Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Oef vanochtend bijna mijn voorligger geraakt.
We reden in een treintje een rotonde op en de andere kant stond compleet vast wat normaal nooit zo is. Ik probeerde dus een beetje in de verte te kijken wat er loos was. Toen ik weer voor me keek stond mijn voorganger compleet stil. Trapte mijn rempedaal zowat door de auto heen maar gelukkig ging het met een gangetje van ~20. Achteraf bleek het nog mee te vallen en zat er nog ongeveer 40 centimeter tussen. Krijg je dus als je niet oplet..

Ik wil graag de sympathieke bestuurder(-ster) van het gele bestelbusje (Iveco?) van de Explosievenopruimingsdienst bedanken voor het briljante afsnijden op de A28 richting Amersfoort, net voor Leusden. Ook de manier waarop dit voorbeeld voor de ultieme weggebruiker de achterbumper van zijn/haar voorgangers inspecteerde was gewoonweg super... Chapeau! 8-) Kenteken van het busje was (als ik het me goed herinner) KZ-00-05.

Defect krijgen op de onverlichte snelweg s nachts, geen gebruik maken van pechstrook maar op eerste rijvak laten uitbollen om dan vervolgens alle lichten te doven en te pogen te demarreren ... Ik was degene die deze twee jonge Franse mannen niet heeft kunnen ontwijken omdat ik net werd ingehaald toen contour in ' t duister opdoemde ...

Afgelopen zondag, A2 richting Amsterdam. Vlak na het begin van de trajectcontrole kom ik een Toyota Aygo (volbeladen met 3 volwassen mannen en een gangetje van zo'n 95 km p/u) tegen op de 3e rijstrook, waarbij de 4e en 5e (naar rechts gezien dus) helemaal leeg zijn (daar word ik dan al geirriteerd van, zeker omdat de Aygo al een aantal al als linksplakker in het vizier had, maar goed (:P)).

Aangezien mijn cruise control daar standaard op 105 staat kroop ik langzaam dichterbij, om uiteindelijk al opschuivend op de 2e baan terecht te komen en de Toyota zodoende in te halen. En uiteraard begint de chauffeur nét als ik er bijna naast zit een inhaalactie om de auto die 50 meter voor hem rijdt (met dezelfde snelheid) in te halen, waardoor ik in de ankers moet omdat ik ook niet naar links kon uitwijken door iemand die het met de trajectcontrole niet zo nauw neemt.

Geirriteerd dat ik al was door het linksrijgedrag van meneer Aygo toeter ik één (!) keer en sein ik tegelijk één (!) keer om aan te geven dat deze persoon zich op zondagmiddag beter kan bezig houden met de breipatronen in de Margriet. Dit resulteerde in:
- Alle personen in de Aygo (inclusief bestuurder) die zich uitgebreid omdraaiden om mij duidelijk te maken dat ik gek was *-)
- De bestuurder die het nodig vond om met 100 km/u te remmen om mij het rijden onmogelijk te maken, en vervolgens als ik dan naar links of rechts ging er snel voor ging rijden om mij te irriteren.

Gelukkig heb ik geen Badr Hari lontje en loste het probleem zich uiteindelijk vanzelf op doordat ik op de meest rechtse rijbaan ging rijden en de Aygo daar geen ruimte meer had om mij lastig te vallen, maar wat bezielt dat soort mensen toch? Zelf fout zijn en dan een gehele snelweg in gevaar brengen omdat je je zonodig stoer wil gedragen? Op dat soort momenten wens ik wel eens dat ik in een soort tank rij en dat ik dan vol bij zo'n kerel naar binnen kan rijden om het af te leren, maar gelukkig besef ik mij dat mijn lease-auto en mede-weggebruikers dat gedrag niet zullen waarderen (:P). Daarnaast is dan het nadeel van de trajectcontrole dat je niet even gas bij geeft om met 140 de Aygo achter je te laten, omdat je er dan nog een gratis bekeuring bij krijgt ook :|

Afgelopen zondag viel mij ook op dat ik enkel ouderen tegen kwam en zich allemaal schuldig maakten aan de vooroordelen die er over hen zijn.

