Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Tsja, je hebt het tegen een echte taalnazi, in beginsel gruw ik ook van het taalgebruik op dit forum. Maar het blijft irrelevant om daarover te klagen, bovendien kun je dan wel aan de gang blíjven...tenzij iemands gebrabbel echt onleesbaar wordt. AutoWeek-redacteurs, en al dat soort figuren die betaald worden om te schrijven, maar het Nederlands blijkbaar niet onder de knie hebben, maak ik echter graag een uitzondering voor.

Niemand is perfect, maar even je post checken voor je hem / haar online schiet is een kleine moeite. Nu weer on-topic??

nappa zei:
Zaterdag middag nog wat aparts mee gemaakt. Ik stond voor een rood verkeerslicht (rechtdoor) te wachten, toen een auto mij aan de rechter kant inhaalde via de voorsorteervak voor rechtsaf en rechtdoor vol door rood reed. Hij had geluk dat de persoon die van rechts erg rustig op trok.
Ik kon er alleen maar in volle verbazing naar kijken.

graafseweg
Dat is ook een belachelijk verkeerslicht. Hoe vaak ik het wel niet heb meegemaakt dat ik daar om 0.30u kom aanrijden vanaf de brug over het spoor, alle drie de lichten bij de brug groen gehad en dan komt dat licht om de een of andere reden heb ik daar altijd rood. Dat verkeerslicht is bizar slecht afgesteld.
Je kan met wat geluk vanaf het Takenhofplein een groene golf hebben als je net iets harder dan 50 rijdt, maar op de kruising met de Stijn Buysstraat is het altijd stoppen. In een keer doorrijden naar het Keizer Karelplein lukt echt bijna nooit.

R-W zei:
Paulus0013 zei:
Daarbij heb je imo er een handje van je eigen acties als volkomen normaal te beschouwen en andermans acties als bijna per definitie idioot.
Volgens mij geef ik ook openlijk mijn eigen compleet idiote acties toe? Dus om te stellen dat ik enkel naar anderen zou wijzen zou ook wat kort door de bocht zijn.
Ik heb een prima besef van wat wel en niet kan. Al doe ik er soms iets te weinig mee. Maar he dit is een forum, soms kom je niet over zoals je bent. In real life heb ik dat probleem ook vaak zat. Soms bewust, soms onbewust.

Om de laatste actie maar aan te halen, wat is nu helemaal het probleem? Ok, je tegenligger parkeert niet zoals jij verwacht had/gedaan had/gewenst had maar blokkeerde je kennelijk ook niet, want je kon er omheen
Mijn probleem is dus exact die mentaliteit. Er is toch geen probleem, je kon er toch langs, dus wat zeur je? Dát is mijn probleem met die situatie en helemaal dat men de boel daarna nog eens omdraait ook.

Vanmiddag nog wat idioten tegengekomen in de vorm van 2 vrachtwagens die ijs verloren op de snelweg. Had het denk ik niet prettig gevonden als het op mijn voorruit kwam. Waren beste stukken die onder mijn wielen klonken als bonk bonk.

Tja, mensen doen zo af en toe wel eens wat anders dan dat jij gedaan zou hebben, kan onmacht, onwil, met goede reden of domweg per ongeluk zijn. Daar zal je wel vaker tegen aan lopen en niet alleen in het verkeer, het zou een overweging kunnen zijn om je daar niet al te druk over te maken, zeker bij dit soort onbelangrijke situaties.
Ik kan er nog begrip voor opbrengen als mensen per ongeluk iets verkeerd doen. Redenen zat voor te bedenken. Maar mensen die doelbewust voor hun eigen gemak lak aan de rest hebben zijn simpelweg asociaal. En ja daar kan ik me soms, niet altijd, aan storen.
Het lijkt ook wel of erg veel mensen het geen bal meer interesseert tegenwoordig om als asociaal te worden gezien.

Paulus0013 zei:
Maar mensen die doelbewust voor hun eigen gemak lak aan de rest hebben zijn simpelweg asociaal. En ja daar kan ik me soms, niet altijd, aan storen.

Heb je je EMG al afgerond?

