Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Mergelsberg zei:
Dergelijke staat van het rubber rechtvaardigt het bijna om de boel maar lek te steken, zal de eigenaar niet leuk vinden maar voor de verkeersveiligheid zou het wel het beste zijn.

Geziem het canvas aan de binnenkant gaat die band binnenkort vanzelf wel lek, met een klap denk ik. Ik hoop wel dat ik dan nietin de weg rijd of dat mijn kinderen net op de verkeerde plek op de verkeerde tijd zijn.......

B Stuurder zei:
Mergelsberg zei:
Dergelijke staat van het rubber rechtvaardigt het bijna om de boel maar lek te steken, zal de eigenaar niet leuk vinden maar voor de verkeersveiligheid zou het wel het beste zijn.

Geziem het canvas aan de binnenkant gaat die band binnenkort vanzelf wel lek, met een klap denk ik. Ik hoop wel dat ik dan nietin de weg rijd of dat mijn kinderen net op de verkeerde plek op de verkeerde tijd zijn.......

Dat is dus precies mijn punt. Die band gaat klappen, de vraag is of dat binnen 1 of 2 weken gaat zijn. Door ze preventief lek te steken blijft iedereen een hoop kosten en ellende bespaard.

Leksteken gaat me wat ver, maar als de auto er straks nog staat zal ik een briefje onder de ruitenwisser doen om de eigenaar te wijzen op de zeer slechte staat van het rubber.

Wat was dat gister opletten in de file ter hoogte van Diemen.. Ik reed op rijstrook 1 en doordat de meesten wat ruimte lieten reed het lekker door ipv dat remmen en optrekken op rijstrook 2 & 3. Af en toe heb je echter van die grapjassen die hem er gewoon voor gooien! :confused: Weg remafstand!
Even verder, reden we met een gangetje van 87 verder zie ik een stukje verkeersagressie voor me zeg. De snelweg was nu nog 2 baans en links reed een treintje en rechts was het iets minder vol. Toch was een Ford Transit Connect van plan ook links te gaan rijden, waar op dat moment een BMW 1 serie reed. Die Transit kwam helemaal over de strepen heen en de BMW werd naar links " gedwongen " (richting vangrail).(n) De Transit bleef een tijd zo rijden naast de BMW en even later gooide hij hem voor de BMW. Ik zat te wachten op de klap.. wat het nou was, geen idee lijkt me sterk dat meneer in de Ford Transit het niet gezien heeft.

Oja nog een opmerking. Snelweg, 2 baans, langzaam rijdende file. Waarom rijd het merendeel op de linkerbaan bumper aan bumper met hard remmen/optrekken ten gevolge terwijl de rechterbaan veel leger is en net zo hard rijd als links? Ik reed gister op de rechterbaan en keek in mijn spiegel ik zag wel een kilometer leeg asfalt achter me en links was het proppen. Vreemde gewaarwording. o_O

White911SC zei:
Soloman zei:
Waarborgfonds: heb ik ervaring mee. Ik had parkeerschade.

Je moet trouwens binnen 24 uur aangifte doen bij de politie en direct foto's maken.
Alleen: het waarborgfonds vergoedt alleen schade die gemaakt is door een ANDERE auto. Bij mij was dat niet aannemelijk, en daarbij was ik te laat met mijn aangifte. (kosten 800 euro)

Schade is bij veroorzaakt door vandalisme (een fietser), dus waarborgfonds is out of the question.
Heb inmiddels contact gehad met mijn verzekeringsmaatschappij. Geen eigen risico maar ik val wel terug in treden, maar blijf de maximale BM-korting houden.

Inmiddels ook al een afspraak gemaakt, maandag kan ik de auto wegbrengen en dan hoor ik hoe lang het herstel gaat duren.

Mijn ouders hadden beroep gedaan op waarborgfonds bij schade van brommer/scooter die langs of tegen de auto aangeschuurd was. Schade was dik 2.000 euro. Is vergoed, alleen borg van (ik dacht) 250 euro.
Borg hebben ze terug kunnen krijgen na lang touw trekken.

Ik heb zelf een vergelijking gemaakt in de extra premie die ik moest betalen als ik bij mijn verzekering claimde (ik heb all-risk)
en ik heb de schade laten taxeren, ik heb dat ook doorgegeven aan de verzekeringsmaatschappij.

Ik heb toen even zitten rekenen en de extra premie die ik moest betalen was twee keer zoveel als de herstelkosten.
tjonge, ik dacht toen echt, wat een zakkenvullers zeg.
Ik heb het maar zelf betaald.

Ik ben all-risk verzekerd omdat mijn auto nog 11k waard is en eigenlijk verzeker je jezelf voor een grote klap.
Maar eigenlijk zijn verzekeringsmaatschappijen geldgraaiers.