Gistermiddag weer iemand die besloot op een invoegstrook richting aan te geven. Hij kon toch echt niet naar rechts of links, daar was een vangrail en gras. Ow wacht, dat deed ie vast omdat ie 300m verderop in moest gaan voegen. Lekker duidelijk ook op die manier. Zou ie hem dan zo de weg op knallen? Of moeten de mensen die daar al rijden maar raden wanneer ie zich gaat verplaatsen?

Ook afgelopen zondag met 2 vrienden en in dit geval dus 3 auto's naar een meeting geweest. Van te voren nog gezegd dat we beter normaal kunnen doen. Iets doorrijden is prima, maar geen gekke dingen. Nee na een paar km ging het gas er weer lekker op. Invoegen op een snelweg, 4 rijstroken naar links doorschuiven en er achter komen dat je eigenlijk de volgende afrit al weer moet hebben. (td) Ik reed als laatste, lekker volgen op die manier.
Op de terugweg alleen gereden. Verder me weer mateloos gestoord aan mensen die onnodig (lang) links blijven rijden, mensen die geen richting aangeven en mensen die 10m tussen 2 auto's als voldoende ruimte beschouwen om tussen te gaan rijden.
Ik begin me eigenlijk steeds meer aan het verkeer te irriteren. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Nog het meest irritante was de kleine file op de A15 zondag. Die file was er omdat er mensen de afrit moesten hebben. Dus dan stoppen we maar gewoon op de snelweg? WTF?? Neem die mensen ook eens een tijdje het rijbewijs af. Als je er niet meer af kunt rijd je maar gewoon door, jouw probleem. Dom, gevaarlijk en slecht voor de doorstroming om een beetje egoistisch de boel totaal onnodig op te gaan houden. Maar ondertussen wel klagen over alle files.

Die laatste snap ik niet, moeten ze dan doorrijden naar de volgende afrit i.p.v. achteraan in de rij aan te sluiten?

V.w.b. die meeting, tip van een ervaringsdeskundige: zorg dat je zelf weet waar je heen moet rijden en ga lekker in je eigen tempo indien de rest idioot gaat doen.

Mijn zus is van de week van haar Honda C50 afgereden, tweede keer alweer. Gewoon midden in Amsterdam, stoplicht voor linksaf, enkelbaans. Een drol vond het verstandig om haar in de bocht in te halen, daarbij te weinig naar links sturend en te snel weer naar rechts. Echt hoe idioot kan je zijn... Brommertje een gebogen spiegel en wat schrammen, zus ook wat schrammen.

Vorige keer heeft de verzekering een restauratie van de brommer bekostigd, denk dat het dit maal niet zo'n vetpot wordt.

Deze bocht naar links. Is geen standaard bocht, en zeker geen goede plek om in te halen...

Lijkt mij ook niet handig nee... wellicht een idee voor je zus om in die bocht gewoon midden op die rijbaan te gaan rijden? Wellicht maakt ze daar ook geen vrienden mee, maar als ze er toch niet langs kunnen maakt dat ook niet uit.

@PB misschien heb je wel gelijk, ik ken de situatie daar niet. Maar dan nog iets: als je in die situatie belandt, heb je ook niet altijd de mogelijkheid om er weer uit te ontsnappen, m.a.w. een rijstrookje naar links op te schuiven.

Het was denk ik de afslag bij Gorinchem, die naar de A27 vermoed ik, in westelijke richting.
En op zich kan je er genoeg aan doen. Als werkelijk iedereen die niet meer op de uitvoegstrook past simpelweg doorrijdt, dan kom je ook niet in de situatie dat we allemaal moeten gaan afremmen. Dus gewoon normaal rijden zoals anders. Je kijkt vooruit (een paar honderd meter lijkt me geen probleem, voldoende tijd en ruimte om te kijken) en ziet (bijna) geen ruimte om uit te voegen. Dan kan je ook besluiten om helemaal niet af te remmen en door te rijden. Problemen ontstaan vaak juist omdat mensen worden geconfronteerd met iets waar ze geen raad mee weten (volle uitvoegstrook) en dan maar lukraak wat gaan doen.

Wellicht een idee om mensen wat meer inzicht te geven hoe ze met niet alle daagse situaties om moeten gaan. Want ik zie mensen soms de meest idiote dingen doen als ze het even niet meer lijken te weten.

