Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Vandaag had ik een bumperklever in de vorm van een Volvo XC90. Daarna ging hij langs met 70/80 km/h op een weg met drempels waar je 50 km/h mag rijden. Op een van de drempels ging het mis bij hem, toen ik hem voorbij reed applaudiseerde ik en bedankte hem voor de live entertainment.

vectra V6 zei:
@ Joep: een Airco doet niets meer dan Koelen, het is een Gesloten systeem met let op!! KOUDE middel (meestal R134a), door het koelen Condenseert er veel vocht, wat vervolgens onder de auto word afgevoerd in de vorm van Vloeibaar water.

dat houd in, dat de airco niet enkel gebruikt kan worden voor Condenseren, daar is Koelte bij nodig, en die is er niet onder een graad of 3 celcius.

owja, en het systeem Controleert deze temperatuur meestal niet door een Temperatuursensor, maar door de druksensoren in het systeem, drukken veranderen wanneeer de temperatuur veranderd namelijk.

Leuk verhaal, maar het slaat helemaal nergens op.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Airconditioning

Astonished zei:
Vandaag had ik een bumperklever in de vorm van een Volvo XC90. Daarna ging hij langs met 70/80 km/h op een weg met drempels waar je 50 km/h mag rijden. Op een van de drempels ging het mis bij hem, toen ik hem voorbij reed applaudiseerde ik en bedankte hem voor de live entertainment.

Wat ging er mis?

Gisteren op een druk kruispunt. Een Volkswagen Golf kwam hard aangereden op een kruispunt waarbij hij voorrang moest verlenen aan al het verkeer van links en rechts want er stonden haaientanden. Het verkeer aan beide kanten stond echter stil en daarom zag hij vliegensvlug dat hij zonder snelheid te minderen het kruispunt over kon schieten. Daarbij had hij echter een groep van 4 fietsers over het hoofd gezien die net van plan waren over te steken dus hij raasde rakelings langs hen heen. Gelukkig hadden de fietsers hadden hem wel gezien dus alles was goed gegaan. Misschien dat die fietsers achter zijn raamstijl verdwenen waren?

Dat laatste was mij namelijk vandaag overkomen maar uiteraard was die fietster juist het tegenovergestelde van oplettend en dus moest ik het zelf oplossen. Het speelde zich af op de grachten waarbij je achter elkaar een bruggetje afdaalt en voorrang moet geven aan het verkeer van rechts. Aangezien ik eigenlijk nooit 100% overtuigd ben van mezelf dat rechts echt vrij is kijk ik tijdens het afdalen (waarbij ik dan echt stapvoets rij) een keer goed naar rechts, naar links en dan naar voren. Zodra ik de straat aan mijn rechterkant bijna gepasseerd ben kijk ik voor de laatste keer naar rechts. Vandaag kwam er op dat moment dus een griet met een noodgang en zonder verlichting nog aanfietsen en kon ik nog net op de rem stampen. Natuurlijk heb je voorrang maar zodra een auto al bijna de straat gepasseerd is ga je toch niet nog voor die auto langs schieten met de gedachte dat 'ie op het laatste moment wel stopt?:S

Astonished zei:

Het, niet de.

Zevens zei:
Astonished zei:

Wat ging er mis?

Hij gleed weg nadat hij tractie verloor bij het te snel nemen van een drempel en schoof de berm in waar een dikke pak sneeuw lag. Daarna parkeerde hij zijn auto met de zijkant tegen een boom aan. Jammer dat de boom beschadigd werd.

Harm78 zei:
Niemand heeft last van dat kleine beetje afwaaiende sneeuw op de snelweg. Als je daar al last van hebt, moet je niet gaan rijden.
Niet om jou nou persoonlijk uit te zonderen op dit onderwerp, maar Blokker heeft voor 5 euro een krabber met borstel er aan. Even 3 keer goed vegen over het dak met de borstel en weg is ook dat lullige beetje sneeuw van het dak van de auto. Ik heb zelf een wat meer opvouwbaar model van Brabantia (ook verkrijgbaar bij de Blokker) en dat werkt zo praktisch en snel dat ik echt geen reden zie om zelfs maar een knullig beetje sneeuw, zoals vandaag, op het dak van de auto te laten liggen.
Sanitarium heeft wat mij betreft volledig gelijk, de sneeuw niet van het dak van de auto ruimen is asociaal en gevaarlijk.

