Guest
Paulus0013 zei:Ik had afgelopen weekend nog een andere mafketel die het allemaal niet zo leek te begrijpen.
Ik rijd ergens de straat uit en een auto komt aan de andere kant de straat in. Niets aan de hand, want de straat is ruim genoeg om te passeren.
De andere auto stopt zo'n 50cm van stoep plots en toetert. Hij zal daar schijnbaar iemand op moeten halen ofzo en parkeervakken zijn niet voor hem bedoeld denk ik.
Voor mij blijft er hierdoor wat minder ruimte over en ik vraag me echt af waarom iemand dan niet netjes wat strakker langs de kant gaat staan.
Ik maak een wat slalommende beweging als ik de auto passeer.
Ik vervolg mijn weg en draai een hoofdweg op. En daar is de andere auto weer die daar nog even flink te hard rijdt en mij voorbij komt.
Verderop sta ik naast hem bij verkeerslichten en toen werd het minder gezellig.
De bestuurder begon commentaar te leveren. Dus ik mijn raam open en vragen wat er aan de hand is.
Hij vond dat ik stoer deed met mijn slalommende beweging.
De toon werd steeds dreigender met termen als 'je weet niet wie je voor je hebt, dus beter pas je op'.
Ik nog braaf doen alsof ik totaal niet weet waar ie het over heeft
Hij is toch echt degene die zelf beren op de weg ziet als ie vindt dat ik hem beledig met mijn slalommende gedrag. Hij is immers zelf zo asociaal om middenop de weg te stoppen.
Ben je zelf niet ook degene die beren op de weg ziet? Zoals ik het begrijp, kon je er nog prima langs. Waarom dan een gebaar maken?