Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Gisteren een VW busje... reed continu al langzaam, trok op als een slapende slak, stonk enorm...

Gaan we de snelweg op. Behoorlijk helling omhoog op de A2 bij Meerssen. Snelheid komt niet boven de 40 km/h en dan ook nog tergend langzaam naar links gaan waardoor ik er niet voorbij kon. Auto's op de snelweg waren ook meer aan het ontwijken dan verschuiven van rijbaan.

Op het laatste stukje invoegstrook nog rechts er voorbij gegaan. Achter het busje invoegen met 40km/h vond ik een poging tot zelfmoord. Dus dat was geen optie.

Vergeet bijna te melden dat er geen richtingaanwijzer door bestuurder in kwestie gebruikt werd.

Blik_op_wielen zei:
Gisteren heb ik zelf een actie uitgehaald die achteraf misschien toch niet zo verstandig was. Ik reed achter een viertal auto`s met voorop een politieauto en we gingen een autoweg op. Het treintje reed tussen de 70 en 80 en ik was zo dapper om gewoon 100 (ja, het was een echte autoweg zonder afwijkende maximum snelheid) te gaan rijden en zo het treintje in te halen. In mijn spiegel zag ik de politieauto rustig uitvoegen dus er werd geen achtervolging ingezet maar aangezien ik ook uit moest voegen deed ik dat op een ruime afstand voor de politieauto. En toen bleef hij wel achter me rijden, zelfs toen ik een groot parkeerterrein opdraaide. Daar heb ik mijn auto snel in een parkeervak gestopt en was ik niet meer zo dapper om te kijken waar de politieauto heen reed, aangezien ik verwachtte dat ik staande gehouden zou worden. Dat was niet het geval dus misschien moesten ze daar toch echt zijn of was het een gevalletje bangmakerij? In ieder geval blijf ik voortaan net als de andere schapen maar achter de politieauto de volgende keer.:T

Ik lees hier niks illegaals. Lijkt meer op bangmakerij. Trouwens, de meeste politieauto's die ik op de weg tegenkom (zonder actieve zwaailichten) halen zelf acties uit op zijn minst erg nonchalant genoemd mogen worden. Gister een Touran die op het allerlaatste moment uitvoegde van de A4 naar de A44 (ik had de indruk dat de bestuurder nog graag even wilde doen alsof ie iemand op de doorgaande baan wilde achtervolgen), laatst een grote (arrestanten?)bus die tijdens het linksafslaan op een kruising tijdens het maken van de bocht alvast naar de rechterbaan ging (de linkerbaan lost ruim na die kruising op) zonder knipper en mij dus lekker afsneed in die bocht...Tijdje terug ook zo'n touran aan het verkeerslicht die niet wegreed bij groen en het weer rood liet worden, omdat de petjes stonden te ouwehoeren met de mensen in de auto naast hen. De bestuurster voor mij toeterde, en werd en passant door de agent bedreigd met een bekeuring van 170 euro... Moet ik aan dat soort volk nou een voorbeeld nemen? :confused:

Het zal inderdaad bangmakerij geweest zijn denk ik. Ik heb het wel vaker meegemaakt, een keer had een agent zelfs al een hele bon geschreven omdat ik fout geparkeerd stond (ik was aan het werk als koerier). Ik voerde een discussie met de agent op een hele normale manier maar hij bleef maar schrijven dus op een gegeven moment legde ik me erbij neer. Uiteindelijk gaf hij mijn rijbewijs terug met de woorden dat hij me de bekeuring zou besparen en ik heb er ook nooit meer iets over gehoord. Ook heb ik een keer een paar trams geblokkeerd omdat ik in een straat reed waar ik niet in mocht rijden en net toen ik op de stoep wilde parkeren kwamen er drie agenten om de hoek vandaan die direct voor mijn busje gingen staan, waardoor de achterkant nog op de tramrails stond. Na een korte discussie die voor mij heel lang leek te duren omdat ik gewoon de trams doorgang wilde geven, gaf een van de agenten toestemming om mijn auto te verplaatsen, dat deed ik dus honderd meter verderop. Vervolgens zag ik de agenten met de rug naar me toe staan en verder lopen dus ben ik ook gewoon verder gegaan met mijn werk. Achteraf was ik wel bang om iets te horen te krijgen omdat dit misschien als een "vluchtpoging" beschouwd kon worden maar zelfs een bekeuring op kenteken heb ik niet gekregen.

