Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Boppie zei:
Ik zal het ook niet goedpraten, maar ik probeer aan te geven dat mensen ook haast kunnen hebben om verdomd goede redenen. Een dierbare die na een zwaar ongeluk in een ziekenhuis ligt, een dierbare die op sterven ligt, noem het maar op. Ik kan me voorstellen dat zo iemand zo snel mogelijk naar zijn bestemming wil. Je kan zo`n kerel tegenhouden en geen ruimte geven om in te halen, maar dan maak je het alleen maar erger.
En dat laatste deed ik dus ook niet. Hij kon mij op een gegeven moment prima passeren, mede omdat ik maar wat ruimte voor me hield. Dat ik daarna nooit meer dan 1 auto van hem verwijderd ben geweest tot onze wegen zich een kilometer of 10 verder scheidden, geeft overigens maar aan dat hij met zijn haastige rijgedrag vrij weinig heeft "gewonnen".

Maar mijn indruk was dat meneer er vooral niet tegen kon dat ik me redelijk aan de geldende snelheid hield.

Sinner_ zei:
Cool story bro, maar wat was het idiote in deze? :S

Doordat de dame naar rechts ging, en ik tegelijk naar links, had de hardrijder het idee vrij baan te hebben. Die kwam met 160 of meer bijna m'n kofferbak binnen.

Ik vind het vrij idioot als je met 140 een vrachtwagen nadert, maar een hardrijder in je spiegel ziet, je achter de vrachtwagen gaat om ruimte te maken. Doordat ik dit als gebaar zag pakte ik de ruimte, en kreeg haast die malloot achterop...

bat zei:
Boppie zei:
Ik zal het ook niet goedpraten, maar ik probeer aan te geven dat mensen ook haast kunnen hebben om verdomd goede redenen. Een dierbare die na een zwaar ongeluk in een ziekenhuis ligt, een dierbare die op sterven ligt, noem het maar op. Ik kan me voorstellen dat zo iemand zo snel mogelijk naar zijn bestemming wil. Je kan zo`n kerel tegenhouden en geen ruimte geven om in te halen, maar dan maak je het alleen maar erger.
En dat laatste deed ik dus ook niet. Hij kon mij op een gegeven moment prima passeren, mede omdat ik maar wat ruimte voor me hield. Dat ik daarna nooit meer dan 1 auto van hem verwijderd ben geweest tot onze wegen zich een kilometer of 10 verder scheidden, geeft overigens maar aan dat hij met zijn haastige rijgedrag vrij weinig heeft "gewonnen".

Maar mijn indruk was dat meneer er vooral niet tegen kon dat ik me redelijk aan de geldende snelheid hield.

Dan siert het je absoluut dat je hem de ruimte geeft.

Vandaag weer eens van dichtbij meegemaakt. De grey van man, komende vanuit tegengestelde richting, moest zonodig keren op een autoweg.... En niet 200 m (!) doorrijden tot de stoplichten, daar linksaf en vervolgens via een rondje bij de rotonde weer terug naar de stoplichten, maar direct na de verhoogde rijbaanafscheiding, hup, zijn busje dwars op de weg. In een keer lukte natuurlijk niet, dus nog steken ook. Bij het volgende stoplicht hem geadviseerd voortaan door te rijden tot de stoplichten om daar veilig van richting te veranderen. Tja, van dat advies was meneer natuurlijk niet gediend.... Maar heeft waarschijnlijk ook geen collega die 3 weken in coma en 3 maanden in het ziekenhuis heeft gelegen om vervolgens nog een jaar te mogen revalideren, omdat hij zich met zijn motor vol in 2500 kg staal had geboord. Mevrouw in een G-klasse moest ook zo nodig, net na een bocht, keren ipv 1 kilometer door te rijden naar de volgende afslag......

