Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

@BMWlover1 en iedereen die daarop reageert: gelieve het een beetje volwassen te houden. Taalgebruik en de manier van posten is totaal onnodig en reflecteert hopelijk niet de bijpassende rijstijl. Hou het een beetje gezellig en probeer wat genuanceerder te reageren. Dit gaat nergens over...

CorZa
Moderator AutoWeek.nl

Geelhoed zei:
Cole Trickle zei:
Het inkomen van de staat gaat erdoor omlaag, maar dan doen ze de algemene heffingen maar iets omhoog.
Ik heb liever dat de overrteder betaalt dan de belastingbetaler eigenlijk.

Wat betaalt de overtreder dan? Alle schade die hij onze maatschappij heeft berokkend? Nogmaals, onnodig toeteren E 360,--

Voor lichte mishandeling daarentegen staat E 250,--

Zeg mij maar eens wat dat doet met jouw gevoel voor rechtvaardigheid. Ook de gendarmerie zelf vindt met name de verkeersboetes belachelijk hoog overigens.

Cole Trickle zei:
Geelhoed zei:
Cole Trickle zei:
Het inkomen van de staat gaat erdoor omlaag, maar dan doen ze de algemene heffingen maar iets omhoog.
Ik heb liever dat de overrteder betaalt dan de belastingbetaler eigenlijk.

Wat betaalt de overtreder dan? Alle schade die hij onze maatschappij heeft berokkend? Nogmaals, onnodig toeteren E 360,--

Voor lichte mishandeling daarentegen staat E 250,--

Zeg mij maar eens wat dat doet met jouw gevoel voor rechtvaardigheid. Ook de gendarmerie zelf vindt met name de verkeersboetes belachelijk hoog overigens.

Onnodig toeteren is in Nederland geen €360,--
Het bedrag voor een lichte mishandeling is met €250,-- inderdaad veel te laag

Verder blijf jij ook wel een echt vaag figuur, jij begaat de overtreding, draag dan ook de gevolgen en loop niet zo te huilen

(Gendarmerie? woon je in België?)

lycan_Capri zei:
Verder blijf jij ook wel een echt vaag figuur, jij begaat de overtreding, draag dan ook de gevolgen en loop niet zo te huilen

Zo jammer dit soort teksten.

Dit is mijn laatste reactie op een post van jou.

Cole Trickle zei:
lycan_Capri zei:

Zo jammer dit soort teksten.

Dit is mijn laatste reactie op een post van jou.

Ik vraag het alleen omdat we naar mijn weten in Nederland gewoon Politie zeggen. :)

En verder, ik zeg gewoon waar het op staat
Je weet dat je niet rechts mag inhalen, doe je het toch en wordt je gesnapt. Wees dan een kerel en aanvaard je boete
Je weet dat je niet te hard mag rijden, flitsen ze je of zetten ze je aan de kant. Wees dan een kerel en aanvaard je boete

(O ja:
:cry: Je wil niet meer reageren op me :cry: Heel jammer

:LOL:

Claxonneren op niet toegestane wijze: 90 euro.
Onnodig lawaai/geluid veroorzaken: 360 euro.

Ligt dus maar net aan de interpretatie waar je onnodig toeteren onder schaart.

Riceaux zei:
Claxonneren op niet toegestane wijze: 90 euro.
Onnodig lawaai/geluid veroorzaken: 360 euro.

Ligt dus maar net aan de interpretatie waar je onnodig toeteren onder schaart.

Lijkt mij toch redelijk duidelijk 1 of 2 keer claxonneren is een boete van €90,--

Gedurende langere tijd (herhaaldelijk) claxonneren (terwijl je stil staat / geparkeerd staat) is onnodig lawaai veroorzaken is een boete van €360,--

(Mijn interpretatie)

Tsja, claxonneren op niet toegestane wijze kan je ook opvatten als claxonneren met een 2-tonige claxon bijvoorbeeld. Staat geen definitie bij op de site van het OM. Dus ik denk dat je bent overgeleverd aan de bui van de agent die het constateert.

