Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

wibi zei:
gefeliciteerd !

Dank je (tu)
tP5Ks.gif

Waarom nu een nieuwe pagina ? Daar maak je anderen nieuwsgierig mee en willen lezen wat daar staat. Ze mogen van mij. Het begon met een idiote actie die ik meemaakte vanmorgen, totdat andere forummers de mening hadden zich daar mee te bemoeien:

Vanmorgen in alle vroegte (rond 7 uur) vond iemand het nodig om alleen met dagrijverlichting (onder aan de auto) te gaan rijden. Dan zie je de onderkant van de auto erg goed, maar de rest van het verkeer niet (goed) meer. Heb maar niet met groot-licht geseind. Helpt toch niet veel. Als mijnheer (of mevrouw) een ongeluk veroorzaakt kan het wel eens slecht voor die persoon afopen...(financieel)..

wibi, zonder dollen en ook niet om flauw te doen ofzo, maar wat bedoel je nou met volgende;
"Dan zie je de onderkant van de auto erg goed, maar de rest van het verkeer niet (goed) meer."

Bedoel je dat de dagrijdverlichting van je tegenligger je verblindde of.. ? :S

Omdat die lampen bij die auto laag gemonteerd waren zie je de onderkant en de voorkant (de weg voor hem) erg goed en de bovenkant en ander verkeer vallen weg in het donkere gedeelte boven en langs de auto. Het was immers slechts 7 uur in de morgen. (Bedankt voor jouw zinnige vraag).
Hij verblindde met niet maar het contrast tussen licht en donker is erg groot, zodat andere objecten tegen de donkere achtergrond wegvallen...

wibi zei:
Omdat die lampen bij die auto laag gemonteerd waren zie je de onderkant en de voorkant (de weg voor hem) erg goed en de bovenkant en ander verkeer vallen weg in het donkere gedeelte boven en langs de auto. Het was immers slechts 7 uur in de morgen. (Bedankt voor jouw zinnige vraag).
Hij verblindde met niet maar het contrast tussen licht en donker is erg groot, zodat andere objecten tegen de donkere achtergrond wegvallen...

Ah, duidelijk. Snap nu precies wat je bedoelde. (tu)

wibi zei:
Waarom nu een nieuwe pagina ? Daar maak je anderen nieuwsgierig mee en willen lezen wat daar staat. Ze mogen van mij. Het begon met een idiote actie die ik meemaakte vanmorgen, totdat andere forummers de mening hadden zich daar mee te bemoeien:

Vanmorgen in alle vroegte (rond 7 uur) vond iemand het nodig om alleen met dagrijverlichting (onder aan de auto) te gaan rijden. Dan zie je de onderkant van de auto erg goed, maar de rest van het verkeer niet (goed) meer. Heb maar niet met groot-licht geseind. Helpt toch niet veel. Als mijnheer (of mevrouw) een ongeluk veroorzaakt kan het wel eens slecht voor die persoon afopen...(financieel)..

Ja wat gek zeg *-)

Maar als je er toch over door gaat, er stond eerst: moeilijk he iets toegeven.

Vanavond de weg tussen Ede en Veenendaal: Is dubbelbaans naar de A12 toe, dan is het NIET de bedoeling dat een jong pikkie met een opgevoerde brommobiel op de linkerbaan blijft hangen. Brommobielen horen rechts, niet links. Als er dan een auto begint te seinen met groot licht of je op wil hoepelen (mijn voorganger), dan hoepel je op. En waarom tot het einde van de tweede baan links blijven? Waarom moet ik je rechts inhalen? Waarom blijf je stoicijns voor je uitkijken als iemand toetert en je aankijkt? Mocht je dit lezen, je hebt meerdere weggebruikers grondig lopen irriteren met je wangedrag.

Wat mij opvalt is dat bij dagrijverlichting de achterlichten niet branden met als gevolg dat ik veel mensen met drl zie rijden tijdens schemering zonder achterlichten.

Wat ook opvalt is dat ik zo nu en dan Toyota's zie die in het donker rijden zonder verlichting , dat komt waarschijnlijk omdat het instrumentenpaneel ook verlicht is tijdens uitgeschakelde verlichting. Ik maakte mij er ook wel eens schuldig toen ik nog Lexus reed , halve Toyota dus.

