Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Na de discussie over rotondes, wil ik nog even de discussie over invoegen tijdens drukte/files aanzwengelen.
Want mij valt het op dat als rijstroken of invoegstroken ophouden dat mensen het liefst al zo vroeg mogelijk van die rijstrook af willen.
Gevolg is dan vaak dat de file al aan het begin van een invoegstrook staat en de rest van die strook leeg is.
Gevolg 2 is dat men zich vaak erg langzaam de hoofdrijbaan opgooit, waardoor ook daar alles vol in de ankers kan.
Gevolg 3 nog meer belemmering van de doorstroming.

Was het niet de bedoeling om juist compleet aan het einde van die stroken pas tussen het andere verkeer te voegen?
Uiteraard met aangepaste snelheid, dus niet met 100 er langs knallen en op het laatste moment vol in de ankers.

Mee eens, maar genoeg idioten die dat aso vinden en je er dan gewoon niet tussen laten. Niet dat ik er dan niet tussen kom ( :p ), maar erg handig is het niet.

Ik houd aan dat de laatste 300m zijn voor het aanpassen van de snelheid en het gaatje krijgen/vullen. Als het stilstaat is het een ander verhaal, maar als er beweging in zit ga ik naast een 'gaatje' rijden, tegen het einde van de rijstrook is het gat groot genoeg voor mn wagen en ga ik er soepel tussen. Heb een hekel aan lui die met hoge snelheid ook nog ff het verdrijvingsvlak pakken en m ertussen smijten.

Helaas zie je dat vaak genoeg, ik kan dan heel irritant worden :) Valt me ook op dat je soms ziet dat het mensen verrast, dat er 10m voor het verdrijvingsvlak een enorme schrikreactie is en dat zorgt voor gekke situaties, zouden ze het dan echt niet doorhebben? (net als met afgekruiste rijstroken, daar zie je ze ook wel eens slapend doorkachelen...)

@Paulus: nu je dit weet kun je er je voordeel mee doen. Want als jij vlak voor het einde invoegt, kan de tijdwinst behoorlijk oplopen.

Uiteraard met aangepaste snelheid, dus niet met 100 er langs knallen en op het laatste moment vol in de ankers.

En daar heb je het hele probleem in een zin meesterlijk samengevat. Want daar zit de ergernis bij mensen die wel filegeduld hebben.

In een stilstaande auto lijkt het al gauw heel hard te gaan. Waarmee ik niet wil zeggen dat er nooit te hard wordt gereden, maar 50 km/uur ziet er erg hard uit hoor, als iemand je op een meter afstand passeert.

Jullie leggen de nadruk teveel op de hardrijder die volgas tot het einde doorgaat.
Ik stoor me doorgaans meer aan de trage mafketels die al 3km vantevoren richting aangeven en het liefst bij het eerste stukje blokmarkering al naar links (of rechts) willen.

Precies, die mensen die bang zijn aan de invoegstrook niet genoeg te hebben dus zo snel mogelijk de doorgaande rijbaan op willen. Die mensen wil ik nog wel eens rechts voorbij gaan als ik achter ze zit op de invoegstrook maar de strook wél gebruik om snelheid te maken. Want meestal voegen deze mensen niet alleen langzaam in, maar maken ze ook geen haast met accellereren...

Ben trouwens van mening dat je altijd tot het einde van de strook moet doorrijden, tenzij er voor het einde een auto met pech staat of zo. File of niet. Datzelfde geldt ook voor ritsen bij het verdwijnen van rijstroken etc.. Iedere meter leeg asfalt betekent een langere file aan de achterkant van de rij. Als mensen niet zo voor eigen rechter zouden spelen en vanwege het "asociale" doorrijden de deur dichtgooien door nniet te laten ritsen zou er minimaal stilstaan worden veroorzaakt.

Maar ja, we blijven emotionele wezens hè......

Op de N326 werden wij de redresseerstrook op gedwongen door een of andere doos die het noodzakelijk vond om tijdens het rijden te SMSen. Nu ben ik al een tegenstander van handheld bellen, maar dan heeft iemand tenminste nog de ogen op de weg. Deze duts zat meer op haar telefoon te kijken dan op de weg.
Het is dat ik het zojuist heb uitgetypt, maar eigenlijk is het te belachelijk voor woorden wat die jongedame deed.

Ik ben er niet principieel voor om tot het einde door te rijden, ook al staan er bij veel invoegstroken tegenwoordig borden waaruit blijkt dat het wel moet. Want als je in kúnt voegen is er eigenlijk geen reden om verplicht tot het einde door te rijden.
Als je direct er tussen kan, waarom zou je dat dan niet doen? Je schept alleen maar verwarring door nog 200m "onnodig" door te rijden.

