelweg, tweebaans. Slecht weer, dus filevorming. Op de linkerbaan staan aan het einde de verdrijvingspijlen. Iedereen kent de situatie en staat keurig in een stapvoetsrijdende rij in de rechterbaan. Wat zie ik in de spiegel: auto's rijden de file uit en halen de hele meute in om vooraan weer in te voegen. Ja, zo lost die file nooit op.

Zoals ik al zei, we rijden stapvoets richting snelweg en ik zie steeds meer auto's de boel inhalen. Totdat het ritsen wordt. Ik heb niet meegedaan. De auto naast me was ook uit de file gekomen en zat pal naast mij. Hij stuurde gewoon naar rechts. Geen gaatje voor me. Ik dacht: je zoekt het maar lekker uit met je zooitje. Dus ik blijf stug in de baan. Hij kwam steeds dichterbij, nou we stonden op het laatst nog maar centimeters naast me. De spiegels konden elkaar al raken. Hij koos toch eieren voor zijn geld.

Ik vond gewoon dat je moet afwachten in de rij. De oprit staat al bekend als een stuk wild west. Ik heb al meer gekke dingen meegemaakt daar.

Ik zou niet weten wat je fout doet; ritsen is 1, maar mensen die achter je uit de file komen en voor je willen invoegen doen het niet echt sociaal en goed.

Nou ken ik de situatie daar niet, maar ritst men daar niet te vroeg? Het asfalt ligt er niet voor niets...

Ritsen doe je toch helemaal op het einde, dus waar het verdrijvingsvlak begint? Ik snap dan ook nooit die honderden meters lege ruimte voor dat verdrijvingsvlak. Als iedereen tot het einde doorrijdt, dan heb je ook geen situatie van mensen die er nog even snel voorbij rijden.

Nog zo'n leuke.
Ja, ik verzin ze echt niet!

Vandaag voor de dichte spoorwegovergang, in een rij, ik sta voor een kruis (logisch, ingang brandweer)
Duikt er een audi (het zijn altijd dezelfde) vanuit het helemaal niets in dat kruis.

Ik kan wel allemaal koken van ergernis, maar wat heb ik er aan?

Ik gedraag me en anderen duiken erin. Het zijn dezelfde figuren die in de cockpit van een trein gaan zitten (gebeurt echt, geloof me), het zijn de mensen die je frisdrank uit de koelkast jatten (het staat er toch?). Het zijn de mensen die het vijfje oppakken die je net uit de zak liet vallen bij het zoeken naar sleutels met de opmerking "zo dat is makkelijk verdiend" (echt gebeurd).

Audi is met een hoofdletter Jan.;)

Verder een lompe actie van die Audi, vind de brandweer idd niet leuk bij een uitruk.

Soloman zei:
Nog zo'n leuke.

Vandaag voor de dichte spoorwegovergang, in een rij, ik sta voor een kruis (logisch, ingang brandweer)
Duikt er een audi (het zijn altijd dezelfde) vanuit het helemaal niets in dat kruis.

Ik gedraag me en anderen duiken erin. Het zijn dezelfde figuren die in de cockpit van een trein gaan zitten (gebeurt echt, geloof me), het zijn de mensen die je frisdrank uit de koelkast jatten (het staat er toch?). Het zijn de mensen die het vijfje oppakken die je net uit de zak liet vallen bij het zoeken naar sleutels met de opmerking "zo dat is makkelijk verdiend" (echt gebeurd).

Dat waren toch altijd BMW mannen? Alhoewel met al die drugs runnertjes, die rijden tegenwoordig Audi. Ik wil niet discrimineren maar het zijn er nogal veel met een noord west Afrikaanse afkomst.

Hier zijn het de mensen van Qbuzz die artikel 14 niet kennen. Dat is des te vervelender omdat ze daardoor twee andere wegen blokkeren en vrij regelmatig ook. Ik denk dat ze even beter naar hun dienstregelingen moeten kijken, of hun chauffeurs moeten aanspreken op het verbod om te halteren buiten halteplaatsen om. Op die manier blokkeren ze in ieder geval een stuk minder kruispunten.

Afgelopen woensdag. Ik rij op een weg netjes de maximum toegestane snelheid van 70km/u (en ik moet toegeven normaal doe ik dat nooit) op de rechterrijstrook. Op de linkerrijstrook reed een bestelwagen terwijl deze strook even verderop ophield te bestaan, wat duidelijk werd aangeven door een pijlbord en borden met daarop verboden in te halen. Deze bestelwagen gaf echter totaal geen gas bij en toen het bord wel erg dichtbij hem in de buurt kwam besloot ik toch maar om zelf aardig in de remmen te gaan. Gevolg waren twee bedankjes met de alarmlichten van de bestelwagen dus ik had weer een goede daad verricht.:cool: Even later bleek het trouwens om een collega te gaan (kon ik niet zien want stond geen bedrijfsnaam op de wagen) dus misschien ging hij er automatisch vanuit dat ik zou remmen.

