Guest
Cool story bro, maar wat was het idiote in deze? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En dat laatste deed ik dus ook niet. Hij kon mij op een gegeven moment prima passeren, mede omdat ik maar wat ruimte voor me hield. Dat ik daarna nooit meer dan 1 auto van hem verwijderd ben geweest tot onze wegen zich een kilometer of 10 verder scheidden, geeft overigens maar aan dat hij met zijn haastige rijgedrag vrij weinig heeft "gewonnen".Boppie zei:Ik zal het ook niet goedpraten, maar ik probeer aan te geven dat mensen ook haast kunnen hebben om verdomd goede redenen. Een dierbare die na een zwaar ongeluk in een ziekenhuis ligt, een dierbare die op sterven ligt, noem het maar op. Ik kan me voorstellen dat zo iemand zo snel mogelijk naar zijn bestemming wil. Je kan zo`n kerel tegenhouden en geen ruimte geven om in te halen, maar dan maak je het alleen maar erger.
Sinner_ zei:Cool story bro, maar wat was het idiote in deze?![]()
bat zei:En dat laatste deed ik dus ook niet. Hij kon mij op een gegeven moment prima passeren, mede omdat ik maar wat ruimte voor me hield. Dat ik daarna nooit meer dan 1 auto van hem verwijderd ben geweest tot onze wegen zich een kilometer of 10 verder scheidden, geeft overigens maar aan dat hij met zijn haastige rijgedrag vrij weinig heeft "gewonnen".Boppie zei:Ik zal het ook niet goedpraten, maar ik probeer aan te geven dat mensen ook haast kunnen hebben om verdomd goede redenen. Een dierbare die na een zwaar ongeluk in een ziekenhuis ligt, een dierbare die op sterven ligt, noem het maar op. Ik kan me voorstellen dat zo iemand zo snel mogelijk naar zijn bestemming wil. Je kan zo`n kerel tegenhouden en geen ruimte geven om in te halen, maar dan maak je het alleen maar erger.
Maar mijn indruk was dat meneer er vooral niet tegen kon dat ik me redelijk aan de geldende snelheid hield.
R-W zei:Maar geen idiote actie imho, tenzij je doelt op het plan om in te gaan halen...![]()
Mechanix zei:R-W zei:Maar geen idiote actie imho, tenzij je doelt op het plan om in te gaan halen...![]()
Nou ja, snelheid naar 50 km/h laten zakken en zwabberen op de middelste baan vind ik niet zo handig als het overige verkeer nog 100 km/h rijdt...
R-W zei:Mechanix zei:R-W zei:Maar geen idiote actie imho, tenzij je doelt op het plan om in te gaan halen...![]()
Nou ja, snelheid naar 50 km/h laten zakken en zwabberen op de middelste baan vind ik niet zo handig als het overige verkeer nog 100 km/h rijdt...
Ik vind 50km/h een prima snelheid als het 'enorm begon te hozen, zo erg dat het zicht zeer slecht werd', misschien zelfs nog wel aan de snelle kant.
Olds zei:R-W zei:Mechanix zei:R-W zei:Maar geen idiote actie imho, tenzij je doelt op het plan om in te gaan halen...![]()
Ik vind 50km/h een prima snelheid als het 'enorm begon te hozen, zo erg dat het zicht zeer slecht werd', misschien zelfs nog wel aan de snelle kant.
Die 50 is dan inderdaad een prima snelheid als het overige verkeer dit ook gaat rijden...
Olds zei:R-W zei:Mechanix zei:R-W zei:Maar geen idiote actie imho, tenzij je doelt op het plan om in te gaan halen...![]()
Die 50 is dan inderdaad een prima snelheid als het overige verkeer dit ook gaat rijden...
Auto-fan zei:Zo heb ik het ook geleerd inderdaad, maar in de praktijk is de foute methode soms handiger. Let wel: soms.![]()
Wrangler zei:Zojuist op een afstand van nog geen 12 kilometer heb ik meerdere malen verschillende linksrijders (de meute) op rechts ingehaald, sorry voor de brutaliteit naar andere weggebruikers. Ik kan en wil het geduld niet opbrengen door er gewoon als kloodjesvolk erachter aan te sukkelen met 105 / 110 km per uur.