Alhoewel, krijg net een brief binnen, kleine-deukjes-dag of zo. Gaan ze gratis kleine deukjes repareren als je je inschrijft.
Ik ga zometeen die koets van mij eens even grondig inspecteren!
Ik hoop dat ze ook krassen doen.

Langzamerhand breekt de tijd van beslagen ramen weer aan. In ieder geval voor die wat oudere meneer die vanochtend voor mij reed op de buiten-bebouwde-kom weg tussen mijn woonplaats en de snelweg. Hij zag geen hand voor ogen blijkbaar, door die beslagen voorruit. En ja, om het dan toch een beetje veilig te houden, reed ie maar iets van 40. o_O

Vandaag noodgedwongen met de 911 op stap omdat de V70 bij de schadehersteller staat. En dat is eigenlijk niet echt een straf :)

Wel weer gelijk een aantal mensen die je in willen halen waar het niet kan/nodig is, of je eruit willen trekken bij het stoplicht. Zelfs al in de aanloop naar het stoplicht dat op rood staat willen ze je voorbij zodat ze eerder moeten remmen. En dan rustig doorrijden en niet eens hoeven te remmen omdat het stoplicht voor mij op groen springt... en dan moeten ze toch weer veel gas geven (LOL).

Begrijpen ze nou niet dat mijn 31 jaar oude bakkie minder pk's heeft dan een gemiddelde lease auto?

Het wordt een steeds groter zootje:

Een auto op een rotonde die linksknipperde en toen hij van de rotone afging, ging het knipperlicht uit, zonder naar rechts te knipperen op dat moment. Nog vreemder: twee politiemotoren op een rotonde, rijden driekwart rond. De tweede motoragent knippert links en doet dat knipperlicht helemaal niet meer uit, ook niet toen ze de rotonde al afgereden waren.

Een auto op een rotonde die linksknipperde en toen hij van de rotone afging, ging het knipperlicht uit,

Ik kom zelfs wel eens tegen dat ik sta te wachten bij een rotonde, en van de tegenover weg links van me komt iemand aan met z'n knipperlicht naar rechts aan. Ik neem dus aan dat ie de afslag neemt waar ik sta te wachten, dus ik kan gaan rijden. Rijd ik de rotonde op, blijkt ie niet 1 kwart te doen maar 2 kwart! En dan ook nog toeteren omdat ie mij vervelend vindt...

Langzamerhand breekt de tijd van beslagen ramen weer aan

Die kom ik ook vaak tegen, alle ramen rondom beslagen... terwijl dat helemaal niet hoeft, zelfs als je geen airco hebt. Zouden die mensen soms niet weten hoe de ventilatie werkt van hun auto?

Harm78 zei:
Die kom ik ook vaak tegen, alle ramen rondom beslagen... terwijl dat helemaal niet hoeft, zelfs als je geen airco hebt. Zouden die mensen soms niet weten hoe de ventilatie werkt van hun auto?
Tsja, we hebben het hier wel over mensen die het blijkbaar helemaal niet vreemd vinden om gewoon te gaan rijden terwijl ze nauwelijks kunnen zien wat er buiten hun auto gebeurt.

Tsja, we hebben het hier wel over mensen die het blijkbaar helemaal niet vreemd vinden om gewoon te gaan rijden terwijl ze nauwelijks kunnen zien wat er buiten hun auto gebeurt.

Och... als ik net gekrabt heb dan beslaat de voorruit enorm zodra ik dan in de auto ga zitten... en aangezien ik geen vieze vlekken op m'n voorruit wil rij ik dan de eerste paar km op het gevoel :) Wel met de zijruiten open trouwens, maar vaak met maar een klein kijkgaatje in de voorruit.

Harm78 zei:

Er zijn er genoeg die de airco verkeerd gebruiken en de boel nooit de kans geven om droog te worden. Vervolgens zetten ze de ventilatie op maximaal want de airco is 'te koud' en dan krijgen ze alle vocht die nog in het ventilatie systeem zit tegen de ramen geblazen.

D. Elzinga zei:

Vrij 'gewaagd' om met dergelijke banden door te blijven rijden. De banden achter waren niet veel beter...

Tja, zo'n figuur heb ik een paar jaar geleden ook gehad op de A4. Was op een warme zomeravond op een stuk waar je 100 mag, hij moet minstens 140 hebben gereden toen hij me inhaalde. Maar het was echt rustig en de weg is 3 baans, dus an sich geen problemen, dat kon daar. Na een half minuutje ofzo zie ik in de verte een grote rookpluim en een auto die rechts de weg af schiet. Het gaat door me heen dat dat diezelfde auto zal zijn geweest en geef gas bij, zie op een gegeven moment de impact links in de vangrail en de bandensporen naar de rechterkant, maar geen auto. Op dat stuk was er geen vangrail, maar wel een sloot...