Riceaux zei:
Tsja, claxonneren op niet toegestane wijze kan je ook opvatten als claxonneren met een 2-tonige claxon bijvoorbeeld. Staat geen definitie bij op de site van het OM. Dus ik denk dat je bent overgeleverd aan de bui van de agent die het constateert.

Ja maar dat is in alle gevallen wel zo
een 2-tonige hoorn valt volgens mij in de 1ste categorie omdat het niet is toegestaan. (Mits beide tonen tegelijk afgaan, dan mag het weer wel)

Mocht oom agent een boete uitschrijven van €360,-- in zo'n geval kun je altijd bezwaar aantekenen
En dan nog hopen dat er (geluids opnamen) zijn

Tsja, dan is het zijn woord tegen dat van jou. Dat verlies je geheid. Dus een boete van 360 euro ontvangen voor onnodig claxonneren is theoretisch gezien mogelijk.

Het is maar waar je je aan stoort :confused:

Ja ik heb er ook echt een schurfthekel aan als er iemand in de straat staat en toetert omdat er iemand naar buiten moet komen ofzo
Blijft dat echter bij 1 of 2 x kort op de claxon drukken, dan neem ik er genoegen mee dat dat kansloze figuur €90,-- boete krijgt

Blijft die persoon echter claxonneren dan wordt onnodig lawaai veroorzaken en dus €360,--
(in het geval van in de vroege uurtjes claxonneerend weg rijden na een feestje is €360,-- wel ook op z'n plaats)

Vandaag in de avondspits in de bebouwde kom van Alkmaar. Een lange rij voor het stoplicht rechtdoor. Licht springt op groen, en over het lege vak voor linksaf komt een c30 met minimaal 80 km per uur aan geracet om vlak voor de reeds op gang gekomen eerste auto's en net voor de vluchtheuvel aan de overkant te kruisen om ook rechtdoor te gaan. Allemachtig, wat een gek.

Vandaag bijna een Renault 21 minder. Het ging bijna mis bij het weefvak bij Raasdorp A9-A5. Komt een Picasso aangesneld van rechtsachter, komt naast me rijden en stuurt naar links! Ik zag hem komen en moest vol in de remmen en naar links sturen. Gelukkig reed er niks links van me of achter me. Oef, het scheelde niks. De eikel keek verder stoïcijns recht vooruit en vervolgde zijn weg (en zocht uiteraard direct de meest linkse baan op).

Altijd gedoe bij die weefvakken. Ze zijn vaak een kilometer lang, maar iedereen wil meteen aan het begin in- of uitvoegen. :(

rzasa zei:
Vandaag bijna een Renault 21 minder. Het ging bijna mis bij het weefvak bij Raasdorp A9-A5. Komt een Picasso aangesneld van rechtsachter, komt naast me rijden en stuurt naar links! Ik zag hem komen en moest vol in de remmen en naar links sturen. Gelukkig reed er niks links van me of achter me. Oef, het scheelde niks. De eikel keek verder stoïcijns recht vooruit en vervolgde zijn weg (en zocht uiteraard direct de meest linkse baan op).

Altijd gedoe bij die weefvakken. Ze zijn vaak een kilometer lang, maar iedereen wil meteen aan het begin in- of uitvoegen. :(
Daar heb ik nou ook een hekel aan, als een slak invoegen en zonder te kijken naar links gooien ( bejaarden zijn hier prof in )
Wat ik nu altijd doe als er een invoegstrook komt is gewoon op de linkerbaan rijden zodat die oudjes de ruimte hebben om in te voegen en mij niet in gevaar brengen.

Bmwlover1 zei:
rzasa zei:

Daar heb ik nou ook een hekel aan, als een slak invoegen en zonder te kijken naar links gooien ( bejaarden zijn hier prof in )
Wat ik nu altijd doe als er een invoegstrook komt is gewoon op de linkerbaan rijden zodat die oudjes de ruimte hebben om in te voegen en mij niet in gevaar brengen.

