Het grote Autoweek poetstopic!

Na een week geen poetsnieuws maar even weer een write-up van mijn kant:

Vandaag deze geweldige BMW 535D voor een interieur en exterieur beurt op de oprit gehad, wat een wagen. Is van dezelfde eigenaar waarvan ik de 93 cabrio een tijdjge geleden ook heb gedaan. Ruimte, snelheid, sportiviteit en een super zit. Heb hem gisteravond opgehaald en dus de gelegenheid gehad om een klein stukje te rijden naar mijn huis toe, ge-wel-dig!

Anyweg, gevolgde stappen/gebruikte middelen:

- velgen & banden met Meg's APC 1:4
- wassen met PB SS&S & Cobra the bone
- kleien met Dodo clay lube en de gentle gray (1e keer, zeer positief erover!)
- polijsten met PB Professinal Polish en Lake County white pad
- 2x een laagje NXT 2.0
- Banden met meg's tyre gel en trims met PB Natural Look

- een uur stofzuigen
- kunststoffen met meg's apc 1:10
- leer met meg's apc 1:10 en een tandenborstel (was aardig wat werk)
- leer daarna gedaan met meg's leather cleaner & conditioner
- trims met PB NL en de houten delen met PB Professional Polish

Dat was het wel zo'n beetje, foto's:
IMG_0001-7.jpg

IMG_0002-10.jpg

IMG_0003-10.jpg

Rare oppervalkkige vervuiling:
IMG_0006-7.jpg

IMG_0007-11.jpg

IMG_0008-9.jpg

IMG_0009-7.jpg

IMG_0010-11.jpg

Een auto met abonnement op de Donald Duck:
IMG_0011-10.jpg

IMG_0012-10.jpg

IMG_0013-8.jpg

Aan de slag:
IMG_0015-9.jpg

Kentekenplaat zat een deuk in dus die heb ik er even afgehaald en hersteld:
IMG_0016-6.jpg

IMG_0018-7.jpg

Dit gedeelte gekleid:
IMG_0021-8.jpg

Komt dit vanaf:
IMG_0022-7.jpg

50% deur:
IMG_0023-8.jpg

Niet weg te krijgen, ook niet met de medium grade:
IMG_0024-5.jpg

IMG_0026-5.jpg

IMG_0027-3.jpg

IMG_0030-6.jpg

IMG_0031-6.jpg

IMG_0032-7.jpg

IMG_0033-4.jpg

Voor:
IMG_0034-6.jpg

Na:
IMG_0035-4.jpg

IMG_0038-5.jpg

IMG_0041-3.jpg

De echte swirls zijn er niet uit maar het is zeker een verbetering aangezien alles met de hand is gedaan.

Gepolijst:
IMG_0043-3.jpg

50/50
IMG_0045-5.jpg

100
IMG_0046-4.jpg

Toen begonnen aan het leer (auto stond al in de wax):
IMG_0047-1.jpg

IMG_0048-4.jpg

IMG_0051-3.jpg

Afters:
IMG_0052-3.jpg

IMG_0054-2.jpg

IMG_0055-1.jpg

IMG_0057-2.jpg

IMG_0058-1.jpg

IMG_0059-3.jpg

IMG_0060-3.jpg

IMG_0061-1.jpg

IMG_0062-2.jpg

IMG_0064-1.jpg

IMG_0066-2.jpg

IMG_0067-2.jpg

De eigenaar was zeer tevreden en tevens ik, enigste minpuntje was dat de accu leeg was op het moment dat hij weg wou rijden maar dat is verholpen dankzij m'n vaders trouwe Toyota.

Thnx voor het lezen! ;)

leuk hoor, prof. aanpak ;)

Ik heb onze auto ook gewassen.. gewoon met autowasmiddel en m'n daarna in de was gezet, meer niet :p Resultaat was prima!

*poging tot vierendeling door topicgangers rustig afwacht*

@ remonrace: heel gaaf om te zien.