Afgelopen week een file al aan het begin van de oprit. Een Audi reed zo lang mogelijk links om zo laat mogelijk in te voegen. Mijn voorganger wilde hem er met geen mogelijkheid tussen laten en ik besloot om het hem ook zo lang mogelijk moeilijk te maken. Uiteindelijk heb ik hem toch gelegenheid gegeven er tussen te komen en even verderop toen 'ie weer moest invoegen deed hij dat over de doorgetrokken streep en zo nam hij de plek in waar zijn voorganger recht op had die wel normaal invoegde. Kortom: ik heb er spijt van dat ik de Audi er toch tussen had gelaten.

vectrafan zei:
Soloman zei:
Nog zo'n leuke.

Dat waren toch altijd BMW mannen? Alhoewel met al die drugs runnertjes, die rijden tegenwoordig Audi. Ik wil niet discrimineren maar het zijn er nogal veel met een noord west Afrikaanse afkomst.

Ik wil ook niet discrimineren, maar dit waren mensen (schat ik) van het eilandenrijk waar ik een hele tijd heb gewoond.

Ik snap het wel, het verkeer daar is: de wet van de sterktste en het verkeersregels: het zal je r**t roesten. Het is daar anders dan hier. Hier is alles veel strakker. Hier word je verantwoordelijkheidsgevoel geleerd en een geweten getraind. Daar niet. Als voorbeeld: ik herinner me een rechtszaak van een 17-jarige jongen die een lokale kruidenier een shotgun onder zijn neus had gehouden voor het inleveren van de dagomzet. Hij kwam bij de rechtszaak opdagen met zijn moeder (!). De rechter veroordeelde hem tot een aantal jaren cel. En hij moest gelijk mee. Hij snapte er helemaal niets van.
"Maar, maar, maar, ik ga toch naar huis? Mama? mama?"
Hij dacht dat het allemaal een groot spel was.

Hier zitten regels er in gebutst. Daar niet. Het is een kwestie van opvoeding en politiecontrole.

Ik heb net de uitzending van Wegmisbruikers van gisteren teruggezien en ik was verbaasd.
Vooral omdat de R32 en Audi niet aan de kant zijn gezet voor een invordering wegens straatracen.
En die vent met die oplegger moeten ze nog eens 3x in korte tijd controleren, ik heb zo het idee dat ie eigenwijs genoeg is om zijn eigen zin door te blijven drammen. Walgelijk ook zijn slechte argumentatie.

Blik_op_wielen zei:
Afgelopen week een file al aan het begin van de oprit. Een Audi reed zo lang mogelijk links om zo laat mogelijk in te voegen. Mijn voorganger wilde hem er met geen mogelijkheid tussen laten en ik besloot om het hem ook zo lang mogelijk moeilijk te maken. Uiteindelijk heb ik hem toch gelegenheid gegeven er tussen te komen...

Niks mis mee om met een aangepaste snelheid door te rijden tot het einde van de strook en dan ritsen. Alleen zijn er altijd mensen die 1 km voor het einde van de strook invoegen, zich dan lopen op te vreten om iedereen die hen inhaalt en dan menen dat ze aan de bumper van hun voorganger moeten kleven om niemand ertussen te laten.

Heb een paar keer gezien dat 2 banen naar 1 ging op een totaal gelijkwaardige manier: Er kwam langzaam een strook bij in het midden en de twee aan de buitenkant werden daarna tegelijk smaller totdat alleen de middelste overblijft. Op deze manier zal men meer geneigd zijn om beide stroken te gebruiken en is het duidelijker dat het een gezamenlijke verantwoordelijkheid is om aan het einde te ritsen.

@PM zei:
Nog nooit gezien, klinkt wel creatief. Waar is dat bvb (streetview-linkje)?

In Nederland komt het ook voor: https://www.verkeersmaatregelen.nl/Home/Weblog/tabid/547/EntryId/25/Ritsen-vanaf-hier.aspx
Weet niet meer waar ik het zag, misschien in Duitsland. Daar kwam in het midden eerst een steeds groter wordende verdrijvingsvlak, toen dat breed genoeg was werd het een rijstrook en begonnen de twee buitenste stroken smaller te worden. Werkt prima en wekt ook veel minder agressie op omdat niemand het gevoel heeft dat de ander voordringt en niemand denkt op zijn of haar strepen te kunnen gaan staan vanuit de veiligheid van een "eigen" rijstrook.

Terug
Bovenaan