In ieder geval kan de politie je zo een oor aannaaien als ze daar zin in hebben dus ik maak me altijd wel een beetje zorgen wanneer ik iets met ze te maken heb gehad.

Soms kun je ze toch terugpakken, ik heb jaren geleden het volgende meegemaakt:

Ik kwam thuis na een bezoekje aan de bouwmarkt met een behoorlijk volgeladen (geleende) station. Aangezien er geen plek was voor mijn huis parkeerde ik dubbel om niet meer met de zooi te hoeven slepen dan strikt noodzakelijk. Net op het moment dat ik uitstap komt er een auto met een al dan niet getrouwd stel erin de hoek om, gaat voor "mijn" auto staan en wil er duidelijk langs. De man bleek een politieagent te zijn in z'n vrije tijd, ik moest maar gauw aan de kant gaan met die auto anders kreeg ik een bekeuring.

Geen zin in gezeik op dat moment, zeker niet met de auto van een ander, dus maar gedaan. Wel eerst even gevraagd of-ie zich als zodanig kon identificeren, waarna er een KLPD-pasje met alleen een nummer tevoorschijn kwam.

Autootje kon dus doorrijden, gaat 20 meter verder de bocht om een doodlopende straat in en parkeert daar dan ook! En de inhoud komt teruglopen naar mijn straat om bij de overburen op bezoek te gaan. WTF! Had in mijn straat ook kunnen parkeren (alleen dus niet voor mijn huis of dat van mijn directe buren) en het was precies even ver lopen geweest.

Mailtje gestuurd naar de KLPD met het hele verhaal, onder vermelding van het nummer van dat pasje en het kenteken van de auto waar het stel in reed. Na wat heen en weer geschrijf (waarin mij o.a. werd gevraagd of ik wist wie er in de auto reed, want die stond op naam van een leasemaatschappij en het pasnummer was onbekend; ?!weetikveel, da's jullie feestje om dat soort dingen uit te zoeken) bleek uiteindelijk dat de betreffende persoon helemaal niet meer bij de KLPD werkte, maar bij de FIOD, dus werd de klacht doorgestuurd. Tijdje later brief gehad van de FIOD dat de man was aangesproken op zijn gedrag tegenover mij en dat hem dringend verzocht was om het KLPD-pasje, wat hij uiteraard allang niet meer had mogen hebben, alsnog in te leveren. Zal een gezellig gesprekje geweest zijn :LOL:

Deze past hier ook wel: wat een idioot.

pic_106_clean_790.jpg

PauseBreak zei:
Wat moet ik daar zien Wrangler?
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen: ik zag 'm eerst ook niet. Was wat meer gefocust op de auto's, de kruising, de verkeerslichten. Maar inderdaad, als je zo de weg op gaat dan ben je niet helemaal lekker in je bovenkamer o_O

Iets anders bizars, niet in NL maar uit het Midden-Oosten..

:eek:

https://www.ttm.nl/nieuws/video-arab-drift-loopt-slecht-af/57085/

He, een Camry. Precies mijn model, en nog dezelfde kleur ook.
Shit, weet ik gelijk de crashbestendigheid van het ding.:(

Ouders die dat wagen met hun kinderen.
Bah!(n)
Dit soort mensen denken, er gebeurt toch niks. Tot er wel wat gebeurt. En dan moeten we allemaal meejanken. Bah!

soloman zei:

redelijk goed toch?
Alleen de rugleuning van de stoel klapt naar achteren..

de witte Mercedes staat sinds 28-10-1992 op dezelfde naam geregistreerd..
Opa met kleinkind?
Vader met kind in geleende auto?
Voogd met kind?
;)

De achterkant is helemaal weg. Maar ze komen er nog springlevend uit. Dat is wel het allerbelangrijkste natuurlijk.

