A
Anoniem
Guest
Dan mag je blij zijn dat het maar 70 euro kost. Een CBR onderzoek naar de geschiktheid wegens onvoldoende gezichtsvermogen is een stuk duurder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarom kan je geen vergunning krijgen dan? Is er geen mogelijkheid dat je werkgever een vergunning aanvraagt die jij als werknemer kunt gebruiken? Ik weet dat ze hier in Nijmegen niet goedkoop zijn (180 p/m) maar het kan wel degelijk. Een ontheffing zul je inderdaad niet krijgen, een vergunning zou niet zo'n probleem moeten zijn.Zevens zei:En zo ben je weer €70 lichter voor het parkeren voor een uitrit. Moet mijn auto al 1,5km van mijn werk vandaan zetten omdat ze zelf geen parkeerplaats hebben en ik geen ontheffing kan krijgen voor alle parkeerplekken waar je voor moet betalen of een vergunning moet hebben. Had die hele verdomde uitrit niet eens gezien![]()
Geelhoed zei:§anitarium zei:Het betreft hier een situatie buiten de bebouwde kom, dus bromfiets moet wel op het fietspad.
Waar komt dat vandaan?
Nee dus.
Die bromfiets mag daar helemaal niet komen. Het is namelijk een fietsstrook met doorgetrokken strepen en daar mag je als niet (snor)fietser geen gebruik van maken.
Feitelijk mogen motorvoertuigen die weg helemaal niet berijden omdat door het bord (brom)fietspad de hele rijbaan een (brom)fietspad is.
§anitarium zei:Eigenlijk dus geen idiote verkeersactie
LOLD. Elzinga zei:Vandaag een petje in een brommobiel, stond voor het rode licht met het gaspedaal te spelen. Zou zo iemand nou echt serieus denken dat omstanders onder de indruk zijn van het gepruttel van zo'n dieseltje?![]()
bat zei:Gisteren tot vier keer toe meegemaakt: achter iemand rijden die niet echt doorrijdt, op een verkeerslicht afrijden waar mijn voorligger nog wat meer inhoudt ook al is het groen (op zich helemaal niet fout, maar wel als de snelheid daarmee in de bebouwde kom zakt tot ongeveer stapvoets en op een 80 km weg tot onder de 50), verkeerslicht springt op oranje, voorligger remt echter niet verder af en pakt "donkeroranje" en ik mag stoppen voor rood. Als die voorligger nu gewoon door was gereden met een normale snelheid, hadden we beide nog netjes groen of hooguit net oranje gepakt...
Eerlijk gezegd vermoed ik dat ze niet eens doorhadden wat er gebeurde.LoveMyJeep zei:Niet dat ik zeg dat je aan het kleven was, maar de beleving van die ander was misschien héél anders als de jouwe en lang niet zo idioot/asociaal als jij het vond....
§anitarium zei:Maar ach, wat ik vorige week allemaal in Egypte gezien heb doet dit gehele topic verbleken, dus voorlopig maak ik me allemaal niet zo druk over de acties in NL, totdat ik weer een beetje geacclimatiseerd ben.
Ik vond Caïro best meevallen na een paar weken Kenia.........Uzzi zei:§anitarium zei:Maar ach, wat ik vorige week allemaal in Egypte gezien heb doet dit gehele topic verbleken, dus voorlopig maak ik me allemaal niet zo druk over de acties in NL, totdat ik weer een beetje geacclimatiseerd ben.
Eheh Egypte is inderdaad speciaal en zeker Cairo. Dinsdag zit onze VP HR een heel verhaal op te hangen over hoe gevaarlijk het verkeer in Shanghai is en dan denk ik ben je welleens in Cairo geweest...
Shady zei:De instructeur in de Opel Corsa van rij-autoschool Huffman in Amersfoort, door rood rijden mag niet he!!![]()
Ik heb dat ook eens gehad ja. Sindsdien ga ik dus vol op de claxon als ik naast een vrachtwagen rijd en ik zie de richtingaanwijzer aangaan (misschien moet er voor het chauffeursdiploma eens aandacht worden besteed aan het feit dat richting aangeven niet leidt tot voorrang). Sommige chauffeurs worden daar zelfs heel pissig om.....mafkezen.Ton. zei:Verder gisteravond bijna de vangrail in gedrukt door een vrachtwagen die een inhaalactie wilde inzetten.
Voor mij reed een auto op een 100-150m en die werd al bijna geplet door deze trucker. Gelukkig slingerde hij de vrachtwagen weer naar rechts.