Paulus0013 zei:
R-W zei:
Paulus0013 zei:
Daarbij heb je imo er een handje van je eigen acties als volkomen normaal te beschouwen en andermans acties als bijna per definitie idioot.
Volgens mij geef ik ook openlijk mijn eigen compleet idiote acties toe? Dus om te stellen dat ik enkel naar anderen zou wijzen zou ook wat kort door de bocht zijn.
Ik heb een prima besef van wat wel en niet kan. Al doe ik er soms iets te weinig mee. Maar he dit is een forum, soms kom je niet over zoals je bent. In real life heb ik dat probleem ook vaak zat. Soms bewust, soms onbewust.

Om de laatste actie maar aan te halen, wat is nu helemaal het probleem? Ok, je tegenligger parkeert niet zoals jij verwacht had/gedaan had/gewenst had maar blokkeerde je kennelijk ook niet, want je kon er omheen
Mijn probleem is dus exact die mentaliteit. Er is toch geen probleem, je kon er toch langs, dus wat zeur je? Dát is mijn probleem met die situatie en helemaal dat men de boel daarna nog eens omdraait ook.

Vanmiddag nog wat idioten tegengekomen in de vorm van 2 vrachtwagens die ijs verloren op de snelweg. Had het denk ik niet prettig gevonden als het op mijn voorruit kwam. Waren beste stukken die onder mijn wielen klonken als bonk bonk.

Tja, mensen doen zo af en toe wel eens wat anders dan dat jij gedaan zou hebben, kan onmacht, onwil, met goede reden of domweg per ongeluk zijn. Daar zal je wel vaker tegen aan lopen en niet alleen in het verkeer, het zou een overweging kunnen zijn om je daar niet al te druk over te maken, zeker bij dit soort onbelangrijke situaties.
Ik kan er nog begrip voor opbrengen als mensen per ongeluk iets verkeerd doen. Redenen zat voor te bedenken. Maar mensen die doelbewust voor hun eigen gemak lak aan de rest hebben zijn simpelweg asociaal. En ja daar kan ik me soms, niet altijd, aan storen.
Het lijkt ook wel of erg veel mensen het geen bal meer interesseert tegenwoordig om als asociaal te worden gezien.

Probleem hierbij is alleen dat jij niet altijd de reden kan beoordelen. ;)

Nee de reden is moeilijk te beoordelen als ik iemand zie stoppen, toet toet hoor, er iemand naar buiten loopt en in zie stappen. 8-)

Dat is net als stellen dat ik de reden niet weet waarom iemand ergens veel te hard reed en een fietsers doodreed. Lekker belangrijk wat de reden is, de feiten liggen er. Veel mensen vinden erg vaak dat ze ergens een reden voor hebben, je ziet het vaak zat in de televisieprogramma's. 99 van de 100 keer is het gewoon luiheid/laksheid en meer van dat.

Klopt en toch zit er verschil in reden en waarom, jij kan alleen het uiteindelijke resultaat zien en beoordelen. Beetje minder zwart-wit denken kan wel eens helpen ;)

Wat doe je als het ijzelt en in de linkerberm van de snelweg staat een auto met zijn neus in een greppel?
Natuurlijk, gewoon met 130 km/uur doorkachelen, dat overkomt mij toch niet.

Wat doe je als een kilometer verderop rechts naast de weg 4 auto's staan, ieder met zijn neus naar een andere windrichting?
Natuurlijk nog steeds niets, zij hadden vast geen winterbanden.

Natuurlijk ga je wel op de bumper hangen van iemand die besluit om zijn snelheid wel aan te passen aan de weersomstandigheden.

de Wit (voorheen deWit) zei:
Wat doe je als het ijzelt en in de linkerberm van de snelweg staat een auto met zijn neus in een greppel?
Natuurlijk, gewoon met 130 km/uur doorkachelen, dat overkomt mij toch niet.

Wat doe je als een kilometer verderop rechts naast de weg 4 auto's staan, ieder met zijn neus naar een andere windrichting?
Natuurlijk nog steeds niets, zij hadden vast geen winterbanden.

Natuurlijk ga je wel op de bumper hangen van iemand die besluit om zijn snelheid wel aan te passen aan de weersomstandigheden.

Ik heb een paar weken terug iemand voor mij van de weg zien gaan door gladheid: eerst links tegen de vangrail daarna rechts naast de snelweg eindigen.

Zag er niet glad uit maar ik merkte toen ook dat het glad was. Auto brak achter uit, maar ik hield 'm gelukkig op de weg. Heb snelheid geminderd tot 50 km/h. Andere auto's kwamen al schuivend met 120 km/h voorbij terwijl ik ondertussen in een trein van 10 auto's 50 km/h op de rechter strook reed. Het was echt een ijsplaat.