Niemand lijkt gewond zo op het eerste gezicht. Al lijkt het wel alsof er iemand nog op de achterbank blijft liggen aangezien ze daar als wilden heen rennen.
Maar ja, tegen een vrachtwagen is geen enkele auto opgewassen. Je kan dan maar gewoon hopen dat je een grote kreukelzone hebt.

Dit is natuurlijk ook een raar bericht.

Man krijgt geen voorrang bij oprijden snelweg en raakt daardoor van de weg.

Het moet toch niet gekker worden toch?

https://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article23470373.ece/Forse-klapper-oprit-A1-bij-Eemnes

stoterstangen90 zei:
Dit is natuurlijk ook een raar bericht.

Man krijgt geen voorrang bij oprijden snelweg en raakt daardoor van de weg.

Het moet toch niet gekker worden toch?

https://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article23470373.ece/Forse-klapper-oprit-A1-bij-Eemnes
Vast een duitser... In duitsland hebben ze ook het gekke idee dat mensen die een snelweg oprijden maar voorrang moeten krijgen.
Deze bestuurder zal wel gedacht hebben: ik kom van rechts, dus ik heb voorrang. :rolleyes: De schrijver van de Gooi-Eemlander is van hetzelfde briljante niveau;)

Vanmorgen een koerier die hier zonder te kijken de stoep op reed, en daarbij bijna een fietser en een scootmobielrijder raakte. De fietser maakte de mi vrij onschuldige opmerking 'nog niet wakker vandaag?' waarop de koerier in woede ontstak en een scheldpartij tegen eenieder die maar in de buurt was begon.o_O

Zojuist iets heel raars meegemaakt. Iets waarvan je zou denken: dat gebeurt nooit, ik moet dromen, maar toch was het werkelijkheid. Ongelofelijk, ik kan er nog niet over uit.

Ik nam een afrit bij Nieuwegein van de A27. Dat was een doodnormale afrit, een baan met twee doorgetrokken strepen aan beide kanten. Er was een beetje een opstopping. Ik zag verderop een vrachtwagen stil staan waar mensen druk om heen liepen. Blijkbaar was er iets aan de hand. Ik sloot aan in een file van ongeveer acht auto's. Voor me een nieuw Polootje (als ik het zo snel zag, kan ook een Corsaatje zijn geweest).
En die ging keren! Op een afrit! Ik kon gewoon niet geloven wat ik zag. Meneer wilde terug naar de snelweg. De auto draaide voor me en hij wilde over de lijnen mij passeren. Nou, ammenooitniet, dus ik blokkeerde de weg direct. Helemaal toen ik zag welke leeftijd hij had. Ik schatte hem rond de 80. Het was nog een heel gedraai en gedoe om hem te beletten dat hij spook ging rijden, want hij was druk aan het sturen om of links of rechts van mij terug te rijden langs de rode borden met witte balken. Ik dacht, ik wil dit niet op mijn geweten hebben. En kwaad gebaren die man naar mij. Ik terug gebaren dat het echt niet kon. Het heeft minuten lang geduurd, het leek wel een circus. En toen liet hij het er bij.

Ik keek in de spiegel en zag dat mijn achterliggers het hele gebeuren met open mond hadden gevolgd. Het duurde niet lang of de vrachtwagen voor ons kwam in beweging en maakte de weg vrij.

Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.

Mijn vrouw had een tijd geleden ook iets, waarbij je geweten een rol gaat spelen. Ik kwam terug van mijn werk en mijn vrouw passeerde me in onze auto met een oude vrouw naast haar. Die vrouw keek me aan. Haar blik trof me enorm, het was een totaal lege blik, verward en vreemd tegelijk. Iets waar je zelfs van schrikt.
Thuis begon ik er over. "Ach, het arme mens", zei mijn vrouw, "ze had haar auto ergens geparkeerd en ze wist niet meer waar. Dus hebben we de buurt rondgereden."
Volgens haar was de vrouw zeer afwezig en kwam ze net terug van de regelmatige rijbewijskeuring bij een arts. Dus waar was haar rijbewijs? Bij de arts (schijnt de procedure te zijn dat de arts eerst het rapport moet opsturen). De auto werd met moeite gevonden en toen moest ze eerst kijken of het die wel was, en jawel de sleutel paste.