Gisteravond reed ik op de snelweg en het begon op een gegeven moment enorm te hozen. Zo erg dat het zicht zeer slecht werd. Een auto (met Oost-Europeaans kenteken) voor mij begon zeer langzaam te rijden en te zwabberen op de middelste baan. Doodeng, want passeren was amper mogelijk en auto's achter mij kwamen met behoorlijke snelheid aanzetten. Ik heb de alarmlichten maar aangezet en gelukkig is alles goed gegaan, maar dit was echt een nare ervaring...

R-W zei:
Maar geen idiote actie imho, tenzij je doelt op het plan om in te gaan halen... ;)

Nou ja, snelheid naar 50 km/h laten zakken en zwabberen op de middelste baan vind ik niet zo handig als het overige verkeer nog 100 km/h rijdt...

Mechanix zei:
R-W zei:
Maar geen idiote actie imho, tenzij je doelt op het plan om in te gaan halen... ;)

Nou ja, snelheid naar 50 km/h laten zakken en zwabberen op de middelste baan vind ik niet zo handig als het overige verkeer nog 100 km/h rijdt...

Ik vind 50km/h een prima snelheid als het 'enorm begon te hozen, zo erg dat het zicht zeer slecht werd', misschien zelfs nog wel aan de snelle kant.

R-W zei:
Mechanix zei:
R-W zei:

Ik vind 50km/h een prima snelheid als het 'enorm begon te hozen, zo erg dat het zicht zeer slecht werd', misschien zelfs nog wel aan de snelle kant.

Die 50 is dan inderdaad een prima snelheid als het overige verkeer dit ook gaat rijden...

Olds zei:
R-W zei:
Mechanix zei:
R-W zei:

Die 50 is dan inderdaad een prima snelheid als het overige verkeer dit ook gaat rijden...

Dit. En ga dan in ieder geval rechts rijden. Dit was echt heel gevaarlijk.

Olds zei:
R-W zei:
Mechanix zei:
R-W zei:

Dat zullen ze ook wel doen maar dan moeten ze wel eerst die hoosbui bereiken, da's meestal het vervelende met dergelijk weer (ook mistbank bijv.). Ben het er overigens mee eens met dat 'ie naar rechts moet maar dat had hij dan al langer kunnen doen waarschijnlijk

Zojuist op een afstand van nog geen 12 kilometer heb ik meerdere malen verschillende linksrijders (de meute) op rechts ingehaald, sorry voor de brutaliteit naar andere weggebruikers. Ik kan en wil het geduld niet opbrengen door er gewoon als kloodjesvolk erachter aan te sukkelen met 105 / 110 km per uur.

In hun ogen ben ik vast de idioot, in mijn ogen zijn zij dat. Er was zat ruimte op rechts. Slechts 1 van de 10 auto's gaat daadwerkelijk netjes naar rechts als de ruimte er is.

Ik doe dat ook wel eens als het mij uitkomt. Wel even schrikken toen van de week een telefonerende bestuurder in een Range Rover besloot om toch naar rechts te gaan (van de 3e naar de 2e baan op de A2) toen ik er net naast zat.
Hij zag het op tijd en stuurde heel heftig naar links, zo heftig dat ik zijn banden hoorde piepen.

Gistermiddag had ik een theoriecursusje omdat ik hier in Vlaanderen als beroepschauffeur ga werken (zomerbaantje). Ik stelde dat ik het vrij idioot vind dat mensen hier steeds het knipperlicht aangooien, wachten en kijken en pas als het kan (of als ze zin hebben, maar dat is een ander verhaal) de weg oprijden vanuit een parkeervak. Mij is immers geleerd te kijken en als je kan doe je pas je knipperlicht aan. Pas als je kan. Wat ik ook zei, maar de hele groep viel over me heen.
Volgende week drie dagen praktijkcursus, ik voorspel een gezellig gesprek met de instructeur. Want volgens mij is dit toch de juiste methode? Ik was wel echt verbaasd dat ik de enige van 15 man was die het zo geleerd was. Uit een later gesprek met wat vrienden van me bleek echter weer dat mijn methode de consensus vertegenwoordigde.