Als je het met beleid doet niet. Je moet de krabber niet op de lak plaatsen en dan sneeuw schuiven, maar iets erboven...

Op aanraden van diverse mensen heb ik gisteren het iets dikkere pak sneeuw wel van m'n auto geveegd. Daarvoor heb ik maar even de bezem uit de schuur gehaald, die ligt nu in de kofferbak :)

Astonished zei:
Zevens zei:
Astonished zei:

Wat ging er mis?

Hij gleed weg nadat hij tractie verloor bij het te snel nemen van een drempel en schoof de berm in waar een dikke pak sneeuw lag. Daarna parkeerde hij zijn auto met de zijkant tegen een boom aan. Jammer dat de boom beschadigd werd.

Waarom geloof ik er helemaal niets van?

Terence zei:
vectra V6 zei:
@ Joep: een Airco doet niets meer dan Koelen, het is een Gesloten systeem met let op!! KOUDE middel (meestal R134a), door het koelen Condenseert er veel vocht, wat vervolgens onder de auto word afgevoerd in de vorm van Vloeibaar water.

dat houd in, dat de airco niet enkel gebruikt kan worden voor Condenseren, daar is Koelte bij nodig, en die is er niet onder een graad of 3 celcius.

owja, en het systeem Controleert deze temperatuur meestal niet door een Temperatuursensor, maar door de druksensoren in het systeem, drukken veranderen wanneeer de temperatuur veranderd namelijk.

Leuk verhaal, maar het slaat helemaal nergens op.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Airconditioning

Een koudecircuit houdt zichzelf in de gaten met druksensoren, maar er is gewoon een thermoschakelaar ofzo nodig om de pomp in te schakelen. Condenseert hij niet goed, dan registreert hij dat voor het middel de pomp weer ingaat, en slaat ie af. Als je gas in de pomp krijgt draait ie gegarandeerd stuk.

Terence zei:
Astonished zei:
Zevens zei:
Astonished zei:

Wat ging er mis?

Dan niet, je kunt het ook zelf nabootsen en kijken wie er gelijk heeft :T

Astonished zei:
Terence zei:
Astonished zei:
Zevens zei:
Astonished zei:

Wat ging er mis?

Nou ik geloof best dat je je auto met de zijkant tegen een boom kan parkeren. En dat kan best het gevolg zijn geweest van een verkeerde inschatting. Ik geloof alleen niet dat jij het hebt meegemaakt (tu)

wibi zei:
Het vriest niet buiten, dus met temperaturen onder het vriespunt zou het kunnen kloppen. Zal ik in de gaten blijven houden en hier posten. Vandaag bij precies 0 graden (eigen thermometer gaf 0.0 graden aan) deed de airco het prima...

Ik heb het in de gaten gehouden en vanmorgen was het -7 graden celsius. En wat denk je ?
De airco sloeg niet aan ! De grens ligt, denk ik, bij 0 graden...(Terwijl anderen 3 of 4 graden boven het vriespunt hebben als waarde. Zou niet weten wat beter is...als er een verschil zou moeten zijn)...

§anitarium zei:
Ik zag vanmorgen een A-klasse waarvan de bestuurder vond dat er geen sneeuw afgeveegd hoefde te worden, met als resultaat minder licht uit de koplampen dan een stadslicht door de berg sneeuw ervoor. Achter die A-klasse reed een PolitieTouran, ben benieuwd of de agenten er wat aan gedaan hebben.
Van achter de A-klasse, kan je natuurlijk geen koplampen zien........

Terence zei:
Astonished zei:
Terence zei:
Astonished zei:
Zevens zei:
Astonished zei:

Wat ging er mis?