Mijn conclusie: laat ik het netjes zeggen: beginnende dementie. Toen begreep ik ook die blik.

Ik hoor vaker uitspraken over oude moeders die niet meer weten waar het allemaal over gaat. "Oh, ik ben zo trots dat ze nog zo zelfstandig is", hoor je dan. Ja, ik wil niet hard oordelen, want ieder mens wil absoluut zijn vrijheid, ik ook. Ook als ik medische problemen heb. Niets is erger dan dat je afhankelijk bent van anderen, dat je anderen moet vragen om je boodschappen te doen of je te helpen met je steunkousen. Dat is vreselijk.
Maar soms zie ik ze wel eens rondrijden, dan denk ik, ach, ach, ach, ach. Moet je dan wachten op de eerste de beste klap?

Tja, sommige bejaarden moeten gewoon niet meer de auto in stappen. Er zijn genoeg die nog prima kunnen rijden (paar weken terug was een 70+'er zelfs 2x zo snel weg als ik bij het stoplicht, en dat terwijl ik nog best vlot wegrijd :)) maar helaas ook genoeg die gewoon wachten op de brokken.
Het vervelende is dan ook dat ze zelf hun fouten niet doorhebben. Dat haal ik eruit tenminste als ik ze met een stugge blik naar voren door zie rijden.

En laat ik vanmiddag nou net bijna bij een bejaarde zijn deur naar binnen rijden.
Ik rijd op een voorrangsweg en er staat een oudere man in een Honda Accord te wachten bij een zijweg. Op het moment dat ik aardig bij hem in de buurt ben gooit hij hem, zonder naar mij te kijken, hem er zo voor. Moest echt flink remmen en reagerend op mijn claxon zwaaide hij even sorry uit het raam.
Tja.. Als hij 2 seconden later was geweest, was ik vol bij hem naar binnen gereden..

Zevens zei:
En laat ik vanmiddag nou net bijna bij een bejaarde zijn deur naar binnen rijden.
Ik rijd op een voorrangsweg en er staat een oudere man in een Honda Accord te wachten bij een zijweg. Op het moment dat ik aardig bij hem in de buurt ben gooit hij hem, zonder naar mij te kijken, hem er zo voor. Moest echt flink remmen en reagerend op mijn claxon zwaaide hij even sorry uit het raam.
Tja.. Als hij 2 seconden later was geweest, was ik vol bij hem naar binnen gereden..

Vandaag een soortgelijke situatie gehad.

Rij op een voorrangsweg (deze dus) rij netjes 80. Links staat een bejaarde te wachten en besluit te gaan rijden op het moment dat ik eraan kom. Het lijkt erop dat hij in het middenstuk blijft staan, maar besluit op het allerlaatste moment toch in te voegen. Gevolg dat ik vol in de ankers moet. Op claxonneren en seinen met licht geen enkele reactie, man gaat daarna gewoon 55/60 rijden en heeft volgens mij helemaal niks in de gaten. :eek:

Vanavond weer allerlei moois meegemaakt.

Ik reed langs HI Ambacht via de A16 de A15 op in oostelijke richting. Thv zo'n beetje afslag Papendrecht bij de BP was de weg afgesloten en moest iedereen er af. Dus we gaan langzamer rijden, zijn al naar 1 rijstrook gegaan en gaan de afslag nemen. Opeens voor me hoor ik piepende banden en wordt er plots steeds forser geremd. De 2 auto's voor me eindigen al uitwijkend/remmend links en rechts naast auto 3 daar weer voor. Die stonden dus 3 breed naast elkaar.
Ondertussen check ik mijn binnenspiegel en zie de neus van de auto achter me wel erg hard omlaag duiken. Omdat ik het vermoeden had dat ie het mogelijk niet ging trekken heb ik remkracht geminderd. Dat kon ook omdat de 2 auto's voor me toch opzij waren gegaan, waardoor ik iets meer meters had. Kwam ie goed mee weg, ik vermoed toch echt dat als ik forser had doorgeremd dat ie achterop had gezeten of ook uit had moeten wijken.