Vergelijk het met een vliegtuig landen. Als die het niet redt, geeft ie ook weer gas en gaat ie weer de lucht in. Rondje en nieuwe poging. Waarom kan dat in het verkeer niet? Ow het is vol, doorrijden, rondje maken (of andere route nemen) en nieuwe poging je afslag te nemen.

Als de uitvoegstrook vol is pak ik 'gewoon' een stukje vluchtstrook mee. De punten waar het druk is ken je vaak wel, dus dan kun je daar rekening mee houden. Dan kun je tijdig naar rechts en kun je op een redelijk normale manier achter aansluiten zonder dat je een noodstop moet maken. En gaat dat niet lukken op een normale manier, dan inderdaad maar een afslag verder pakken.

Misschien bekijk ik het teveel vanuit iets wat ik zelf een keer bij de hand heb gehad: ik ben ook een keer in een dergelijke "file" beland toen ik op de rechterrijstrook reed bij de (destijds tamelijk korte) afrit Utrecht-centrum (terwijl ik er daar helemaal niet af moest). Vooruit kijken is in theorie leuk maar in de praktijk een uitdaging in een lage auto tussen al het modernistische SUV-, bejaardenbak- en busjes-geweld.

Klopt, maar als je in staat bent om te remmen/stoppen voor zo'n file dan is het volgens mij nog steeds een kleine moeite om even de vluchtstrook op te sturen. Ik snap dat die daar niet voor bedoeld is, maar het is altijd nog veiliger dan op de rijbaan stil gaan staan.

Op dat stuk A15 bij knooppunt Gorinchem is geen vluchtstrook.
Is een combi van in- en uitvoegstrook.

Zoals er veel van zijn. Denk aan knp. Hoevelaken (A1 uit 't oosten, oprit naar A28 ri Utrecht).

@Paulus0013.. Jij kwam van de A27 om de A15 op te rijden?
Tja, dan had je moeite om er tussendoor te komen.. naar de linkerbaan om je weg te kunnen vervolgen..
Ach, het is geven en nemen in het verkeer.
Gewoon ff ritsen. (tu)

Ik snap het wel dat men niet doorrijdt naar de volgende afrit in die situatie.
(is wat anders als de file zich op de vluchtstrook voordoet en je dat nét gemist hebt en dan op de rechterrijbaan probeert er tussen te komen, met je verlaagde snelheid..)
Erg fijn op de vijfbaans A2 ;)
(gebeurt menigmaal bij afrit Vinkeveen in de spits..)

Laat de wegbeheerder maar aangeven hoever je moet doorrijden naar de volgende afrit..

M.F.H. zei:
Daarnaast is dan het nadeel van de trajectcontrole dat je niet even gas bij geeft om met 140 de Aygo achter je te laten, omdat je er dan nog een gratis bekeuring bij krijgt ook :|

Nou, een honderd meter of meer ff gas erop houdt je wel binnen de marge als je daarna weer op 105 km/h op de cruise gaat rijden.
Weet je je teller-afwijking?

Ik kon met mijn Peugeot 406 tot 118 km/h op de teller rijden zonder een bon te pakken.. (inclusief ingecalculeerde meetcorrectie)

Paulus0013 zei:
Afgelopen zondag viel mij ook op dat ik enkel ouderen tegen kwam en zich allemaal schuldig maakten aan de vooroordelen die er over hen zijn.

Gistermiddag weer iemand die besloot op een invoegstrook richting aan te geven. Hij kon toch echt niet naar rechts of links, daar was een vangrail en gras. Ow wacht, dat deed ie vast omdat ie 300m verderop in moest gaan voegen. Lekker duidelijk ook op die manier. Zou ie hem dan zo de weg op knallen? Of moeten de mensen die daar al rijden maar raden wanneer ie zich gaat verplaatsen?