Maar met name in geval van file lijkt het me dat je juist dan door rijdt tot het einde. Accelereren en doorrijden zijn dan overigens géén termen die bij de filesituatie passen. Wat valt er te accelereren bij langzaam rijdend verkeer? Helemaal niets lijkt me.
Ook het idee van 'niet genoeg hebben' doet niet terzake in geval van file. Als je 20 ofzo rijdt, dan heb je per definitie altijd genoeg aan welke te korte invoegstrook dan ook.

Ik ben het wel eens met het idee van eigen rechter spelen. Punt is, je MOET volgens mij echt doorrijden tot het einde en dan rustig met de stroom mee ritsen. Elk ander idee zorgt nu eenmaal voor vertragingen en irritaties. Ik zou bijna pleiten voor een betonnen muur tot het einde van de invoegstrook, misschien dat het mensen het op die manier gaan snappen.

Paulus0013 zei:
Ik ben het wel eens met het idee van eigen rechter spelen. Punt is, je MOET volgens mij echt doorrijden tot het einde en dan rustig met de stroom mee ritsen.

Tsja, zo is het. Dat asfalt ligt er niet voor niets. Betaalt van onze belastingcenten en maak er dan ook gebruik van !

Je ziet wel bij diverse opritten nu eerst een doorgetrokken witte streep, zodat je je alvast aan de snelheid kunt aanpassen en pas daarna de blokken. Dat scheelt echt een heleboel bij het invoegen.

Qua invoegen: zaterdag weer eens meegemaakt dat sommige mensen echt heel fel tegen het over de invoegstrook "voorbijrijden" van de file zijn. Het enige gaatje dat er was, was voor een ouwe mercedes en daar reed ik dus met nauwelijks snelheidsverschil naar toe. Toen ik begon met invoegen was de ruimte er nog gewoon. Daarna zei mijn vriendin ineens "hij rijdt 'm er gewoon naast!" Meneer in de merc had gas bijgegeven om het gaatje - toen ik dus al half in het gaatje zat! - dicht te rijden. De auto naast hem - we reden op dat moment met drie auto's naast elkaar op 2 stroken - keek 'm ook hoogst verbaasd aan. Zijn bijrijdster zat ons de huid vol te kafferen denk ik, gelukkig hadden we de ramen dicht.

Enfin, weer naar rechts (we waren nog niet eens bij het einde van de invoegstrook en het ging allemaal niet zo snel) en daarna achter de merc ingevoegd in de ruimte die de vrachtwagen erachter maar even had vrijgelaten. Om vervolgens de merc zich naar links te zien wurmen op een plek waar het ook eigenlijk helemaal niet kon. Waarna ik hem rechts voorbij reed, omdat zoals gewoonlijk de rechterstrook betere doorstroming kende dan de linker...

Vanochtend op pad met de sleurhut, moest even naar de dealer voor onderhoud.

Kom aanrijden op een T-kruising (vanuit de poot zeg maar), moet linksaf slaan. Auto van links verleent mij voorrang maar rijdt zijn auto wel zover dat ik met moeite de caravan langs zijn neus krijg. Is het nou zoveel moeite om even een meter eerder te stoppen?

Nog geen 300 meter verder, andere T-kruising, wederom vanuit de poot. Hier moest ik rechtsaf slaan. Auto die van links komt moet mijn kant uit en slaat af. Met 2 normale auto's is dat geen enkel probleem. Alleen kan de caravan wat uitzwenken als ik de bocht om ga (flinke jongen, bijna 8 meter in totaal). Voor de zekerheid mijn combinatie maar even stilgezet en gewacht tot ik de auto aan de andere kant achter de caravan vandaan zag komen. Ook hier vroeg ik mij af - waarom niet even stoppen en ruimte geven.
Op dat punt al eerder meegemaakt dat iemand zo graag voorrang nam op een vrachtwagen dat ze een paaltje ramde om die voorrang ook te nemen. Hele zijkant (2 deuren plus achterscherm) aan gort (gnigni).

Gelukkig kan het ook anders, een andere automobilist draaide 'm een stukje een parkeerplaats in en seinde even ten teken dat ik door kon rijden. Terwijl daar op zich wel plek was om met z'n twee-en door te rijden, nog een rechte weg ook.