Monsieur Le Loure zei:
Wat mij opvalt is dat bij dagrijverlichting de achterlichten niet branden met als gevolg dat ik veel mensen met drl zie rijden tijdens schemering zonder achterlichten.

Wat ook opvalt is dat ik zo nu en dan Toyota's zie die in het donker rijden zonder verlichting , dat komt waarschijnlijk omdat het instrumentenpaneel ook verlicht is tijdens uitgeschakelde verlichting. Ik maakte mij er ook wel eens schuldig toen ik nog Lexus reed , halve Toyota dus.

Het eerste is inderdaad verplicht, het tweede is inderdaad wennen met z'n auto ;)

Bij vergeten of te weinig verlichting werkt het vaak beter om je eigen lichten even uit en aan te doen dan om te seinen. Maar een gepast signaaltje naar een schier onverlichte auto moet je wel af geven, vind ik.
Natuurlijk kun je de houding hebben dat het iemands eigen schuld is als hij door slecht gevoerde verlichting een ongeval krijgt, maar ik krijg daar een "ben ik mijns broeders hoeder?" gevoel van. (Voor wie niet christelijk is opgevoed, dit is een citaat uit het eerste Bijbelboek...)

Werd vanmiddag ook nog even door een motorrijder geattendeerd op mijn mistlichten, had niet door dat ze aan stonden (combinatie van plek van de knop waar het stuur voor zit en mijn lengte waardoor ik het niet zie zonder moeite te moeten doen). Lichtseintje met een vinger naar beneden wijzend, bedankt meneer de motorrijder had het niet door! (tu)

Mijn mistlampen gaan vanzelf uit als je de auto van contact is geweest , snap niet dat dat niet bij alle merken zo werkt. Zo rijd je nooit onbewust met je mistlampen aan.

Zelfde geldt ook voor de verlichting die gaat ook uit zodra de auto van contact af is, nooit dat irritante zoemertje meer, ik heb een hekel aan waarschuwingssystemen.

De enige waarschuwing die mijn auto geeft is als het onder de 4 graden is , dan geeft ie 2 piepjes en de melding "Caution, possibility of ice on the road"

En kapotte lampjes herinner ik mij nu. Maar die komen zelden voor.

Ik heb nog een oude auto he, uit 2000 dus toen kon dat allemaal nog niet (denk ik)..
Lampen gaan wel aan en uit met contact maar dat hebben alle Saabs/Volvo's.
Alleen stadslicht kan aan blijven staan maar dan geeft ie wel signaal als de deur open gaat met motor uit.

Monsieur Le Loure zei:
Mijn mistlampen gaan vanzelf uit als je de auto van contact is geweest , snap niet dat dat niet bij alle merken zo werkt. Zo rijd je nooit onbewust met je mistlampen aan.

Zelfde geldt ook voor de verlichting die gaat ook uit zodra de auto van contact af is, nooit dat irritante zoemertje meer, ik heb een hekel aan waarschuwingssystemen.

Mistlampen weet ik niet (heb ik nooit aan), maar verlichting heb ik idd ook in de 155. Echt heerlijk. Elke keer als ik in de Honda of de SL zit gaat er zo'n zoemertje aan van de verlichting. Verschrikkelijk irritant.

Bij mij is het nog mooier ! Kan dat ? Jawel, met een lichtsensor: vergeet je ze nooit aan te doen en nooit uit te zetten. Wat kan het leven toch mooi zijn...

wibi zei:
Bij mij is het nog mooier ! Kan dat ? Jawel, met een lichtsensor: vergeet je ze nooit aan te doen en nooit uit te zetten. Wat kan het leven toch mooi zijn...

Op de Jeep zit ook standaard een stand "automatisch" voor de verlichting - en ik vind dat dus helemaal niets... Ik rijd standaard met dimlicht. iets wat ik ook zal doen met een auto met DRL. Die paar partikeltjes die er extra uitgestoten worden zijn bij voorbaat ruimschoots gecompenseerd door de betere veiligheid, een ongeval is ook niet bepaald "milieuvriendelijk" Bovendien heb ik er dan ook geen last van dat de sensor eerder of later besluit dat de verlichting aan/uit moet dan ik. Iets wat de regensensor wél meestal goed doet trouwens...