Ik moet het leer van de vectra (ook beige) heel snel gaan reinigen, hoe doe je dat precies?
Tandenborstel en apc? Niet iets speciaals?

Punt is namelijk dat ik als enige geen APC heb besteld :)
Die "Meg's leather cleaner & conditioner" moet ik gewoon nog bestellen, maar je raad het aan daarvoor met APC?

Die spray and wipe is trouwens wel geniaal, door ziekte heb ik energie de auto's te verzorgen, maar gisteren even die S&W uitgeprobeerd, vet! :cool:

Ik vind de Meguiars leather cleaner & conditioner een niet goede reinigende werking hebben vandaar dat ik het ook met APC 1:10 heb gedaan, het kan ook met een nagelborsteltje zolang het maar zachte haren zijn.

@Terence, denk evt aan de Leather Stuff van Poorboys. Werkt ook heel goed!

@Remonrace, de bimmer ziet er weer netjes uit, zeker voor handwerk. Maar doe eens gek en ga over op machinaal (DAPje!). Het werkt zoveel makkelijker en sneller en vooral het resultaat is nog beter! Jij doet genoeg auto's, dus je zult er zeker profijt van hebben.

Ik zit er eigenlijk niet op te wachten dat APC te bestellen, zou niet weten waar ik het anders voor moet gebruiken (heb nog 8 flessen interieurreiniger staan).

@ DKBM: ik zie het staan op de website, ze zijn er wel over te spreken. Reinigen met doek en daarna afnemen met schone doek? Leer is in 1,5 jaar niet schoongemaakt...

Verder wel jammer dat de sprayer van de spray and wipe vanmiddag al stuk is gegaan, zat gewoon netjes achter de stoel, pak m, en begeeft het...:

Wow, wat een glimmende wagens en een boel poetsproducten.

Hoog tijd om mijn 27 jaar oude lak eens te doen laten glimmen.
Zijn er poetsers in Den Haag actief hier? Tips?
IMG_1182.jpg

Valt een hoop resultaat mee te behalen ;) Probeer eerst is een goede starterskit zoals de Mothers Ultimate Wax Kit: https://www.carclean.nl/product/Mothers_Wax/Mothers_Ultimate_Wax_System_kit_0_100861.aspx

Deze is momenteel niet op voorraad maar je zou is kunnen bellen wanneer deze weer komt? Ik denk dat je hier al veel resultaat mee gaat behalen.

@ revi,

Neem eens contact op met Dibbuz of Stimpy68 op het Carclean forum. Zij komen ook uit Den Haag en doen regelmatig wagens onder handen nemen.

Ik woon in Nootdorp, zou zeggen kom eens langs dan kan ik er naar kijken hoe de lak in het echt is. Van een foto is altijd maar gissen.

Beste poetsers,

Krassen en doffe plekken in je leren bekleding, wat kun je daar het beste mee doen?
Ik ben niet zo'n interieurpoetser, dus geen idee. (Mocht iemand uit de Randstad zich geroepen voelen dan is dat uiteraard ook van harte welkom.)

Voor het effect op een lichte lak na het poetsen..................

dsc04244k.jpg

dsc04237r.jpg

dsc04235z.jpg

dsc04243p.jpg

Met dank aan X-trail............................(y)

Snipe zei:
Krassen en doffe plekken in je leren bekleding, wat kun je daar het beste mee doen?

Je kunt mijn Leather Stuff van Poorboys World daarvoor gebruiken :)

Hoe krijg ik hardnekkige harsplekjes van de lak af, zonder gelijk met al te exotische middelen als klei enzo aan de slag te moeten?
En ja, natuurlijk in het vervolg een plekkie zoeken waar dat soort prut niet meer op mijn auto valt....

https://www.carclean.nl/product/Autoglym/Intensive_Tar_Remover_325ml_10596_100140.aspx

Prima spulletje daar voor en niet eens duur!

Dit vinden jullie poetsers vast wel leuk.