Kijk, dat bedoel ik. Je hebt toch je verstand gekregen om te anticiperen op wat je om je heen ziet?

Zoiets heb ik eens in Dld meegemaakt, een Merc C klasse reed stevig door voor me en kwam er toen achter dat sneeuw toch glad was, achterkant brak uit, wist uit de linker vangrail te blijven, zwiepte achteruit 3 rijbanen over naar de rechter vangrail maar wist daar ook uit te blijven, kreeg de neus weer de juiste kant op en gaf een dot gas om zijn weg weer op dezelfde snelheid te vervolgen! :D

Volgens mij is het niet zozeer je absolute snelheid op glad wegdek, maar de snelheid waarmee je op zaken reageert die het gevaarlijk maakt. Zodra je merkt dat het glad is, werkt het bijvoorbeeld tamelijk averechts om met de voet te remmen, is mijn ervaring. Laat staan snel van richting van veranderen. Dan kun je beter je te hoge snelheid wat langer aanhouden (mits je de ruimte daarvoor hebt uiteraard) en alleen gas loslaten. Maarja, je schrikt natuurlijk als je merkt dat het glad is...

Als je normaal rustig afremt tot een redelijke snelheid is er niets aan de hand. Maak alleen geen spastische bewegingen. Daarnaast kan het nooit kwaad om je remlampen te laten branden. Nu minder je vaart zonder dat het achteropkomend verkeer het kan zien in de eerste instantie. Die daardoor harder af moeten remmen.....

Daarnaast neem ik de adviezen die gegeven worden via de media ter harte. Men waarschuwt vaak van tevoren al voor gladheid op de wegen. Ik pas mijn rijstijl erop aan.

Boppie zei:
Als je normaal rustig afremt tot een redelijke snelheid is er niets aan de hand. Maak alleen geen spastische bewegingen. Daarnaast kan het nooit kwaad om je remlampen te laten branden. Nu minder je vaart zonder dat het achteropkomend verkeer het kan zien in de eerste instantie. Die daardoor harder af moeten remmen.....
In zo'n geval probeer ik in te schatten of ik nog wel iets kan remmen om de lampjes op te laten lichten, of dat ik liever even mijn gevaarlichten aanzet.

Boppie zei:
In zo'n geval probeer ik in te schatten of ik nog wel iets kan remmen om de lampjes op te laten lichten, of dat ik liever even mijn gevaarlichten aanzet.

Dat laatste heb ik gedaan. Geef je gelijk aan dat er een gevaar is, in het betreffende geval dus gladheid.

Je kan ook ter waarschuwing je remlichten laten branden, zonder meteen af te remmen maar blijf aub van die gevaarlichtenknop af!

R-W zei:
Je kan ook ter waarschuwing je remlichten laten branden, zonder meteen af te remmen maar blijf aub van die gevaarlichtenknop af!

Waarom?

Als ik rem gaan mensen achter mij paniekerig remmen... bij gevarenlichtknop niet.

Ah, je leeft in de veronderstelling dat men wel begrijpt wat jij bedoelt met het aanzetten van gevarenlichten en dat men daar in alle rust op gaat reageren?

Indien dat een mogelijkheid is, yep maar zolang je niet ineens vol in de remmen gaat, zal men rustiger reageren op remlichten en/of normaal afremmen dan op 'uit het niets' opdoemend gevarenlicht. Dat is toch meer meteen paniekmodus ;)

Ah oke.

Eigenlijk klopt het ook wel: voor de schuifpartij gingen bij een andere auto de gevarenlichten aan. Ik rem dan niet, maar ga juist kijken waarom dat gebeurt. Dus op mij zelf heeft het al niet het gewenste effect...

Dat bedoel ik ;) Ik heb dan ook meestal de reactie 'wtf heb ik dan gemist?!' en later blijkt dan dat men daarvoor gewoon aan het afremmen is oid, wat je (uiteraard!) al lang gezien had :D

Daarstraks bij het kantoor van de buren:

ta57va.jpg

Kwartier stilstaan om één pallet papier uit te laden, daarvoor moet je het fietspad wel helemaal blokkeren uiteraard en met je neus nog op de weg staan. Terwijl er ook parallel aan de straat tussen de weg en het fietspad ruimte is. Zo doen de vuilniswagens het bijvoorbeeld altijd netjes. Of rijd verder de oprit achteruit op. Ik vind dit best ascoiaal, fietsers moeten nu om de vrachtwagen heen de weg op en kunnen na de vrachtwagen niet terug het fietspad op vanwege de groenstrook met stoeprand, daarvoor moet er eerst een stuk over de weg gefietst worden.