Maar goed, "nog mooier" is dus maar relatief ;)

Als iemand je boos aankijkt en een poging doet je van de weg te rijden weet je gewoon dat ze niet gesnapt hebben dat ze pas kilometers onnodig links reden. Wat een mafkees vanmorgen in een Golf VI cabriolet (td).

Had al een tijdje gewacht, niet drukken o.i.d., maar op een gegeven moment werd het tijd dat hij met z'n TSI Bluemotion netjes aan de kant ging want zo'n hok trekt nou eenmaal niet vlot op. Grootlichtje, hij ging direct naar rechts met eerder omschreven gedrag tot resultaat. :S

Niet 'realitief', maar 'subjectief'. Als die sensoren het goed doen (alhoewel de regensnsor af en toe iets te entousiast te werk gaat) is het een heel prettig accesoire. Het kan allemaal kapot (dat weet ik) en als het zo ver is gaan we over op handbediening...

Seintjes (A7, 06:30):

Een pools combo'tje ging pas na een keer of tien knipperen naar rechts, hij reed links keurig 90 trouwens... *-)

Een transportertje reageerde keurig nadat ik m seinde dat zijn achterlichten (beide!) stuk waren, er was direct een parking en hij ging erop.

Verder van de snelweg af weer stuk of tien seintjes naar mensen die met kapotte dimlichten reden, weinig mistlampjes vandaag ;)

En over lichtsensoren... Ik vrees dat het de weggebruiker soms nog aphatischer maakt dan ie al is. Wanneer komt de lichtsensor op de markt die ook reageert op borden waarop staat dat je verlichting aan moet? Vaak zie je de lampjes aanspringen halverwege de tunnel, op boswegen waar verlichting middels borden wordt aangeraden vaak helemaal niet. Ik zie een gat in de markt :)

Zonet een sein-duel meegemaakt. Eerste pauper die met mistlichten aan reed seinde terug naar mij waarna een -langs de weg met alarmlichten aanstaande auto- daarop ook nog eens seinen en ik ook maar nog een seintje teruggaf *-)
Verder nog 1 erop geattendeerd dat z'n grootlicht aanstond en deed deze meteen uit na het seintje (tu)

Zollie zei:
Seintjes (A7, 06:30):

Een pools combo'tje ging pas na een keer of tien knipperen naar rechts, hij reed links keurig 90 trouwens... *-)

Een transportertje reageerde keurig nadat ik m seinde dat zijn achterlichten (beide!) stuk waren, er was direct een parking en hij ging erop.

Verder van de snelweg af weer stuk of tien seintjes naar mensen die met kapotte dimlichten reden, weinig mistlampjes vandaag ;)

En over lichtsensoren... Ik vrees dat het de weggebruiker soms nog aphatischer maakt dan ie al is. Wanneer komt de lichtsensor op de markt die ook reageert op borden waarop staat dat je verlichting aan moet? Vaak zie je de lampjes aanspringen halverwege de tunnel, op boswegen waar verlichting middels borden wordt aangeraden vaak helemaal niet. Ik zie een gat in de markt :)

Op mijn bak zit ook een lichtsensor, maar ik vind het helemaal niks. Die gaat inderdaad pas halverwege de tunnel aan (de reclamespotjes kloppen niet) en het licht gaat ook pas aan als het behoorlijk schemert. Aanpassen is een dure klus. Een van die accessoires waar je helemaal niets aan hebt.

Zal er mee te maken hebben hoe de sensor is afgesteld. Er zijn momenten op een dag dat het net niet licht (of donker) genoeg is (LUX), maar dat is, bij mijn auto, een kwartiertje.

wibi zei:
Zal er mee te maken hebben hoe de sensor is afgesteld. Er zijn momenten op een dag dat het net niet licht (of donker) genoeg is (LUX), maar dat is, bij mijn auto, een kwartiertje.

En overdag op wegen door het bos? Daar is de lichtintensiteit waarschijnlijk genoeg om de lampen uit te laten. Alleen door de achtergrond kan je het onderscheid moeilijker maken. Daarom wordt middels borden aangeraden de verlichting in te schakelen. Het zal niet de eerste aanrijding door een inhaalactie zijn, en ongeacht of het door de afwezigheid van verlichting zou zijn, ik voel me veiliger als ik dan zelf mijn lampen inschakel.

Volgens mij denken veel mensen verkeerd, ik leg mijn veiligheid liever niet in handen van een lichtsensor. Gemak dient de mens, gemakzuchtigheid brengt je in gevaar.