Niks washmitt en 23 emmers, gewoon één emmer en een spons. :T

Moet je na gaan, ik doe het zelf beter dan iemand die er 5000 pond voor vraagt! Complete waanzin overigens die prijs, wat alles wat hij opnoemt hebben zoveel forum leden ook, gewoon als poets setje van gelijke kwaliteit. En dat ééne potje tropische wax maakt het verschil ook niet. Dat geeft maar weer aan dat veel geld nog geen wijsheid brengt. Hij maakt nog krassen met z'n spons, dat doe ik niet met m'n washmitt en twee emmer methode. Voor 5000 pond kan ik het waarschijnlijk beter dan deze oplichter.

Superleggera zei:
Dit vinden jullie poetsers vast wel leuk.

Niks washmitt en 23 emmers, gewoon één emmer en een spons. :T

en een verziekte auto! Echt zonde!

@modus: als je heel primitief te werk wilt gaan, zou ik zeggen: laat het weken door middel van een washandje doordrenkt met warm water. Mogelijk werkt dat. ik zelf gebruik 'exotische spullen' zoals jij het noemt en zou daar inderdaad in eerste instantie klei voor gebruiken.

Net de Polo even weer verwend met een laagje Dodo Juice Banana Armour:
polo-dodo002.jpg

polo-dodo003.jpg

polo-dodo004.jpg

Ondanks de crappy foto's kun je wel zien hoe goed de glans is, echt een fantastische wax voor deze kleur.

Vorige week hebben Cees en ik ons uitgeleefd op een Ford Mustang. Geen voorfoto's gemaakt, maar eens per week krasstraat zegt genoeg denk ik.

Aangezien we maar 6 uurtjes hadden en we tussendoor ook nog wat anders hadden, was een volledig programma uitgesloten. Wat opviel was dat de motorkap er het ergst aan toe was. Daarna gevolgt door de voorschermen. De rest zag er nog goed uit.

Daarom gekozen voor dit plan:

Foamen met SSF en een scheut NXT shampoo
Wassen met NXT en 2 emmers
Kleien Cees en ik hadden allebei de Meg's consumentenklei. Cees gebruikt de Quick Detailer. Ik heb afwisselend de Last Touche en de DODO Clay Lube gebruikt.
1 pass met de rotary, zwarte LC pad en Mezerna Nano Polish. ( Alleen motorkap en zijschermen )
Laagje M16
Laagje DODO Purple haze.
Velgrand met Meg's All metal polish
Banden met Meg's Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
ramen met NXT Glass

Genoeg gel*lt, foto's !!!!!

Ik aan de foam.
ikkefoamen.jpg

FF wachten!!
dsc04569.jpg

dsc04568.jpg

dsc04570.jpg

Auto afspoelen.
dsc04576s.jpg

Wassen.
dsc04571r.jpg

dsc04574h.jpg

Cees aan het kleien.
dsc04580.jpg

dsc04578.jpg

dsc04579s.jpg

De ''Shelby strepen'' afplakken. Was namelijk een gewone Mustang en de 2 strepen waren stickers....
afplakken.jpg

Met de rotary aan de gang op de zijschermen
ikkerotary.jpg

Velgrand voor
plasticewielrandvoor.jpg

Velgrand na
plasticevelgrandna.jpg

Het resultaat !!
dsc04602.jpg

dsc04595.jpg

dsc04586o.jpg

dsc04587.jpg

dsc04588x.jpg

Het neusje...zucht...........
dsc04594t.jpg

Mijn oordeel: sex op wielen. Wat een bak. Een plezier om aan te werken.

Groet, Peter

@ Superleggera en Kreidler:

Je hebt het over Paul Dalton, dat is dé detail goeroe van Engeland. In het filmpje van slechts 5 minuten wordt even kort samengevat wat hij doet. Dit geeft een vertekend beeld...

Dat ie wast met een spons en 1 emmer, dat komt omdat de auto in kwestie nog een volledige detailbeurt moet krijgen, dan maken die paar lichte krasjes ook niet meer uit.
Als je goed kijkt, zie je dat Paul de wagen eerst volledig en grondig afspuit alvorens te wassen, dit scheelt ook al een hoop.

