A
Anoniem
Guest
R-W zei:OP de rotonde staan rechts en midden pijlen voor rechtdoor en links voor linksaf, lijkt me handig om je daar aan te houden.
Op de middelste strook staat een pijl met rechtdoor EN linksaf!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
R-W zei:OP de rotonde staan rechts en midden pijlen voor rechtdoor en links voor linksaf, lijkt me handig om je daar aan te houden.
R-W zei:'Bijna een pak slaag' is een tikkie (jaja) overdreven
@Paulus, als jij dat een normale gang van zaken vindt... En nee, er zijn overtredingen die in de categorie 'even niet op(-)gelet' vallen, vervelend maar kan gebeuren. Jij schijnt echter een voorliefde voor de buitencategorie te hebbenpaulus zei:Uhm zijn niet bijna alle overtredingen te voorkomen? Het zijn toch echt de mensen zelf die het gas intrappen en die deze acties uithalen. Het zijn de mensen zelf, inclusief mezelf, die de grenzen oprekken naar eigen normen en dan zien hoe lang ze dat vol kunnen houden. Waarschijnlijk gaan een aantal mensen die opgeschoven normen voor zichzelf ook als normaal beschouwen na verloop van tijd.
Ik vind het trouwens vervelend dat mensen hier zelf dingen lopen in te vullen, zoals hierboven dat hoeken en 180. Prima dat mensen vinden dat ik het soms te bont maak, maar doe dat niet aan de hand van 'assumption' en dingen die je er zelf bij verzint. Ik heb in een eerdere post al uitgebreider uitgelegd waarom ik die cursus heb gekregen.
Vwb het hoeken, 180 enz, het zijn jouw verhalen, wellicht dat het niet allemaal in dezelfde 5 minuten begaan wordt idd maar om te stellen dat men dit hier verzint, is onzin. Sterker nog, al teruglezende zijn dit nog de lichtere vergrijpen. Wat jij schijnbaar niet wil inzien is dat dergelijk gedrag op de openbare stomweg niet gaat, technisch niet want je auto valt er door uit elkaar maar ook en vooral qua omgangsnormen niet. Misschien dat jij denkt dat het allemaal wel moet kunnen op dat moment maar er hoeft maar iets anders dan gedacht te gaan en je bent klaar. Dat blijkt ook, nu krijg je er maar een cursus voor en kom je goed weg, je hebt er ook al ongelukken mee veroorzaakt...
Want dan heb je niet bepaald een juist beeld van mij.Keek er dan ook niet meer van op dat er juist in NL een opgefokte witte Audi A4 links, rechts en midden aan alles voorbij hoekte, daarbij de vluchtstrook en uitvoegstrook ook regelmatig als passeerruimte gebruikend... Waar is de EMG-uitdeler als je hem nodig hebt!!
Dat ik daar zit is ook niet waar ik over klaag. Maar ook vandaag bleek weer dat het niet verder komt dan een situatie beschrijven en de gevaren benoemen. Me dunkt dat de meeste mensen daar snappen wat snelheid (of een andere rare actie) kán doen, je denkt er alleen niet altijd teveel bij na/door áls je het doet. Ik mis nog steeds concrete voorbeelden (video's/foto's/situatieschetsen) van dergelijke situaties. Theoretisch geneuzel heeft een stuk minder impact, dan bv een concrete video waarin je iets fout ziet gaan.Daarnaast hebben we het al gehad over je ongeval en bijbehorende artikel 5 en je alcoholmisdrijf. Al met al denk ik dat je niet te hard van de toen moet blazen dat je bij zo'n cursus moet zitten.
Ze zei meneer tegen me!!!!!Paulus0013 zei:Ik hoop trouwens ook niet dat jij, of anderen, mij over een kam scheert met wat Jeepmeneer postte:
Paulus0013 zei:Dat ik daar zit is ook niet waar ik over klaag. Maar ook vandaag bleek weer dat het niet verder komt dan een situatie beschrijven en de gevaren benoemen. Me dunkt dat de meeste mensen daar snappen wat snelheid (of een andere rare actie) kán doen, je denkt er alleen niet altijd teveel bij na/door áls je het doet. Ik mis nog steeds concrete voorbeelden (video's/foto's/situatieschetsen) van dergelijke situaties. Theoretisch geneuzel heeft een stuk minder impact, dan bv een concrete video waarin je iets fout ziet gaan.
Ik weet uit ervaring wat het doet als iemand plots naar links komt terwijl je zelf te hard rijdt, maar zelfs zoiets wordt niet besproken in de cursus. Van de aanrijding heb ik meer opgestoken dan van de cursus tot nu toe.