Zo heb ik het ook geleerd inderdaad, maar in de praktijk is de foute methode soms handiger. Let wel: soms. ;)

Auto-fan zei:
Zo heb ik het ook geleerd inderdaad, maar in de praktijk is de foute methode soms handiger. Let wel: soms. ;)

Kan ik me wel íets bij voorstellen, maar zeker als fietser schrik ik als iemand zo zijn knipperlicht aandoet. Ik denk dan dat diegene me niet gezien heeft. Niet heel netjes, wat mij betreft. Hetzelfde geldt voor invoegen op de snelweg overigens. Knipperlicht aan en dan kijken. Een vriend van me deed (doet) dat consequent bij zijn praktijkexamen in België en is geslaagd. Maf.

Wrangler zei:
Zojuist op een afstand van nog geen 12 kilometer heb ik meerdere malen verschillende linksrijders (de meute) op rechts ingehaald, sorry voor de brutaliteit naar andere weggebruikers. Ik kan en wil het geduld niet opbrengen door er gewoon als kloodjesvolk erachter aan te sukkelen met 105 / 110 km per uur.

In hun ogen ben ik vast de idioot, in mijn ogen zijn zij dat. Er was zat ruimte op rechts. Slechts 1 van de 10 auto's gaat daadwerkelijk netjes naar rechts als de ruimte er is.

Tsja, wat is wijsheid. Ik heb hier ook elke dag last van. Ik wil er ook voorbij en harder.
Soms ga ik naar rechts maar dan rijdt degene achter mij het gaatje dicht, terwijl ik harder wil rijden dan die persoon. Soms ga ik er rechts voorbij maar dan ben ik aso en dat heeft niet mijn voorkeur. Meestal blijf ik dus links rijden. Als ik vrij baan heb gaat het gaspedaal naar beneden.

Het is zelfs zo dat als ik ze rechts voorbij ga, ze niet eens aansluiten (vaak wel), zodat ik weer feilloos naar links kan. Alsof ze totaal niet bewust zijn van het autorijden, laat staan ze beseffen dat ze recht horen te rijden. Ze rijden immers achter de rij aan (met het idee, ik kom er vanzelf wel).

Als je in zo'n rijtje op de linkerbaan rijdt en je gaat naar rechts dan kun je er donder op zeggen dat degene achter je een paar meter opschuift en je vervolgens klem wordt gereden achter een vrachtauto. Dan blijf ik liever in het rijtje sukkelen tot de voorste van de rij naar rechts gaat en we er voorbij kunnen. Mocht degene achter me rechts willen inhalen, prima. Maar dan moet hij wel twee auto's inhalen, want ik laat hem er niet voor. Wat denk je daarmee te bereiken? Eén auto opgeschoven, woohoo. 8-)

Ik ben vandaag ingehaald via de linker vluchtstrook van de A4 door een bestelbus.:? (Tussen Leiden en Leidschendam)

Reed met de Colt ongeveer 120 op de linkerbaan en was aan het inhalen, middenbaan was gewoon verkeer dus ik kon nog niet naar rechts.
Regen van steentjes tegen de auto, maar gelukkig niks beschadigd.

Geen idee wat die vent bezielde maar ik heb het kenteken.
Kijken of ik daar nog wat mee kan en wil doen.