Wil je nog meer werk zien waarvan je mond open valt, kijk dan eens HIER

Afgelopen weekend dacht ik eens nobel te zijn door de auto van mijn vriendin te wassen. Dat viel nogal tegen.. Normaal spuit ik eerst het grove vuil af, om daarna met één of twee emmers de auto te wassen. Echter, er bleek nogal wat vuil in de lak te zitten die er met de spons niet uit te krijgen is.

De auto werd tot nu toe ook vrij weinig gewassen. Daarnaast is er kleurverschil tussen de originele lak (1998) en een later gespoten spatscherm.

Wat zijn nu de beste stappen om de auto weer fatsoenlijk te krijgen?

@sdi3s

Als eerste stap kun je het beste beginnen met kleien na het wassen (uiteraard met de 2-emmer methode). Daarmee haal je nog veel meer vuil weg en wordt de lak mooi glad. Daarna kun je gaan polijsten zodat je de verweerde kleur weer terughaalt en waskrassen (de zgn swirls) verwijderd. De vierde stap is het voeden van de lak, zodat je de kleur nog dieper maakt en vervolgens sluit je af met een wax en/of sealant (stap 5)

Dus:
1) wassen met 2-emmer methode (washmitt, geen spons), afdrogen met goede droogdoek (geen zeem)
2) kleien
3) polijsten
4) voeden
5) wax / sealant aanbrengen

Er zijn veel middelen in de handel verkrijgbaar om de auto weer mooi te laten glimmen. Wat je nodig hebt hangt helemaal af van het resultaat wat je wilt bereiken en het budget dat je er voor over hebt.

En als je vragen hebt: stel ze gerust!

DKBM zei:
Er zijn veel middelen in de handel verkrijgbaar om de auto weer mooi te laten glimmen. Wat je nodig hebt hangt helemaal af van het resultaat wat je wilt bereiken en het budget dat je er voor over hebt.

Bedankt voor je reactie alvast! Het moet wel een beetje resultaat geven, maar ik wil er geen tientallen euro's aan uit geven. Wat kan je me aanraden qua merk, zodat het met dit poetsplan niet te prijzig wordt?

Uit ervaring: eerder honderden dan tientallen euro's.....(nou wil ik wel redelijk het beste hebben).

Nee zonder dollen, 100 euro ben je wel kwijt...

@sdi3s:
ik heb ten eerste dezelfde ervaring als Terence. ik begon met ongever 130 euro, inmiddels ben ik ongeveer 7-8 keer zoveel kwijt :p

Voor het wassen (totaal E 43,46)
- shampoo: Poorboys Super Slick & Suds of PB Super Slick & Wax E 16,99 (beide kosten evenveel, in de laatste zit een klein beetje wax)
- washmitt: The Bone van Cobra E 9,98
- droogdoek: Carrand Microfiver Max Supreme Drying towel E 16,49

Kleien (totaal E 39,46):
- klei: Poorboys Poly Elastic Clay E 23,99
- lucbricant: Spray&Wipe (kleine fles) E 9,98 (dit product kan verdund worden met water 1:1) zodat het nog goedkoper wordt
- microvezel doek: Poorboys Mega Plush E5,49 (groen of blauw maakt niet uit, het verschil is de kleur)
Je hoeft een auto doorgaans maar een paar keer per jaar te kleien. In aanschaf lijkt het veel, maar je doet er lang mee. De Spray&Wipe kan je ook gebruiken om bijvoorbeeld de ramen schoon te maken.

Wax (totaal E 27,97):
- wax: Collinite Liquid Insulator Wax #845 E 17,49
- applicator pad: Lake Country Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator E 4,49
- microvezel doek: Poorboys Deluxe Mega Towel E 5,99 of de Mega Plush E5,49
Deze wax staat bekend om zijn zeer lange duurzaamheid en is daarmee relatief goedkoop. Wat betreft de microvezel doek: ze zijn beide zo goed als gelijk qua structuur, grootte en dikte. De rand is anders afgewerkt. Neem wel een andere kleur dan de doek die je voor het kleien gebruikt.