Ik moest zelf de A5 op! Dus links rijden was daar geen optie.

rzasa zei:
Bmwlover1 zei:
rzasa zei:

Ja dat is kut natuurlijk, ik rij niet vaak op de snelweg maar heb het al best vaak meegemaakt dat ze je gewoon niet zien, zoals ik al zij meestal bejaarden.
Pas nog een 65+er zien invoegen met 70km per uur, die auto die eraan kwam rijden met 120km kon nog net uitwijken naar links ( geluk dat er niemand naast hem reed )
Die bejaarden zijn echt LEVENSGEVAARLIJK ze hebben niks in de gaten, die 65+er die met 70km per uur invoegde had NIKS in de gaten hij keek recht voor zich uit en tufte met 70km per uur op de snelweg verder.

rzasa zei:

rzasa zei:

1. Er valt jou niets te verwijten, er zijn inderdaad moeilijk veel achterlijke lui in de buurt van weefvakken.
2. Wel raar, waarom kan je niet naar links als je pas een kilometer verderop ook nog kan weven?

Mijn leuke van vandaag: Vrij rustige polderweg, een stuk met bomen aan beide kanten. Dat stuk is het breedst dus ik besluit om daar de vrachtwagen in te halen. Niets te zien, rechte weg, gas erop. Gaat er ineens een lichtje aan in de naderende verte... Zo'n ligfitser die zijn hele fiets nog eens in een carbon coconnetje heeft gefriemeld.
Ik rijd op dat soort wegen altijd bewust met m'n licht aan, gewoon voor de zichtbaarheid, blijkbaar werd deze meneer zich daar pas van bewust toen ie mij zag inhalen. Het is allemaal goed gegaan, en er bleek ruimte zat te zijn, maar we schrokken beide toch wel denk ik. Zonder licht was die fiets helemaal in de achtergrond verdwenen, en hij bleek toch over een krachtige LED-lamp te beschikken.

Zollie zei:
rzasa zei:

rzasa zei:

1. Er valt jou niets te verwijten, er zijn inderdaad moeilijk veel achterlijke lui in de buurt van weefvakken.
2. Wel raar, waarom kan je niet naar links als je pas een kilometer verderop ook nog kan weven?

Het kán wel, maar de meneer die de snelweg op wil, kan of gas bij geven of gas loslaten. Ik vind niet dat ik me aan hem hoef aan te passen (knipperlicht naar rechts had ik nog niet aangezet). Ik reed daar gewoon!

rzasa zei:
Zollie zei:
rzasa zei:

rzasa zei:

Het kán wel, maar de meneer die de snelweg op wil, kan of gas bij geven of gas loslaten. Ik vind niet dat ik me aan hem hoef aan te passen (knipperlicht naar rechts had ik nog niet aangezet). Ik reed daar gewoon!

Daar heb je absoluut gelijk in. Maar omdat iemand anders zegt uit veiligheidsoverwegingen gewoon links te gaan rijden, en jij zegt dat het geen optie is omdat je zelf naar rechts moet. Het is dus wel een optie, maar je doet het niet.

Een terechte keuze, maar met die overload aan malloten op straat doe ik het ook haast nooit. Ik rijd vaak lekker links bij weefvakken, niet alleen voor veiligheid, maar vooral omdat de snelheid er vaak zo enorm uit gaat op de weefbaantjes. (oh, en rechts als ik van de andere kant kom natuurlijk, dan haal je mensen die kennelijk voorgesorteerd zijn rechts in, en pas als je zelf besluit te weven is er alle ruimte!)

Afgelopen donderdag reed ik van werk naar huis, nu reed er een voor mij een volvo met daarvoor weer een vrachtwagen. Volgens de bestuurder zat ik te dicht op hem terwijl ik altijd netjes afstand houd, zijn afstand op de vrachtwagen was kleiner dan die van mij. Het was op een rontonde en door de vrachtwagen reden we dus al wat langzamer en dichter bijelkaar, de bestuurder achter mij zat ook vrij kort op mij. Nu begon deze bestuurder uit woede opeens uit het niets te remmen (Let op: ik had toen al in de gaten dat ik er vrij kort op zat en nam toen al de juiste afstand) als dit tot een botsing kwam wie is dan de schuldige? Achter mij schrok de bestuurder zich ook een hoedje en klapte haast op mij! Volgens mij ben ik dat, maar als hij nou gewoon een hekel aan me had omdat hij nou net een slechte dag had en ik op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was?