Ook afgelopen zondag met 2 vrienden en in dit geval dus 3 auto's naar een meeting geweest. Van te voren nog gezegd dat we beter normaal kunnen doen. Iets doorrijden is prima, maar geen gekke dingen. Nee na een paar km ging het gas er weer lekker op. Invoegen op een snelweg, 4 rijstroken naar links doorschuiven en er achter komen dat je eigenlijk de volgende afrit al weer moet hebben. (td) Ik reed als laatste, lekker volgen op die manier.
Op de terugweg alleen gereden. Verder me weer mateloos gestoord aan mensen die onnodig (lang) links blijven rijden, mensen die geen richting aangeven en mensen die 10m tussen 2 auto's als voldoende ruimte beschouwen om tussen te gaan rijden.
Ik begin me eigenlijk steeds meer aan het verkeer te irriteren. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Nog het meest irritante was de kleine file op de A15 zondag. Die file was er omdat er mensen de afrit moesten hebben. Dus dan stoppen we maar gewoon op de snelweg? WTF?? Neem die mensen ook eens een tijdje het rijbewijs af. Als je er niet meer af kunt rijd je maar gewoon door, jouw probleem. Dom, gevaarlijk en slecht voor de doorstroming om een beetje egoistisch de boel totaal onnodig op te gaan houden. Maar ondertussen wel klagen over alle files.

Dus als ik het goed lees gedroeg je je zelf als een aso op de heenweg maar heb je wel wat te mekkeren over de rest op de terugweg.
Komt een beetje vreemd over zo??

Groetjes,
Jan

Leon in z'n SEAT zei:
Klopt, maar als je in staat bent om te remmen/stoppen voor zo'n file dan is het volgens mij nog steeds een kleine moeite om even de vluchtstrook op te sturen. Ik snap dat die daar niet voor bedoeld is, maar het is altijd nog veiliger dan op de rijbaan stil gaan staan.

Niet opgekomen, eerlijk is eerlijk. Weet ook niet meer of het nog nut had of dat er al een hele sliert achter me stond, is al wat jaartjes terug.

Vanmiddag reed er eentje voor me die net als ik driekwart rond wou bij een turborotonde (voor de kenners: die nieuwe bij het Verlaat, we moesten van de AC de Graafweg richting Langedijk). Keurig netjes op de linkerstrook voorgesorteerd, ging ze bij de eerste afslag, waar weer een "nieuwe" linkerstrook bij komt, verder naar links en bij de tweede afslag weer terug naar rechts! Vlak voor m'n neus dus (spiegel? wat is dat?). Terwijl ze vanaf die baan waar ze inmiddels reed ook gewoon de gewenste richting had kunnen volgen *-)

En ja de DomDom hing onder de binnenspiegel.

Durashift zei:
M.F.H. zei:
Daarnaast is dan het nadeel van de trajectcontrole dat je niet even gas bij geeft om met 140 de Aygo achter je te laten, omdat je er dan nog een gratis bekeuring bij krijgt ook :|

Nou, een honderd meter of meer ff gas erop houdt je wel binnen de marge als je daarna weer op 105 km/h op de cruise gaat rijden.
Weet je je teller-afwijking?

Ik kon met mijn Peugeot 406 tot 118 km/h op de teller rijden zonder een bon te pakken.. (inclusief ingecalculeerde meetcorrectie)

118? Wauw...ik rij met 104 op de teller 101 GPS kilometers...

Nee ik reed op de A15. Vanwege de volle afrit liep de 15 dus vol. Rechts reed voor geen meter, links stapvoets, met een uitschieter die dus naar rechts moest en bijna stil ging staan.

Dus als ik het goed lees gedroeg je je zelf als een aso op de heenweg maar heb je wel wat te mekkeren over de rest op de terugweg.
Je leest het zoals je het wilt lezen zeg ik altijd.
Ik had moeite die 2 gasten te volgen vanwege het feit dat ze soms aardig doorreden en ik die behoefte niet had op dat moment. Begin vorig jaar zijn we ook met z'n drieen van een meeting terug gereden en toen ging het ook al aardig los. Dat is een keer leuk (en eigenlijk nooit de bedoeling volgens de regels), maar moet geen gewoonte gaan worden. Ik vond het irritant om ergens 4 rijstroken op te moeten schuiven om te blijven volgen om dan vervolgens weer bijna direct die 4 rijstroken terug te moeten. Ben ik er iemand mee tot last geweest? Nee. Maar het slaat werkelijk nergens op om zo te rijden. Als het niet had gekund had ik gewoon doorgereden en verderop alsnog mijn navigatie aangezet. Ik had er niet zo mee gezeten als ik ze kwijt was geraakt.
Ik heb ze ook grotendeels laten gaan en het gat dicht getrokken op stukken zonder verkeer. Zowel mijn bijrijder als ik hebben zich op zitten vreten. Nergens voor nodig om zo door te gassen als je met 3 auto's bent en je weet dat mensen je moeten volgen.
Dus noem mij maar een aso als je dat vindt.