MWH zei:
Als je in zo'n rijtje op de linkerbaan rijdt en je gaat naar rechts dan kun je er donder op zeggen dat degene achter je een paar meter opschuift en je vervolgens klem wordt gereden achter een vrachtauto. Dan blijf ik liever in het rijtje sukkelen tot de voorste van de rij naar rechts gaat en we er voorbij kunnen. Mocht degene achter me rechts willen inhalen, prima. Maar dan moet hij wel twee auto's inhalen, want ik laat hem er niet voor. Wat denk je daarmee te bereiken? Eén auto opgeschoven, woohoo. 8-)

Dit is naar mijn mening de reden dat bijna niemand naar rechts gaat. Bang om vastgereden te worden omdat we allemaal niet harder kunnen. Het zit allemaal tussen de oren, als er iemand je beperkt in wat je zou willen doen triggert dat automatisch een soort rechtvaardigheids- en competitiegevoel. En ik doe het zelf ook wel eens, iemand die er rechts voorbij gaat geen ruimte geven om ervoor te kruipen. Maar wat bereik je daar dan mee? Je gaat veel te kort op je voorganger rijden en brengt daardoor degene voor je, achter je én jezelf onnodig in gevaar want afgezien van de te korte afstand ben je waarschijnlijk ook nog met je aandacht meer bij de rechtsinhaler dan bij de auto voor je....

Als iedereen over zijn eigen handelingen nadenkt, komt iedereen tot de conclusie dat hij af en toe gewoon domme dingen doet - zelfs als je meent daar een goede reden voor te hebben...

Daarom is het 'keep your lane' principe ook veel beter !
Stel je rijdt over een brede snelweg van 5 banen, lekker rustig in de nacht helemaal rechts en je komt na verloop van tijd iemand tegen (nog rustiger rijdend) bijna links (rijbaan 2) die zit te dromen en al lang naar rechts kon, zoals het moet. Deze persoon moet je toch voorbij, want ook jij wil naar huis toe. Volgens de huidige wet moet je eerst helemaal naar links (baan 1), auto inhalen en dan helemaal naar rechts (baan 5). Dat schiet lekker op en,m.i., nog gevaarlijk ook. Stel er komt iemand aan op baan 4 zonder dat je die goed gezien hebt. Daar zou tegenaan kunnen rijden.
Daarnaast is het ook veiliger, omdat je dan die grappen van LMJ niet krijgt. Je mag immers rechts inhalen en niemand zou er een probleem van maken. Ook de juridische schuldkwestie kan gemakkelijk bepaald worden. Iemand die van baan wisselt en een schade berokkend is altijd fout. Hier is het vaak 50/50, omdat geen mens weet wat er nu precies gebeurde...(kan dit stukje ook naar moraalridders-topic ?)

Het probleem van "keep your lane" is dat er in Nederland veel te weinig ruimte zit tussen alle op- en afritten. Daardoor krijg je ook met keep your lane dat mensen van links naar rechts over de rijbaan vliegen en zullen ook nog mensen "sociaal" naar links gaan voor de invoegers. Het wegennet in de US, voor zover ik weet het enige land dat dat systeem gebruikt, is heel anders opgezet met veel meer afstanden en ruimte, waardoor het ook kan werken.

Daarnaast is natuurlijk de vraag in hoeverre mensen de omstelling kunnen maken. Je bent geneigd te zeggen dat dat makkelijk gaat omdat ze nu ook al niet rechts houden, maar ik denk dat dat nog zal tegenvallen. Het functioneert al zo sinds het begin van de verkeerswetgeving...

Volgens mij doen ze dat ook in de UK...
Hoe meer banen een snelweg heeft des te gemakkelijker is het om dit in te voeren. Dat iets vanaf vroeger geregeld is vind ik een 'flauwekul' opmerking. Fietsers hadden toch ook nooit voorrang (Geregeld in WO 2), maar sinds kort toch wel ?
Volgens jou berdenering hadden die nooit meer voorrang mogen krijgen. Was inmiddels 70 jaar geleden al bepaald...

den Voetstuk zei:
Gistermiddag had ik een theoriecursusje omdat ik hier in Vlaanderen als beroepschauffeur ga werken (zomerbaantje). Ik stelde dat ik het vrij idioot vind dat mensen hier steeds het knipperlicht aangooien, wachten en kijken en pas als het kan (of als ze zin hebben, maar dat is een ander verhaal) de weg oprijden vanuit een parkeervak. Mij is immers geleerd te kijken en als je kan doe je pas je knipperlicht aan. Pas als je kan. Wat ik ook zei, maar de hele groep viel over me heen.
Volgende week drie dagen praktijkcursus, ik voorspel een gezellig gesprek met de instructeur. Want volgens mij is dit toch de juiste methode? Ik was wel echt verbaasd dat ik de enige van 15 man was die het zo geleerd was. Uit een later gesprek met wat vrienden van me bleek echter weer dat mijn methode de consensus vertegenwoordigde.
Noemen ze ook wel eens Belgisch knipperen.