En inderdaad, hij lag op z'n dak in de sloot. Rare gewaarwording hoor; zo'n auto op z'n dak in de sloot, die je even daarvoor nog hebt zien rijden. Ijzingwekkend stil ook; motor uit, geen bestuurder op de kant, geen roepen om hulp. Dus de sloot in gedoken en het bestuurdersportier geopend, maar daar was niks te voelen. Helemaal de auto in duiken vond ik ook niks zo in m'n eentje, je weet nooit wat zo'n vent doet als hij bekneld zit en je in paniek onder trekt. Achter kon ik er niet bij, want die deur wilde niet open.

Maar het meest bizarre van dit alles vond ik toen ik daarna op de kant kroop, duidelijk helemaal verzopen en mensen met wilde armgebaren manend om te stoppen. Maar echt niemand stopte. De eerste die dat deed was een vent die het in de tegenovergestelde richting had zien gebeuren, 10km was doorgereden naar de volgende afrit en daar was gekeerd. Bizar. Dat was voor mij echt een klap in m'n gezicht, dat mensen een medemens in nood gewoon laten creperen. Normaal gesproken kom ik op de weg namelijk alleen maar hele stoere mensen tegen; bij het stoplicht als even moet worden bekeken wie de grootste piemel heeft, als een ander even gesneden moet worden omdat hij niet zat op te letten of wanneer een oud vrouwtje even niet hard genoeg doorrijdt. Dus ik dacht dat iedereen gelijk klaar zou staan om te helpen, not...

Enfin, de klpd kwam vrij snel en met breekijzers was de achterdeur vrij snel open. Vent zat blijkbaar niet in de gordel en was naar de achterbank geslingerd. Reanimatie mocht niet meer baten. Hoewel het nooit is bevestigd dat dit de oorzaak was, waren z'n achterbanden helemaal kaal tot op het canvas. Eentje was ook leeg en er zat een gat in het canvas, kan van het ongeluk zijn geweest, maar aannemelijker is dat het de oorzaak was.

Als ik zo'n band zou zien zou ik ze niet leksteken, maar wel een briefje onder z'n ruit doen. Geloof het of niet, maar sommige mensen zijn echt gewoon zo dom dat ze er geen weet van hebben dat dit gevaarlijk is. En als ze er dan nog niks mee doen, dan is het niet jouw probleem.

Reed vorige week zaterdag rond een uur of 11 door mijn dorp heen toen ik vlak na een afslag iemand op de grond zag liggen op de stoep vrij dicht bij de weg met z'n fiets. Heb bij de kruising 300 meter verderop een U-turn gemaakt en even gevraagd of alles goed ging. Bleek het een collega van me te zijn die iets in zijn been had gescheurd tijdens het fietsen. Auto maar langs de weg gezet met alarmlichten aan en even bij de collega gebleven die zijn vader al had gebeld om hem op te halen. Schijnbaar zat hij daar al een dikke 10 minuten en niemand deed de moeite om even te vragen of het goed ging. Totdat ik erbij ging staan en mensen waarschijnlijk de indruk kregen dat ik hem had aangereden en allemaal raampje open: "gaat alles goed???".

Veel mensen denken toch voornamelijk aan zichzelf...

HvB83 zei:
Als ik zo'n band zou zien zou ik ze niet leksteken, maar wel een briefje onder z'n ruit doen. Geloof het of niet, maar sommige mensen zijn echt gewoon zo dom dat ze er geen weet van hebben dat dit gevaarlijk is. En als ze er dan nog niks mee doen, dan is het niet jouw probleem.

Tsja, sommige mensen zijn ook zo dom dat ze geen gordel dragen. Wellicht had deze persoon het anders wel overleefd met de koprol in de sloot.

En dat niemand stopt langs de snelweg kan ik nog enigszins begrijpen, je leest steeds vaker verhalen dat mensen misleid worden door een zogenaamd pechgeval, maar daarna beroofd worden. De auto in de sloot zag men vanuit de auto misschien niet, alleen een auto op de vluchtstrook en een tot stoppen gebarend persoon.

§anitarium zei:
En dat niemand stopt langs de snelweg kan ik nog enigszins begrijpen, je leest steeds vaker verhalen dat mensen misleid worden door een zogenaamd pechgeval, maar daarna beroofd worden. De auto in de sloot zag men vanuit de auto misschien niet, alleen een auto op de vluchtstrook en een tot stoppen gebarend persoon.
Helaas is het inderdaad tegenwoordig wel zo. En wie weet hebben al die mensen - voor zover dat mogelijk was - wel gewoon 112 gebeld om te melden dat er iemand op de weg stond te zwaaien.