Cursusdag 2 begon met bespreken of iedereen de vorige week gestelde doelen heeft gehaald. Je verwacht het haast niet, maar een groot deel is het niet gelukt. En je ziet deze ook haast niet aankomen; aan het eind van de dag zijn opnieuw doelen gesteld, ik vermoed dat we over 2 weken gaan bespreken of men zich er nu beter aan heeft gehouden. Een aantal gaf aan dat het lastig is en wederom werd nog maar eens benadrukt dat men het vooral ging proberen omwille van de kosten en niet vanwege de verkeersveiligheid.
de Wit (voorheen deWit) zei:Heb je meisje (leuk!) nog gezien om even naar haar te zwaaien?
Jezus wat ben jij simpel zeg, er zijn ook Polen die normaal kunnen rijden.verlichting zei:Omdat ik er geen heel nieuw topic voor wil aanmaken doe ik het maar hier.
Ik heb er helaas geen foto van (was te laat) anders had ik die hier zeker geplaatst. Over Polen hebben wij hier in Nederland vaak een idee dat ze heel snel met alcohol in de auto stappen en aan het verkeer deelnemen. Nu zag ik een pool rijden met een vrij nieuwe VW Transporter met het geweldige kenteken "no-wodka". Hebben we hier te maken met een voorbeeld Pool? Hij reed wel iets te hard. 100 waar 80 was toegestaan. Maar voor de rest wel erg netjes. Richting aangeven etc.
Bmwlover1 zei:Jezus wat ben jij simpel zeg, er zijn ook Polen die normaal kunnen rijden.verlichting zei:Omdat ik er geen heel nieuw topic voor wil aanmaken doe ik het maar hier.
Ik heb er helaas geen foto van (was te laat) anders had ik die hier zeker geplaatst. Over Polen hebben wij hier in Nederland vaak een idee dat ze heel snel met alcohol in de auto stappen en aan het verkeer deelnemen. Nu zag ik een pool rijden met een vrij nieuwe VW Transporter met het geweldige kenteken "no-wodka". Hebben we hier te maken met een voorbeeld Pool? Hij reed wel iets te hard. 100 waar 80 was toegestaan. Maar voor de rest wel erg netjes. Richting aangeven etc.
Deze interessante gedachtegang kan ik volgen, zij het dat je uit moet kijken om de nuance uit het oog te verliezen.Soloman zei:Hier komen wel eens opmerkingen voorbij dat bepaalde type auto's opvallen door asociaal rijgedrag. Deels wordt zoiets tegengesproken, maar ik merk ook inderdaad de bepaalde type auto's eerder rare dingen uithalen dan andere typen. Ik heb er veel over nagedacht hoe dat nu komt. Dat was na een paar voorvallen met nieuwe Mini's. In alle gevallen zat er een vrouw. Nu ga ik het niet over vrouwen hebben, want ik merkte ook op dat vrouwen in kleine Toyota's en Citroens zich wel keurig gedragen. Hoe komt dat nou?
Ik heb een vermoeden. Ik denk dat bepaalde type mensen bepaalde type auto's kopen. Een mini is een opvallende auto. Dus ik zou denken, mensen kopen een mini omdat ze ook op willen vallen. Mensen in Toyota's vallen niet op. Dat zijn grijze muizen.
Een minikoper/koopster zal een veel lagere drempel hebben om de geboden op de weg te overtreden.
De Wit zei:Nu rijd ik in een knalrode Renault Clio. Die heeft nu niet direct hetzelfde imago als eerder genoemde Yaris.
Ik denk dat bepaalde type mensen bepaalde type auto's kopen
Carfanatic zei:Videosurveillance: Motorrijder met 220km/u over de A4
Carkiller zei:Carfanatic zei:Videosurveillance: Motorrijder met 220km/u over de A4
Dat stuk van de A4 woon ik zo'n beetje naast.
Gebeurt daar heel vaak, zodra het mooi weer is komen de motorrijders en is het feest.
Boppie zei:Over idiote actie`s gesproken, waar Rutte bij betrokken was....
Waarom in vredesnaam kruipen fietsers nog steeds in de dode hoek van een vrachtwagen. Waarom geven we die wagens niet de ruimte die ze nodig hebben. Waarom moeten fietsers altijd links en rechts voorbij manouvrerende vrachtwagens knallen. Hou even in, geef de truck de ruimte. Het is gewoon 10 tot 30 ton dood gewicht wat daar rijdt. Wees nou eens verstandig. Ik kan me helemaal wezenloos ergeren als dit gebeurt, het is volstrekt onnodig en in mijn ogen een gevolg van de Godmentaliteit waarmee fietsers zich door het verkeer bewegen.Die vrouw is dood, haar geliefden en de chauffeur hebben levenslang. Alleen maar verliezers.