White911SC zei:
Ik doe dat ook wel eens als het mij uitkomt. Wel even schrikken toen van de week een telefonerende bestuurder in een Range Rover besloot om toch naar rechts te gaan (van de 3e naar de 2e baan op de A2) toen ik er net naast zat.
Hij zag het op tijd en stuurde heel heftig naar links, zo heftig dat ik zijn banden hoorde piepen.

We tellen vanaf de linkerbaan he ;)

Carkiller zei:
Ik ben vandaag ingehaald via de linker vluchtstrook van de A4 door een bestelbus.:? (Tussen Leiden en Leidschendam)

Reed met de Colt ongeveer 120 op de linkerbaan en was aan het inhalen, middenbaan was gewoon verkeer dus ik kon nog niet naar rechts.
Regen van steentjes tegen de auto, maar gelukkig niks beschadigd.

Geen idee wat die vent bezielde maar ik heb het kenteken.
Kijken of ik daar nog wat mee kan en wil doen.

Bizar he, ik heb het vorig jaar meegemaakt dat een bestelbusje mij rechts over de vluchtstrook inhaalde op de hoofdrijbaan van de A2 bij Den Bosch...

wibi zei:
Volgens mij doen ze dat ook in de UK...
Hoe meer banen een snelweg heeft des te gemakkelijker is het om dit in te voeren. Dat iets vanaf vroeger geregeld is vind ik een 'flauwekul' opmerking. Fietsers hadden toch ook nooit voorrang (Geregeld in WO 2), maar sinds kort toch wel ?
Volgens jou berdenering hadden die nooit meer voorrang mogen krijgen. Was inmiddels 70 jaar geleden al bepaald...

Kijk, da's nou weer uit zijn verband trekken hè... Ik heb alleen geschreven dat het lastig wordt voor mensen omdat het al zo lang zo functioneert, niet dat het niet ingevoerd kan worden. Maar misschien wil je het graag oneens zijn natuurlijk.... ;)

Vanmiddag voor de eerste keer uitgestapt om een praatje te maken met een medeweggebruiker.

Oude man gooit hem er hier voor zodat ik van 70 naar 30 moet.
Slingert van links naar rechts dus ik neem 200 meter afstand.
Neemt hier de verkeerde strook omdat de brug open staat en gaat over het puntstuk toch nog naar links, ik geef hem de ruimte maar krijg wel een toeterconcert van mijn achterligger.

Ik zeg tegen mijn vrouw dat ze maar 112 moet bellen want dit zou wel eens een artikel 8 kunnen zijn. Ze zegt doe maar niet, ga er maar langs bij de rotonde.
Voor de rotonde neemt hij eerst links, dus ik naar rechts, hij naar rechts dus ik naar links. Op de rotonde ben ik er naast en komt hij van buiten naar binnen. En claxonneert. Ik ben gestopt. Midden op de rotonde.

Nadat hij eindelijk het raampje open deed, even gevraagd of hij ok was. Hij zag er erg rood uit. Of hij dacht dat hij nog moest rijden en of hij gedronken had. Nee, het was een onbekende weg....

Nou voorzichtig verder rijden dan maar meneer, tot ziens...

Jaar of 85 denk ik, Audi van '89, sloeg later af richting Colijnsplaat, u bent gewaarschuwd.