Paulus0013 zei:
Nee ik reed op de A15. Vanwege de volle afrit liep de 15 dus vol. Rechts reed voor geen meter, links stapvoets, met een uitschieter die dus naar rechts moest en bijna stil ging staan.

Je leest het zoals je het wilt lezen zeg ik altijd.
Ik had moeite die 2 gasten te volgen vanwege het feit dat ze soms aardig doorreden en ik die behoefte niet had op dat moment. Begin vorig jaar zijn we ook met z'n drieen van een meeting terug gereden en toen ging het ook al aardig los. Dat is een keer leuk (en eigenlijk nooit de bedoeling volgens de regels), maar moet geen gewoonte gaan worden. Ik vond het irritant om ergens 4 rijstroken op te moeten schuiven om te blijven volgen om dan vervolgens weer bijna direct die 4 rijstroken terug te moeten. Ben ik er iemand mee tot last geweest? Nee. Maar het slaat werkelijk nergens op om zo te rijden. Als het niet had gekund had ik gewoon doorgereden en verderop alsnog mijn navigatie aangezet. Ik had er niet zo mee gezeten als ik ze kwijt was geraakt.
Ik heb ze ook grotendeels laten gaan en het gat dicht getrokken op stukken zonder verkeer. Zowel mijn bijrijder als ik hebben zich op zitten vreten. Nergens voor nodig om zo door te gassen als je met 3 auto's bent en je weet dat mensen je moeten volgen.
Dus noem mij maar een aso als je dat vindt.

Ik kan me goed voorstellen dat wat autmobilisten om je heen het aso gedrag vinden als je op die manier een aantal rijstroken opschuift.
Maar ik denk wel dat de meeste zich daar nu en dan schudig aan maken.
Zelf had ik laatst ook dan iemand zich best aso tussen mij en mijn voorligger wurmde. Van de andere kant, hij reed al een tijdje schuin voor me en ik had hem ook gewoon wat meer ruimte kunnen geven.
Kortom, soms gedragen we ons zelf niet zo netjes, maar dan moet je niet flauw doen en het ook van een ander accepteren.

Groetjes,
Jan

Paulus0013 zei:

Aha, dan begrijp ik hem beter en snap jouw redenatie ook beter.
Het liep dus al vast tussen Gorinchem-Oost en knp. Gorinchem.

In die situatie kan je inderdaad spreken dat de persoon op linkerbaan het doorgaande verkeer ophoudt met zijn behoefte om acuut in te voegen naar rechts. Aan de andere kant, de persoon op rechterbaan zal waarschijnlijk denken 'jij voegt te laat in, ik laat je er niet tussen'..

Ik zou zelf, in die situatie op zo'n linkerbaan inderdaad doorrijden, zeker omdat je niet weet of achteropkomend verkeer je wel op tijd ziet.
Bij de afrit is het anders.. dan is het duidelijker dat het verkeer de snelweg af wil maar er geen capaciteit is....

Kortom, soms gedragen we ons zelf niet zo netjes, maar dan moet je niet flauw doen en het ook van een ander accepteren.
Dan kan ik wellicht de discussie aanzwengelen om verschil te maken tussen wat er asociaal uitziet en wat daadwerkelijk asociaal ís.
Als we 4 rijstroken opzij knallen, hoéft niemand daar last van te hebben. Behoudens dat het er niet fatsoenlijk uitziet.
Iemand die zijn auto in 10m ruimte duwt ís asociaal bezig, veroorzaakt direct gevaar of hinder en dwingt anderen zich aan zijn gedrag aan te passen.

En zo begin ik ook te twijfelen aan andere punten van mijn rijgedrag. Ik ga ook erg vaak zonder te remmen een rotonde op, dus met 50km/u. Voor mij begint het als gewoon te worden. Al kan ik me best indenken dat het op een buitenstaander anders over kan komen. En hoe vaker en langer ik het blijf doen, hoe normaler het voor mij aanvoelt.