We reden verder en daarna heb ik me echt lopen ergeren aan verkeer voor me. Steeds naar elkaar toe kruipen en weer remmen man man wat irritant. Is het echt zo moeilijk om op tijd je gas los te laten? In combinatie met een klein beetje meer afstand houden geeft dat een veel rustiger verkeersbeeld en het rijdt naar mijn idee ook stukken prettiger dan steeds moeten remmen.

Verder nog wat mensen waarvan ik nooit zal snappen wat ze aan het doen waren. Ik reed op de A16 richting Breda en voor me op de linkerrijstrook reden 2 Duitse auto's met een gangetje van rond de 140/150. Eerst had ik het idee dat ze door een busje verderop werden opgehouden. Maar toen het busje naar rechts ging veranderde er niets, ze bleven maar links rijden, met rechts alle ruimte en nog steeds met dezelfde snelheid.
Die heb ik dan ook heel asociaal rechts ingehaald.

Later op de A15 iemand die het er allemaal om leek te doen. Er was amper verkeer. Rechts voor me reden 2 auto's en daarvoor over honderden meters geen verkeer. Ik reed een beetje door op links. Wat doet de achterste auto rechts? Die wacht net zo lang met inhalen tot het moment dat ik dichtbij genoeg ben zodat ie mij kan hinderen. Tenminste dat idee kreeg ik er echt van. Als ie eerder was gegaan had ik gewoon het gas los kunnen laten, was er niets aan de hand. Als ie zelf even had gelost had ik al voorbij geweest en kon ie daarna doen wat ie wilde. Nee wat doen we? We gaan precies op het moment naar links dat ik kan gaan remmen. Je ziet het gewoon ook aankomen en toch doet zo iemand het.
Ik vraag me hierdoor steeds vaker af of mensen überhaupt wel naar snelheid kijken, of enkel zien dat een auto ca. xxx meter achter hun is, dús kan ie wel naar links.

"Steeds naar elkaar toe kruipen en weer remmen man man wat irritant. Is het echt zo moeilijk om op tijd je gas los te laten? In combinatie met een klein beetje meer afstand houden geeft dat een veel rustiger verkeersbeeld en het rijdt naar mijn idee ook stukken prettiger dan steeds moeten remmen."

Dat vind ik ook zo irritant. Ik probeer alles zo geleidelijk mogelijk te doen. Dus niet meteen vol op de rem, maar eerst gas los. Is dat voldoende, dan schrikken de bestuurders achter mij ook niet van m'n remlichten (want het lijkt steeds of iedereen er van schrikt :confused:)

Ik maak nu wel bijna dagelijks mee dat men na het invoegen op de snelweg, meteen naar links wilt en dan de auto maar in een niet bestaand gat proppen. Gisteren een tjappie in een Golf 1.4 die er uit moest zien als GTi. Voor mij ging een auto van het gas waardoor ik iets dichterbij kwam. Ik ging ook van het gas maar zat al bijna met de neus van de auto naast de Golf die rechts reed. Toch propt die tjappie 'm er tussen!

Ach, als 'ie een voertuig tegenkomt die wel met z`n neus de goede kant oprijdt zijn er tenminste nog genoeg uitwijkmogelijkheden.

