Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Durashift zei:
Zo, jijDurashift zei:
M.F.H. zei:Daarnaast is dan het nadeel van de trajectcontrole dat je niet even gas bij geeft om met 140 de Aygo achter je te laten, omdat je er dan nog een gratis bekeuring bij krijgt ook![]()
Paulus0013 zei:Afgelopen zondag viel mij ook op dat ik enkel ouderen tegen kwam en zich allemaal schuldig maakten aan de vooroordelen die er over hen zijn.
Gistermiddag weer iemand die besloot op een invoegstrook richting aan te geven. Hij kon toch echt niet naar rechts of links, daar was een vangrail en gras. Ow wacht, dat deed ie vast omdat ie 300m verderop in moest gaan voegen. Lekker duidelijk ook op die manier. Zou ie hem dan zo de weg op knallen? Of moeten de mensen die daar al rijden maar raden wanneer ie zich gaat verplaatsen?
Ook afgelopen zondag met 2 vrienden en in dit geval dus 3 auto's naar een meeting geweest. Van te voren nog gezegd dat we beter normaal kunnen doen. Iets doorrijden is prima, maar geen gekke dingen. Nee na een paar km ging het gas er weer lekker op. Invoegen op een snelweg, 4 rijstroken naar links doorschuiven en er achter komen dat je eigenlijk de volgende afrit al weer moet hebben.Ik reed als laatste, lekker volgen op die manier.
Op de terugweg alleen gereden. Verder me weer mateloos gestoord aan mensen die onnodig (lang) links blijven rijden, mensen die geen richting aangeven en mensen die 10m tussen 2 auto's als voldoende ruimte beschouwen om tussen te gaan rijden.
Ik begin me eigenlijk steeds meer aan het verkeer te irriteren. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Nog het meest irritante was de kleine file op de A15 zondag. Die file was er omdat er mensen de afrit moesten hebben. Dus dan stoppen we maar gewoon op de snelweg? WTF?? Neem die mensen ook eens een tijdje het rijbewijs af. Als je er niet meer af kunt rijd je maar gewoon door, jouw probleem. Dom, gevaarlijk en slecht voor de doorstroming om een beetje egoistisch de boel totaal onnodig op te gaan houden. Maar ondertussen wel klagen over alle files.
Leon in z'n SEAT zei:Klopt, maar als je in staat bent om te remmen/stoppen voor zo'n file dan is het volgens mij nog steeds een kleine moeite om even de vluchtstrook op te sturen. Ik snap dat die daar niet voor bedoeld is, maar het is altijd nog veiliger dan op de rijbaan stil gaan staan.
Moderator
Durashift zei:M.F.H. zei:Daarnaast is dan het nadeel van de trajectcontrole dat je niet even gas bij geeft om met 140 de Aygo achter je te laten, omdat je er dan nog een gratis bekeuring bij krijgt ook![]()
Nou, een honderd meter of meer ff gas erop houdt je wel binnen de marge als je daarna weer op 105 km/h op de cruise gaat rijden.
Weet je je teller-afwijking?
Ik kon met mijn Peugeot 406 tot 118 km/h op de teller rijden zonder een bon te pakken.. (inclusief ingecalculeerde meetcorrectie)
Nee ik reed op de A15. Vanwege de volle afrit liep de 15 dus vol. Rechts reed voor geen meter, links stapvoets, met een uitschieter die dus naar rechts moest en bijna stil ging staan.@Paulus0013.. Jij kwam van de A27 om de A15 op te rijden?
Je leest het zoals je het wilt lezen zeg ik altijd.Dus als ik het goed lees gedroeg je je zelf als een aso op de heenweg maar heb je wel wat te mekkeren over de rest op de terugweg.
Komt een beetje vreemd over zo??
Paulus0013 zei:Nee ik reed op de A15. Vanwege de volle afrit liep de 15 dus vol. Rechts reed voor geen meter, links stapvoets, met een uitschieter die dus naar rechts moest en bijna stil ging staan.@Paulus0013.. Jij kwam van de A27 om de A15 op te rijden?