Daar ben ik het mee eens. De lichtsensor zal een te hoge waarde aan licht (lux) meten en de lampen dus NIET aan laten gaan. In dit geval moet je wel een beetje je verstand gebruiken en zelf het licht aanzetten...dat kan ook...manueel ! (en dat zou ik in dit geval ook doen)..

Volgens mij kun je de gevoeligheid van de sensor in(laten)stellen. Bij mij wel in ieder geval. Bij mij staat 'ie heel gevoelig, met als resultaat dat het dimlicht bijna altijd brandt.

Als dat zou kunnen, moet ik dat bij de Clio ook maar eens laten doen. Bij tunnels doet de sensor het goed, bij donker ook, maar bij een beetje schemer en donkere wolken bijvoorbeeld vindt de sensor het nog niet donker genoeg.

We hebben er weer eentje in de categorie: ik rij door rood

https://goo.gl/maps/uz6CP
Ik sla rechtsaf en de fietsers hebben rood. Uit tegenovergestelde richting komt een fietser, prima als jij een halfje wilt oversteken. Prima als jij lekker wilt bellen. Maar dan moet je het tweede deel overslaan, want daar rij ik. Even vol in de ABS en jongeman stopte/viel half en direct verontschuldigend (tu)
Kijk foutje maken prima, ik had je allang in de gaten, maar even je ongelijk toegeven en we kunnen allemaal weer door!

Waarschijnlijk heel herkenbaar. Ik reed op de tweede rijstrook (vanaf rechts gezien) en liep in op de auto rechts voor mij (inschatting mijn snelheid 105 km/uur, snelheid van de ander 100 km/uur). Zo'n 200 meter voor ons reed een vrachtauto, waar mijn rechtsvoorligger ook langs moest (over een poosje dan).
Meneer denkt: straks zit ik klem, dus ik ga NU naar links. Gelukkig heeft mijn Yaris een rem...

Ik had vandaag iets compleet anders. Ik reed een keer normaal. Dat op zich is al apart ;).
Zie ik een jong ventje langs de weg staan in de bosjes, die pakt een kleine tak en dreigt er mee te gaan gooien.
Ik keek hem aan en dacht eerst dat het een grap was, maar toen lag opeens de tak op mijn voorruit.
Vol op de rem gaan staan, auto in zn achteruit en vol op het gas.
En rennen dat ie deed :D
Eigenlijk had ik hem thuis bij zijn ouders moeten afleveren natuurlijk.
Mensen aan de overkant van de straat keken me nogal aan alsof ik iets idioots deed :S Niet meer dan terecht dat ik hem even laat schrikken lijkt mij.

Hahaha zoiets heb ik ook eens gedaan, 2 fietsende groep 8'ers die met een papieren blaaspijpje op mijn auto richtten. Ik keek ze al vuil aan maar toch bliezen ze (papieren propje ofzo, niks ergs). Ik op de ABS met kort de toeter erbij en auto in achteruit, heb nog nooit 2 kinders zo snel weg zien fietsen :} En aldoor achterom kijken of ik achter ze aan kwam (:P)

deWit zei:
Waarschijnlijk heel herkenbaar. Ik reed op de tweede rijstrook (vanaf rechts gezien) en liep in op de auto rechts voor mij (inschatting mijn snelheid 105 km/uur, snelheid van de ander 100 km/uur). Zo'n 200 meter voor ons reed een vrachtauto, waar mijn rechtsvoorligger ook langs moest (over een poosje dan).
Meneer denkt: straks zit ik klem, dus ik ga NU naar links. Gelukkig heeft mijn Yaris een rem...

Ja heel fijn dat soort dingen.

We tellen trouwens vanaf links, de 'snelste' baan dus. ;)

Ja, fijne bestuurders allemaal. Zo stond ik onbedoeld op een kruis op de weg. Tjonge. Spoorlijn dicht en ik rij met een rustig gangetje op de achterkant van de ontstane file af. Zal minder dan 20 km per uur zijn geweest, 10 schat ik zelfs... Ik zat al op de kruis, toen plotseling voor me een idioot uit een sportschool (mensen die komen uit sportscholen rijden vaak asociaal, heb ik gemerkt, waarom weet ik niet) zijn auto voor me gooide en de vrije plek in beslag nam voor het kruisgedeelte. Achter me sloot een auto aan, ook op het kruis, dus ik kon geen kant meer op. En bij ons duur het heel lang voor de spoorbomen weer omhoog gaan.