Als je achterop knalt ben je in principe altijd fout. Als hard kan worden gemaakt dat de beste man remde om jou dwars te zitten ofzo, dan wordt het een ander verhaal. Als hij dan heilig verklaart te hebben geremd voor een inmiddels uit het zicht verdwenen kat, dan wordt het akelig lastig om hem de schuld te geven.

Zollie zei:
(...)Als hij dan heilig verklaart te hebben geremd voor een inmiddels uit het zicht verdwenen kat, dan wordt het akelig lastig om hem de schuld te geven.

Mij is altijd geleerd dat als je remt voor bijvoorbeeld een overstekende kat en er daardoor een ongeluk ontstaat jij schuldig bent?

FrankTDI zei:
Zollie zei:
(...)Als hij dan heilig verklaart te hebben geremd voor een inmiddels uit het zicht verdwenen kat, dan wordt het akelig lastig om hem de schuld te geven.

Mij is altijd geleerd dat als je remt voor bijvoorbeeld een overstekende kat en er daardoor een ongeluk ontstaat jij schuldig bent?
Yep, eendjesarrest. Alles wat groter is dan een forse hond (zeg formaatje herder) mag je hard voor remmen, de rest "moet" je overrijden. Neemt niet weg dat de meeste mensen gewoon remmen voor eendjes, maar een noodstop maken is natuurlijk wel wat anders. En het moet uiteraard aantoonbaar zijn dmv getuigen oid.

Vandaag na mijn werk weer iemand die ik niet zal begrijpen.
Ik rijd weg achter een collega aan, die ging toevallig dezelfde kant op.
Ik zie behalve mijn collega totaal geen ander verkeer, totdat we de oprit van de snelweg naderen.
Uit tegenovergestelde richting komt een andere auto aan, zijn strook gaat verderop samen met de onze richting de snelweg.
Drie keer raden hoe dat afloopt: meneer weet het precies zo te spelen dat ie tussen mij en mijn collega moet invoegen. Verder alle ruimte en tijd en het dan voor elkaar krijgen dat je precies jezelf tussen de 2 enige passerende auto's propt, ik vind het een prestatie op zich.

Zonet een doodschrik gehad.. Reed op een N-weg met 80, in tegenovergestelde richting komt een treintje auto's aan met hetzelfde gangetje. Zie ik een auto ergens in het midden van het treintje langzaam mijn baan opkomen. Ik ging er van uit dat hij wel op tijd door zou krijgen dat hij op mijn weghelft rijdt maar dat was dus niet zo. We reden ook nog in een flauwe bocht (naar links voor mij) en toen hij vlakbij was kwam hij wel heel ver op mijn weghelft. Ik heb amper tijd gehad om te remmen (simpelweg niet in me opgekomen om 1 of andere reden) en ben dus met een gang van 70 de zachte! berm ingereden in een bocht. Op het moment van mijn wegsturen reed hij met zijn rechterwielen op de middellijn van de weg.

Schrok me helemaal dood en heb gelijk de auto even langs de weg gezet om even op adem te komen. Het vreemde was, dat de uitdrukking op die kerel zijn gezicht heel emotieloos was. Net alsof hij het met opzet deed, ik had helemaal niet het idee dat hij niet op zat te letten..
Had ik hem wel geraakt, konden ze me nu waarschijnlijk in een kistje wegvoeren :eek:

Een soortgelijk iets heb ik ook eens meegemaakt, alleen dan met een tankwagen.
Ik reed op een 80 km/u-weg, iets verderop in een flauwe bocht stond een auto stil op de andere rijbaan, deze wilde links af slaan. Het was echter redelijk druk, dus hij moest wachten tot 'mijn treintje' gepasseerd was. Achter die stilstaande auto reed die tankwagen, deze overzag de situatie blijkbaar niet en kon het niet afremmen. Dus om een ongeluk te voorkomen schoot hij rechts de berm in. Een nobel streven, echter hij stuiterde vervolgens stuurloos weer de weg op, recht op mij af welteverstaan! Ik zag z'n voorwielen gewoon even loskomen van het wegdek :eek: Ik ben maximaal rechts gaan rijden, zat met m'n rechterbanden op het randje van de grasklinkers (en die zijn daar al gauw 60 cm breed). Scheelde echt niks of ik was er frontaal op geklapt. Dan zit je wel even te shaken kan ik je vertellen.

Ik word altijd zo moe van die mensen die mij inhalen, dan voor me invoegen en hun snelheid verlagen zodat ik weer moet afremmen/inhalen..

Clocala zei:
Ik word altijd zo moe van die mensen die mij inhalen, dan voor me invoegen en hun snelheid verlagen zodat ik weer moet afremmen/inhalen..

Komt niet heel vaak voor, maar is voor mij ook een irritatie. Waaróm, vraag je je af.

Gisteren nog een oude Mercedes die van de vlucht strook kwam. In plaats van op de vlucht strook snelheid te maken deed hij dat op de rijbaan.

Krijg je trouwens extra punten van de albert heijn of zo als op de middelste baan blijft rijden? Op de A50 was het raak. Op de N325 was het helemaal leuk bij de eerste stoplichten na velperbroek. Helemaal niemand bij de stoplichten, maar toch gaat meneer in zijn A5 op de middelste baan staan.

Bah wat zijn sommige taxichauffeurs toch slecht met hun beroep bezig, het valt me wel vaker op. Vanmiddag rijd ik achter in een 'treintje' de snelweg op, voor mij een taxi MB. Iedereen blijft op de invoegstrook rijden, want is daarna weer een afslag. Ik voeg op snelweg in en versnel aangezien er genoeg ruimte is. Ik blijf op de rechter strook, want zag in een flits mijn achterligger ruimte maken en op de linkerbaan gaan rijden.
Plotseling besluit de taxi voor me dat zijn voorganger niet snel genoeg opschiet en schiet naar links (maar rijbaan op). Ik vol in de remmen, want kon niet uitwijken naar links. Ik geen hem groot licht, zo van pas op wat je doet. Hem zie ik gebaren doe maar rustig... o_O.

Ik ga daarna rechtsaf en hij volgt mij de afslag op, op slechts 2 meter van mijn achterbumper blijft hij kleven. Bij het invoegen geef ik mijn Mondeo de sporen en zie hem achter me verdwijnen...zoveel haast had hij dus ook weer niet. Ik zou niet graag bij hem als passagier in de auto zitten, ik reed bij hem in de buurt en voelde me al onveilig...

Vandaag weer hetzelfde liedje, parking bij AH, druk tijdstip.
Tegenwoordig (nog niet op maps) staan er witte grote pijlen op het wegdek die aangeven dat je linksom moet rijden, dus beide 'straatjes' van de parking zijn eenrichtingsverkeer. Ik wil wegrijden, niemand rechts van me, rijd uit en kom klem te staan tegen de bumper van een 'spookrijder'. Heb m duidelijk gemaakt dat ik overtuigd ben van de witte pijlen, en dat ik wens dat hij zich uit de voeten maakte. Dat deed de beste man, al was hij geen held in achteruitrijden.
Ik zie bij elk bezoek denk ik 4 tot 6 mensen de verkeerde kant op rijden, alsof niemand het snapt...

Maar de vraag is eigenlijk, verplichten die pijlen je tot iets? Er staan geen borden. Zijn witte pijlen, misschien door meneer AH zelf geplaatst, op zo'n parkeerterrein, genoeg om je tot iets te verplichten??