Je leest het zoals je het wilt lezen zeg ik altijd.Dus als ik het goed lees gedroeg je je zelf als een aso op de heenweg maar heb je wel wat te mekkeren over de rest op de terugweg.
Komt een beetje vreemd over zo??
Ik had moeite die 2 gasten te volgen vanwege het feit dat ze soms aardig doorreden en ik die behoefte niet had op dat moment. Begin vorig jaar zijn we ook met z'n drieen van een meeting terug gereden en toen ging het ook al aardig los. Dat is een keer leuk (en eigenlijk nooit de bedoeling volgens de regels), maar moet geen gewoonte gaan worden. Ik vond het irritant om ergens 4 rijstroken op te moeten schuiven om te blijven volgen om dan vervolgens weer bijna direct die 4 rijstroken terug te moeten. Ben ik er iemand mee tot last geweest? Nee. Maar het slaat werkelijk nergens op om zo te rijden. Als het niet had gekund had ik gewoon doorgereden en verderop alsnog mijn navigatie aangezet. Ik had er niet zo mee gezeten als ik ze kwijt was geraakt.
Ik heb ze ook grotendeels laten gaan en het gat dicht getrokken op stukken zonder verkeer. Zowel mijn bijrijder als ik hebben zich op zitten vreten. Nergens voor nodig om zo door te gassen als je met 3 auto's bent en je weet dat mensen je moeten volgen.
Dus noem mij maar een aso als je dat vindt.
Paulus0013 zei:Nee ik reed op de A15. Vanwege de volle afrit liep de 15 dus vol. Rechts reed voor geen meter, links stapvoets, met een uitschieter die dus naar rechts moest en bijna stil ging staan.@Paulus0013.. Jij kwam van de A27 om de A15 op te rijden?
Dan kan ik wellicht de discussie aanzwengelen om verschil te maken tussen wat er asociaal uitziet en wat daadwerkelijk asociaal ís.Kortom, soms gedragen we ons zelf niet zo netjes, maar dan moet je niet flauw doen en het ook van een ander accepteren.
Ja precies zo'n soort situatie dus. Al zouden mensen wellicht eens moeten stoppen met hun ego 'jij voegt te laat in dús je zoekt het maar uit'. Punt is wel dat die ego deels wordt gecreeerd door mensen die misbruik van de coulante automobilist maakt.In die situatie kan je inderdaad spreken dat de persoon op linkerbaan het doorgaande verkeer ophoudt met zijn behoefte om acuut in te voegen naar rechts. Aan de andere kant, de persoon op rechterbaan zal waarschijnlijk denken 'jij voegt te laat in, ik laat je er niet tussen'..
soloman zei:https://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3510037/2013/09/15/Man-verkiest-megaboete-boven-gevangenisstraf.dhtml
Tjonge, dat had die man dus gewoon op zijn rekening staan.
En dan komt vraag twee: wat heeft deze boeteriijder allemaal uit zitten spoken?:T
Zoals ik dankzij diverse sandbox-games geleerd heb is dat bij uitstek het moment om er vandoor te gaan
Carkiller zei:Maar wat had je daarvoor gedaan waardoor die gasten zo boos waren?
D. Elzinga zei:Carkiller zei:Maar wat had je daarvoor gedaan waardoor die gasten zo boos waren?
Helemaal niets bijzonders, daarom snap ik het ook echt niet. Ik rij gewoon netjes de toegestane snelheid (paar km/u erboven zelfs) en de Laguna kwam rap dichterbij om vervolgens lichtflitsend en claxonnerend op mijn achterbumper hangen.
@Hamer: over de heren heenrijden kon natuurlijk ook, maar ik had niet echt trek in de strafrechtelijke gevolgen van die optie.![]()
Geelhoed zei:Ik weet niet wat er geroepen is, wellicht dat dat nog wat strafbaars oplevert, maar ja bewijs dat eens.
Die heb ik even getest en weer teruggebracht. Is werkelijk waar ruk-kwaliteit!Olds zei:ik zag in de folder van kruidvat ook een dashcam staan voor iets van drie tientjes.