De kruis is voor de in/uitgang van brandweer en politie. Ik heb wel eens eerder gezien toen een brandweerauto eruit wilde toen iemand de boel blokkeerde. Die persoon had echt een probleem, politie erbij alles.

Afgelopen nacht bijna een Segway op de motorkap gehad. Meneer was van mening dat omdat hij rechtdoor ging op een T-kruising, dat hij daarom voorrang had. Ik ben van mening dat ik op een gelijkwaardige kruising voorrang heb als ik van rechts kom, of ik wel of niet rechtdoor ga is irrelevant.

Tevens ben ik van mening dat een Segway licht hoort te voeren om 23.30, maar ook dat hoefde niet volgens meneer, want "het is geen fiets he". *-)

Wellicht is het jullie opgevallen (hoewel, iets teveel eigendunk wellicht), maar ik post sinds ik van werkgever ben gewisseld eigenlijk niet zoveel meer in dit topic. Deels komt dat doordat ik het gewoon bijzonder druk heb, maar toch ook wel omdat ik niet zoveel idiote acties meer meemaak. Tegenwoordig kan ik binnendoor naar mijn werk rijden zonder noemenswaardige file, zodat ik de file- en snelweggebeurtenissen al mis. Daarnaast levert zo'n korte reistijd waarbij de snelheid slechts een hoogenkele keer boven de 80 uitkomt een andere mindset op bij mij, waardoor ik ook niet meer zo kan zitten met iemand die voorrang besluit te nemen, vindt dat ie nog wel even door kan rijden door rood, omdat ie tenslotte anders ook maar moet wachten of pas op het laatste moment ontdekt dat ie toch dezelfde kant op moest als dat drukke rijtje. Kom er maar tussen joh, of ik nu een kwartier of 16 minuten onderweg ben, het kan me niet zoveel schelen.

Tegen de tijd dat ik gewend ben aan die korte reistijd zullen de ergernissen wel weer komen. Maar nu overheerst vooral het besef dat ikzelf een groot deel uitmaak van hoe een "idiote actie" op me overkomt.

bat zei:
Wellicht is het jullie opgevallen (hoewel, iets teveel eigendunk wellicht), maar ik post sinds ik van werkgever ben gewisseld eigenlijk niet zoveel meer in dit topic. Deels komt dat doordat ik het gewoon bijzonder druk heb, maar toch ook wel omdat ik niet zoveel idiote acties meer meemaak. Tegenwoordig kan ik binnendoor naar mijn werk rijden zonder noemenswaardige file, zodat ik de file- en snelweggebeurtenissen al mis. Daarnaast levert zo'n korte reistijd waarbij de snelheid slechts een hoogenkele keer boven de 80 uitkomt een andere mindset op bij mij, waardoor ik ook niet meer zo kan zitten met iemand die voorrang besluit te nemen, vindt dat ie nog wel even door kan rijden door rood, omdat ie tenslotte anders ook maar moet wachten of pas op het laatste moment ontdekt dat ie toch dezelfde kant op moest als dat drukke rijtje. Kom er maar tussen joh, of ik nu een kwartier of 16 minuten onderweg ben, het kan me niet zoveel schelen.

Tegen de tijd dat ik gewend ben aan die korte reistijd zullen de ergernissen wel weer komen. Maar nu overheerst vooral het besef dat ikzelf een groot deel uitmaak van hoe een "idiote actie" op me overkomt.

Ik denk wel dat het uitmaakt of je binnendoor rijdt of niet. Ik heb zelf ook een sluiproute door de polder, in het geval het bij Ewijk te vast staat, en daar is maar heel weinig verkeer. Een paar fietsende scholieren en her en der een boer op de trekker, maar daar houdt het dan ook wel mee op. Daar zijn vrijwel nooit lui die echt idiote toeren uithalen.
Als ik over de N322 en A73 rijd dan is er veel meer verkeer en dus ook meer idiote acties. Bijvoorbeeld iemand die richting Arnhem de A50 op wil, maar toch nog even een vrachtwagen inhalen en er dan achter komen dat het weefvak eigenlijk te kort is om effectief het verkeer van en naar de A50 af te kunnen handelen.
Of bij de Duitsebocht (tussen A73 afrit 1 en afrit 1a) dan nog even gauw een vrachtwagen of 2 inhalen en dan toch nog traag als wat met minder dan 100 die bocht nemen.