In een parkeergarage heb je ook de pijlen te volgen, echter zal je er nooit een bekeuring krijgen voor het niet volgen ervan. Tis immers priveterrein, bij een AH is het zonder slagbomen dus openbare weg. Er zullen echter weinig agenten staan schrijven lijkt me.

Nee agenten zullen niet schrijven helaas, dus mensen zullen het niet gauw afleren... Ik blijf gewoon de spookrijders 'dwarszitten', in elk geval door niet voor ze aan de kant te gaan. Ben alleen bang dat het vroeg of laat neerkomt op een fikse woordenwisseling, en dat ik om erger te voorkomen het hazenpad kies.

wibi zei:
Vrees van wel. Daar word je gewezen op een verplichte rijrichting....
Het zal weer eens niet...

Nee, pijlen op het wegdek geven geen eenrichtingsverkeer aan.
Pijlen op het wegdek hebben slechts betekenis als ze in een voorsorteervak of een uitrijstrook liggen, je moet dan de richting van die strook volgen.

Wrangler zei:
In een parkeergarage heb je ook de pijlen te volgen, echter zal je er nooit een bekeuring krijgen voor het niet volgen ervan. Tis immers priveterrein, bij een AH is het zonder slagbomen dus openbare weg. Er zullen echter weinig agenten staan schrijven lijkt me.

Priveterrein of niet is geen criterium, het moet een voor openbaar verkeer openstaande weg zijn, een parkeergarage waar je soimpelweg door een kaartje te trekken in kunt valt daaronder. Een garage waar je met een pasje of door aanbellen in kunt niet.

He Geelhoed, wat vind je hier eigenlijk van: https://www.youtube.com/watch?v=ORGW5t6JfUo
Er wordt gepromoot om zonder optische en geluidssignalen te rijden als voorrangsvoertuig...

Terence zei:
Er wordt gepromoot om zonder optische en geluidssignalen te rijden als voorrangsvoertuig...

Dat is jouw conclusie bij het zien van dat filmpje? Beetje kort door de bocht he.

Er wordt gesteld dat het in bepaalde, specifieke situaties voordeliger is om zonder optische en geluidssignalen te rijden, omdat mensen anders gekke dingen gaan doen. Dat kan ik mij goed voorstellen.

Toch zou ik ze liever aan zien, maar ja, ze halen de gekste fratsen uit:

niet zozeer idioot, wel wat vreemd; gisteravond werd ik op een snelweg ingehaald door een opel insignia met grootlichtassistent. in de 2 kilometer dat ik achter hem zat schakelde de verlichting zeker 6x tussen groot/dimlicht (hallo tegenliggers!). lijkt mij flink irritant.

Wrangler zei:

In een parkeergarage heb je alleen de pijlen en overige borden te volgen wanneer is aangegeven dat het RVV'90 en WvW van overeenkomstige toepassing zijn verklaard. Anders hebben die bordjes en pijlen helemaal geen betekenis. Sowieso hebben pijlen daar geen betekenis behalve dan een geheugensteuntje voor een verkeersbord.

Geelhoed zei:
Priveterrein of niet is geen criterium, het moet een voor openbaar verkeer openstaande weg zijn, een parkeergarage waar je soimpelweg door een kaartje te trekken in kunt valt daaronder. Een garage waar je met een pasje of door aanbellen in kunt niet.

Het criterium is of het afsluitbaar is of niet. Dat is een parkeergarage waar je een kaartje moet trekken gewoon. Derhalve dient de parkeerbeheerder RVV'90 en WvW van overeenkomstige toepassing te verklaren wanneer deze wenst dat mensen zich daar aan houden.

TYN zei:
Terence zei:

Dat is jouw conclusie bij het zien van dat filmpje? Beetje kort door de bocht he.

Er wordt gesteld dat het in bepaalde, specifieke situaties voordeliger is om zonder optische en geluidssignalen te rijden, omdat mensen anders gekke dingen gaan doen. Dat kan ik mij goed voorstellen.