Als de auto gekleid is, is de lak pas echt schoon. Daarom is het zinvol om deze vervolgens te beschermen met wax. Kleien zonder waxen leidt tot vaker kleien en wassen.

Ik heb nu dus de stappen 'polijsten' en 'voeden' overgeslagen. Ook zaken als trims (rubbers etc), banden en interieur heb ik voor nu buiten beschouwing gelaten. Je kan ongetwijfeld nog goedkoper uit zijn, maar bovenstaande producten zijn wel echt goede producten en bovendien relatief goedkoop. Neem nooit de microvezel huishoud doeken 'omdat ze zo lekker goedkoop zijn' en was de auto uiteraard met 2 emmers.

Voor klei kan je als je wilt ook nog de bilthamber clay nemen, die is in aanschaf al goedkoper en kan je zelfs kleien met water als lubricant waardoor je de spray en wipe kan laten vervallen.

Als shampoo kan je ook best Meg's Gold class car wash nemen, misschien iets minder goed maar wel weer wat goedkoper.

Bedankt, één vraagje nog. Dit zijn voor mij onbekende merken. Kun je dit kopen bij één bepaalde speciaalzaak. Of moet je her en der wat vandaan halen (internet?).

sdi3s zei:
Bedankt, één vraagje nog. Dit zijn voor mij onbekende merken. Kun je dit kopen bij één bepaalde speciaalzaak. Of moet je her en der wat vandaan halen (internet?).

Je kunt het kopen bij Carclean. Maar ik geloof dat wij de website (.nl) daarvan niet meer mogen noemen op het forum.

Er zijn natuurlijke verschillende webbedrijven die de spullen leveren. Dit bedrijf levert wel verschillende merken. Dus als je zoekt via de website van de verschillende merken ben je wat beperkter.

OK bedankt, ik zal wat uitzoeken. En natuurlijk te zijner tijd de resultaten posten.;)

@markprinsen,
de Bilt Hamber klei is ook goede klei. Heb hem zelf ook (Soft). Maar dan moet je een keuze maken tussen de regular of zachte klei. De zachte is veel zachter dan de Poorboys en bedoelt voor goed onderhouden auto's, de regular is weer harder dan de Poorboys klei. Daarom heb ik als comprois hier de Poorboys klei genoemd.

@sdi3s,
alle door mij genoemde producten en prijzen zijn afkomstig van het bedrijf dat Meeuw noemt

Beste poetsers,

Ik ben van plan om de auto van m'n moeder eens op te frissen. Normaal gesproken rijden we hem even snel naar de wasstraat (zelf met zo'n hogedrukspuit) en that's it, en zijn aardig wat swirls zichtbaar. Nu wil ik hem wassen, eventueel kleien en in de wax zetten (zo betaalbaar mogelijk). Ik heb al een tijdje op het carclean forum rond gekeken en weet globaal hoe alles werkt en wat het ongeveer zal gaan kosten. Ik heb alleen nog een paar vragen.

- Hoelang gaat een stuk klei mee? (Mothers klei kit)
- Wat voor droogdoek adviseren jullie? (ik zat te denken aan de Poorboys World Waffle Weave Drying Towel)
- Wat voor Wash Mitt adviseren jullie? (heb al van een forumlid gehoord dat The Bone een goed en betaalbaar alternatief kan zijn)

Als jullie nog bepaalde producten/stappen adviseren of tips hebben hoor ik het graag.

Superleggera zei:
Beste poetsers,

- Wat voor droogdoek adviseren jullie? (ik zat te denken aan de Poorboys World Waffle Weave Drying Towel)
- Wat voor Wash Mitt adviseren jullie? (heb al van een forumlid gehoord dat The Bone een goed en betaalbaar alternatief kan zijn)

Als jullie nog bepaalde producten/stappen adviseren of tips hebben hoor ik het graag.