Ik denk eigenlijk dat jij toch even 'moet' wachten als het (te) krap wordt , jij bent uiteindelijk met een soort uitzonderlijk vervoer bezig ;)

In het eerste geval had ik voorrang, was ik eerder bij de kruising en was ik zelfs al op de kruising terwijl de andere persoon nog aan kwam rijden. In mijn ogen toch erg idioot om dan zover mogelijk door te rijden om het linksaf slaan voor mij nog extra moeilijk te maken. Sterker nog, hij stond eigenlijk stil op het kruisingsvlak.

Bij het 2e geval heb je een punt en dat was ook de reden dat ik stopte.

In beide gevallen ging het er bij om dat mensen blijkbaar hun recht willen opeisen, ook al levert dat een onoverzichtelijke/moeilijke/gevaarlijke situatie op. Zelfs als dat recht opeisen in hun nadeel werkt (in het eerste geval had ik sneller de bocht om kunnen gaan als de andere bestuurder wat eerder was gestopt). En dat is in mijn ogen een Idiote Actie.

@White911SC
Tja veel mensen zien dat niet in. Mag je van ze verwachten dat ze het kunnen inzien? Wellicht wel, maar dat strookt niet met de werkelijkheid. Simpelste uitgangspunt: jij rijdt met zo'n onding, dus waar mogelijk pas jij je aan. In de eerste situatie had ik die auto van links gewoon even voor laten gaan. Hoeft niet, is wel praktischer. Bovendien: mocht hij tegen jouw caravan aan klapperen dan is het zijn schuld ;) In het tweede geval is het nog simpeler: de ander gaat voor dus jij moet aan de kant.
Edit: in de eerste situatie stond je al op de kruising lees ik nu, dus bovenstaande gaat niet helemaal meer op.

ik had onlangs nog zo'n gevalletje. niet even 2 seconden willen wachten maar gewoon doorrijden tot op een meter van m'n voorbumper. dan pak ik gewoon m'n krantje en eet rustig een banaantje op.

Hmmtja, blijft toch geven en nemen en niet iedereen is even goed in geven, nemen daarentegen gaat steeds beter. Ik merk dat ook regelmatig als ik met een paardentrailer onderweg ben. Ik weet dat ik dan soms een rete-irritante verkeersdeelnemer ben, vooral in scherpe bochten en rotondes (anders lazert die vierbener achterin om met een beetje pech) en handel daar dan ook naar. Ik laat vooral iedereen (wel binnen het redelijke) voor om zo min mogelijk last te veroorzaken, laat me inhalen als het te gek wordt enz en dan nog heb je van die idioten die toch nog even voorrang willen nemen... Die kunnen wel eens pech hebben dan.

soms vraag ik me af of het bestuurders te doen is om het hebben/nemen van van voorrang of dat ze gewoon 2 meter voor zich uit kijken.

als ik wegrijd bij een halte zie ik soms figuren die niet wachten (na 2 auto's rijd ik langzaam op), maar met een grote bocht om me heen gaan, of er nou tegenliggers aankomen of niet. alsof ze niet weten waar dat middelste pedaal voor is.

Aan de andere kant vraag ik mij ook af waarom er zoveel paardentrailers op de weg zijn. Ik woon zelf in het westen, maar als ik in de andere delen van Nederland rijd zie ik best vaak paardentrailers. Kunnen die beesten niet gewoon in de wei blijven staan :S Waarom kriskras door Nederland allerlei snelwegen nemen, waar gaan jullie altijd heen? ;)

Wedstrijden, trainingen, keuringen, dierenartsen, buitenritten enz. Beetje dezelfde redenen als waarom jij zo nodig in de auto moet stappen en niet gewoon in je wijk blijft hangen ;)

Ok. Het lijkt mij overigens geen pleziertje om met een paardetrailer + inhoud te rijden!

R-W zei:
Hmmtja, blijft toch geven en nemen en niet iedereen is even goed in geven, nemen daarentegen gaat steeds beter. Ik merk dat ook regelmatig als ik met een paardentrailer onderweg ben. Ik weet dat ik dan soms een rete-irritante verkeersdeelnemer ben, vooral in scherpe bochten en rotondes (anders lazert die vierbener achterin om met een beetje pech) en handel daar dan ook naar. Ik laat vooral iedereen (wel binnen het redelijke) voor om zo min mogelijk last te veroorzaken, laat me inhalen als het te gek wordt enz en dan nog heb je van die idioten die toch nog even voorrang willen nemen... Die kunnen wel eens pech hebben dan.