Ik weet ook niet of ik wel gestopt was. Als ik het had zien gebeuren wel, maar voor iemand die op de snelweg staat te zwaaien? Ik weet het niet.

HvB83 zei:
D. Elzinga zei:

Vrij 'gewaagd' om met dergelijke banden door te blijven rijden. De banden achter waren niet veel beter...

Tja, zo'n figuur heb ik een paar jaar geleden ook gehad op de A4. Was op een warme zomeravond op een stuk waar je 100 mag, hij moet minstens 140 hebben gereden toen hij me inhaalde. Maar het was echt rustig en de weg is 3 baans, dus an sich geen problemen, dat kon daar. Na een half minuutje ofzo zie ik in de verte een grote rookpluim en een auto die rechts de weg af schiet. Het gaat door me heen dat dat diezelfde auto zal zijn geweest en geef gas bij, zie op een gegeven moment de impact links in de vangrail en de bandensporen naar de rechterkant, maar geen auto. Op dat stuk was er geen vangrail, maar wel een sloot...

En inderdaad, hij lag op z'n dak in de sloot. Rare gewaarwording hoor; zo'n auto op z'n dak in de sloot, die je even daarvoor nog hebt zien rijden. Ijzingwekkend stil ook; motor uit, geen bestuurder op de kant, geen roepen om hulp. Dus de sloot in gedoken en het bestuurdersportier geopend, maar daar was niks te voelen. Helemaal de auto in duiken vond ik ook niks zo in m'n eentje, je weet nooit wat zo'n vent doet als hij bekneld zit en je in paniek onder trekt. Achter kon ik er niet bij, want die deur wilde niet open.

Maar het meest bizarre van dit alles vond ik toen ik daarna op de kant kroop, duidelijk helemaal verzopen en mensen met wilde armgebaren manend om te stoppen. Maar echt niemand stopte. De eerste die dat deed was een vent die het in de tegenovergestelde richting had zien gebeuren, 10km was doorgereden naar de volgende afrit en daar was gekeerd. Bizar. Dat was voor mij echt een klap in m'n gezicht, dat mensen een medemens in nood gewoon laten creperen. Normaal gesproken kom ik op de weg namelijk alleen maar hele stoere mensen tegen; bij het stoplicht als even moet worden bekeken wie de grootste piemel heeft, als een ander even gesneden moet worden omdat hij niet zat op te letten of wanneer een oud vrouwtje even niet hard genoeg doorrijdt. Dus ik dacht dat iedereen gelijk klaar zou staan om te helpen, not...

Enfin, de klpd kwam vrij snel en met breekijzers was de achterdeur vrij snel open. Vent zat blijkbaar niet in de gordel en was naar de achterbank geslingerd. Reanimatie mocht niet meer baten. Hoewel het nooit is bevestigd dat dit de oorzaak was, waren z'n achterbanden helemaal kaal tot op het canvas. Eentje was ook leeg en er zat een gat in het canvas, kan van het ongeluk zijn geweest, maar aannemelijker is dat het de oorzaak was.

Ook een paar zoiets meegemaakt, gelukkig een stuk minder ernstig maar ook een hoop mensen die geen poot uitsteken. Opa lag naast zijn rollator, kon duidelijk niet overeind komen maar niemand op een fietser na die even stopt en een poot uitsteekt.

De meeste mensen zijn gewoon bang om te helpen, om met iets onaangenaams geconfronteerd te worden en daarmee om te moeten gaan. Dat die struisvogelhouding mogelijk iemand het leven kost komt bij de meesten helemaal niet op.

Ik heb het zelf ook mee mogen maken en heb vast mogen stellen dat ik iemand ben die wél handelt, dat is toch meestal afwachten tot je ergens mee geconfronteerd wordt. Sommige mensen klappen gewoon dicht of raken in paniek. Bij mij gaat het verstand uit en de automatische piloot op het "noodprogramma". Betekent waarschijnlijk wel dat je achteraf ineens bewust wordt wat er is gebeurd.

In mijn geval lag destijds een oud vrouwtje langs een bosweggetje. In eerste instantie zag het er alleen wat vreemd uit, want verderop stond een bankje - dus waarom in de berm liggen? - en zwaaide ze naar ons. Ze vroeg of we bij een berghut verderop haar zus wilden waarschuwen, want ze was uitgegleden en kon niet opstaan. Op het tweede gezicht viel me op dat haar voet er wel heel raar bij lag en toen we uitstapten bleek dat de vrouw een open botbreuk had. Mijn vrouw is toen bij haar gebleven met paraplu en deken en ik ben doorgereden om hulp te halen, om er later weer bij te komen. In de tijd dat wij er bij waren zijn verschillende mensen voorbij gelopen/gereden en allemaal hebben ze alleen maar zo gekeken van "wat is dat nou?", maar niemand heeft zelfs maar iets gevraagd. Als wij haar niet hadden aangetroffen en hulp had gehaald had ze het waarschijnlijk niet gered, toen de ambulance aankwam begin ze aardig in shock te raken dus het was allemaal precies op tijd...

