TYN
Net ingestapt
Joël D. zei:Oké, next!
Wait, what?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Joël D. zei:Oké, next!
Geelhoed zei:Staat er bij het fietspad ook een bord "rotonde"?Boppie zei:Of jochie`s van 14 die over een rotonde tegen de richting in fietsen.
Meestal niet, en dus is er op het fietspad niet automatisch een voorgeschreven rijrichting.
TYN zei:Joël D. zei:Oké, next!
Wait, what?Waar is de argumentatie waarom jij dat niet veiliger vindt?
Joël D. zei:Zal niet de eerste keer zijn dat er iemand, die 100 waar je 120 mag op de linkerrijstrook gooit zonder te kijken.
Ja dat zijn fietspaden altijd. Daar ging ik ook wel vanuit dus.Boppie zei:Ik vergeet erbij te vermelden dat het fietspad gescheiden is van de rijbaan.
Ahhhhh!Boppie zei:Ik zeg het verkeerd..hij kam de rotonde af en gebruikte daarvoor de rijbaan die tegen hem in ging en bestemd was voor auto`s.
Dat is wel een beetje het punt natuurlijk. Omdat er mensen zijn die menen dat je naar links moet, komt het wel eens voor dat ik op de een of andere manieruit moet wijken. Meestal is iets bijremmen of gas bijgeven voldoende, soms betekent dat naar links gaan. Ik ben niet uit op aanrijdingen, dus wanneer iemand mij door de verkeerregels te negeren mij in een positie brengt dat een botsing alleen te voorkomen is door hem/haar de ruimte te geven, doe ik dat ook wel - mits mogelijk.Carfanatic zei:je hebt liever een deuk in je auto?
Geelhoed zei:Tja, er wordt zelfs op gehandhaafd dus een beetje je eigen keuze of je dat voor een ander overhebt.
Het is heel eenvoudig, uitwijken is niet nodig. Als het rustig is heeft de invoeger alle ruimte om in te voegen, en als het druk is kan jij niet naar links zonder de rest te hinderen.
Verder is het inderdaad wat bat zegt, er zijn lui die denken dat het verplicht is. Zie het filmpje wat ik al eerder postte. En dat is dus het gevaar van jullie goedbedoelde acties.
Dan wijk je niet uit dan haal je in.Parody zei:Daarnaast is er nog de categorie die gewoon fysiek onvoldoende snelheid kan maken en het fenomeen te korte invoegstrook. Als ik daarbij uitwijk en niemand hinder geloof ik nooit dat een agent in zo'n situatie een bekeuring uit zal schrijven.
Geelhoed zei:Dan wijk je niet uit dan haal je in.Parody zei:Daarnaast is er nog de categorie die gewoon fysiek onvoldoende snelheid kan maken en het fenomeen te korte invoegstrook. Als ik daarbij uitwijk en niemand hinder geloof ik nooit dat een agent in zo'n situatie een bekeuring uit zal schrijven.
En dan is er nog de invoegstrook in een trajectcontrole.
Ja dan is naar links gaan misschien wel een optie?
- Ja, je moet een bus binnen de BBK voor laten gaan als die aangeeft van de halte weg te willen rijden;
- Ja, de chauffeur moet ook gewoon uit zijn doppen kijken alvorens weg te rijden, voorrang moet je immers nog altijd krijgen;
- Ja, je dient ook wel een beetje voorbereid te zijn op het weg willen rijden van een bus vanaf de bushalte, dus wees daarop voorbereid als je een bus op een halte ziet staan.
Maar om nu maar stil te gaan staan achter een bus op de halte, dat is niet de manier. En dan heeft het bushalteverhaal verder vaak twee kanten (om even terug te komen op de discussie van vorige pagina): er zijn chauffeurs die idd voorrang afdwingen vanaf de bushalte, er zijn ook automobilisten die totaal geen verkeersinzicht hebben en toch nog even snel voor de bus willen, terwijl de bus ruim van tevoren aangaf de weg op te willen en de ruimte er ook weldegelijk is.
Geelhoed zei:Zoals een Skoda Fabia voor je die bij groen niet de kruising op wil rijden omdat het erachter helemaal vol staat, zelfs niet als je flink op de claxon hangt. Wanneer je die dan later over de busstrook die Fabia inhaalt en zelfs nog voor die idioot stopt om hem van de regels op de hoogte te brengen middels het eenvingerige artikel kiijt hij nog vreemd ook.
Geelhoed zei:Dan wijk je niet uit dan haal je in.Parody zei:Daarnaast is er nog de categorie die gewoon fysiek onvoldoende snelheid kan maken en het fenomeen te korte invoegstrook. Als ik daarbij uitwijk en niemand hinder geloof ik nooit dat een agent in zo'n situatie een bekeuring uit zal schrijven.
Ik ook niet hoor, prachtige dingen, superhandig in de file en daar geef ik ze ook alle ruimte.Uzzi zei:en heb ik zelden problemen met motoren.
Vanwege de grote kofferbak waar 50 paarden inkunnen!HvB83 zei:De clio is inmiddels ingeruild voor z'n grote gele broertje...![]()
Dat kan niet, want het is niet door een motorvoertuig gebeurd.White911SC zei:misschien wel via het waarborgfonds
Moderator
White911SC zei:2e gevalletje, maar niet zozeer een idiote actie als wel simpelweg vandalisme. Gisteravond nog een ritje moeten maken en de auto bij terugkomst in een parkeervak voor mijn huis gezet. Had even geen zin om de auto de oprit op te draaien omdat ik daar nogal krap sta naast de sleurhut.
Vanochtend vroeg wil ik vertrekken, zie ik een briefje onder mijn ruitenwisser. Misschien nog een briefje van dat meisje op de scooter of zo dacht ik. Maar nee hoor, een briefje van iemand die getuige is geweest van hoe er moedwillig schade aan mijn auto is aangebracht. Iemand op een fiets blijkt een streep vanaf de voordeur tot het achterscherm te hebben getrokken.
Erg fijn weer, kost weer veel tijd, aangifte doen, verzekering inschakelen, misschien wel via het waarborgfonds. Ben ik mijn auto weer een paar dagen kwijt (dat is geen al te grote straf want dan 'moet' ik verplicht met de 911 op stap). Veel rompslomp en waarom?
De getuige heeft de poliitie gewaarschuwd en mijn kenteken doorgegeven alsmede een daderbeschrijving (witte jurk, baard). En dus een briefje achtergelaten met een telefoonnummer, dus net maar even gebeld voor wat meer info en om te bedanken. Helaas durfde ze het niet aan om de dader aan te spreken, maar dat kan ik me dan wel weer voorstellen.
Soloman zei:Waarborgfonds: heb ik ervaring mee. Ik had parkeerschade.
Je moet trouwens binnen 24 uur aangifte doen bij de politie en direct foto's maken.
Alleen: het waarborgfonds vergoedt alleen schade die gemaakt is door een ANDERE auto. Bij mij was dat niet aannemelijk, en daarbij was ik te laat met mijn aangifte. (kosten 800 euro)