R-W zei:
Dat bedoel ik ;) Ik heb dan ook meestal de reactie 'wtf heb ik dan gemist?!' en later blijkt dan dat men daarvoor gewoon aan het afremmen is oid, wat je (uiteraard!) al lang gezien had :D
Als de ijzel tegen je voorruit tikkelt, hoef je je toch niet af te vragen waarom iemand zijn gevaarlichten aandoet?

R-W zei:
Als de ijzel tegen je voorruit tikkelt, hoef je je toch niet af te vragen waarom iemand zijn gevaarlichten aandoet?

Juist wel, ik mag aannemen dat ik dan al aangepast rijd en zo niet, dan zal jij het me met je knipperlichten niet duidelijk maken. Sterker nog, je creëert alleen maar verwarring want ik ga er niet vanuit dat jij wil waarschuwen voor het tikkelen van de ijzel om mijn voorruit.

ik had van de week op de A58 ter hoogte van het Philipsgebouw richting Vlissingen nog een grapjas van een vrachtwagenchauffeur die bovenin de bocht dacht dat het wel makkelijk was als hij alvast ff naar links kwam omdat hij Bergen op Zoom niet in moest

gevolg was dat ik hard in de ankers moest en omdat ik verder niet in de knoei wou komen met andere weggebruikers, niet op die eike l wou wachten en de linkerbaan vrij was ben ik maar fishtailend de vrachtwagen voorbij gegaan

Als er splitsingen zijn op snelwegen dan let ik al extra op vrachtwagens...sterker nog, ik ga hun snelheid even rijden totdat ik zie dat ze hun keuze hebben gemaakt. En als ze van baan veranderen krijgen ze de ruimte. En wat is fishtailend?

R-W zei:
R-W zei:

Juist wel, ik mag aannemen dat ik dan al aangepast rijd en zo niet, dan zal jij het me met je knipperlichten niet duidelijk maken. Sterker nog, je creëert alleen maar verwarring want ik ga er niet vanuit dat jij wil waarschuwen voor het tikkelen van de ijzel om mijn voorruit.

Juist. Alarmlichten zijn soms handig. Gistermorgen reed ik op een donkere landweg langs een aardig blok hout. Als je dan stopt om het blok aan de kant te trappen, gaan ze aan. Als ik achterop een file rij, gaan ze aan. Dan praten we over forse snelheidsverschillen. Maar met gladheid is rustig afremmen tot een goede snelheid beter. Dan wil je geen paniek/uitwijkreactie`s hebben. En laat daarbij zien dat je remt. Je auto slaat niet gelijk in een slip als je even afremt als je rechtuitgaat. In een bocht is het anders, maar dan is een hogere snelheid ook niet prettig te noemen.

Boppie zei:
Als er splitsingen zijn op snelwegen dan let ik al extra op vrachtwagens...sterker nog, ik ga hun snelheid even rijden totdat ik zie dat ze hun keuze hebben gemaakt. En als ze van baan veranderen krijgen ze de ruimte. En wat is fishtailend?

die splitsing zit daar pas een aardig eind verder op, die vent had gewoon nog netjes rechts moeten blijven!
kennelijk ben je niet bekend bij die bewuste bocht daar je kan daar niet hard door de bocht dus ik reed al niet veel harder dan 60 of 70

fishtailend was / is dat ik hem met een slingerende auto (achterwielaandrijving) nog even snel passeerde om te voorkomen dat ik helemaal stil stond en een achterligger op mijn auto had

Misschien had hij je net even niet in de peiling. Bovenal zie ik een vrachtwagen toch als een kolos die even wat ruimte nodig heeft....ik weet niet wat een aardig eind is maar ik probeer ze toch de ruimte te geven. Het valt tegen hoeveel je ziet in een truck.