- De klei kit gaat zeer lang mee aangezien je maar een klein stukje nodig hebt en deze meerdere malen kunt gebruiken, ik neem aan dat er bij de klei kit ook een lubricant zit (en anders moet je deze ook bestellen).
- Poorboys World Waffle Weave Drying Towel(y)
-Als washmitt raad ik je er één aan van een paar euro van de Gamma of bijvoorbeeld de Action aan, heb er zelf deze één van de Gamma, Meguiars en Poorboys World Chenille Wash Mitt, en die van de Gamma is minstens net zo goed als de geprezen merken
- Denk eventueel ook aan:
een goede auto shampoo
Poorboys World Black Hole
Poorboys World Spray and Wipe
Poorboys World Trim Restorer
wax ( Collinite Liquid Insulator Wax #845 !)
iets voor de ramen
velgen en banden
Poorboys World SSR1 / 2.5 Swirl Remover
Poorboys World Microfiber Applicator (6*)
en een aantal microvezel doeken (ook gewoon van de Action bijvoorbeeld)

En voor de echte luxe, en heerlijk om de swirls te verwijderen icm Poorboys World Swirl Remover:
DAP DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine
Lake Country SmartPads

Je moet zelf maar ven kijke tot hoe ver je wilt gaan. ;)

Bedankt voor de suggesties/tips!

De klei kit gaat zeer lang mee aangezien je maar een klein stukje nodig hebt en deze meerdere malen kunt gebruiken, ik neem aan dat er bij de klei kit ook een lubricant zit

Jep, er zitten 2 stukken klei van 80gram per stuk bij, een fles spray en een doek.

Nog een vraagje, als je de auto hebt gekleid moet je hem dan eerst afspoelen en weer drogen voordat je de wax aanbrengt of kan het direct na de klei (uiteraard wel droog van de spray)?

Ik zou m nog even wassen of nalopen met bijvoorbeeld PB's Spray en Wipe icm microfiber doek. Zo haal je echt alle vervuiling weg.

De auto is zo schoon als ik weet niet wat na het kleien, wassen is dus overbodig. Gewoon iedere keer even met een microvezel doek het stuk afnemen/oppoetsen wat je gekleid hebt. Waarschijnlijk is de lubricant een waterless wash net zoals PB Spray and Wipe waardoor je de auto al een tweede keer afgenomen hebt.

Je geeft in je post aan dat de auto veel swirls heeft, bedenk wel dat de klei hier niets aan veranderd, het haalt alleen de diepste vervuiling uit je lak. Om de swirls te verwijderen heb je PB swirl remover of een gelijkwaardig product nodig met de juiste pads. PB Black Hole of White Hole (afhankelijk van de kleur) kan de swirls lichtelijk verbergen en werkt zeer makkelijk, ook geeft deze een diepere kleur en een mooie wetlook aan de lak. Daarna moet je er nog wel een wax laag op doen.

Hoe behandelen jullie geperforeerd leer? Als ik daar bijvoorbeeld meg's leather c&c voor ga gebruiken, gaat al dat spul natuurlijk in die gaatjes zitten. Hoe kan ik dit voorkomen of oplossen?

Superleggera zei:
Bedankt voor de suggesties/tips!

De klei kit gaat zeer lang mee aangezien je maar een klein stukje nodig hebt en deze meerdere malen kunt gebruiken, ik neem aan dat er bij de klei kit ook een lubricant zit

Jep, er zitten 2 stukken klei van 80gram per stuk bij, een fles spray en een doek.

Nog een vraagje, als je de auto hebt gekleid moet je hem dan eerst afspoelen en weer drogen voordat je de wax aanbrengt of kan het direct na de klei (uiteraard wel droog van de spray)?

Elk deel wat je hebt gekleid moet je direct droog poetsen met een microvezeldoek, dus niet laten opdrogen (dat had ik de laatste keer gedaan en dan moet je flink poetsen om het weer schoon te krijgen).

