Ik weet niet wat hier gebeurd is, dus ik praat ff in het algemeen.
Vrachtwagens hebben altijd dode hoeken, hoeveel spiegels ze er ook opplakken. De meeste fietsers in de stad rijden als gekken, overal doorheen, als ze maar zo snel mogelijk op plaats van bestemming zijn. Ik heb in Nijmegen op het Keizerkarelplein meegemaakt dat ik rechtdoor moest en ongeveer 4e stond bij het verkeerslicht (2 baans). Uiteindelijk waren alle auto's veel sneller weg en moest diegene achter me al stoppen voor het rode licht. Vervolgens wil ik het plein afgaan, het licht daar stond nog op groen. De fietsers zien 5 sec geen auto en beginnen met fietsen, ik had het geluk dat ik kon verschuiven en dankzij mijn toeter hadden ze mij ook door en remde ze, anders had ik een stuk of 6 te pakken gehad.
Zo ook met bijzondere manoeuvres in de stad, ze jakkeren gewoon door zonder ruimte te geven (enkeling daar gelaten). Verkeerslichten hetzelfde, i.p.v. dat ze achter de wagen blijven wachten zoals het ze geleerd is, staan ze gewoon er naast. Als de grote groep voorbij is, kan je nog wachten op de ouderen van dagen en vervolgens komen er weer nieuwe fietsers aan. Ik heb gewoon serieus een keer een kwartier staan wachten, toen kwam de Politie mij vertellen dat ik moest gaan rijden anders zou er een boete volgen. Na uitleg hebben zij de fietser even tegen gehouden.
Ik kan een situatie voorstellen bij de bovengenoemde situatie, maar nogmaals ik weet niet hoe en wat. Maar er is best kans dat de chauffeur gewacht heeft totdat de grote groep voorbij was en niks meer zag en is gaan rijden. Vervolgens is de oudere mevrouw, die wat langzamer is, onder de vrachtwagen gekomen en heeft de chauffeur haar pas zien liggen toen het wiel over haar heen was gereden. Eerder zie je het vaak niet i.v.m. spiegelstand. En hoe de vrachtwagen staat is daar best kans van.
@ BMWlover
Potdomme zeg, jij zou zo de politiek in kunnen met dat domme gelul van je. Je vergeet ff dat die Chauffeur de ergste straf al heeft gehad en misschien niet eens meer durft te rijden.
ps. Het is absoluut niet mijn bedoeling om met dit verhaaltje de schuld op fietser af te schuiven. Maar als zij hun gedrag zouden aanpassen, zou het een hoop ongelukken schelen, + een chauffeur vind zo "extra paar ogen" altijd fijn.