A
Anoniem
Guest
Tikfouten of deze rommel is nogal een verschilletje niet? En het blijft niet bij de grammatica.HVP zei:Vaak genoeg. Ook veel typo's, kijk maar in je eigen topic.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tikfouten of deze rommel is nogal een verschilletje niet? En het blijft niet bij de grammatica.HVP zei:Vaak genoeg. Ook veel typo's, kijk maar in je eigen topic.
Dat is ook een belachelijk verkeerslicht. Hoe vaak ik het wel niet heb meegemaakt dat ik daar om 0.30u kom aanrijden vanaf de brug over het spoor, alle drie de lichten bij de brug groen gehad en dan komt dat licht om de een of andere reden heb ik daar altijd rood. Dat verkeerslicht is bizar slecht afgesteld.nappa zei:Zaterdag middag nog wat aparts mee gemaakt. Ik stond voor een rood verkeerslicht (rechtdoor) te wachten, toen een auto mij aan de rechter kant inhaalde via de voorsorteervak voor rechtsaf en rechtdoor vol door rood reed. Hij had geluk dat de persoon die van rechts erg rustig op trok.
Ik kon er alleen maar in volle verbazing naar kijken.
graafseweg
Ik kan er nog begrip voor opbrengen als mensen per ongeluk iets verkeerd doen. Redenen zat voor te bedenken. Maar mensen die doelbewust voor hun eigen gemak lak aan de rest hebben zijn simpelweg asociaal. En ja daar kan ik me soms, niet altijd, aan storen.R-W zei:Paulus0013 zei:Volgens mij geef ik ook openlijk mijn eigen compleet idiote acties toe? Dus om te stellen dat ik enkel naar anderen zou wijzen zou ook wat kort door de bocht zijn.Daarbij heb je imo er een handje van je eigen acties als volkomen normaal te beschouwen en andermans acties als bijna per definitie idioot.
Ik heb een prima besef van wat wel en niet kan. Al doe ik er soms iets te weinig mee. Maar he dit is een forum, soms kom je niet over zoals je bent. In real life heb ik dat probleem ook vaak zat. Soms bewust, soms onbewust.
Mijn probleem is dus exact die mentaliteit. Er is toch geen probleem, je kon er toch langs, dus wat zeur je? Dát is mijn probleem met die situatie en helemaal dat men de boel daarna nog eens omdraait ook.Om de laatste actie maar aan te halen, wat is nu helemaal het probleem? Ok, je tegenligger parkeert niet zoals jij verwacht had/gedaan had/gewenst had maar blokkeerde je kennelijk ook niet, want je kon er omheen
Vanmiddag nog wat idioten tegengekomen in de vorm van 2 vrachtwagens die ijs verloren op de snelweg. Had het denk ik niet prettig gevonden als het op mijn voorruit kwam. Waren beste stukken die onder mijn wielen klonken als bonk bonk.
Tja, mensen doen zo af en toe wel eens wat anders dan dat jij gedaan zou hebben, kan onmacht, onwil, met goede reden of domweg per ongeluk zijn. Daar zal je wel vaker tegen aan lopen en niet alleen in het verkeer, het zou een overweging kunnen zijn om je daar niet al te druk over te maken, zeker bij dit soort onbelangrijke situaties.
Paulus0013 zei:Maar mensen die doelbewust voor hun eigen gemak lak aan de rest hebben zijn simpelweg asociaal. En ja daar kan ik me soms, niet altijd, aan storen.
Paulus0013 zei:Ik kan er nog begrip voor opbrengen als mensen per ongeluk iets verkeerd doen. Redenen zat voor te bedenken. Maar mensen die doelbewust voor hun eigen gemak lak aan de rest hebben zijn simpelweg asociaal. En ja daar kan ik me soms, niet altijd, aan storen.R-W zei:Paulus0013 zei:Volgens mij geef ik ook openlijk mijn eigen compleet idiote acties toe? Dus om te stellen dat ik enkel naar anderen zou wijzen zou ook wat kort door de bocht zijn.Daarbij heb je imo er een handje van je eigen acties als volkomen normaal te beschouwen en andermans acties als bijna per definitie idioot.
Ik heb een prima besef van wat wel en niet kan. Al doe ik er soms iets te weinig mee. Maar he dit is een forum, soms kom je niet over zoals je bent. In real life heb ik dat probleem ook vaak zat. Soms bewust, soms onbewust.
Mijn probleem is dus exact die mentaliteit. Er is toch geen probleem, je kon er toch langs, dus wat zeur je? Dát is mijn probleem met die situatie en helemaal dat men de boel daarna nog eens omdraait ook.Om de laatste actie maar aan te halen, wat is nu helemaal het probleem? Ok, je tegenligger parkeert niet zoals jij verwacht had/gedaan had/gewenst had maar blokkeerde je kennelijk ook niet, want je kon er omheen
Vanmiddag nog wat idioten tegengekomen in de vorm van 2 vrachtwagens die ijs verloren op de snelweg. Had het denk ik niet prettig gevonden als het op mijn voorruit kwam. Waren beste stukken die onder mijn wielen klonken als bonk bonk.
Tja, mensen doen zo af en toe wel eens wat anders dan dat jij gedaan zou hebben, kan onmacht, onwil, met goede reden of domweg per ongeluk zijn. Daar zal je wel vaker tegen aan lopen en niet alleen in het verkeer, het zou een overweging kunnen zijn om je daar niet al te druk over te maken, zeker bij dit soort onbelangrijke situaties.