Wat ik me later ook nog bedacht, was dat het er niet alleen asociaal uitziet als je met 3 auto's volgas langskomt stuiven. Maar ook het punt politie, die kunnen het weleens als een race gaan zien en dan ben je flink aan de beurt. Dan kan ik daar uit gaan leggen dat ik me liep op te vreten vanwege de andere 2, ik ga er waarschijnlijk niet ver mee komen.

In die situatie kan je inderdaad spreken dat de persoon op linkerbaan het doorgaande verkeer ophoudt met zijn behoefte om acuut in te voegen naar rechts. Aan de andere kant, de persoon op rechterbaan zal waarschijnlijk denken 'jij voegt te laat in, ik laat je er niet tussen'..
Ja precies zo'n soort situatie dus. Al zouden mensen wellicht eens moeten stoppen met hun ego 'jij voegt te laat in dús je zoekt het maar uit'. Punt is wel dat die ego deels wordt gecreeerd door mensen die misbruik van de coulante automobilist maakt.

https://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3510037/2013/09/15/Man-verkiest-megaboete-boven-gevangenisstraf.dhtml

Tjonge, dat had die man dus gewoon op zijn rekening staan.
En dan komt vraag twee: wat heeft deze boeteriijder allemaal uit zitten spoken?:T

soloman zei:
https://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3510037/2013/09/15/Man-verkiest-megaboete-boven-gevangenisstraf.dhtml

Tjonge, dat had die man dus gewoon op zijn rekening staan.
En dan komt vraag twee: wat heeft deze boeteriijder allemaal uit zitten spoken?:T

Heb jij dat dan niet zo even bij de hand dan? Dat bedrag klop je toch zo even uit je portemonnee.

Misschien is het volgende geen erg samenhangend geschreven stuk, maar aangezien ik nog steeds kook van woede is mij dat hopelijk vergeven.

Ik reed zonet op de Mies Bouwmanboulevard met een vaartje van zo'n 60 km/u. Volgens de teller althans, in het echt zal dat waarschijnlijk zo'n 55 zijn. Hoe dan ook, dat is dus niet overdreven langszaam. Echter reed er op zo'n 20 cm afstand van mijn achterbumper een Renault Laguna die met getoeter en lampengeflits liet weten dat het niet snel genoeg ging. Dat is opzich al heel vervelend, maar de situatie begon buitengewone vormen aan te nemen toen hij me vlak voor de rotonde inhaalde, afsneed en bovenop z'n rem trapte (dat terwijl de bijrijder uit het raampje hing en scheldwoorden schreeuwde waarvan ik tot vandaag niet van het bestaan op de hoogte was). Zoals te verwachten viel (aso's zijn op de een of andere manier best voorspelbaar) stapten zowel bestuurder als bijrijder bij het eerste rode licht (hier) uit. Zoals ik dankzij diverse sandbox-games geleerd heb is dat bij uitstek het moment om er vandoor te gaan, en ik heb dan ook direct het gaspedaal gevloerd en ben rechtsaf geslagen. Ik heb in mijn achteruitkijkspiegel nog wel gezien dat de heren weer snel instapten en de achtervolging inzetten, maar ik ben ze in de dichtstbijzijnde woonwijk kwijtgeraakt.

Nu is de vraag, is het verstandig/mogelijk hier nog iets mee te doen? Ik heb het kenteken van de auto onthouden, alsmede het signalement van beide heren. Maar: wordt dit uberhaupt wel gezien als bedreiging? En zolang ik geen getuigen heb (er stond wel een groep fietsers bij het verkeerslicht te wachten, maar die ga ik natuurlijk nooit terugvinden) is het mijn woord tegen dat van hun...

Je kan er melding van maken..

wellicht ben je niet de enige vandaag, over dat kenteken, en helpt het om er een zaak van te kunnen maken.

Dashcam aanschaffen?

Carkiller zei:
Maar wat had je daarvoor gedaan waardoor die gasten zo boos waren?

Helemaal niets bijzonders, daarom snap ik het ook echt niet. Ik rij gewoon netjes de toegestane snelheid (paar km/u erboven zelfs) en de Laguna kwam rap dichterbij om vervolgens lichtflitsend en claxonnerend op mijn achterbumper hangen.