We hebben helaas een maatschappij gecreeerd waarin je vaak ook als helper een hoop shit over je heen krijgt, of dat nou gevaar is voor eigen lijf en leden of gezeik achteraf, maar het maakt de bereidwilligheid van mensen niet beter.

Harm78 zei:

Hangt ook van je auto af natuurlijk. Zodra je in onze Colt met 2(+) mensen zit, beslaan de ruiten gegarandeerd, wat je ook aan ventilatie doet. Gelukkig hoeft ie nog maar een jaar mee, maar dat houdt dus wel in dat we nooit met meer dan 2 mensen in die auto kunnen zitten want anders is het eigenlijk gewoon niet veilig o_O
Met 2 mensen en beiden het raam een stuk open is nog wel te doen, maar >2 mensen echt niet. Dan zouden de voorruiten (achter kunnen ze niet open) helemaal vol open moeten zijn en dat is voor niemand fijn als je alleen maar snelwegen en N-wegen rijdt op je woon-werktraject.

Als je een bril opzet kan de voorruit best open.

topgearatom.jpg

Was weer bijna raak vanochtend met een invoeger op de Zuilense ring richting de A2. Meneer in een oude gedeukte Opel Astra dacht blijkbaar dat hij voorrang moest krijgen bij het invoegen. Ik kon niet naar links uitwijken want daar reed ook al iemand vlak achter me. Ging gelukkig goed maar daarvoor moest ik wel met mijn banden iets over de middenstreep.

Eenmaal aangekomen in de plaats van bestemming ook weer iemand die het niet snapte. Ik rem af voor een voetganger die een zebrapad over wilde steken en geef daarna weer gas. 20 meter verder is een zijweg (uitrit, verhoogde weg gelijk aan stoep). Autobestuurder die uit die zijweg komt wil net optrekken en kijkt boos naar mij omdat ik niet stop voor hem (omdat ik op een voorrangsweg rijd?).

Vandaag achter een aanhanger gereden (heel even!) die volgeladen lag met een steiger en achteraan 3 stapels 50 bij 50 tegels. Ik denk dat de stapels een meter boven de laadklep uitkwamen. Over dwars een trekbandje eroverheen, aan de achterkant zaten de stapels 'vastgeplakt' met oranje breekbaar plakband! Snel ingehaald.

Aanhangers rijd ik liever ook niet al te lang achter.

Afgelopen weekend heb ik me dan ook weer verbaasd toen ik met een aanhanger over de bumperklevers. Denken ze soms dat de lengte van de aanhanger meetelt bij het afstand houden. Nu had ik alles wel heel goed vastgebonden, maar blijkbaar hebben wildvreemden veel vertrouwen in mijn padvinderskwaliteiten.

Gisteravond, in een 30 km/u zone in mijn woonplaats: auto rijdt uit een uitrit zo de weg op waar ik op dat moment ongeveer ter hoogte van die uitrit reed. En daarna met een snelheid die ruim de dubbele van mij was zo de vrijwel blinde bocht in, een plek waar je niet zelden ineens fietsers tegen komt op de rijbaan. Enkele kilometers later stond ik achter hem bij het verkeerslicht. Dat gejakker had hem dus precies niks opgeleverd...

Het is wel eens vaker krap aan geweest bij deze kruising: https://maps.google.nl/?ll=51.941342,6.003814&spn=0.004808,0.009559&t=h&z=17&vpsrc=6&layer=c&cbll=51.941255,6.003758&panoid=OcxLbK7nMcb0mDwn9YOdVA&cbp=12,35.73,,0,-1.31

Maar vanmorgen maakte de bestuurder van de witte Giulietta het wel heel bond.

Ik kom hier aanrijden, en heb voorrang, (haaientanden bij die weg van rechts). Het is een lastig kruispunt voor degene die van rechts komt, want er is weinig overzicht. De witte Giulietta rolde langzaam voorruit, ik dacht dat hij stopte maar hij gaf gas :(
Gelukkig wakker genoeg voor de noodrem én uitwijken zonder de vluchtheuvel mee te pakken :)

Fijne vent, was bijna een korter neusje voor de Giulietta geweest, en een opengereten rechter zijde van de Mégane (n)

Ik ga voortaan spreken over Belgische hoek. Gisteren weer twee keer vol op de rem gemoeten omdat 'doorgaand verkeer heeft voorrang' niet bekend is of, vandaar de naam, dat men gewoon niet naar rechts kijkt. Niet eens in de spiegel.
Edit: ik ben een fietsende medeforummer.