Nou zie je ook regelmatig mensen met een paardentrailer die het nodig vinden om hun combinatie door te moeten laten rollen terwijl ze nog best hadden kunnen stoppen.

Kilometervreter zei:
R-W zei:

Nou zie je ook regelmatig mensen met een paardentrailer die het nodig vinden om hun combinatie door te moeten laten rollen terwijl ze nog best hadden kunnen stoppen.

Ik zal ook zeker niet beweren dat 'wij' allemaal voorbeeldige verkeersdeelnemers zijn, sommigen zijn net gewone automobilisten. ;)
Men zou zich alleen moeten realiseren dat 'wij' met een ladinkje (soms 1500kg excl trailer) op weg zijn die niet vast staat, je kan dus niet zomaar in de ankers gaan, even sneller optrekken of lekker snel door een bocht. Daarbij is niet iedereen bereid om passend vervoer voor zo'n trailer te zetten, de lease 307 komt er toch ook mee vooruit (maar doorrollen is dan wel een lekkere optie ;) )

Vanochtend een boze meneer achter me. Het was natuurlijk van den zotte dat ik me nog duidelijk binnen de bebouwde kom min of meer aan de daar geldende 50 km/u hield. Een paar keer leek het erop dat ie me in ging halen, maar steeds kwam ie er net op tijd achter dat dat niet echt ging passen op de ook al niet echt brede weg - mét tegenliggers. Net voor de rotonde leek ie het er dan toch op te wagen, maar jammer genoeg zat er daar net een verhoogde rijbaanscheiding.

Na nog een rotonde kon ie me dan eindelijk voorbij en dat deed ie dan ook, want het was al net zo van den zotte dat ik me daar aan de daar geldende 60 m/u hield. Enfin, bij elk verkeerslicht daarna stond ik gewoon achter hem, waarna ie er weer als een wilde man vandoor... oh, nee, wacht dat kon dus niet. Want daarvoor reed dus ook gewoon verkeer.

Soms...

bat zei:
Vanochtend een boze meneer achter me. Het was natuurlijk van den zotte dat ik me nog duidelijk binnen de bebouwde kom min of meer aan de daar geldende 50 km/u hield. Een paar keer leek het erop dat ie me in ging halen, maar steeds kwam ie er net op tijd achter dat dat niet echt ging passen op de ook al niet echt brede weg - mét tegenliggers. Net voor de rotonde leek ie het er dan toch op te wagen, maar jammer genoeg zat er daar net een verhoogde rijbaanscheiding.

Na nog een rotonde kon ie me dan eindelijk voorbij en dat deed ie dan ook, want het was al net zo van den zotte dat ik me daar aan de daar geldende 60 m/u hield. Enfin, bij elk verkeerslicht daarna stond ik gewoon achter hem, waarna ie er weer als een wilde man vandoor... oh, nee, wacht dat kon dus niet. Want daarvoor reed dus ook gewoon verkeer.

Soms...

Dat soort mensen kom ik dagelijks tegen maar dan op een lange 80km/h weg. Exact 80 rijden is idd soms irritant en niet echt nodig daar (overzichtelijk, vrijwel geen zijwegen e.d.) maar de Caligula's ( ;) ) van deze wereld zijn nog veel irritanter. Wel altijd mooi om te zien dat ze aan het eind van deze weg, zo'n 20km verderop, met het stuur tussen de tanden en met stoom uit de oren voor de trein staat te wachten, want daar sta je eigenlijk áltijd voor te wachten :D

Haha ja soms helpt het niet, maar soms pak je net dat stoplichtje waardoor je er toch eerder bent :)
Maar mensen opdrukken doe ik niet, gas gaat er alleen op als het kan. Tenzij het langdurige linksplakkers zijn...

Carfanatic zei:
Nukkige vrouwen veroorzaken kopfile

https://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/07/koppige_vrouwen_veroorzaken_zi.html

:}

Dit is toch bizar!! Hoe zouden jullie reageren,..?

Gewoon zelf aan de kant gaan of die trut haar auto even naar achter rijden?

Rookworst zei:
Carfanatic zei:

https://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/07/koppige_vrouwen_veroorzaken_zi.html

Als ik in zo'n situatie voorrang zou hebben en na meer dan 1 minuut is duidelijk dat die ander niet van plan is om zijn fout te corrigeren, dan zou het ben ik bang inderdaad uitlopen op een wedstrijd "wie is de meest recalcitrante".
Bij de Eilbrachtstraat tref ik het nog wel eens, lui die gauw van de Tweede Walstraat naar de Van Welderenstraat willen doorsteken. Dan maak ik een keer duidelijk het gebaar dat degene die tegen het verkeer in rijdt achteruit moet gaan en daarna gaan demonstratief de armen over elkaar.