Boppie zei:
Misschien had hij je net even niet in de peiling. Bovenal zie ik een vrachtwagen toch als een kolos die even wat ruimte nodig heeft....ik weet niet wat een aardig eind is maar ik probeer ze toch de ruimte te geven. Het valt tegen hoeveel je ziet in een truck.

tot aan de daadwerkelijke afslag nog zeker een kilometer
dus die vrachtwagen had echt niet naar links hoeven te komen
bovendien was het druk op dat moment en reed hij als 2de in een rij van zeker 7 vrachtwagens

Tja ik had van de week toch ook bijna een oude Mercedes in de achterbank zitten. Kwam van de A28 af en rechts naast de uitvoegstrook zit een afgeschermde bushalte met een busstrook die na 50 meter moet invoegen op de uitvoegstrook van de A28 (vage zin..).
Anyway, 150 meter verderop is een rotonde en normaal gesproken rijd je met 110-120 de uitvoegstrook op om vervolgens gas los te laten. Ik reed nu iets langzamer en zag ineens dat men al ruim voor de rotonde stil stond. Ik moest dan ook flink hard remmen en hoopte toch zo dat de banden niet zouden slippen. Gebeurde gelukkig niet en ik stond op tijd stil. Toen zag ik achter mij dus een mooie oude Mercedes met een behoorlijke snelheid op mij af stuiven en ondanks dat ik de rem in had (automaat) toch maar even de alarmlichten aangezet. Bleek maar goed ook want meneer begon lichtjes te zwiepen en moest uitwijken naar de busbaan om mij niet te raken. Zijn neus kwam ongeveer ter hoogte van mijn portieren toen hij stilstond..

Ik had vandaag ook bijna iemand in mn kofferbak... Van de A1 naar de A10-noord, dan staat er standaard een pijl en vervolgens een rood kruis boven de linkerbaan. Standaard prikt de doorgewinterde aso zijn auto 10m voor het kruis ertussen. Vandaag was het redelijk druk op de oprit, dus het reed erg langszaam. Kwam een witte klusbus (uiteraard) met hoge snelheid links aanrijden, wilde achter mij gaan staan maar hij kon t gewoon niet bijremmen. Ik ben de vluchtstrook op geprikt en hij slingerde terug naar links en kwam pas 2 auto's verder tot de snelheid van de rest. Uiteraard duwde hij daar zijn bus rucksichtlos ertussen en ging weer op t gas.

Op de A27 afgelopen zaterdag ter hoogte van Utrecht, knooppunt Rijnsweerd. Ik rijd op strook 1 om een paar auto’s op strook 2 voorbij te rijden. Je mag daar 100, ik heb de cruise control op GPS 104 staan. Er komt een BMW 5 aan met gastje dat nauwelijks boven het dashboard uitkomt, die op een paar centimeter afstand van mijn bumper gaat hangen, met grootlicht knipperen, beetje afzakken en weer op mij inrijden om duidelijk te maken dat ik op moet tieven. Nee, ik ga niet sneller dan de max rijden omdat jij er langs wil. Nee, ik ga ook niet de mensen rechts van mij van de weg duwen door er tussen te proppen omdat jij er langs wil. Je wacht maar, ik maak netjes mijn inhaalactie af en jij houdt je aan de regels. Ik zet wel een keertje mijn alarmlichten aan, omdat die centimeter tussen de auto’s wel erg weinig is. Wat doet die gast? Propt zelf zijn BMW tussen twee auto’s rechts door, over de dubbele doorgetrokken naar de afrit richting A12. Daar schiet hij de auto’s rechts van mij voorbij, om direct geheel naar links voor mij te komen en daar even lekker hard op de rem te stampen. Ik toeter flink, rem ook en de BMW scheurt direct weer door naar rechts naar de uitvoegstrook richting de A12. Wat is dit voor actie? Zelf je totaal niet aan de regels houden en mij dan ook nog even “straffen” met die belachelijk gevaarlijke remactie? Als je dood wil, doe dat dan zonder andere mensen in gevaar te brengen! :| Klootz[size=small]a[/size]k!

Is hier iets aan te doen op zo’n moment? Politie bellen en kenteken doorgeven, zou dat helpen? Ik zat te trillen van woede op mijn stoel en op zo’n moment krijg ik opeens heel populistisch gedachtes en vraag me af waar de politie is en waarom ze wel overal en nergens langs de weg staan te flitsen.