Nou ik geloof best dat je je auto met de zijkant tegen een boom kan parkeren. En dat kan best het gevolg zijn geweest van een verkeerde inschatting. Ik geloof alleen niet dat jij het hebt meegemaakt (tu)

Ok, je mag geloven wat je wilt, vrijheid van godsdienst nietwaar?
Verkeerde inschatting lijkt mij hier wel een understatement, het was gewoonweg stom, kan ik geen medelijden mee hebben.

Astonished zei:
Zevens zei:
Astonished zei:

Wat ging er mis?

De idiote actie vind ik hier jouw gedrag. Als je iemand met 70/80 km/h tegen een boom ziet schuiven, dan stap je op zijn minst uit om te vragen of alles verder in orde is....(td)

Ik kwam vannacht weer mensen tegen die op een lege A16 zonodig middenop moesten rijden. (td)
Later reed ik achter iemand om in te gaan voegen op de snelweg en die besloot op een lege weg maar direct naar rijstrook 1 door te gaan :S.
Hij moest tenslotte 3km verderop linksaf en anders had ie met al dat verkeer om hem heen vast geen ruimte meer gehad op het laatste moment ofzo...

Mergelsberg zei:
Harm78 zei:
Niemand heeft last van dat kleine beetje afwaaiende sneeuw op de snelweg. Als je daar al last van hebt, moet je niet gaan rijden.
Niet om jou nou persoonlijk uit te zonderen op dit onderwerp, maar Blokker heeft voor 5 euro een krabber met borstel er aan. Even 3 keer goed vegen over het dak met de borstel en weg is ook dat lullige beetje sneeuw van het dak van de auto. Ik heb zelf een wat meer opvouwbaar model van Brabantia (ook verkrijgbaar bij de Blokker) en dat werkt zo praktisch en snel dat ik echt geen reden zie om zelfs maar een knullig beetje sneeuw, zoals vandaag, op het dak van de auto te laten liggen.
Sanitarium heeft wat mij betreft volledig gelijk, de sneeuw niet van het dak van de auto ruimen is asociaal en gevaarlijk.

En bovendien gewoon een art. 5.
Die fietser zal minder gelukkig zijn met "dat kleine beetje afwaaiende sneeuw". Bovendien warmt je auto op waardoor er op een gegeven moment hele kluiten sneeuw van de auto glijden. Zo'n klomp kan nogal een kabaal geven als het je auto raakt en daar kan iemand behoorlijk van schrikken. Om nog maar te zwijgen wat zo'n pak met een motorrijder, (brom)fietser of voetganger kan doen.

vectra V6 zei:
Op een Paar Vrij Nieuwe vooral Dikke BMW's en MB's die hier en daar heuveltjes niet opkwamen door hun VEEL te brede zomersloffen, weinig raarsg gehad met de sneeuw alhier..

Willem

Jullie hebben gelijk. Onder de 3°C schakelt de airco niet in, daar boven wel.

Maar nog even een off-topic vraagje: Als ik alleen de kachel in de winter aan zet, ruik ik echt een kachellucht. Zet ik de airco er bij aan (of ja, ik druk op het aircoknopje) dan gaat die lucht weg en krijg ik frissere (in de zin van geur) warme lucht binnen. Hoe kan dat?

Gisteren ruim 100 km afgelegd over de besneeuwde snelweg. Alles past de snelheid aan, er wordt op zondag wat minder uitbundig geruimd dus er ligt op veel plaatsen het nodige aan sneeuw en drab op het asfalt. De hoofdsporen zijn dan meestal wel "schoon" gereden - dwz je ziet gewoon het asfalt - maar daarbuiten hoopt de troep zich wat op. Bij het afwijken van de sporen of wisselen van de rijstroken voel je de auto dan ook vechten tegen die troep en aan de vele "pech" gevallen langs de weg, waarvan een groot deel niet helemaal meer in de juiste richting staat, valt af te leiden dat aanpassing dringend noodzakelijk is.