En toen ik bijna naast em zat wilde ie het geintje toch opnieuw flikken.
Toch maar weer tijd om die camera op te hangen![]()
carlover zei:Ik heb dat ook eens gehad ja. Sindsdien ga ik dus vol op de claxon als ik naast een vrachtwagen rijd en ik zie de richtingaanwijzer aangaan (misschien moet er voor het chauffeursdiploma eens aandacht worden besteed aan het feit dat richting aangeven niet leidt tot voorrang). Sommige chauffeurs worden daar zelfs heel pissig om.....mafkezen.Ton. zei:Verder gisteravond bijna de vangrail in gedrukt door een vrachtwagen die een inhaalactie wilde inzetten.
Voor mij reed een auto op een 100-150m en die werd al bijna geplet door deze trucker. Gelukkig slingerde hij de vrachtwagen weer naar rechts.
Ton. zei:carlover zei:Ik heb dat ook eens gehad ja. Sindsdien ga ik dus vol op de claxon als ik naast een vrachtwagen rijd en ik zie de richtingaanwijzer aangaan (misschien moet er voor het chauffeursdiploma eens aandacht worden besteed aan het feit dat richting aangeven niet leidt tot voorrang). Sommige chauffeurs worden daar zelfs heel pissig om.....mafkezen.Ton. zei:Verder gisteravond bijna de vangrail in gedrukt door een vrachtwagen die een inhaalactie wilde inzetten.
Van alleen richting aangeven word ik niet bang. Meestal betekent het dat ze ná jou naar links komen. Maar als ze dan ook daadwerkelijk op jouw strook komen...
Shady zei:De instructeur in de Opel Corsa van rij-autoschool Huffman in Amersfoort, door rood rijden mag niet he!!![]()
Shady zei:Vanmiddag kwam ik weer een instructeur van rijschool2go (geloof ik) die onnodig links bleef rijden op de snelweg. Wat is het toch...
LoveMyJeep zei:Het wordt pas spannend als ze, net zoals overigens veel automobilisten, eerst gaan sturen, dan richting aan gaan geven en dan pas kijken, in plaats van omgekeerd. Met een auto naast je is dat al onprettig, maar als er zo'n kolos op je af begint te schuiven...
Kilometervreter zei:Shady zei:De instructeur in de Opel Corsa van rij-autoschool Huffman in Amersfoort, door rood rijden mag niet he!!![]()
Mijn kandidaat kreeg anders wel een compliment van de examinator toen hij door rood reed. Was ook een hele wijze beslissing. Op de rem gaan terwijl er een volle vrachtwagencombinatie op je bumper hangt geeft ongeveer hetzelfde effect als wanneer je voor de trein springt.
Kilometervreter zei:Op de rem gaan terwijl er een volle vrachtwagencombinatie op je bumper hangt geeft ongeveer hetzelfde effect als wanneer je voor de trein springt.
Nee, dat ligt louter aan de volgafstand en hoe hard de leerling remt.Kilometervreter zei:Dat ligt eraan waar en wanneer de leerling zou zijn gaan remmen.
Boswachter gewond geraakt, politie zoekt getuigen
Nijverdal, 02-10-2011 - Zondagochtend 3 oktober is omstreeks 07.50 uur een 52-jarige boswachter van het Nationaal Park De Sallandse Heuvelrug gewond geraakt nadat hij twee motorcrossers had aangesproken op het feit dat motorcrossen in het bos niet is toegestaan.
Omstreeks 07.50 uur hoorde de 52-jarige boswachter de motorcrossers. Hij hield de twee crossers staande en wees hun op het feit dat motorcrossen in het bos niet is toegestaan. Terwijl de boswachter de twee crossers aansprak op hun gedrag, viel één van de crossmotoren op het been van de boswachter. Hij kwam ten val en hield een meervoudige beenbreuk over aan de val van de crossmotor op zijn been.
In plaats van hulp te verlenen aan de boswachter, kozen de motorcrossers het hazenpad. De motorcrossers reden weg in de richting van de Bonteweg. Met veel moeite heeft de boswachter zijn woning weten te bereiken, waar hij vervolgens de politie inschakelde. De boswachter is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
De politie is op zoek naar de twee motorcrossers, en verzoekt hen dringend zich te melden bij team Hellendoorn van Politie Twente. Ook eventuele vroege wandelaars die de motorcrossers kunnen hebben gezien, of mensen die meer weten dat van belang kan zijn voor het onderzoek, worden verzocht zich te melden. Dit kan door te bellen naar Politie Twente, 0900-8844.