Paulus0013 zei:
Vandaag ook weer flink wat snelweg gereden. Waar ik me wederom het meest aan heb gestoord is het verkeerd gebruik van knipperlichten van anderen. Mensen die al richting aangeven terwijl er nog een doorgetrokken streep is, mensen die richting aangeven als ze naast me rijden. Je zou er van kunnen schrikken als je denkt dat iemand je niet gezien heeft.
Daar heb ik heel erg aan moeten wennen sinds ik in België beroepschauffeur ben. Dat is hier de gewoonte, wordt zo aangeleerd en aanvaard op het praktijkexamen. Erg vervelend, vroeger toeterde ik maar niemand snapte waarom. Ik heb het maar opgegeven, ik rijd gewoon door (op de snelweg dan, als iemand een parkeervak verlaat wil ik wel eens joviaal zijn).
Vandaag wel wat idiote acties, maar niet heel bijzonder. Alhoewel, een Passat waarvan de achteruitrijdlichten constant brandden en dit met 120km/u op de snelweg? Vreemde storing, 't geeft een raar gezicht. Kan wel wat dingen van vandaag noemen: onnodig gebruik van mistlampen (voor: vaak, achter: een keer of vier, seinen had geen zin), geen richting aangeven op de rotonde terwijl ik duidelijk sta te wachten, geen voorrang van rechts verlenen, een lessertje dat de Polo 'm er zo voor gooide terwijl ik tegen de 130km/u reed, het blokkeren van een kruising, zulke dingen.
Ah er schiet me nog iets te binnen! https://maps.google.nl/?ll=51.039589,3.738061&spn=0.002688,0.006534&t=h&z=18&layer=c&cbll=51.039817,3.738186&panoid=cE9ev91cDlRvW-RbUPpe7Q&cbp=12,222.27,,0,-6.08 Wegens werkzaamheden zijn hier geen vier, maar slechts twee rijstroken. Dit geeft enorm lange files, ook buiten de spits. Ik zat dus - een mens moet wat - even op twitter te kijken. Ik kijk weer even of er al gereden wordt (met 4 auto's door groen per anderhalve minuut vlot het niet zo) en ik zie nog net een auto me over de stoep (rechts) inhalen en hem er zo voor gooien. Tsja, bizar vooral. Ik was echt verbaasd van de loosheid van deze actie.
@Terence: heftig man, je schrok je vast rot?