Gisteren reed ik achter een vrachtwagen die een hele rookwolk achter zich liet. Ik was er op een ruime afstand even achter blijven hangen om te zien of er niks zou gaan fikken maar dat bleek niet zo te zijn dus dook ik snel een straat in waar ik moest zijn met de gedachte dat het ding wel snel tot stoppen gedwongen zou worden door andere bestuurders (verkeerde gedachte maar ik wist nog niet of het echt noodzakelijk was de chauffeur duidelijk te maken dat er iets mis was). Even later kwam ik het ding weer tegen bij een verkeerslicht dus kon ik even goed opnemen waar de rook vandaan kwam (leek rechtsvoor te komen) en viel het me op dat het ding echt vaag beladen was. De laadklep stond half open en er stond onder andere een auto in maar ondanks claxoneren van mij en een andere vrachtwagen reed de rookbom gewoon verder een 70km/u weg op. Volgens mij kon het de chauffeur niets schelen want je gaat me niet vertellen dat je zo`n "mankement" niet in je spiegels ziet.

soloman zei:
Nou je mag blij zijn, zie wat een klap die gek maakt en nog is bijna de hele auto intact.
Alleen de motorkap en een stuk van het deurpaneel is weg:p

Van de A9 uit Haarlem naar de A4 richting Amsterdam. Een parallelbaan die tweebaans is, vrij snel daarna de afrit richting Amsterdam. Een gele Wrangler met oude jongens met lang haar erin reed braaf achter me op de rechterbaan, voorbereidend op de afrit. Gaat ie me ineens inhalen, terwijl er voor me gewoon tientallen auto's reden, geen gaatje dus. Dat gaatje kreeg hij ook niet toen hij dwingend met knipperlicht zijn wielen over de streep drukte. Scheldend uit zijn mooie gele open wagen heeft ie zich achter mij gepropt, wat een dwaas.

https://www.dumpert.nl/mediabase/6559801/bfdcadd9/_tatuuu_taaatuuu_.html

@ Zollie: zijn toch altijd 2 banden voor de afrit Amsterdam Sloten?

Terence zei:
https://www.dumpert.nl/mediabase/6559801/bfdcadd9/_tatuuu_taaatuuu_.html

@ Zollie: zijn toch altijd 2 banden voor de afrit Amsterdam Sloten?

Die bocht is inderdaad tweebaans, bijna nooit wordt er zo gereden, de strepen zijn vaag, volgens mij wordt het pas tweebaans na de enkelbaans afrit en daarna weer enkelbaans. Maargoed, we waren nog niet op de afrit, hij wilde me inhalen in het wat langzamer rijdende treintje richting afrit, daar was simpelweg geen plek voor.

En idiote acties... Vandaag was ik de pineut vanwege de afsluiting Zeeburgertunnel, net de 116 (IJtunnel) gemist toen ik t me besefte en toen stond het klem... Wat ongelofelijk veel klojo's rijden er rond in NL, zeker als het lang begint te duren... Vrachtwagens die over een afgekruiste linkerbaan komen aanstormen, de vluchtstrook die al vast stond voordat alle rijbanen waren gekruist... En nog veel meer aso's die de kruizen negeren, ik zou ze met plezier ter plekke onder het asfalt plakken...

Meer een kwestie van slecht ouderschap, maar ik zag (en hoorde) vandaag iemand keiharde boem-boem-muziek in een Polootje draaien, terwijl er twee kleine kinderen achterin zaten.(n)

Vanochtend was er een verkeerscontrole bij mij in de buurt waarbij ook ik het haasje was. Ze controleerden alleen op technische mankementen dus daar was gelukkig voor mij niks aan de hand. Wat ik wel erg apart vond was dat de agent het chassisnummer niet kon vinden. Volgens het boekje staat die op de dwarsbalk bij bestuurder (of zo). Maar hij had geen idee waar te kijken. Zelf wist ik het ook niet en heb nog geprobeerd te helpen maar na een halve minuut zoeken liet hij het er maar bij zitten.
"Nou ja, het is niet anders" zei hij. Naja, prima joh wat jij wil o_O

Waarom moeite doen om een chassisnummer te vinden als je bij andere automobilisten veel makkelijker en sneller kunt cashen?!