Rookworst zei:
Carfanatic zei:

Ik maak t regelmatig mee, ik ga geen kant op in elk geval. Als het te lang duurt stap ik even uit om de verkeersborden uit te leggen, maar erg communicatief lijken andere bestuurders vaak niet, net als in dat schitterende filmpje :D

Gebeurt me altijd hier:
Geen overzicht onder tunnel: F6
en
Wel overzicht (als je bij het bord staat): F5

Lijkt niet echt door te dringen bij sommigen...

Waar ik woon in Amsterdam is het eenrichtingsverkeer, het verbaast me zelfs daar hoe vaak je halverwege de straat neusje-neusje staat... Vaak natuurlijk pakketbezorgers of taxi's, maar ik ga niet achteruitrijden, al ben ik aan t begin en hij aan t eind. Soms wel komisch als ze lastig achteruit kunnen rijden :D

Rookworst zei:
Carfanatic zei:

Lifehammer pakken, beide ruiten intikken, deur opentrekken, vrouwen eruit sleuren en de VERDOMDE AUTO`S AAN DE KANT KNALLEN!

En vervolgens beide viswijven volledig verrot schelden dat het arrogante, egoistische krengen zijn. Gewoon vreselijk om zoiets mee te maken. Ik was het na een paar minuten al zat geweest en had er een toeterconcert op los gelaten. Ik heb voor dat slag mensen heeeel weinig geduld.

Boppie zei:
Rookworst zei:
Carfanatic zei:

Lifehammer pakken, beide ruiten intikken, deur opentrekken, vrouwen eruit sleuren en de VERDOMDE AUTO`S AAN DE KANT KNALLEN!

En vervolgens beide viswijven volledig verrot schelden dat het arrogante, egoistische krengen zijn. Gewoon vreselijk om zoiets mee te maken. Ik was het na een paar minuten al zat geweest en had er een toeterconcert op los gelaten. Ik heb voor dat slag mensen heeeel weinig geduld.

Dan moet je het ook echt goed doen en door de voorruit gaan :-D

Goed om te lezen, ik zou denk ik helaas ook geen mm aan de kant gaan...
Erg eigenlijk he..8-)

Een van mijn slechte eigenschappen..:D

Edit,
Ik bedenk me net dat ik zoiets al mee heb gemaakt..
Destijds stapte ik uit en vertelde ik de vader achter het stuur dat het
me niet zo verstandig leek om ruzie te gaan zoeken waar zijn kinderen bij zijn...

Werkte prima (tu)

Maar dat is Geenstijl.nl.
Als er een site is die ik niet serieus neem is het wel....
(Op www.stewardessen.nl na dan:T.... niet kijken, krijg je ruzie met je vriendin...)

Caligula zei:
bat zei:

...heb je gewoon haast en gaat lekker de rechtervoet naar beneden :D
En dan zijn mensen die precies 50km/u rijden idd irritant :p

"min of meer" 50, denk dat ik rond de 55-60 op de teller reed. Meneer wilde ruim harder. En liet dat merken door ongeveer in mijn achterbak te zitten en wild te gebaren en zichtbaar te schreeuwen. Tsja, mijn standaard reactie is dan dat ik in ieder geval wat extra veiligheidsmarge inbouw. Dat was hier niet nodig, want nog niks voor me. Maar ik ga ook niet ineens veel harder rijden, omdat het meneer niet hard genoeg gaat. Het ging hard zat, harder dan dat vond ik in ieder geval niet verantwoord.

Meneer pakte inderdaad even verderop een verkeerslichtje net met donkeroranje, waar ik dus moest stoppen. Om bij het volgende verkeerslicht weer achter 'm te staan. (tu)

Vandaag ook weer een aantal figuren die zich klemreden op een smallere straat waar ik lekker aan het tuffen was met 10ton Mercedes Benz troep..
Gewoon doorrijden tot ze aan je voorbumper staan en Denken dat jij wel opzij gaat voor een Audi A7, of BMW 3-er reihe.

Ik stop dan, zet zonodig de motor uit, rol een sjekkie, steekt m op, als et lang duurt.