90 op de teller rijden waar flitspalen zijn? dat is wel uitdagen hoorZevens zei:Vandaag zelf ook een domme actie gemaakt
Reed op een 80 weg van zo'n 5 kilometer lang waar 6 flitspalen zijn opgesteld (tja waarom nou?), degene voor mij vond het nodig bij elke flitspaal af te remmen naar 50 zonder reden. Telkens weer deed ie dat en aangezien die weg een slinger weg is met af en toe een inhaalverbod of tegenliggers kan je er niet langs. Op een gegeven moment krijg je dus een open stuk en daar dacht ik diegene eens even voorbij te stuiven. Ik dacht toch echt goed gezien te hebben dat er niks aan kwam, dus ik schakel terug naar de 3 (gangetje van 70 ongeveer), knipper naar links en gaan met die banaan. Totdat daar toch ineens verderop een auto reed en ik wist dat mijn 1.2 nooit snel genoeg langs die treuzelaar kwam zonder gekke acties te maken. Terug naar rechts dus weer. Gelukkig gaf de treuzelkont toen ineens het gas erop en kon ik hem rustig achter na tuffen met 90 op de teller![]()
Leon in z'n SEAT zei:Mee eens R-W. De echte wielrenners begeven zich ergens ergens op een wielerbaan of op een afgezet parcours om daar een prijs in de wacht te slepen. De rest is inderdaad kwalitatief uitermate teleurstellend![]()
§anitarium zei:@ HVP:voor jouw reactie.
HVP zei:Boppie zei:Over idiote actie`s gesproken, waar Rutte bij betrokken was....
Waarom in vredesnaam kruipen fietsers nog steeds in de dode hoek van een vrachtwagen. Waarom geven we die wagens niet de ruimte die ze nodig hebben. Waarom moeten fietsers altijd links en rechts voorbij manouvrerende vrachtwagens knallen. Hou even in, geef de truck de ruimte. Het is gewoon 10 tot 30 ton dood gewicht wat daar rijdt. Wees nou eens verstandig. Ik kan me helemaal wezenloos ergeren als dit gebeurt, het is volstrekt onnodig en in mijn ogen een gevolg van de Godmentaliteit waarmee fietsers zich door het verkeer bewegen.Die vrouw is dood, haar geliefden en de chauffeur hebben levenslang. Alleen maar verliezers.
Dus jij weet precies wat er gebeurd is? En hoe weet jij dat?
Ik weet dat in ieder geval niet, maar ik ken de plek waar het gebeurd is wel. Daar staat een rond verkeerslicht (dus niet gepijld), dus als je daar afslaat moet je rekening houden met kruisend verkeer dat voorrang heeft. Lijkt me een redelijk basale verkeerssituatie. De kans dat de vrachtwagenchauffeur hier nagelaten heeft voorrang te geven lijkt me toch bepaald niet onaanzienlijk. Toegegeven, fietsers doen vaak intens domme dingen, ik krijg soms de neiging om ze klem te rijden en te vragen of ze dood willen ofzo. Maar die zgn godmentaliteit waar jij het over hebt...alleen bij fietsers? Ik denk het niet. Vanochtend nog ging zo'n post-kogeko combinatie voor mijn neus vol door rood (oranje was echt allang voorbij), een haakse bocht in. En dat is niet voor het eerst dat ik zoiets zie. En, ik heb geen ervaring met vrachtwagens besturen, maar als je voor dit stoplicht staat te wachten, rechtsaf wilt gaan slaan in de wetenschap dat je een fietspad rechts van je hebt, dan kijk je toch wel 10 keer voordat je die '10 tot 30 ton dood gewicht' de bocht in gooit...toch? Sorry, maar ik kan me bij nader inzien eigenlijk moeilijk voorstellen dat de vrachtwagenchauffeur in dezen níet fout zat. Neemt niet weg dat die bestuurder dit nooit gewild zal hebben, dat spreekt voor zich, en hij zal zich verschrikkelijk voelen. En ja, het zou best kunnen dat de fietster toch fout zat. Maar de manier waarop jij -met een generalisatie- de schuld van dit ongeluk even in haar schoenen wil schuiven staat me nogal tegen.
EDIT: Op basis van het verslag op regio15 krijg ik de indruk dat de vrachtwagenchauffeur niet vanuit stilstand de afslag nam, maar op groen aan kwam rijden.
Boppie zei:Ik denk dat je totaal niet begrijpt wat ik daar neerzet. Je kan zelf toch snappen wat er gebeurt is? Je kan toch optellen? Denk eens na voor je zo af begint te schieten.
Bmwlover1 zei:Hoop dat z'n rijbewijs is afgepakt...