ik had vorig jaar ook een technische controle , vroeg een vrouwelijke agent aan mij of ik nog voldoende ruitensproeiervloeistof had.
Dat was dus niet het geval en bij het openen van de motorkap wees ik het koelwaterreservoir aan, prima zei ze en ik kon mijn weg vervolgen, humor:D

Heb afgelopen dagen toch weer 3 situaties meegemaakt die toch even 'van me af wil schrijven'

Eergisteren:
ik rijd op de A1 tussen Hengelo en Oldenzaal links met 130 op weg naar huis, voor me een Peugeot 508 op rechts met stukken minder tempo. Op moment dat ik hen nader, naderen zij een vrachtwagen (denken opa en oma). Ipv netjes mij voorrang te verlenen (zij worden immers ingehaald) gaat het knipperlicht aan en stuurt men direct naar links. Ik kan gelukkig remmen en stuur even later naar rechts daar waar zeker nog 500 m was tot de vrachtwagen. Ok dan blijf ik maar achter de vrachtwagen, tot ik zie dat de Peugeot achter me remt en er een groot gat is tot zijn voorligger. Ik ga weer naar links (alle ruimte) en de voorligger van de Peugeot denk dat ik rechts inhaal en gaat vol in de ankers om mij te laten schrikken. De vrachtwagenchauffeur rijdt naast me inmiddels en schrikt ook, gevolg gevaarlijk situatie zonder reden. Ik besluit verderop de afslag te nemen en neem ruim voor de vrachtwagen langs de afrit. Zucht, dat heb ik ook weer overleefd.....

Gisteravond rond de klok van kwart over 6 op de a35 richting almelo.
Ik rijdt 125 op rechts en zie voor me een poolse vrachtwagen een andere vrachtwagen inhalen, dat ging niet vlot dus ze rijden lange tijd naast elkaar met 70 - 75. Ik rem af naar dezelfde snelheid en ga van rechts naar links, in de hoop dat ik even later er voorbij kan. Na een tijdje neemt de rechter vrachtwagen de afslag ( 2 km lang) zodat de 'pool' weer naar rechts kan. Ik zie in mijn binnenspiegel een busje (Movano / Traffic) aanstuiven met zeker 160. Ik ga van links naar rechts om hem ruimte te geven dat hij met die snelheid sneller de 'pool' voorbij kan als ik met 80.
Wat doet die waus, hij blijft op rechts achter mij en wil tussen beide vrachtwagens (door mij?) heen. Gaat als een idioot claxonneren en seinen en middelvinger enz. Ik besluit naar links te gaan om alsnog de 'pool' voorbij te gaan, maar moet versnellen van 80 naar 130. Hij remt nauwelijks af en gaat op mijn bumper zitten. Even later gaat hij net als de 'rechtse' vrachtwagen ook de afslag op. Hij wilde met hoge snelheid de beide vrwachtwagens dus rechts voorbij, maar de vrachtwagen 'blokkeerde' zijn weg, dus moest ik het ontgelden. Later komt hij alsnog over de afslag weer met 160 aanstuiven en blijft precies naast me rijden (vast met allerlei gebaren), ik keek gewoon voor me en had geen zin meer in hem.

Vanmiddag een soort gelijke situatie met een 'heethoofd' Ik rijdt de snelweg op vanaf Almelo richting Hengelo (dubbelbaans) en neem de linkerbaan op de toerit ivm dat ik meer snelheid had dan de auto's op de rechterbaan. Achter mij een Golf 5 gti die dwars door me heen wil, want zit op de achterbank. Bij het invoegen wederom vrachtwagens die achter elkaar, of naast elkaar rijden dus ik ga van het gas (reed 100, terug naar 75). En daarna voeg ik netjes achter de vrachtwagens in en schuif door naar de linkerbaan. Meneer met de Golf wilde achter mij, wil ook naar links maar had geen geduld toen ik naar links ging (tegelijk). Opnieuw bumperkleven tot en met de verdrijvingsvlakken daarna claxonnerend mij inhalen, ik ging netjes na de vrachtwagens naar rechts reed toen 120. Als ik daarna een volgende vrachtwagen wil inhalen (800 m verder) wil ik naar links en zie in mijn spiegels een A3 aanstuiven op links, prima wacht ik toch even. Wat doet die kneus? Het remt af tot naast me zodat ik niet naar links kan en flink moet remmen achter de vrachtwagen. Even later kan ik toch naar links en geef hem grootlicht, met als boodschap 'bedankt he' Krijg ik een douche van ruitenwisservloeistof en meneer stuift door met 160 verderop ook rechtsinhalend.