Superleggera zei:
Beste poetsers,

Ik ben van plan om de auto van m'n moeder eens op te frissen. Normaal gesproken rijden we hem even snel naar de wasstraat (zelf met zo'n hogedrukspuit) en that's it, en zijn aardig wat swirls zichtbaar. Nu wil ik hem wassen, eventueel kleien en in de wax zetten (zo betaalbaar mogelijk). Ik heb al een tijdje op het carclean forum rond gekeken en weet globaal hoe alles werkt en wat het ongeveer zal gaan kosten. Ik heb alleen nog een paar vragen.

Over de klei is al antwoord gegeven. Het hangt er vooral vanaf hoe smerig de auto doorgaans wordt. Met 200gr klei kun je rustig een jaar / anderhalf jaar doen.

Droogdoek:
Kreidler adviseert de Poorboys doek. Inderdaad ecgt een goede doek, weet ik uit ervaring. Maar de Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel kost slechts een paar euro meer, maar is die paar euro extra wel meer dan waard. Sinds ik die heb, gebruik ik de PB doek als reserve. Deze doek is exact dezelfde als de geroemde Miracle Dryer. Carrand is namelijk de producent, Chemical Guys koopt hem in en labelt hem om.

Washmitt:
ik heb de washmitts bij de Gamma wel eens zien liggen, toch zou ik je willen adviseren voor kwaliteits mitt te gaan, bijvoorbeeld inderdaad The Bone of bijv de washmitt van Poorboys (kosten beide een tientje), waarbij ik The Bone verkies boven de handschoen. Bij Halfords ligt een mitt die als 2 druppels water lijkt op The Bone. Ik heb hem voro de grap eens geprobeerd, maar merk toch verschil.

Nogmaals bedankt voor alle adviezen.

Je geeft in je post aan dat de auto veel swirls heeft, bedenk wel dat de klei hier niets aan veranderd

Dat weet ik. Na het wassen voel je nog allemaal "puntjes" op de lak zitten, daarom de klei.

Daarna moet je er nog wel een wax laag op doen.

Er is niet iets dat swirls verbergt en gelijk een wax is?

Mocht ik met de Swirl Remover van PB aan de slag gaan, wat voor pad heb ik daar voor nodig (ik gebruik géén machine)?

Superleggera zei:
Er is niet iets dat swirls verbergt en gelijk een wax is?

Mocht ik met de Swirl Remover van PB aan de slag gaan, wat voor pad heb ik daar voor nodig (ik gebruik géén machine)?

Poorboys World Polish with Sealant / Poorboys World Polish with Carnauba Blue

Lake Country White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Lake Country Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator

Zag trouwens nog iets leuks:
Lake Country Red Ultra Soft Wash Mitt , alleen geen idee of het wat is.

Lake Country White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Lake Country Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator

Wat is het grote verschil tussen de witte en oranje pad?
Heeft de oranje nog nabewerking nodig?
Zo ja, hoe werkt dat? (weer met SSR of ....?)

[size=x-small]Sorry voor alle vragen. :p[/size]

Middag heren!

Vandaag lekker bezig geweest, het was nodig:
vies01.jpg

vies02.jpg

vies03.jpg

vies04.jpg

Gewassen en gedroogd:
gewassen01u.jpg

gedroogd02.jpg

Na het wassen aan de gang gegaan met een lichte polish en uiteraard getopt met een wax. De polish was echt behoorlijke troep om uit te poetsen, maar werkte wel goed. De resultaten:
na01.jpg

na02.jpg

na03.jpg

na05.jpg

na06.jpg

na07.jpg

Die kan er weer even tegenaan. :T

Prima netjes Whippie (y)
Morge eventjes de Golf doen denk ik maar en donderdag uitgebreid de vectra doen bij Bob :)
En net weer wat poetsspulletjes besteld, weer 80+ kwijt SL :T

Terug
Bovenaan