Dacht oprecht dat je dat bedoelde LMJ. Dat is het nadeel van dit gebeuren...er wordt ergens een interpretatie op los gelaten die niet waar hoeft te zijn. En dat is hij dus niet...
BTW..ik wil het niet eens oneens met je zijn, want wij zijn toch de moraalridders hier ? Er zijn (maar) 4 mensen die van het verkeer nog een beetje verstand hebben en dat ben jij, Soloman en GH...(als ik dit mag schrijven).

Nou ja, het is natuurlijk ook zo dat je weinig te lullen hebt als je het alleen maar met elkaar eens bent. En fora hebben het in zich om elkaar lekker verkeerd te begrijpen :}

Vanmiddag naderde ik een voorrangskruising die normaal met stoplichten wordt geregeld, echter als deze een dag buitenwerking zijn is er gelijk geen orde meer.

Ik wil linksaf de voorrangsweg op, vanaf de overkant staat een auto (vrouwelijke bestuurder) die rechtdoor / mijn richting op wil. Ze blijft staan wachten want snapt de voorrangsregels niet. Van rechts (op de voorrangsweg) komt ook een auto aanrijden (vrouwelijke bestuurder) die blijft staan en links / mijn kant op wil, blijft wachten want snapt niet dat ze voorrang heeft.
Na 1 minuut staan wachten op elkaar, besluit ik maar voorrang te nemen, anders stonden we er nu nog.
Het lijkt wel of men tegenwoordig helemaal geen verkeer meer kan volgen, wanneer de automatische voorrang bepaling (stoplichten) het niet doen.
Pas dan kom je tegen wat je eigenlijk niet verwacht, namelijk dat mensen er de ballen van snappen in het verkeer en welke regels er zijn.
Ik snap het wel en kan wachten op mensen die het niet snappen. Uiteraard bewaar je het geduld, maar ook dan kan ik een snelle beslissing nemen.

Wrangler zei:
Na 1 minuut staan wachten op elkaar, besluit ik maar voorrang te nemen, anders stonden we er nu nog.
...
Uiteraard bewaar je het geduld, maar ook dan kan ik een snelle beslissing nemen.
Eh, huh? Niet om het één of ander, maar ik vind 1 minuut wachten best lang. Als iemand me 5 seconden staat aan te gapen omdat ik hem/haar terecht voorrang verleen en er zit geen verbetering aan te komen dan onderneem ik wel actie. Dat begint met wenken/gebaren maar zal indien vrij snel opgevolgd worden door gewoon zelf voorrang nemen. Zeker als het druk is op straat, een paar van die prutsers zorgen er dan voor dat de boel compleet vast loopt.

Dat is ook het nadeel van minirotondes. in principe zorgen ze voor een betere doorstroom, omdat je niet voor niks hoeft te wachten voor een rood verkeerslicht. Maar dan moet je dus niet iemand voor je hebben die elke rotonde beschouwt als kruispunt en dan ook heeeeeeeeel zeker wil weten dat hij/zij "over kan steken". En stil blijft staan als er op één van de andere toeleidende wegen een auto de rotonde nadert. Ik maak het regelmatig mee.

[sub]Zijn vaak ook linksknipperaars (die ook linksknipperen als ze rechtdoor over de rotonde willen).[/sub] :}

Dat is helemaal triest ! Linksknipperen levert voor veel mensen al problemen op, maar als ze dan ook nog rechtdoor gaan is het einde helemaal zoek. En het is zo simpel linksknipperaars ! Richting aangeven naar links = links af slaan, dus de rotonde 3 kwart rond.

@ Leon, na ongeveer een minuut nam ik snel de beslissing niet langer te wachten.:T De minuut was ongeveer tussen het moment dat ik stopte om voorrang te verlenen (vervolgens 2 gaperts verder) en het moment ik de voorrang nam.

Harlinger crasht na ruzie op A7

ABBEKERK - Een 28-jarige Harlinger automobilist is dinsdagmiddag geslipt en gecrasht na een ruzie met een andere automobilist op de snelweg A7 bij Abbekerk.