Dat alles terwijl ik mijn best doe mijn hoofd erbij te houden want rijd al de hele week naar bezoekuur van het ziekenhuis en rijdt zelf best netjes en zeker niet een ander tot last. Door zulke acties komt men zelf in het ziekenhuis terecht en dat is niet waar mijn naasten op zitten te wachten.
Gelukkig kan ik me dan beheersen, maar dat is deels te wijten aan het gebrek aan energie en puf om me daar nu druk om te maken.

Vanmorgen bij Harderwijk op de A 28 waren een aantal vrachtautochauffeurs ook weer lekker bezig hun beroep te promoten.
Lekker dicht op elkaar hangen, en vooral geen ruimte laten voor mensen die in willen voegen.
HBT transport gefeliciteerd. 10 meter is toch een "mooie tussenruimte", zeker als je ook niet eens in gaat halen.
Jammer dat er dan geen politie in de buurt is die die malloot betrapt. Ze zouden hem het rijbewijs een jaar of 5 af moeten nemen en daarna nog een de hele opleiding moeten laten volgen voordat hij weer de weg op mag. Te beginnen bij rijbewijs B.

Ook hatelijke acties:
Tijdens spits invoegen met iemand achter me, degene achter me voegt net wat sneller in dan ik en rijdt vervolgens het gat dicht waar ik heen wou gaan..
Wat verwacht zo'n persoon nou? Dat ik nu maar flink moet gaan remmen en achter hem moet invoegen? Dan maar net zolang doorrijden, desnoods over de vluchtstrook, om te wachten op een plek?

Tja ik zou dan wat beter moeten opletten en sneller moeten invoegen maarja, na een lange dag ben ik niet zo fris meer en neem ik wat langer de tijd om te kijken..

Tijdens spits invoegen met iemand achter me, degene achter me voegt net wat sneller in dan ik en rijdt vervolgens het gat dicht waar ik heen wou gaan..
Wat verwacht zo'n persoon nou? Dat ik nu maar flink moet gaan remmen en achter hem moet invoegen? Dan maar net zolang doorrijden, desnoods over de vluchtstrook, om te wachten op een plek?
Ik heb mezelf maar aangeleerd deze mensen preventief af te snijden. Jammer dan als ze vol op de rem moeten. Als je je zo enorm kansloos gedraagt dan vraag je er ook om.

Ik heb het van de week ook bijna mis zien gaan op de N3 en wel hier.
Rechts reed 1 vrachtwagen. Voor én achter hem was best aardig wat ruimte.
Er komen 2 auto's de korte invoegstrook op. Een van hen was een BMW die bijna in de vangrails eindigde aan het eind van de invoegstrook. Veel gras ligt er niet daar naast het asfalt en tussen de vangrails, maar ik zag het stof wel opstuiven.
Best knap als je zowel voor als achter die ene vrachtwagen ruimte genoeg hebt om in te voegen en dan alsnog bijna in de vangrails weten te eindigen.

Zevens zei:
Ook hatelijke acties:

Tja ik zou dan wat beter moeten opletten en sneller moeten invoegen maarja, na een lange dag ben ik niet zo fris meer en neem ik wat langer de tijd om te kijken..
Niet alleen hatelijk, zelfs verboden. Je mag het iemand niet onmogelijk maken om in te voegen en je voorganger dus ook zeker niet inhalen. Niet te verwarren met "je moet ruimte maken voor iemand die in wil voegen", overigens. De invoeger moet zich aanpassen aan het overige verkeer.

Terug
Bovenaan