En dan toch heb je van die malloten die gewoon met 120+ doorknallen. Waar ik op zich geen probleem mee heb. Maar wat ik dan niet kan begrijpen, is dat ze met deze omstandigheden op een meter van je bumper gaan rijden, zich nadrukkelijk in je spiegels melden en een lichtconcert geven. En dan niet omdat ik (of een ander) onnodig links blijf hangen, maar omdat betreffende blijkbaar niet ziet dat er ingehaald wordt en het enige belangrijke blijkbaar is, dat hij er langs kan.

Zo iemand vraagt er natuurlijk om een schuiver te maken en dat zou ook prima zijn, ware het niet dat ze daar door die veel te hoge snelheden en veel te kleine afstand meestal ook een ander door meenemen. Te hard rijden - nou ja, als het per se moet. Maar zo dringen en kleven bij dit soort omstandigheden?........

Joep83 zei:
Jullie hebben gelijk. Onder de 3°C schakelt de airco niet in, daar boven wel.

Maar nog even een off-topic vraagje: Als ik alleen de kachel in de winter aan zet, ruik ik echt een kachellucht. Zet ik de airco er bij aan (of ja, ik druk op het aircoknopje) dan gaat die lucht weg en krijg ik frissere (in de zin van geur) warme lucht binnen. Hoe kan dat?

Volgens mij is dat omdat de airco wel "werkt" zodra je de verwarming aan hebt. Dat de koeling niet meer werkt onder een bepaalde temperatuur is logisch, en zolang er koude lucht langs de (door de buitentemperatuur) koude condensator loopt wordt er natuurlijk niets gecondenseerd, maar zodra de lucht verwarmd is, wordt er wel weer vocht gecondenseerd - puur door het temperatuursverschil. Als jij de airco "aanzet" wordt de lucht gewoon langs die condensator geleid en dus wordt deze "geklimatiseerd" waardoor het "frisser" ruikt...

--BUMP-- zei:
Astonished zei:
Zevens zei:
Astonished zei:

Wat ging er mis?

De idiote actie vind ik hier jouw gedrag. Als je iemand met 70/80 km/h tegen een boom ziet schuiven, dan stap je op zijn minst uit om te vragen of alles verder in orde is....(td)

Snelheid was wel een stuk lager toen hij tegen de boom kwam. Maar als iemand levensmoe is, dan hoeft hij anderen daarin niet te betrekken. Ik hoef niet te vragen of alles verder in orde is, natuurlijk is hij niet in orde, een psycholoog zou misschien uitkomst bieden.

Afgelopen vrijdag meegemaakt. Ik snap er nog steeds geen jota van.

Waarom zou iemand, bij een redelijk lege A12, kilometers lang, op baan één (helemaal links) blijven rijden?

-hij was beslist niet de snelste weggebruiker
-rechts van hem was geen hond te bekennen..dus ook geen medeweggebruikers (oké..eentje dan..dat was ik..)
-er waren drie banen zo goed als schoon. De vierde kon gebruikt worden als een soort cross-country-baan met flinke ladingen sneeuw en
gelijksoortige rommel. Deze persoon bleef dus op die baan rijden.

Ik heb dat een poosje bekeken vanaf de vierde baan, maar kon geen goeie reden vinden voor zijn gedrag...zou hij bang zijn geweest de weg af te glijden als hij van baan was gewisseld?

Nog eentje. Onder het spoorviaduct in Gouda. Stond een ouder model Mégane voor me, die voornamelijk opviel door een hoop herrie van de loeiende (koude) motor, wolken witte rook en waterdamp en de schokkerige progressie. Mijn conclusie: gladde bandjes en de hoop om met flink veel gas tóch nog omhoog te komen.

Komt het mooiste..stapt er een vrouw uit om te checken waarom er zoveel rook van haar achterwielen af kwam....:}

Boet zei:
Komt het mooiste..stapt er een vrouw uit om te checken waarom er zoveel rook van haar achterwielen af kwam....:}

Dat zou ik ook doen. De auto wordt immers door de voorwielen aangedreven...:} (maar ik snap het...)

Net weer een mooie...