Het lijkt ook wel of erg veel mensen het geen bal meer interesseert tegenwoordig om als asociaal te worden gezien.
de Wit (voorheen deWit) zei:Wat doe je als het ijzelt en in de linkerberm van de snelweg staat een auto met zijn neus in een greppel?
Natuurlijk, gewoon met 130 km/uur doorkachelen, dat overkomt mij toch niet.
Wat doe je als een kilometer verderop rechts naast de weg 4 auto's staan, ieder met zijn neus naar een andere windrichting?
Natuurlijk nog steeds niets, zij hadden vast geen winterbanden.
Natuurlijk ga je wel op de bumper hangen van iemand die besluit om zijn snelheid wel aan te passen aan de weersomstandigheden.
de Wit (voorheen deWit) zei:Natuurlijk blijf je van je rem af...
Moderator
Joep83 zei:de Wit (voorheen deWit) zei:Natuurlijk blijf je van je rem af...
Voor veel mensen is dat niet zo natuurlijk. Die remmen bij het minste of geringste.
In zo'n geval probeer ik in te schatten of ik nog wel iets kan remmen om de lampjes op te laten lichten, of dat ik liever even mijn gevaarlichten aanzet.Boppie zei:Als je normaal rustig afremt tot een redelijke snelheid is er niets aan de hand. Maak alleen geen spastische bewegingen. Daarnaast kan het nooit kwaad om je remlampen te laten branden. Nu minder je vaart zonder dat het achteropkomend verkeer het kan zien in de eerste instantie. Die daardoor harder af moeten remmen.....
de Wit (voorheen deWit) zei:In zo'n geval probeer ik in te schatten of ik nog wel iets kan remmen om de lampjes op te laten lichten, of dat ik liever even mijn gevaarlichten aanzet.Boppie zei:Als je normaal rustig afremt tot een redelijke snelheid is er niets aan de hand. Maak alleen geen spastische bewegingen. Daarnaast kan het nooit kwaad om je remlampen te laten branden. Nu minder je vaart zonder dat het achteropkomend verkeer het kan zien in de eerste instantie. Die daardoor harder af moeten remmen.....
R-W zei:Je kan ook ter waarschuwing je remlichten laten branden, zonder meteen af te remmen maar blijf aub van die gevaarlichtenknop af!
Als de ijzel tegen je voorruit tikkelt, hoef je je toch niet af te vragen waarom iemand zijn gevaarlichten aandoet?R-W zei:Dat bedoel ikIk heb dan ook meestal de reactie 'wtf heb ik dan gemist?!' en later blijkt dan dat men daarvoor gewoon aan het afremmen is oid, wat je (uiteraard!) al lang gezien had
![]()
de Wit (voorheen deWit) zei:Als de ijzel tegen je voorruit tikkelt, hoef je je toch niet af te vragen waarom iemand zijn gevaarlichten aandoet?R-W zei:Dat bedoel ikIk heb dan ook meestal de reactie 'wtf heb ik dan gemist?!' en later blijkt dan dat men daarvoor gewoon aan het afremmen is oid, wat je (uiteraard!) al lang gezien had
![]()
R-W zei:de Wit (voorheen deWit) zei:Als de ijzel tegen je voorruit tikkelt, hoef je je toch niet af te vragen waarom iemand zijn gevaarlichten aandoet?R-W zei:Dat bedoel ikIk heb dan ook meestal de reactie 'wtf heb ik dan gemist?!' en later blijkt dan dat men daarvoor gewoon aan het afremmen is oid, wat je (uiteraard!) al lang gezien had
![]()
Juist wel, ik mag aannemen dat ik dan al aangepast rijd en zo niet, dan zal jij het me met je knipperlichten niet duidelijk maken. Sterker nog, je creëert alleen maar verwarring want ik ga er niet vanuit dat jij wil waarschuwen voor het tikkelen van de ijzel om mijn voorruit.
Boppie zei:Als er splitsingen zijn op snelwegen dan let ik al extra op vrachtwagens...sterker nog, ik ga hun snelheid even rijden totdat ik zie dat ze hun keuze hebben gemaakt. En als ze van baan veranderen krijgen ze de ruimte. En wat is fishtailend?
Boppie zei:Misschien had hij je net even niet in de peiling. Bovenal zie ik een vrachtwagen toch als een kolos die even wat ruimte nodig heeft....ik weet niet wat een aardig eind is maar ik probeer ze toch de ruimte te geven. Het valt tegen hoeveel je ziet in een truck.
Joep83 zei:Iemand had politie getipt en daarop werd hij bekeurd. Of zoiets...
D. Elzinga zei:Zou de politie een boete kunnen uitdelen als je het wangedrag op film hebt staan?
D. Elzinga zei:Joep83 zei:Iemand had politie getipt en daarop werd hij bekeurd. Of zoiets...
De politie moet hem dan echter wel op heterdaad betrappen geloof ik. Hier was ooit een aso die regelmatig echt zo'n beetje alle verkeersregels met de AMG van z'n vader overtrad, toen heeft ook iemand de politie gebeld. Die kon helaas niet meer doen dan een gesprek aangaan met het betreffende petje.