@Hamer: over de heren heenrijden kon natuurlijk ook, maar ik had niet echt trek in de strafrechtelijke gevolgen van die optie.;)

D. Elzinga zei:
Carkiller zei:
Maar wat had je daarvoor gedaan waardoor die gasten zo boos waren?

Helemaal niets bijzonders, daarom snap ik het ook echt niet. Ik rij gewoon netjes de toegestane snelheid (paar km/u erboven zelfs) en de Laguna kwam rap dichterbij om vervolgens lichtflitsend en claxonnerend op mijn achterbumper hangen.

@Hamer: over de heren heenrijden kon natuurlijk ook, maar ik had niet echt trek in de strafrechtelijke gevolgen van die optie.;)

Dat lijkt me ook niet verstandig, maar zou er wel melding van maken bij de politie 8-)

Geelhoed zei:
Ik weet niet wat er geroepen is, wellicht dat dat nog wat strafbaars oplevert, maar ja bewijs dat eens.

Diverse scheldwoorden met 'kanker' als terugkerend thema, plus 'wat moet je nou', 'kom hier dan' en wat onverstaanbare straattaal. Dat lijken me niet echt bedreigingen, en ik heb natuurlijk inderdaad geen bewijzen.

Ik vind zo'n dashcam serieus het overwegen waard, ga deze week eens testen hoe ik eea het best kan monteren.

Ik kan je deze van 78euro aanraden: https://dutchdashcam.webklik.nl/page/wat-wij-verkopen
Er is ook een LS 430W met gps, maar da's wel 169 euro.

Elzinga, dat is best wel een heftige ervaring. Tsja, je hebt nu eenmaal ook verrekte mongols (sorry voor deze term) aan de weg. Mocht je een dashcam ambieren, ik zag in de folder van kruidvat ook een dashcam staan voor iets van drie tientjes. Helaas wel te monteren d.m.v. een gigantische zuignap aan de voorruit. In ieder geval sterkte.

Olds zei:
ik zag in de folder van kruidvat ook een dashcam staan voor iets van drie tientjes.
Die heb ik even getest en weer teruggebracht. Is werkelijk waar ruk-kwaliteit!

Het was maar een idee. Mij viel al de ophangconstructie op.... Dat was wel een heel groot, onhandig geval, terwijl een tomtom of ander navigatiesysteem met een klein zuignapje kan worden vastgezet. Tsja, als een cameraatje bij ieder ander voor een beetje kwaliteit 100 euries kost, dan kan die voor 30 euro meestal niet veel zijn.

Ik had vanmorgen weer een situatie.
Een vrouw op de fiets, waarschijnlijk boven de pensioenleeftijd.
Ik naderde een t-splitsing, waarop ik rechtdoor wilde gaan.
Van links kwam mevrouw op de fiets. Ik zag haar niet heel erg vroeg omdat er een auto voorgesorteerd stond voor linksaf.
Ik had niet erg de behoefte de vrouw plat te rijden, dus ik rem iets af.
Krijg ik een boos gebaar :S.
Zij kwam van links, dus ik had voorrang en ik reed niet eens te hard. Dus waarom dat boze gebaar is mij niet duidelijk.
Misschien schrok ze wel omdat ze mij ook erg laat zag? Wie weet.

Mist in het zuiden van het land dus weer volop Belgen met feestverlichting en Nl'ers zonder enige verlichting...

Vanochtend om 700 geen mist en Belgen massaal met zowel voor als achter de mistverlichting aan. Hints snappen ze niet...

Gisteren: Belgen die het invoegen niet snappen. Doorrijden terwijl einde invoegstrook in zicht is en dan verwachten dat iedereen ze er maar voor laat. Helemaal idioot als ik ze al een keer de gelegenheid gegeven heb om in te voegen en dan doen ze het niet...

Ik vind belgen nog heilig ten aanzien van Duitsers. Hun capriolen met invoegen op de snelweg zijn echt erg. (td)

zucht... de Oostblokkers tja wat moet je daarvan zeggen :S Een van de redenen waarom ik serieus overweeg om een dashcam aan te schaffen. 8-)

Terug
Bovenaan