Eerst geen voorrang verlenen terwijl ik van rechts kom, dus om blikschade te voorkomen dan madam maar voor laten gaan. Onderweg het dorp uit bleef madam te ver naar rechts rijden, over de doorgetrokken streep die het fietspad scheidt van de rijbaan.
Bij de eerste rotonde werd er richting naar rechts aan gegeven tot de seconde dat het corsaatje de rotonde op was, toen ging de pijl op links om zo de eerste afslag voorbij te rijden, waarna de pijl uit ging en bij de tweede afslag de rotonde werd verlaten. In de 50km zone kwam het tempo al niet boven de 35 op de teller uit.
Bij de tweede rotonde was het van hetzelfde laken een pak, eerst rechts pijlen, dan links op de rotonde en dan zonder richting aan te geven bij de tweede afslag de rotonde af. Om vervolgens met bijna 40 op de teller door de 80km zone te tuffen.
Gelukkig was er geen tegemoetkomend verkeer dus het was een eitje om even snel in te halen. Maar ik krijg bij dit soort taferelen toch ernstige twijfels of madammeke niet een beetje te oud is om nog zelf te rijden. Alles ging zo langzaam, het richting aangeven sloeg werkelijk waar helemaal nergens op, de plaats op de weg was zoekerig en onzeker.

Sinds kort hebben ze de weg hier aangepast: https://maps.google.com/maps?q=53.233138,6.606589&ll=53.233077,6.6069&spn=0.000861,0.002642&num=1&t=m&z=19

Nu kom je dus van de 2 baans weg op de middelste strook van de 3 baans weg uit. Nu MOET je dus 1 strookje naar rechts opschuiven. Het is ongelooflijk hoeveel mensen dat niet begrijpen, ze blijven massaal in het midden rijden om vervolgens na een kilometer of 2 naar rechts te gaan omdat daar de afslag zit. Daar moet ik overigens weer een baan naar links omdat ik de A7 op moet, altijd zo'n groot feest tijdens de spits (td)

Had eergisteren aan de andere kant op de A7 ook iemand die het nodig vond links te blijven rijden terwijl er helemaal niks reed. Ben er uiteindelijk maar rechts voorbij gegaan, naar links voor hem gereden, een paar keer naar rechts geknipperd en zelf weer naar rechts gegaan. En meneer volgde eindelijk braaf.

'T is bijna de moeite niet waard te melden, maar had gisteren even een "reflextest".... Twee rijstroken in de stad, ik rechts en op de linker strook o.a. een schattig paars Fordje Ka (wig-model) met een oud vrouwtje erin. Optrekken na verkeerslicht, mijn voorwielen zitten op gelijke hoogte met haar achterwielen - wat er op neerkomt, gezien de verhouding van mijn Jeep t.o.v. haar Ka'tje, dat minstens de helft van haar auto mijn auto naast zich weet....

En je raad het al, zonder kijken, blikken of blozen en zonder richting komt het Fordje ineens naar mijn rijstrook omdat ze - zo bleek verderop - naar rechts wilde. Gelukkig ben ik nog redelijk vlot in mijn reacties en zijn de remmen van de Jeep prima én zat er niemand achter me... Maar de adrenaline impuls was er niet minder om... :|

Uit schrikreactie even op de toeter, maar het leek wel een pop, geen reactie, geen beweging, alleen star vooruit kijken...

"Dode hoek" gevalletje die het belachelijk vond dat jij moest waarschuwen via de toeter...;)

LoveMyJeep zei:
'T is bijna de moeite niet waard te melden, maar had gisteren even een "reflextest".... Twee rijstroken in de stad, ik rechts en op de linker strook o.a. een schattig paars Fordje Ka (wig-model) met een oud vrouwtje erin. Optrekken na verkeerslicht, mijn voorwielen zitten op gelijke hoogte met haar achterwielen - wat er op neerkomt, gezien de verhouding van mijn Jeep t.o.v. haar Ka'tje, dat minstens de helft van haar auto mijn auto naast zich weet....

