H
HVP
Guest
Blik_op_wielen zei:Gisteren heb ik zelf een actie uitgehaald die achteraf misschien toch niet zo verstandig was. Ik reed achter een viertal auto`s met voorop een politieauto en we gingen een autoweg op. Het treintje reed tussen de 70 en 80 en ik was zo dapper om gewoon 100 (ja, het was een echte autoweg zonder afwijkende maximum snelheid) te gaan rijden en zo het treintje in te halen. In mijn spiegel zag ik de politieauto rustig uitvoegen dus er werd geen achtervolging ingezet maar aangezien ik ook uit moest voegen deed ik dat op een ruime afstand voor de politieauto. En toen bleef hij wel achter me rijden, zelfs toen ik een groot parkeerterrein opdraaide. Daar heb ik mijn auto snel in een parkeervak gestopt en was ik niet meer zo dapper om te kijken waar de politieauto heen reed, aangezien ik verwachtte dat ik staande gehouden zou worden. Dat was niet het geval dus misschien moesten ze daar toch echt zijn of was het een gevalletje bangmakerij? In ieder geval blijf ik voortaan net als de andere schapen maar achter de politieauto de volgende keer.:T
Ik lees hier niks illegaals. Lijkt meer op bangmakerij. Trouwens, de meeste politieauto's die ik op de weg tegenkom (zonder actieve zwaailichten) halen zelf acties uit op zijn minst erg nonchalant genoemd mogen worden. Gister een Touran die op het allerlaatste moment uitvoegde van de A4 naar de A44 (ik had de indruk dat de bestuurder nog graag even wilde doen alsof ie iemand op de doorgaande baan wilde achtervolgen), laatst een grote (arrestanten?)bus die tijdens het linksafslaan op een kruising tijdens het maken van de bocht alvast naar de rechterbaan ging (de linkerbaan lost ruim na die kruising op) zonder knipper en mij dus lekker afsneed in die bocht...Tijdje terug ook zo'n touran aan het verkeerslicht die niet wegreed bij groen en het weer rood liet worden, omdat de petjes stonden te ouwehoeren met de mensen in de auto naast hen. De bestuurster voor mij toeterde, en werd en passant door de agent bedreigd met een bekeuring van 170 euro... Moet ik aan dat soort volk nou een voorbeeld nemen?