Zeker kort door de bocht, maar dat was juist de bedoeling. Ik kan het mij in zeldzame gevallen voorstellen, maar denk dat het voor de overige weggebruikers toch fijner is als zij weten dat er een voertuig aankomt wat zich als voorrangvoertuig wilt gedragen. We moeten niet de regels gaan omzeilen omdat een paar mensen niet weten hoe ze moeten handelen?

Geelhoed zei:
Toch zou ik ze liever aan zien, maar ja, ze halen de gekste fratsen uit:

Je bedoelt zonder geluid? Op de snelweg kan ik mij daar nog wel iets van voorstellen, het geluid is wat traag...maar zo'n afrit is wel handiger met.

Nee, ik zou altijd alles aan willen en oplettende en goed handelende andere weggebruikers.

Ik had de politiebus al even in de gaten, en vond het handiger dat ik met een wat lagere snelheid de vluchtstrook zou pakken dan hij op hoge. Die blauwe berlingo reed hem een beetje in de weg.

Nou, deze moest ik even kwijt:
Gisteren op weg naar huis kom ik als een van de eerste in een rijtje van de snelweg af en bovenaan de afrit staan verkeerslichten met 1 vak naar links en 1 vak naar rechts. Ik moet naar links dus ik sta vooraan onder het verkeerslicht netjes voor de streep te wachten. Iedereen achter mij moest blijkbaar ook naar links. Tot ik in mijn spiegel ineens met volle snelheid een "aangepast" Golfje zie naderen over het vak naar rechts. Blijkt dus dat dit figuur net als de rest naar links moet, maar hij besluit niet te wachten, maar zijn auto gewoon voor me naar links te hoeken, voor de streep, zonder dat-ie het verkeerslicht ziet en daar te wachten zodat meneertje als eerste weg kan. 'k Denk dat hij zich nu wel het mannetje voelt.

Wat me verder op valt is dat je de auto voor je ook weer terug op de rijstrook laat komen. Ik ken genoeg mensen die daar helemaal geen rekening meer mee houden.

Vandaag weer een niet zo fijn moment. Bij het invoegen op de N3 zie ik voor me een bestelbus op een manier invoegen dat iemand daardoor moet remmen. Hier had ie niet echt veel keus vanwege geen ruimte meer voor hem, dus dit was nog een twijfelgeval wat mij betreft. Alhoewel hij ook vaart kon minderen om achter die bewuste auto in te voegen ipv zonodig er voor.
Verderop krijg ik zelf met deze lampenkap te maken. Knippert 1x en komt dan met zijn linkerwielen over de middellijn. Ik reed harder dan hij, dus de enige optie was hard remmen. Ik vraag me af of ie me uberhaupt wel had gezien. Hij zette ook gewoon zijn actie van naar links gaan door.

Ow en de emg cursus was gezellig gisteren. Iemand die al lachend vertelde dat ie op agenten was ingereden en er helaas maar 1 van de 3 had geraakt. o_O De politie was daar eigenlijk vrijwel niemands vriend leek het wel. En een groot deel had een slecht excuus waarom het anders had gemoeten bij aanhouding destijds of dat er iets niet zou kloppen.
Verder klopt het wat er op het flitsservice forum staat. Incl. de foute informatie die wordt verstrekt, bv van waar de meeste slachtoffers vallen.
Ik zal die beste man volgende week eens vragen wie hem zijn infobladen heeft aangereikt, want het zou toch prettig zijn als het een beetje reeël blijft allemaal. Die beste man had trouwens ook bar weinig antwoorden op vragen die mij toch niet vreemd leken. Zo kon ie geen duidelijk antwoord geven over wel of geen strafblad en hoelang iets in de boeken blijft staan. Hij zei maar wat op dat vlak en was geregeld niet geheel correct of geheel niet correct.

De mensen die die trainingen organiseren hebben dan ook vaker niet dan wel een politie- of justitie-achtergrond. Niet zo gek dat ze daar dus niet zoveel van weten, maar je zou inderdaad wel verwachten dat de trainers in ieder geval zelf training krijgen en antwoorden op de meest gestelde vragen :T

Terug
Bovenaan