Twee andere algemene ervaringen die me de laatste tijd opvallen: op 100-snelwegen rijdt bijna iedereen een stuk sneller dan 100, maar op 130-wegen, rijdt niemand 130! Kunnen we niet gewoon overal 120 instellen, blijkbaar is dat de snelheid die het overgrote deel wel begrijpt. En wat me ook opvalt zijn auto’s met Belgische kentekens, die durven nooit, maar dan ook echt nooit naar rechts te gaan. Op een vrijwel lege 4-baans A2 rijden ze gerust kilometers achter elkaar op strook 2.

Je kunt idd het kenteken doorgeven en melding maken van gevaarlijk weggedrag. Alleen vraag ik mij af of de politie er iets mee doet.

Was hier op het forum een tijd terug een gast met een Mini die op 'n parkeerplaats donuts maakte. Iemand had politie getipt en daarop werd hij bekeurd. Of zoiets...

Volgens mij doen ze er in de eerste instantie niets mee maar wel als er meerdere klachten over deze auto/bestuurder/kenteken komen.

Joep83 zei:
Iemand had politie getipt en daarop werd hij bekeurd. Of zoiets...

De politie moet hem dan echter wel op heterdaad betrappen geloof ik. Hier was ooit een aso die regelmatig echt zo'n beetje alle verkeersregels met de AMG van z'n vader overtrad, toen heeft ook iemand de politie gebeld. Die kon helaas niet meer doen dan een gesprek aangaan met het betreffende petje.

Ik heb jaren terug iemands kenteken genoteerd en ben naar t bureau gereden. Was op de oprit naar de A28 vanuit Utrecht, een stuk enkelbaans met wat op- en afritten, later kom je de snelweg op. Grijs combotje vond dat ik niet doorreed, haalde me in over de vluchtstrook en sneed me vol bij het terug 'invoegen', ik moest hard in de ankers om niet geraakt te worden.

Op het bureau wilde ik aangifte doen, maar dat kon niet zomaar op kenteken ofzo, geen idee meer wat de reden was. Wel kon je gewoon melding doen van asociaal weggedrag, daarvan hingen toen ook posters op het bureau. Mij werd verteld dat de wijkagent voor een gesprek langs zou gaan bij de beste man, en dat zijn kenteken het systeem in ging om bij recidive actie te ondernemen.

Of dit verhaal was voor mijn innerlijke welbehagen of dat het echt zo was, daar komen we nooit achter.

D. Elzinga zei:
Zou de politie een boete kunnen uitdelen als je het wangedrag op film hebt staan?

Deze gasten zijn er ook mee weg gekomen, dus ik denk dat het moeilijk wordt.

https://www.autoblog.nl/nissan-gt-r-coureur-308-kmu-niet-vervolgd

Net nog een ongeluk zien gebeuren. Ik sta voor een stoplicht te wachten als 3e in de rij. Het stoplicht ging op groen, tegelijkertijd met het stoplicht van de overkant. De 1e auto wil naar links, maar moet wachten op het verkeer van de tegenovergestelde richting. De 2e auto wil rechtdoor en rijdt rechts langs de auto die naar links wel. Echter de 1e auto stopt niet, maar rijdt de straat voorbij en moet vervolgens naar rechts uitwijken omdat hij inmiddels op de andere rijstrook belande waar een andere auto reed. Hij week dus uit naar rechts tegen de achterkant auto aan die hem rechts inhaalde.....

D. Elzinga zei:
Joep83 zei:
Iemand had politie getipt en daarop werd hij bekeurd. Of zoiets...

De politie moet hem dan echter wel op heterdaad betrappen geloof ik. Hier was ooit een aso die regelmatig echt zo'n beetje alle verkeersregels met de AMG van z'n vader overtrad, toen heeft ook iemand de politie gebeld. Die kon helaas niet meer doen dan een gesprek aangaan met het betreffende petje.

Onschuldig....

Vandaag op weg naar huis, over de Amerongse berg, wat een lekkere slingerweg. Zit er ineens een dikke Volvo op mijn bumper. Het is 60, ik ging tachtig bergaf. Haalt hij me in vol in in het bochtige deel.....toch maar even geremd om ruimte te creeeren om de Volvo niet klem te zetten op een tegenligger die er net aan kwam...vervolgens zie je hetzelfde kunststukje bij de auto voor je. Ik weet niet waarom hij zo`n haast had, maar het kan nooit genoeg zijn om zo iedereen in gevaar te brengen.

Terug
Bovenaan