Vandaag reed ik op een doodnormale 50km/u weg langs een politie bureau, daarom hield ik mijn snelheidsmeter wat extra in de gaten. Het viel me op dat het verkeer uit tegengestelde richting iets verderop stilstond, maar er leek ook iets dichterbij te komen op mijn eigen rijstrook. Ik had het totaal niet verwacht maar nadat ik nog eens met mijn ogen knipperde bleek er een auto bezig te zijn met een inhaalactie, die dus kennelijk het hele rijtje zo in wilde halen. Ik heb aardig af moeten remmen maar dat vond ik niet eens het meest idiote aan deze inhaalactie. Hij passeerde namelijk ook een rijstrook voor linksafslaand verkeer waar op dat moment een busje van plan was om af te slaan. Als de bestuurder van dat busje mijn afremmen had gezien als een signaal dat ik hem voorrang zou geven dan durf ik te wedden dat hij af was geslagen zonder nog een keer zijn linkerspiegel te controleren, en dan zou het minder goed af zijn gelopen.

LoveMyJeep zei:
De meeste mensen zijn gewoon bang om te helpen, om met iets onaangenaams geconfronteerd te worden en daarmee om te moeten gaan. Dat die struisvogelhouding mogelijk iemand het leven kost komt bij de meesten helemaal niet op.

Ik heb het zelf ook mee mogen maken en heb vast mogen stellen dat ik iemand ben die wél handelt, dat is toch meestal afwachten tot je ergens mee geconfronteerd wordt. Sommige mensen klappen gewoon dicht of raken in paniek. Bij mij gaat het verstand uit en de automatische piloot op het "noodprogramma". Betekent waarschijnlijk wel dat je achteraf ineens bewust wordt wat er is gebeurd.

Precies, totaal afgesloten voor andere dingen en HELPEN! Kop volledig gefocust en handelen.
Ik heb inmiddels zo'n 40x bij een ongeval gestaan, maar vanaf het eerste moment geen probleem om te helpen.
Afspraak, te laat, geen tijd, sorry? No way.

Zo af en toe willen mensen per se mn adresgegevens hebben. Prima als ik het vertrouw. Krijg je voor een hoog bedrag aan VVV bonnen of iets anders, super leuk (y) Maar absoluut geen vereiste.

Meest 'gekke' incident was toen een een afgeslagen auto een scooter had aangereden.
Autobestuurder half in shock en bleef in zn auto zitten. Scooterbestuurder had rugletsel en been open en wilde opstaan.
Er stonden 4 volwassen te kijken en deden niets.
Kom je aan als 18-jarige: "Jij belt 112, dit is de naam van de weg, wie heeft er EHBO? stabiliseer zijn nek, jij zorgt voor de bestuurder, jij regelt het verkeer". En plots gaan er 4 mensen aan het werk! :)(y)

Vanochtend reed ik op de Knoppersweg bij Randwijk. Daar reed een scooter die niet begreep dat ie op het fietspad thuishoort daar, lekker onhandig en onveilig:

2rwt747.jpg

Ik heb inmiddels zo'n 40x bij een ongeval gestaan,

Da's nogal een aantal, veroorzaak je ze zelf? Ik rij toch ook best veel maar het is me eigenlijk nog nooit overkomen dat ik een ongeluk meemaak waar niet al 100 man omheen staan...

Harm78 zei:
Ik heb inmiddels zo'n 40x bij een ongeval gestaan,

Da's nogal een aantal, veroorzaak je ze zelf? Ik rij toch ook best veel maar het is me eigenlijk nog nooit overkomen dat ik een ongeluk meemaak waar niet al 100 man omheen staan...

Gelukkig niet zeg :D
Tja, ik ben gewoon veel op de weg en ben niet beroerd te stoppen.

Vandaag weer doodgeschrokken van een Corsa'tje dat met +/-70 over de snelweg kachelde, echt levensgevaarlijk. Ik hoop echt dat ze deze mensen bekeuren!

Nog een irritatie: Als er een vrachtwagen gaat inhalen waardoor de hele linkerbaan stilvalt, en mensen die achter je rijden de rechterbaan opschieten om een aantal auto's verder ertussen te willen klappen als het weer begint te rijden. Dit is en blijft toch gewoon rechts inhalen?! Zelf blijf ik in die situatie vaak dicht op mijn voorganger(fout ik weet het) om die ander geen ruimte te geven voor me te komen, laat hem maar mooi weer achteraan de rij aansluiten!(y)

Toevallig net iets gehoord over terreinvoertuigen, schoot me een vrij vebazingwekkend gevalletje creatief gebruik van landrovers van gistermiddag te binnen. Meneer had al haast, dat bleek uit alles, en op die minirotonde reed ie dus daadwerkelijk min of meer rechtdoor. Door het perkje dat in het midden van de rotonde lag, net langs het ornament dat een daadwerkelijke rechtdoorgang belemmerde...