Soms stappen ze dan uit, en beginnen een Vloekparade, en komen een partij 'het mannetje'uithangen..

als ze uitgeraasd zijn, zeg ik meestal:

Joh, wat maak je je druk rijdt een meter of 10 achteruit, zet m in het parkeer vak, zodat ik er langs kan, ik kan niet meer terug omdat er een rij auto's achter zit, Ik kan er ook niks aan doen dat mijn Mercedes Groter en Duurder is dan jouw Auto, Sorrie daarvoor...

meestal kiezen ze dan toch maar eieren voor hun geld..

Reed van de week van pijnacker naar zoetermeer, rijdt er zo'n oud civic-je met zo;n rioolpijp, links van me bij het stoplicht, ik was met de Vectra, en in een Relax modus, dus deed lekker rustig an, maar deze persoon moest dus de eerste afrit na het stoplicht rechts, volgas er vandoor, en mij proberen voorbij te komen, ik heb lange gangen en Power zat om met weinig gas en toerer vlot mee te rijden, en dat doe ik ook, met let op, een verbruik van 1 op 12 in de stad (mensen een V6 hoeft niet per definitie duur te rijden), maargoed, hij kon er niet voorbij komen met zijn (vermoedelijk 1.3 of 1.4 motortje), en begint zijn knipper naar rechts aan te zetten, langzaam naar rechtst te drukken, maar daar trek ik me niks van aan, hij gaat er maar achterlangs, had ie gewoon achter me moeten gaan staan bij het stoplicht (maar je gaat als petje niet bij een stoplicht achter een Vectra Station staan van 13 jaar oud natuurlijk).
Puntje bij paaltje heeft ie de asfslag gemist, en mij gelukkig verder met rust gelaten, kan er ook niks aan doen dat hij een verkeerde beslissing maakt.

ook zo'n mooi situatie is de VW dealer in het Forepark (Den Haag), Als die Vag Figuren gaan ALTIJD links van je staan, Om Volgas bij het sotplicht weg te gaan, vervolgens gaan ze strak voor je de rechtse baan op, om VOL op de rem te gaan om het VW terrein op te rijden.

Daar worden per week ongeveer 2 fietsers aangereden, 3 kop staart botsingen veroorzaakt, alleen maar door Leasehuftergedrag

Willem

bat zei:
Caligula zei:
bat zei:

"min of meer" 50, denk dat ik rond de 55-60 op de teller reed. Meneer wilde ruim harder. En liet dat merken door ongeveer in mijn achterbak te zitten en wild te gebaren en zichtbaar te schreeuwen. Tsja, mijn standaard reactie is dan dat ik in ieder geval wat extra veiligheidsmarge inbouw. Dat was hier niet nodig, want nog niks voor me. Maar ik ga ook niet ineens veel harder rijden, omdat het meneer niet hard genoeg gaat. Het ging hard zat, harder dan dat vond ik in ieder geval niet verantwoord.

Meneer pakte inderdaad even verderop een verkeerslichtje net met donkeroranje, waar ik dus moest stoppen. Om bij het volgende verkeerslicht weer achter 'm te staan. (tu)

Misschien had meneer wel een heel sterke reden om zo te doen. Ik ben eens ingehaald door een oude, maar snelle dikke Benz. Even later stond die wagen bij een bedrijf waar ook brandweerauto`s stonden. Deze meneer kon wel eens heel veel haast hebben om een verdomd goede reden.

Boppie zei:
bat zei:
Caligula zei:
bat zei:

Misschien had meneer wel een heel sterke reden om zo te doen. Ik ben eens ingehaald door een oude, maar snelle dikke Benz. Even later stond die wagen bij een bedrijf waar ook brandweerauto`s stonden. Deze meneer kon wel eens heel veel haast hebben om een verdomd goede reden.

Dat je haast hebt kan gebeuren, maar da's nog geen excuus om een ander nodeloos in gevaar te brengen. En als ze een ongeluk veroorzaken zijn ze nog veel later (als ze de plaats van bestemming nog kunnen halen). Het extra marge opbouwen is dus alleen maar heel sociaal! :-D

vectra V6 zei:
maar deze persoon moest dus de eerste afrit na het stoplicht rechts, volgas er vandoor, en mij proberen voorbij te komen, ik heb lange gangen en Power zat om met weinig gas en toerer vlot mee te rijden, en dat doe ik ook, met let op, een verbruik van 1 op 12 in de stad (mensen een V6 hoeft niet per definitie duur te rijden), maargoed, hij kon er niet voorbij komen met zijn (vermoedelijk 1.3 of 1.4 motortje), en begint zijn knipper naar rechts aan te zetten, langzaam naar rechtst te drukken, maar daar trek ik me niks van aan, hij gaat er maar achterlangs, had ie gewoon achter me moeten gaan staan bij het stoplicht (maar je gaat als petje niet bij een stoplicht achter een Vectra Station staan van 13 jaar oud natuurlijk).
Puntje bij paaltje heeft ie de asfslag gemist, en mij gelukkig verder met rust gelaten, kan er ook niks aan doen dat hij een verkeerde beslissing maakt.

ook zo'n mooi situatie is de VW dealer in het Forepark (Den Haag), Als die Vag Figuren gaan ALTIJD links van je staan, Om Volgas bij het sotplicht weg te gaan, vervolgens gaan ze strak voor je de rechtse baan op, om VOL op de rem te gaan om het VW terrein op te rijden.