In hun ogen ben ik vast de idioot, in mijn ogen zijn zij dat. Er was zat ruimte op rechts. Slechts 1 van de 10 auto's gaat daadwerkelijk netjes naar rechts als de ruimte er is.
MWH zei:Als je in zo'n rijtje op de linkerbaan rijdt en je gaat naar rechts dan kun je er donder op zeggen dat degene achter je een paar meter opschuift en je vervolgens klem wordt gereden achter een vrachtauto. Dan blijf ik liever in het rijtje sukkelen tot de voorste van de rij naar rechts gaat en we er voorbij kunnen. Mocht degene achter me rechts willen inhalen, prima. Maar dan moet hij wel twee auto's inhalen, want ik laat hem er niet voor. Wat denk je daarmee te bereiken? Eén auto opgeschoven, woohoo.![]()
Noemen ze ook wel eens Belgisch knipperen.den Voetstuk zei:Gistermiddag had ik een theoriecursusje omdat ik hier in Vlaanderen als beroepschauffeur ga werken (zomerbaantje). Ik stelde dat ik het vrij idioot vind dat mensen hier steeds het knipperlicht aangooien, wachten en kijken en pas als het kan (of als ze zin hebben, maar dat is een ander verhaal) de weg oprijden vanuit een parkeervak. Mij is immers geleerd te kijken en als je kan doe je pas je knipperlicht aan. Pas als je kan. Wat ik ook zei, maar de hele groep viel over me heen.
Volgende week drie dagen praktijkcursus, ik voorspel een gezellig gesprek met de instructeur. Want volgens mij is dit toch de juiste methode? Ik was wel echt verbaasd dat ik de enige van 15 man was die het zo geleerd was. Uit een later gesprek met wat vrienden van me bleek echter weer dat mijn methode de consensus vertegenwoordigde.
Moderator
White911SC zei:Ik doe dat ook wel eens als het mij uitkomt. Wel even schrikken toen van de week een telefonerende bestuurder in een Range Rover besloot om toch naar rechts te gaan (van de 3e naar de 2e baan op de A2) toen ik er net naast zat.
Hij zag het op tijd en stuurde heel heftig naar links, zo heftig dat ik zijn banden hoorde piepen.
Carkiller zei:Ik ben vandaag ingehaald via de linker vluchtstrook van de A4 door een bestelbus.(Tussen Leiden en Leidschendam)
Reed met de Colt ongeveer 120 op de linkerbaan en was aan het inhalen, middenbaan was gewoon verkeer dus ik kon nog niet naar rechts.
Regen van steentjes tegen de auto, maar gelukkig niks beschadigd.
Geen idee wat die vent bezielde maar ik heb het kenteken.
Kijken of ik daar nog wat mee kan en wil doen.
wibi zei:Volgens mij doen ze dat ook in de UK...
Hoe meer banen een snelweg heeft des te gemakkelijker is het om dit in te voeren. Dat iets vanaf vroeger geregeld is vind ik een 'flauwekul' opmerking. Fietsers hadden toch ook nooit voorrang (Geregeld in WO 2), maar sinds kort toch wel ?
Volgens jou berdenering hadden die nooit meer voorrang mogen krijgen. Was inmiddels 70 jaar geleden al bepaald...
wibi zei:Er zijn (maar) 4 mensen die van het verkeer nog een beetje verstand hebben en dat ben jij, Soloman en GH...(als ik dit mag schrijven).
Boet zei:Ik mis het punt hier, geloof ik, Wibi...
Eh, huh? Niet om het één of ander, maar ik vind 1 minuut wachten best lang. Als iemand me 5 seconden staat aan te gapen omdat ik hem/haar terecht voorrang verleen en er zit geen verbetering aan te komen dan onderneem ik wel actie. Dat begint met wenken/gebaren maar zal indien vrij snel opgevolgd worden door gewoon zelf voorrang nemen. Zeker als het druk is op straat, een paar van die prutsers zorgen er dan voor dat de boel compleet vast loopt.Wrangler zei:Na 1 minuut staan wachten op elkaar, besluit ik maar voorrang te nemen, anders stonden we er nu nog.
...
Uiteraard bewaar je het geduld, maar ook dan kan ik een snelle beslissing nemen.