Zal ik even een duit in het zakje doen?
reed vanmiddag weg bij mijn werk naar huis.
Ik rij op een weg waar je 80 mag, rijd er een jongedame van tussen de 80 en de schijndood 25 30 km p u.
Mevrouw komt er te laat achter dat ze naar rechts had moeten invoegen en rijdt over een doorgetrokken streep. en snijdt een politie auto af die op die uitvoegstrook reed.
Over dom gesproken...

§anitarium zei:
Vanochtend reed ik op de Knoppersweg bij Randwijk. Daar reed een scooter die niet begreep dat ie op het fietspad thuishoort daar, lekker onhandig en onveilig:
Welk fietspad?

Als de scooter geen snorfiets was dan hoorde hij gewoon op de rijbaan.
RVV 10 lid 2 zei:
Andere bestuurders dan fietsers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig mogen fietsstroken met doorgetrokken strepen niet gebruiken.

't Was gister opvallend rustig qua motoren, maar gelukkig werd het vanochtend goedgemaakt. Vandaar bij uitzondering: vrijdag motorergernisdag.

De ster in deze aflevering was een belegen mevrouw die blijkbaar genoeg mannelijke chromosomen bezit om toch een midlifecrisis te hebben. Mevrouw reed dus op een net-niet-Harley. Nog niet zo lang vermoed ik, of niet zo vaak. Het ging namelijk nogal voorzichtigjes aan in de bochten. Op enkele momenten was ik zelfs bang dat ze om ging vallen, zo langzaam ging het. Gevolg was wel dat het voor geen meter doorreed, maar mevrouw hield wel steevast de linkerstrook aan, waar dat kon. Dan denk je, rustig aan, ze (of de motor) slaat vast een keer af. Vol verbazing keek ik dan ook toe dat toen het even rechtdoor ging ze gewoon vol gas gaf, vol gas door rood reed en meteen daarna een bus inhaalde die - binnen de bebouwde kom - toen al duidelijk met richtinaanwijzer aan weg aan het rijden was bij de bushalte (en dus vol in de remmen moest).

Accident waiting to happen, ben ik bang...

Geelhoed zei:
§anitarium zei:
Welk fietspad?

Ik moet je gelijk geven! Er staat inderdaad een bord (Brom)fietspad!

Daar klopt dus geen bal van!

https://g.co/maps/hus68

bromfietsstrookpad.jpg

Gisteren een Audi 80 die met een noodgang over de vluchtstrook vloog langs de file op.
Even later staande gehouden door de heren van de KLPD, in een zwarte Renault Trafic!

rzasa zei:
Gisteren een Audi 80 die met een noodgang over de vluchtstrook vloog langs de file op.
Even later staande gehouden door de heren van de KLPD, in een zwarte Renault Trafic!

Zeker onze lasergun vrienden die blij waren dat eindelijk eens normaal een bon konden uitschrijven:LOL:

Gisteren reed ik op de linkerrijstrook achter een auto die op de rechterrijstrook reed (gewoon in de bebouwde kom). Ik was van plan om de auto in te halen toen ik plots een grote vogel (misschien een reiger) midden op de weg zag staan voor die auto. Ik bleef er dus achter rijden omdat ik er vanuit ging dat de auto uit ging wijken naar mijn rijstrook of helemaal tot stilstand zou komen. Maar nee hoor, de auto reed de vogel gewoon vol aan.:(

Kennelijk ging de bestuurder er vanuit dat de vogel op het laatste moment wel opzij zou gaan. Goede manier van anticiperen. En voor zover ik weet stond de vogel er al een tijdje want ik heb het beest niet neer zien komen. Als ik de vogel voor mijn neus had zien staan zou ik er heel rustig op af gereden zijn, even op de claxon rammen en desnoods helemaal tot stilstand zijn gekomen maar wel door heel rustig af te remmen en de alarmlichten aan te doen. Of gewoon een baan opschuiven wat me het handigst leek (hoewel ik er bij moet zeggen dat de bestuurder in dat geval misschien niet meer terug kon naar rechts, maar dan had 'ie maar even een kleine omweg moeten maken).