En je raad het al, zonder kijken, blikken of blozen en zonder richting komt het Fordje ineens naar mijn rijstrook omdat ze - zo bleek verderop - naar rechts wilde. Gelukkig ben ik nog redelijk vlot in mijn reacties en zijn de remmen van de Jeep prima én zat er niemand achter me... Maar de adrenaline impuls was er niet minder om... :|

Uit schrikreactie even op de toeter, maar het leek wel een pop, geen reactie, geen beweging, alleen star vooruit kijken...

dacht zeker dat ze nog in haar T-fordje reed. :p

Capri driver zei:
LoveMyJeep zei:

dacht zeker dat ze nog in haar T-fordje reed. :p

Spot nooit met de auto waar ze in heeft leren rijden..

Fijn joh zo'n figuur dat op baan 1 90 blijft rijden, terwijl baan 2 vrijwel leeg is en er op baan 3 alleen wat vrachtwagens rijden. Ik heb eerst nog wat hints geprobeerd te geven, maar dat mocht niet baten. Bij de Safrane maakte knipperen met het grootlicht blijkbaar meer indruk dan met de Twingo. Ook 'op z'n frans' richting naar links aangeven mocht niet baten.
Dus dan maar rechts er langs en weer terug naar links, gewoon om een punt te maken.

Maar ja dan begrijp ik toch wel dat mijnheer in zijn Transit Connect gaat zitten toeteren naar dat vervelende Twingootje dat rechts inhaalt, terwijl hij met de rechterhand de telefoon links aan het oor houdt.

Ik wil bijna aan de minister gaan voorstellen dat als iemand voor de derde keer gepakt wordt voor het vasthouden van een telefoon onder het rijden, dat ze die telefoon dan maar moeten invorderen. Geef de OvJ 10 werkdagen de tijd om te beslissen of en wanneer het kreng terug wordt gegeven. Eigenlijk gewoon net als bij een klein kind. Eet je je boontjes niet op, dan een weekend geen Nintendo voor jou.

Ze kunnen beter de auto afpakken, dan de mobiel. Een nieuwe mobiel is zo gefikst, een andere auto kost meer moeite.

Ik moest nog even een paar boodschappen doen bij de AH tegenover ons. Ik woon aan een lange weg. Terug, donker regen, zebrapad. Een auto kwam aanstormen en ik hoorde hem met heel veel lawaai snel opschakelen. Dat was anderhalve kilometer voor me. Het was donderdend lawaai. Ik zag de koplampen met enorme snelheid op me afkomen en uit het geluid op te maken had hij (vrouwen doen dit niet, alleen halve zolen) het gas op de bodem. Misschien nemen jullie me het kwalijk, maar ik ben midden op de weg blijven staan met de armen wijd.

Het gegil van de remmen was vreselijk en meneer raakte een stoeprand. Hij kwam er nog goed van af. Als hij over de kop was geslagen? Als hij afgevoerd moest worden met een ambulance? Ik zou er geen seconde om rouwen. Dit is trouwens wel het ergste dat ik heb meegemaakt als voetganger.

Nee hoor, ik vind dat er een keer een einde moet komen aan idioot gedrag. En ik ben bereid daarvoor mijn leven in te zetten. Nederland is te slap. Iedereen doet maar wat. Als het je niet aanstaat, ok, meppen, trappen, slaan. Ik heb geen geld, dus ik overval een juwelier. Dat is toch normaal toch? Ik wil graag hard rijden, dus iedereen moet aan de kant in het dorp. Is toch normaal? Ja toch? Zo zit Nederland tegenwoordig in elkaar. Is toch goed? Of vergis ik me?

Waarom deze actie Jan?

Voor hetzelfde geld zat er ook een kind in de auto die door jou actie verongelukt.
Of de auto klapt op een tegenligger met onschuldige mensen.

Tuurlijk is die gast fout bezig, maar schrijf dan het kenteken op en bel de politie.
Blijven staan op een zebra is overigens ook niet de bedoeling.

Kans ook dat je er eentje treft, een drugsrunner of zo die gewoon doorrijd...