Tja als ik door de 60km zone rijd dan heb ik van niets van dat alles last, alleen ben ik dan 5 a 10 minuten langer onderweg en dat heb ik er niet altijd voor over.

Mergelsberg zei:
Afgelopen nacht bijna een Segway op de motorkap gehad. Meneer was van mening dat omdat hij rechtdoor ging op een T-kruising, dat hij daarom voorrang had. Ik ben van mening dat ik op een gelijkwaardige kruising voorrang heb als ik van rechts kom, of ik wel of niet rechtdoor ga is irrelevant.

Tevens ben ik van mening dat een Segway licht hoort te voeren om 23.30, maar ook dat hoefde niet volgens meneer, want "het is geen fiets he". *-)

Ik ben het eens met je mening, maar de regelgeving staat blijkbaar aan zijn kant:
Rijksoverheid.nl zei:
Verlichting Segway
Een Segway moet voorzien zijn van een rode retroflecterende lijn aan de achterzijde en een witte of gele retroflector aan de buitenkant van de wielen.

Hier de link met het hele verhaal: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bromfiets/vraag-en-antwoord/wat-is-een-segway-en-wat-zijn-de-verkeersregels.html

Denk dat ze het nog niet helemaal eens zijn waar die verlichting (vooral achter) zich dan zou moeten bevinden...

Geelhoed zei:
Tijd voor wat parkeeridioten?

Staat elke dag zo
tweederdefurr.jpg

Ik vind deze nog wel meevallen.... Die caravan past nooit in de lengte in het vak, dan was ook de straat en/of het trottoir geblokkeerd geweest en op deze manier benut hij de plek "optimaal"... Getuigt in ieder geval van enig verkeersinzicht en ook een beetje sociaal denken - afgezien van het asociaal laten staan van de combinatie dan ;)

Mag daar wel geparkeerd worden? Misschien is de Mercedes bestuurder een "eigen rechter" ;)

Er staat een parkeerverbod, maar dat "telt" na de kruising natuurlijk niet meer.
Dit is de ex-inrit: https://goo.gl/maps/pk9vJ

(let ook op de kentekenplaat die daar ligt :D )

LoveMyJeep zei:
Mergelsberg zei:

Ik ben het eens met je mening, maar de regelgeving staat blijkbaar aan zijn kant:
Rijksoverheid.nl zei:
Verlichting Segway
Een Segway moet voorzien zijn van een rode retroflecterende lijn aan de achterzijde en een witte of gele retroflector aan de buitenkant van de wielen.

Hier de link met het hele verhaal: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bromfiets/vraag-en-antwoord/wat-is-een-segway-en-wat-zijn-de-verkeersregels.html

Denk dat ze het nog niet helemaal eens zijn waar die verlichting (vooral achter) zich dan zou moeten bevinden...

Lekker belachelijke regelgeving dan. Een scootmobiel of e-rolstoel moet voorzien zijn van alle normale verlichting (kop-, achter-, knipper-, alarm- en op nieuwe modellen zit zelfs remlicht), dus waarom dat niet voor een segway zou gelden daar zie ik de logica niet van in.
En voor de plaats van de verlichting, zo moeilijk is dat niet volgens mij. Achterlichten kunnen prima op de spatborden boven de wielen gemonteerd worden en een koplamp aan het stuur. Er zijn 'zadeltassen' leverbaar voor segways die bovenop de spatborden gemonteerd worden, dus kan er ook prima een lampje gemonteerd worden op het spatbord.

fake edit: volgens de site van Segway.nl kost zo'n ding 6450 euro vanaf. Voor 65 euro kan je daar af-fabriek een koplamp en 2 achterlichten bij kopen als optie. Kortom, er is geen enkele reden waarom een segway zonder ordentelijk licht over straat zou hoeven en mogen gaan.
Ik ga hier denk ik eens een mailtje over naar de rijksoverheid de deur uit doen, want volgens mij is het gewoon iets dat ze bij het wetgeven over het hoofd hebben gezien.

Terug
Bovenaan