Daar worden per week ongeveer 2 fietsers aangereden, 3 kop staart botsingen veroorzaakt, alleen maar door Leasehuftergedrag

Willem

Je ziet dus dat iemand je voorbij wil om verderop rechtsaf te gaan, maar gaat met opzet het "wedstrijdje" aan om hem dat onmogelijk te maken. Dus omdat jij vindt dat hij een asociaal petje met een prolentebak is neem jij het recht hem het leven zuur te maken "want ik doe niets fout". En dan een ander van huftergedrag betichten... Hahaha.....

De omschrijving van Bat geloof ik (iedereen die langzamer is dan ik is een slak en iedereen die sneller is is onverantwoord bezig) past mooi en als ik je reacties her en der zo lees, moet ik concluderen dat je een aardige competitie- en prestatiedrang hebt - mogelijk vanuit een groot onzekerheidscomplex ook al presenteer je jezelf als de "relaxte" Vectra-cruiser. Je beschrijft alle andere weggebruikers alsof ze dom, asociaal of onterecht van een rijbewijs voorzien zijn en alles wat ze doen is om jou "dwars te zitten", maar dat zal je ze wel effe lastig maken.

Kijk eens wat vaker in de spiegel...

Om maar meteen de hand in eigen boezem te steken: had van de week mijn eigen niet zo handige actie...
Zocht een bepaalde winkel en vond die, aan de linkerkant van de winkelstraat waar ik doorheen reed. Rechts geen parkeermogelijkheid en links wel, maar tegenliggers. Stukje doorrijden - te veel om terug te lopen (lui.....) dus even snel een parkeerplek (die daar dwars op de rijrichting staan) aan de linkerkant op gereden, om te keren en weer een stukje dichterbij te kunnen parkeren. Was helemaal gefocust op het verkeer van rechts (voorheen de tegenliggers) en had met een half oog gezien dat er van de andere kant even niets kwam. Dus toen was er even ruimte en stak ik achteruit terug om te keren. Helaas had ik de auto die daar inmiddels reed (op de weghelft waar ik vandaan kwam dus) niet in de gaten tot het bijna te laat was, want de weg is niet zo breed en ik kon niet op "mijn" helft blijven. Dus die kreeg het vast even benauwd en ik schrok me het lazarus toen ik me bedacht ook nog even te kijken wat er achter de auto gebeurde.... Gelukkig doe ik dat soort verrichtingen niet op "top speed" anders was het verzekeringswerk geworden.

Bij deze dus - al is de kans dat hij/zij het leest vrij klein want Duitser - sorry, dat was niet handig....

Boppie zei:

Ja, want iemand in een dergelijke gemoedstoestand is natuurlijk nog veel beter in staat om zich veilig door het verkeer te begeven terwijl de regels overtreden worden dan iemand die wél gewoon met zijn aandacht bij de weg is....

Natuurlijk is het heel begrijpelijk dat mensen in een noodsituatie sneller willen zijn, maar rationeel gezien is dat juist niet het moment dat te doen omdat de concentratie en de aandacht meestal niet bij het verkeer is, maar bij het noodgeval. Bovendien zijn haast en emotie slechte raadgevers. Zolang alles goed gaat is het natuurlijk allemaal o.k., maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen "ja, mijn kind is doodgereden door iemand die door rood reed, maar het is niet erg want hij deed dat omdat zijn huis in de brand stond"...

LoveMyJeep zei:
Boppie zei:

Ja, want iemand in een dergelijke gemoedstoestand is natuurlijk nog veel beter in staat om zich veilig door het verkeer te begeven terwijl de regels overtreden worden dan iemand die wél gewoon met zijn aandacht bij de weg is....