De ruzie startte bij Zaandam waar de A8 in de A7 overgaat. Bij het invoegen gaven de Harlinger die in een rode Peugeot 406 reed en de bestuurder van een blauwe Volkswagen Caddy elkaar geen ruimte. Er ontstond ruzie.

Bij Abbekerk escaleerde het toen de twee elkaar links en rechts met hoge snelheden inhaalden. De volkswagenrijder probeerde de Harlinger meerdere malen van de weg te drukken. De laatste kwam uiteindelijk in de middenberm terecht, raakte in de slip en kwam via de vangrail aan de andere kant van de weg tot stilstand. Hij kwam met de schrik vrij. Zijn auto raakte flink beschadigd.
https://www.lc.nl/friesland/regio/article15070673.ece/Harlinger-crasht-na-ruzie-op-A7

stelletje apen 8-)

Die VAGrijders ook altijd! ;)
Mag hopen dat beide 'heren' een flinke douw gaan krijgen, dit had heel verkeerd kunnen aflopen.

Op een gegeven moment moet je toch bij jezelf denken, dit is niet goed en laat ik maar de verstandigste zijn.
Parkeer dan de auto's ergens van de weg en vecht het uit naast de auto, ipv een ander in gevaar te brengen.

Hmm, wordt lastig met schoenmaat 160. :T

Maar de mensen worden steeds gekker blijkbaar. Wat een hersenloze idioten.

Afgelopen week op vakantie geweest naar zuid duitsland. Het leek wel of er iets in het water van duitsland zat. Wat een hoop beroerd rijdende duitsers.
Met 90 over de mindenste baan rijden terwijl de rechter baan helemaal vrij is. Doen ze in duitsland een stuk meer, onnodig links rijden.
Op het laatst hun auto naar links gooien op de autobahn, ongeacht wat er aan komt.

Zo maak je geen enkele idiote actie mee op een dag, maar opeens heb je er drie achter elkaar. Deze acties gebeurden allemaal afgelopen dinsdag en ik moet ze toch even met jullie delen.:D

1) Ik reed achter een bestelwagen die lekker rustig aan deed. Het leek er op dat 'ie iets aan het zoeken was dus hield ik al rekening met het feit dat hij opeens op de rem trapte, daarna pas zijn linker knipperlicht aangooide en naar links stuurde. Daarbij moest hij een trambaan kruisen en daar kwam dus net een bus aangereden. Hij stuurde dus opeens weer terug naar rechts maar ik was al bezig om er rechts voorbij te gaan. Dus ramde ik op mijn claxon, tegelijkertijd met de bus die hem links passeerde. Moet aardig schrikken geweest zijn voor die bestuurder. Hij kon zijn wagen gelukkig nog lijnrecht voor een vluchtheuvel parkeren.
2) Een normale weg waar ik al eens bijna getuige was van een frontale aanrijding vanwege een hele foute inhaalactie. Voor me reed een auto en als een tegenligger kwam er een rijlesauto aan. De Mercedes die achter de rijlesauto reed was er blijkbaar zo op gebrand om deze in te halen dat mijn voorligger aardig in de remmen moest om een frontale aanrijding te voorkomen.
3) Precies op het moment dat ik in mijn bestelbus een rotonde verliet werd ik direct ingehaald door een taxi over de doorgetrokken streep. Natuurlijk is zijn auto een stuk sneller maar ik wilde ook net plankgas geven dus als ik niet direct in de gaten had dat hij me wilde inhalen, had het nog weleens spannend kunnen worden met een vrachtwagen als tegenligger.

Niet zelf gezien, maar vind dit bijzonder genoeg om even te linken. Vraag: zou je met een brommobiel over een bussluis kunnen?
https://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/32-ongevallen/13162-brommobiel-over-de-kop
icon_facepalm.gif

Terug
Bovenaan