Mark89 zei:
rzasa zei:

Zeker onze lasergun vrienden die blij waren dat eindelijk eens normaal een bon konden uitschrijven:LOL:

Het was trouwens een Opel Vivaro. Deze:
eddo.jpg

Dat soort busjes zie je ook wel eens op de vluchtstrook staan. Doen ze alsof ze pech hebben door alarmlichten aan te doen en 1 of ander gereedschap neer te zetten om daarachter de flitser te plaatsen. (Nee ik ben nog nooit geflitst door een zo'n 1 :))

Weer een hele vage actie meegemaakt vandaag. Ik reed op de snelweg ter hoogte van een splitsing waar ik rechtdoor ging met een auto rechts van me die rechtsaf ging. Ik vond het vreemd dat deze auto op de linkerstrook reed en heel even vroeg ik me af of 'ie misschien alsnog rechtdoor wilde gaan. Aangezien deze auto al bijna aan het einde van de rijstrook was en niet naar linksknipperde haalde ik de auto gewoon in zonder er verder aandacht aan te schenken. Totdat ik tot mijn verbazing zag dat de auto opeens rechts van me over de vluchtstrook reed en daar ook bleef rijden tot de eerstvolgende afslag.

Thuis heb ik nog eens nagekeken of ik de auto niet gehinderd zou kunnen hebben maar aangezien de rijstrook waar de auto reed tientallen meters lang is en ik juist nog van het gas af was gegaan om te kijken of 'ie niet alsnog naar links wilde komen, lijkt me dat echt uitgesloten. Misschien had 'ie niet eens door dat hij over de vluchtstrook reed aangezien hij daar ook gewoon stug bleef rijden.

Het was in Amsterdam op de volgende plek:

https://g.co/maps/97g3y

Geelhoed zei:
§anitarium zei:
Welk fietspad?

Als de scooter geen snorfiets was dan hoorde hij gewoon op de rijbaan.
RVV 10 lid 2 zei:
Andere bestuurders dan fietsers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig mogen fietsstroken met doorgetrokken strepen niet gebruiken.

Het betreft hier een situatie buiten de bebouwde kom, dus bromfiets moet wel op het fietspad.

§anitarium zei:
Het betreft hier een situatie buiten de bebouwde kom, dus bromfiets moet wel op het fietspad.
:confused:
Waar komt dat vandaan?

Nee dus.

Die bromfiets mag daar helemaal niet komen. Het is namelijk een fietsstrook met doorgetrokken strepen en daar mag je als niet (snor)fietser geen gebruik van maken.
Feitelijk mogen motorvoertuigen die weg helemaal niet berijden omdat door het bord (brom)fietspad de hele rijbaan een (brom)fietspad is.

Blik_op_wielen zei:
Weer een hele vage actie meegemaakt vandaag. Ik reed op de snelweg ter hoogte van een splitsing waar ik rechtdoor ging met een auto rechts van me die rechtsaf ging. Ik vond het vreemd dat deze auto op de linkerstrook reed en heel even vroeg ik me af of 'ie misschien alsnog rechtdoor wilde gaan. Aangezien deze auto al bijna aan het einde van de rijstrook was en niet naar linksknipperde haalde ik de auto gewoon in zonder er verder aandacht aan te schenken. Totdat ik tot mijn verbazing zag dat de auto opeens rechts van me over de vluchtstrook reed en daar ook bleef rijden tot de eerstvolgende afslag.

Thuis heb ik nog eens nagekeken of ik de auto niet gehinderd zou kunnen hebben maar aangezien de rijstrook waar de auto reed tientallen meters lang is en ik juist nog van het gas af was gegaan om te kijken of 'ie niet alsnog naar links wilde komen, lijkt me dat echt uitgesloten. Misschien had 'ie niet eens door dat hij over de vluchtstrook reed aangezien hij daar ook gewoon stug bleef rijden.

Na die uitvoegstrook naar rechts komt toch meteen die bocht naar links? Richting Schipholtunnel/A4. Sinds een half jaar zijn er in die bocht 3 rijstroken beschikbaar ipv 2. Dus je mag op de 'vluchtstrook' rijden daar, omdat dat tegenwoordig ook een rijstrook is.

Caligula zei:
Blik_op_wielen zei:

Na die uitvoegstrook naar rechts komt toch meteen die bocht naar links? Richting Schipholtunnel/A4. Sinds een half jaar zijn er in die bocht 3 rijstroken beschikbaar ipv 2. Dus je mag op de 'vluchtstrook' rijden daar, omdat dat tegenwoordig ook een rijstrook is.

Klopt, dat is richting de A4. Als je inderdaad op de vluchtstrook mag rijden dan heb ik niks gezegd, maar hoe is dat dan duidelijk gemaakt? Voor zover ik weet stond er geen groene pijl op de maxtrixborden boven de vluchtstrook (daar let ik altijd erg goed op, ik meen dat er zelfs juist een rood kruis boven stond) en dat was echt de enige auto die daar reed. Ik rij vaker op die plek en ik heb daar ook nog nooit iemand anders zien rijden.

Terug
Bovenaan