Natuurlijk is het heel begrijpelijk dat mensen in een noodsituatie sneller willen zijn, maar rationeel gezien is dat juist niet het moment dat te doen omdat de concentratie en de aandacht meestal niet bij het verkeer is, maar bij het noodgeval. Bovendien zijn haast en emotie slechte raadgevers. Zolang alles goed gaat is het natuurlijk allemaal o.k., maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen "ja, mijn kind is doodgereden door iemand die door rood reed, maar het is niet erg want hij deed dat omdat zijn huis in de brand stond"...

Ik zal het ook niet goedpraten, maar ik probeer aan te geven dat mensen ook haast kunnen hebben om verdomd goede redenen. Een dierbare die na een zwaar ongeluk in een ziekenhuis ligt, een dierbare die op sterven ligt, noem het maar op. Ik kan me voorstellen dat zo iemand zo snel mogelijk naar zijn bestemming wil. Je kan zo`n kerel tegenhouden en geen ruimte geven om in te halen, maar dan maak je het alleen maar erger.

LoveMyJeep zei:
Boppie zei:

Of er lag een werknemer onder een stapel pallets o.i.d.

Gister een idiote actie van mezelf mee gemaakt, kan mezelf nog voor de kop slaan. Wat me bezielde ik heb geen idee.. Ik zat achter een vrachtwagen van Butter op een 80 km weg. We naderden een rotonde waar we beide rechtdoor gingen. Na de rotonde heb je 1 km een stuk twee baans waar ik dus de vrachtwagen + de auto's ervoor ging inhalen... daar ging het mis en overschatte ik mezelf. Ik zag de pijlen naar rechts al op het wegdek staan maar dacht nog net even die vrachtwagen van Butter in te halen. Over het verdrijvingsvlak heen en met mijn linkerwielen net niet de berm in en zo'n beetje op de gok naar rechts gestuurd en net niet de vrachtwagen geschampt. De chauffeur maar vooral ik zijn ons dood geschrokken. Bij de rotonde aangekomen waar ik moest wachten trilde ik helemaal en mijn hart bonkte. Waarom ging ik niet in de remmen? Waarom gaf ik gas bij? Was het paniek? Een superdomme actie van mezelf die nog maar net goed is afgelopen, weet niet eens of die vrachtwagenchauffeur geremd heeft maar dat moet haast wel. Ik voel me nu echt de slechtste chauffeur van Nederland na deze actie.

Meneer op de Scania van Butter ik weet niet of u dit leest maar: Sorry voor de gevaarlijke inhaalactie. Ik was zo erg geschrokken dat ik niet meer uit durfde te stappen om mijn excuus aan te bieden...
Wijze les voor de volgende keer als je denkt dat je het niet gaat halen, ook niet doen dan.

Edit: er reden in totaal 3 vrachtwagens van Butter. 2 voor me daartussen 2 personenauto's en daarvoor de vrachtwagen van Butter die ik afsneed.

Ik had vrijdag een rare op de A7 (Den Oever - Amsterdam). Ik reed een vaartje van ong 135 op de teller, rechts. Een vrouw in rood klein wagentje had iets meer vaart erin dan ik, en kwam links aangereden terwijl ik een vrachtwagen naderde.
Ik ging keurig van t gas, geen echte haast ofzo, met het plan achter haar langs de vrachtwagen te gaan. De dame minderde echter vaart, en in mn spiegel zag ik het rode wagentje 50m achter me even hard rijden als ik. Ik vond dit erg vriendelijk, het had niet gehoeven, maar ik reageerde op het gebaar door naar links te schuiven en de vrachtwagen in te halen.
Jammer alleen dat dat niet het geval was, de mevrouw bleek enorm geïntimideerd door een setje aso-xenon dat met een behoorlijke vaart in haar spiegel kwam, ik had dat setje helemaal niet opgemerkt omdat zij ervoor zat in mijn linker spiegel.
Afijn, precies op het moment dat ik naar links schuif, schuift zij naar rechts. Kreeg ik dus de aso op m'n bumper, maar ik was gelukkig niet zo onder de indruk.

Toch waren er weer 3 nodig voor zo'n situatie. De Nissan met hoog afgestelde aftermarket-xenon en het gaspedaal naar beneden. De vrouw in lullig wagentje die lekker doorrijdt maar bang is als iemand nog harder gaat. En ik natuurlijk, ik had dat setje xenon niet zien naderen omdat ik eigenlijk meer op dat rode ding lette, en het leek of ze mijn ervoor wilde laten door even 5kmph te minderen, maar blijkbaar wilde ze liever achter een vrachtwagen hangen om een hardrijder voor te laten. Ze moest er niet af, want ik zag haar nog een tijdje rijden...

Terug
Bovenaan