Gisteravond een Twingo aan het schrikken gemaakt.
3 rijstroken op de A16. Ik reed in 3, hij in 2 net iets voor me. Ik had een doorgetrokken streep dus moest verplicht nog even met 80 verder.
Waar mijn streep ophield hoek ik mijn auto direct naar 1 en ga op het gas, waar meneer Twingo ook precies op dat moment naar 1 ging.
Aangezien ik het best win met optrekken van de Twingo, mocht ik daarna ook gaan bewijzen dat het met remmen hetzelfde was.
Mijn reflex was goed genoeg, als de Twingo had gewild had ie doorgekund. Ik ben nog even blijven hangen om hem voor te laten, maar schijnbaar durfde ie niet meer.

Soloman zei:
Ik moest nog even een paar boodschappen doen bij de AH tegenover ons. Ik woon aan een lange weg. Terug, donker regen, zebrapad. Een auto kwam aanstormen en ik hoorde hem met heel veel lawaai snel opschakelen. Dat was anderhalve kilometer voor me. Het was donderdend lawaai. Ik zag de koplampen met enorme snelheid op me afkomen en uit het geluid op te maken had hij (vrouwen doen dit niet, alleen halve zolen) het gas op de bodem. Misschien nemen jullie me het kwalijk, maar ik ben midden op de weg blijven staan met de armen wijd.

Het gegil van de remmen was vreselijk en meneer raakte een stoeprand. Hij kwam er nog goed van af. Als hij over de kop was geslagen? Als hij afgevoerd moest worden met een ambulance? Ik zou er geen seconde om rouwen. Dit is trouwens wel het ergste dat ik heb meegemaakt als voetganger.

Ik snap best dat zoiets je kwaad maakt en je er iets aan wil doen, maar wat je doet is gewoon strafbaar... Afgezien van het feit dat ik nooit geloof dat het je niets zal doen als blijkt dat, zoals Carkiller al aangeeft, een derde partij er de dupe van wordt, ben je voor de wet gewoon schuldig aan het veroorzaken van een ongeval en als het goed tegenzit misschien zelfs (poging tot) doodslag. Zelfs als die ander veel te hard reed. Sociaal-maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen is prima, maar zo'n actie is minstens net zo dwaas als het gedrag van degene die je "een lesje wilt leren". Je had vast lekker geslapen als daar waar hij de stoeprand raakte net een kind had gefietst of zo....*-)

En geloof je nou echt dat die bestuurder er minder agressief van gaat rijden?

Maar het past wel in dit topic, dat wel...

de andere kant van de zebra is overigens ook erg byzonder. Voetgangers die hoogst verbaasd zijn dat je als fietser of bromfietser voor ze stopt om ze over te laten steken.

Zebrapaden blijven een belevenis. Fietsers die menen dat ze op het zebrapad ineens ook voorrang hebben (moeten ze wel eerst afstappen), fietsers die menen dat ze niet hoeven te stoppen bij een zebrapa als er een voetganger oversteekt (niet eens moedwillig vaak, de meeste weten domweg dat ook zij moeten stoppen), voetgangers die gewoon midden op het zebrapad blijven staan, voetgangers die bijna rennen om af te dwingen dat je moet stoppen, voetgangers die bij het begin blijven staan, niet oversteken tot precies het moment dat je besluit om dan maar door te rijden en je dan zeer vuil aankijken.

Gelukkig zijn dat de zeldzame uitzonderingen, maar er zijn momenten dat ik gewoon even doorrij.

Vannacht een meisje op een rotonde op de fiets. Dus ik rem af, steekt ze haar middelvinger op. Nou prima joh, dan kan ik ook aso doen. Ding even de toerenbegrenzer ingejaagd, spinnende banden en de turbo laten afblazen. Die was nog best vlug de rotonde af. *-)
Er zijn ook gewoon momenten dat als mensen er om vragen dat ze het kunnen krijgen natuurlijk.

Een ander ding wat ik nooit snap als ik in Breda op stap ben, is de plek van de taxistandplaats aan de rand van het centrum. Er zijn dagen dat er zoveel taxi's staan dat ze op de stoep staan of midden op de weg. Moet dat allemaal maar normaal gevonden worden?

Terug
Bovenaan